بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۷
کد خبر : ۱۳۸۷۸۵
علی مطهری گفت: اصرار بر فتنه گر بودن افراد در حالی که خودشان آن را رد می کنند درست نیست.

به گزارش خبرآنلاین، علی مطهری نماینده موافق وزیر علوم در جلسه علنی مجلس با بیان اینکه تا حجت برای ما تمام نشود، رای ندهیم، گفت: ما در سه مورد در دوران نمایندگی وقتی به حجت رسیدم طراح سوال بودم. در موضوع وزیر کشور آقای احمدی نژاد مساله دروغ مطرح بود ودر سوال از رئیس جمهور مساله قانون ستیزی مطرح بود و به آقای احمدی نژاد به صراحت اعلام می کرد که قانونی را که تشخیص دهم با قانون اساسی تعارض دارد، اجرا نمی کنم.

وی که می گفت باید امروز هم برای دادن رای یا ندادن حجت داشته باشیم، اظهار داشت: من روش برخی نمایندگان را نمی پسندم البته رصد کردن فضای دانشگاه ها را مهم است و نگرانی که درباره تساهل و تسامح به امور فرهنگی که در برخی از اصلاح طلبان وجود دارد، در مورد ایشان درحداقل است .

وی با انتقاد از رفتار مجلس درقبال وزرای معرفی شده علوم، گفت:برخی افراد با سابقه درخشان را همراه فتنه معرفی می کنیم.وقتی ما امثال آقای فرجی دانا را حامی فتنه می نامیم، طبعا جریان فتنه را تقویت می کنیم.

مطهری تاکید کرد:سعی کنیم دوست دانایی انقلاب باشیم. همان انتظاری که ما از دولت اعتدال داشتیم که استقلال خود را حفظ کند. اصرار بر فتنه گر بودن افراد در حالی که خودشان آن را رد می کنند درست نیست.

وی با اشاره به خاطره ای در سال 88، اظهار داشت: 3 روز بعد از انتخابات در یک برنامه تلویزیونی دباره انتخابات آن سال اظهار نظر کردم و گفتم که تقلب از نظر شمارش آرا اتفاق نیفتاده است، اما مبانی رای آقای احمدی نژاد قابل خدشه است. در آنجا مسئولان تلویزیون به من می گفتند بسیاری از سیاسیون اصولگرا حاضر نبودند در این برنامه حاضر شوند.

این سخنان مطهری با فریاد دو- دو نمایندگان همراه شد. این رفتار به معنای مخالفت با این اظهار نظر است.

وی که می گفت مساله نگرانی از وضع دانشگاه ها امروز موجه نیست، اظهار داشت: نشاط سیاسی و علمی در دانشگاه ها در یک سال اخیر ایجاد شده است. کاری نکنیم که این مجلس برای مردم یادآور مجلس ششم از نوع اصولگرای آن باشد.

مطهری با تاکید بر اینکه مشورت با مجلس کار خوبی است، اما اگر این اتفاق نیفتند ما نباید رای منفی دهیم، اظهار داشت:آقای آشتیانی تاکنون نامه ای را علیه نظام امضا نکرده و پاسخ استعلام ها درباره ایشان از مراجع 4 گانه هم مثبت بوده است و ایشان فتنه را هم محکوم می کند منتها همه عوامل فتنه را.

نماینده تهران، اظهار داشت:کاری نکنیم که پیامک های به شوخی درباره رفتار مجلس در جامعه شکل بگیرد و عنوان شود که برای حل مشکل دولت و مجلس وزیر پیشنهادی بعد از فتنه 88 به دنیا آمده باشد!


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
نيلي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۵
كافر همه را به كيش خود پندارد
hamid rezaee
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۸
برید به فکر افزایش بیکاری و فساد و طلاق باشید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۶
این دو مجلس قابل قیاس نیستند. مجلس نهم در تاریخ کم سابقه است.
ناشناس
سه‌شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۵
نه اتفاقا ، پر سابقه است!
مرتضي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۲
به نماينده با واسطه خط مي دهند.
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۱
مجلس ششم تکرار نمی شود چون همه فقط اصولگرایان تایید صلاحیت می شوند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۹
مجلس دهم همان مجلس ششم است، اگر شورای نگهبان بگذارد
مجلس ششم کجا تندروی کرد؟ اصلا اجازه دادند که کاری بکند؟
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۱
میشود صغر سن و معافی سربازی گرفت !!!!
بانوی ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۹
کاش در مجلس صد دشمن دانا داشتیم و یک به اصطلاح دوست نادان نداشتیم که ضرری که این نادان می رساند ان صد دشمن نمی رساند 4 وزیر که خود دانشگاهیان قبول دارند این اقایان قبول نمی کنند وهیچ توجیه عقلانی هم ندارند فقط مرغ یک پا دارد وزیر باید اسمش دانشجو باشد مهم نیست بیسواد باشد اقای رییس جمهور لطفا لطفا ایستادگی بکنید این چند ماه هم می گذرد فقط یک بیسواد فرمایشی را وزیر نکنید که حتی یک روزش به اندازه 10 سال ضرر می رسانذ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۸
lمجلس ششم نماد مجلس ملی و به دنبال منافع ملی بود و این مجلس مجلس گزینشی و به دنبال منافع گروهی است که قابل مقایسه نمی باشند و ادراک ان به دلیل گروه گرایی خارج از توان شما اقای مطهری می باشد
عباد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۲
تو این کشور نماینده مجلس که با رای مردم وارد مجلس شده به جای رسیدگی به درد ملت وکشور دردو غمش شده گروه فتنه استکبار جهانی درگیری غزه و......؟ آقا پس درد ما چی شد بیکاری . فروپاشی اقتصاد ازبین رفتن وجحه واعتبار ملی در بین ملل جهانی امار رو به افزایش طلاق فروپاشی بنیان خانواده ها ناامیدی جامعه از آینده فرار نوابغ و مغزها رشد بی امان اعتیاد در جامعه بسته یا بازم بگم
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۸
آره تو که راست میگی بی سابقه ترین مجلس دنیاست مجلسی که با مشارکت۲۰ددرصدی روی کار اومده
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۷
برای من یک سوال است :این که نماینده ای رای ممتد می دهد یعنی چه ؟حتما"نمایندگان از دولت سهم می خواهند دولت نمی دهد وآنهام به وزیر پیشنهادی رای نمدهند
غلام
چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۹
رای ممتد یعنی چی؟ منظورتون رای ممتنع هست؟
علیرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۱
سلام:اقای مطهری در چند جای نامه ات گفته ای که فتنه گر گفتن افراد در صورتی که خودشان فتنه گر بودن را رد میکنند درست نیست .کدام مجرم به جرم خود اقرار میکند که فتنه گران اقرار کنند .ساده لوهی تابه کجا ناسلامتی شما نماینده مردم کلان شهر تهران هستی