بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۳
وزارت دفاع انگلیس روز دوشنبه اعلام کرد برای اولین بار هواپیماهای بدون سرنشین این کشور مواضع داعش را در عراق با موشک مورد حمله قرار داده اند.
کد خبر : ۱۳۸۱۵۹

وزارت دفاع انگلیس در بیانیه ای عنوان کرد، در این حمله، مقر نیروهای داعش در نزدیکی 'بیجی' واقع در شمال بغداد، هدف موشک قرار گرفته است.

وزارت دفاع انگلیس در این بیانیه با بیان اینکه این حمله روز گذشته صورت گرفته است، تصریح کرد که نیروهای انگلیسی همچنان به حملات هوایی به منظور حمایت از دولت عراق در جنگ علیه تروریست های داعش، ادامه خواهند داد.

دراین بیانیه عنوان شده است که هواپیماهای بدون سرنشین انگلیس علاوه بر شرکت در عملیات رزمی درعراق، درحال شناسایی و جمع آوری اطلاعات به منظور کمک به نیروهای هوایی ائتلاف جهت ضربه زدن به مواضع داعش در این کشور هستند.

به گزارش وزارت دفاع انگلیس، دو فروند جت جنگنده تورنادوی این کشور نیز روز یکشنبه گذشته علاوه بر عملیات شناسایی، یک مقر نیروهای داعش را در عراق مورد حمله قرار دادند.

به گفته منابع دفاعی انگلیس، این کشور درحال حاضر از هواپیماهای بدون سرنشین «ریپر» و «ریوت» که در منطقه مستقر کرده است، برای عملیات هوایی در عراق استفاده می کند.

این هواپیما های کنترل از راه دور با قابلیت پایداری بالا که توسط شرکت 'جنرال اتومیکس' آمریکا ساخته شده اند، برای ماموریت های شناسایی، گشت زنی و جاسوسی استفاده می شوند، اما در عین حال ضمن قابلیت حمل تسلیحات، می توانند در حملات تهاجمی نیز شرکت کنند.

منابع دفاعی انگلیس همچنین عنوان کرده اند که هواپیماهای بدون سرنشین انگلیسی که توسط شبکه های ماهواره ای به پایگاه نیروی هوایی این کشور در 'لینکلن شایر' متصل هستند، با استفاده از یکی از پایگاه های محرمانه در خاورمیانه، علاوه بر عراق در سوریه نیز در حال پروازهای شناسایی هستند. .

در همین حال برخی از منابع خبری گزارش داده اند که انگلیس قصد دارد از این هواپیماهای بدون سرنشین ، برای حمله به پایگاههای داعش در سوریه استفاده کند.

به گفته این منابع، دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس در تلاش است تا مجوز استفاده از این هوایپماهای بدون سرنشین مسلح شده به موشک های 'هیل فایر' را در سوریه از مجلس دریافت کند.

گروه تروریستی داعش و سایر گروههای تکفیری و افراطی، دست پرورده های غرب و برخی از کشورهای عربی هستند که تاکنون جنایات بسیاری در کشورهای عراق و سوریه مرتکب شده اند.

آمریکا و برخی از همپیمانانش به بهانه مقابله با داعش به دنبال گسترش حضور نظامی خود در عراق و سوریه هستند و مدعی اند که هدف آنها مبارزه با تروریسم است


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
یک ایرانی عاشق ایران
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۰۰:۵۸
الحق والنصاف استمتونو درست گذاشتن روباه پیر.داعش رو خودشون استارت زدن برای غارت نفت و ثروت منطقه برای صنایع بزرگشون حالا اومدن از بینش ببرن.بابا بیخیال مردم منطقه و جهان هم په په هستن؟جدا صد رحمت به سنگ پای قزوین.