بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۸
تهران - ایرنا - «فخرالدین احمدی دانش آشتیانی» چهارمین وزیر پیشنهادی دولت یازدهم برای تصدی وزارتخانه علوم، تحقیقات و فناوری موفق به کسب رای اعتماد نمایندگان مجلس نهم نشد.
کد خبر : ۱۳۸۷۷۸

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، دانش آشتیانی از مجموع 257 نماینده حاضر در جلسه تنها 70 رای موافق نمایندگان را کسب کرد و وی نیز از راه یابی به دولت یازدهم بازماند.

در این رای گیری، 171 نماینده رای مخالف و 16 نماینده رای ممتنع دادند.

در جلسه رای اعتماد فخرالدین احمدی دانش آشتیانی ابتدا حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری به دفاع از چهارمین وزیر پیشنهادی خود پرداخت و سپس نمایندگان مخالف و موافق به بیان نظرات خود پرداختند.

وزیر پیشنهادی علوم نیز 30 دقیقه به سخنان مخالفان و مواردی که به وی نسبت داده بودند، پاسخ داد سپس رای گیری با ورقه انجام شد که بر روی هر کارت سه گزینه مخالف، موافق و ممتنع وجود داشت که نمایندگان باید یکی از گزینه ها را انتخاب می کردند.

پیش از فخرالدین احمدی دانش آشتیانی، محمود نیلی آبادی در پی استیضاح رضا فرجی دانا، نخستین وزیر علوم دولت یازدهم، 30مهرماه به مجلس معرفی شد که نتوانست از مجلس رای اعتماد کسب کند.

جعفر میلی منفرد نخستین وزیر پیشنهادی دولت تدبیر و امید بود که وی نیز نتوانست از مجلس نهم رای اعتماد بگیرد. رضا فرجی دانا که به عنوان وزیر علوم از مجلس نهم رای اعتماد گرفت پس از حدود 9 ماه توسط مجلس استیضاح شد.

وزارت علوم در فاصله این فراز و نشیب ها که در یک سال گذشته مواجه بوده، تاکنون دو بار سرپرست داشته است که نخستین بار، جعفر توفیقی و سپس محمد علی نجفی به عنوان سرپرستان این وزارتخانه منصوب منصوب شدند.

نجفی هم اکنون سرپرست وزارت علوم است.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۱
کاملا مشخص است که دولت آقای روحانی با دست گذاشتن روی بورسیه های قلابی دکترا ضربه را به نقطه حساسی وارد کرده که حالا حالا ها جاش درد می کنه وحتی نمایندگانی! که ادعا میکردند طرفدار احمدی نژاد نیستند دارند ذات خودشون را نشون میدن.
حسين
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۸
همان بهتر كه نجفي كه از مردم راي اعتماد نگرفت ، سكان‌دار وزارت علوم باشد با اين بچه بازي‌هاي مجلسي‌ها
حسن
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۰
همان بهتر رای ندن آقای نجفی سرپرست بماند تا دوره نمایندگی اینها تمام بشود و بروند پی کارشان بهارستان مثل یه روستا شده که دو طایفه در ان سکونت میکنند همیشه درگیرند بیچاره ملت خدایا خودت رحم و شفقت بفرما با مثبت دادن بگویید امین
احمد
-
سه‌شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۹
این مجلس وکلای واقعی مردم نیستند که بادولت منتخب مردم این رفتارغیرمنطقی رامی کنند.
ناشناس ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۶
دگمی و رادیکال بودن نتیجه اش همین میشه ،چه اینطرفی باشه چه اونطرفی. خوش بحال خودم که جناحی نیستم فراجناحیم .
محمد
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۷
رییس جمهور وزرای اصولگرا را برکنار کند و به جایشان وزرای اصلاح طلب بیاورد.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۷
من مصصمم هستم که در دوره اینده بسیاری از این نماینده ها را از لیستم حذف کنم.حمایتهای بی دریغ و کورکورانه از احمدی نژاد در 6 سال اول ریاست جمهوری و کار شکنی در دولت روحانی نشان میدهد که این مجلس مجلسی نیست که صلاح مردم را بخواهد.
ناشناس
Cyprus
سه‌شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۱
باید از دولت محترم که عاقلانه و با تدبیر دارد مشکلات مردم را برطرف میکند حمایت کنیم .

جبهه پایداری و افراد معلوم الحالی که در مجلس خلاف مصالح کشور عمل میکنند یادشان باشد ما مردم مجلس بعدی را صد درصد اصلاح طلب انتخاب خواهیم کرد

جناب آقای روحانی از شما بسیار سپاسگزاریم . به شعار های انتخاباتی خود پایبند باشید
ali
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۷
این به اصطلاح نماینده که با هزار الی دوهزارتا رای وارد مجلس بشن معلومه جلوی دولت منتخب مردم و مردم میاستند ما از اینها توقعی نداریم ماهیتشان برای مردم خیلی وقته روشنه خودشونو قیم همه چیز مردم میدانند