بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۴
ظریف: در نهایت پیشرفت می‌کنیم/ کری: سخت در حال کار کردن هستیم
کد خبر : ۱۳۸۱۴۹

وزیر خارجه ایران عصر دوشنبه هم‌زمان با برگزاری مذاکرات سه جانبه در مسقط اعلام کرد که "در نهایت پیشرفت می‌کنیم."

به گزارش خبرنگار انرژی هسته‌ای خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمد جواد ظریف در دومین روز مذاکراتش با جان کری در مسقط گفت: در نهایت پیشرفت می‌کنیم.

هم‌چنین جان کری، وزیر خارجه آمریکا گفت: سخت در حال کار کردن هستیم.

این اولین اظهارنظر وزیران خارجه ایران و آمریکا بعد از آغاز مذاکرات ایران و 1+5 در مسقط است.

مذاکرات ایران و 1+5 از صبح یک‌شنبه در پایتخت عمان و برای اولین‌بار پس از توافق ژنو در خارج از مقرهای سازمان ملل در حال برگزاری است.

مذاکرات سه جانبه جان کری، کاترین اشتون و محمدجواد ظریف صبح روز یک‌شنبه در هتل البوستان مسقط آغاز و روز دوشنبه ادامه یافت.

مذاکرات روز نخست در دو نوبت صبح و عصر و حدود 6 ساعت به طور فشرده انجام شد.

بر اساس اعلام قبلی قرار است با حضور دیگر کشورهای گروه 1+5 به سرپرستی ظریف و اشتون نشست عمومی مذاکرات روز سه شنبه در مسقط برگزار شود و طرف‌ها از جزئیات مذاکرات مسقط میان وزیران خارجه ایران و آمریکا و آخرین تحولات و پیشرفت‌ها مطلع شوند.

به گزارش ایسنا، مذاکرات جامع میان ایران و 1+5 برای رسیدن به توافق نهایی از بهمن ماه سال 92 آغاز و تاکنون ادامه داشه است. این مذاکرات برای یک دوره چهارماهه تا سوم آذر سال جاری تمدید شده است. ایران و 1+5 تاکید دارند که مذاکرات تا قبل از پایان مهلت تعیین شده به نتیجه برسد.

هم‌چنین کارشناسان هیات‌های آمریکا و اتحادیه اروپا طی دیروز و امروز مذاکراتی را در سطح کارشناسی انجام دادند.

هتل البوستان مسقط محل مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5، از عصر روز یکشنبه برای حضور خبرنگاران و برگزاری کنفرانس خبری وزیران خارجه ایران، آمریکا، عمان و همچنین کاترین اشتون آماده شده است.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
علی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۵
مبارک است ، دشمنی ها به دوستی تبدیل میشود و تاریخ تکرار میشود .
ژاندارک
United States of America
دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۶
اقا خدا نکرده اگر توافق نشه سلطان قابوس دو سر کمیسیون را از ما میگیره یا از اونا؟ ولی خودمونیم شک ندارم اوباما یه مقدار قاطی داره چند روز پیش برای توافق یقه جر میداد و تو دهن نتانیاهو میزد.امروز ما را تروریست اعلام کرده و جویای بمب اتم!!! توی این چند روز اتفاق خاصی هم نداشتیم.بغیر از یه نامه ای که به رهبری نوشت که جمهوری خواهان زدن تو برجکش وگفتند این نهایت حقارت و خفت بود برای یک رییس جمهور ایالات متحده.فقط میدونم تمام این اقایان جمعا عقلشون به اندازه یه گنجیشک نیست.بیش از صد کشور چندی پیش جمع شدند و گفتند با بمباران پدر داعش را درمیاوریم.یکهفته زور زدند بعد گفتند وای پدرمان درامد نمیتونیم پدرشون را در بیاوریم.اینرفتار فقط از کسانی برمیاید که پدر ومادر درستی نداره.درود بر پاکترین و راستین ترین نژاد عالم ایرانیان .