بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۱
ر حال حاضر سنگ آهن از سوی کشور چین به عنوان یکی از بزرگترین مصرف کنندگان این محصول در با کاهش تقاضای قابل توجهی مواجه شده است و از سوی دیگر با توجه به عدم ثبات اقتصاد جهانی، احتمال می رود قیمت جهانی سنگ آهن تا مرز 40 دلار نیز کاهش یابد.
کد خبر : ۱۳۹۲۱۷

در حال حاضر سنگ آهن از سوی کشور چین به عنوان یکی از بزرگترین مصرف کنندگان این محصول در با کاهش تقاضای قابل توجهی مواجه شده است و از سوی دیگر با توجه به عدم ثبات اقتصاد جهانی، احتمال می رود قیمت جهانی سنگ آهن تا مرز 40 دلار نیز کاهش یابد.

کیانی زاده قائم مقام شرکت تأمین سرمایه امید در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز ضمن بیان مطالب فوق اظهار داشت:از سویی دیگر تولید کنندگان سنگ آهن در راستای پوشش هزینه های خود، از تجهیزات، ماشین آلات و همچنین نیروی انسانی در جهت افزایش میزان تولید سنگ آهن استفاده می کنند که این امر منجر به افزایش میزان عرضه بر تقاضای سنگ آهن در جهان می شود.

وی به کاهش میزان تقاضای سنگ آهن در ایران اشاره کرد و گفت: مجتمع های ذوب آهن و فولاد خوزستان که از کالای سنگ آهن به عنوان مواد اولیه واحدهای تولیدکننده خود استفاده می نمایند هم اکنون با کاهش میزان تقاضای این محصول مواجه شده اند.

قائم مقام شرکت تأمین سرمایه امید در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه کاهش جهانی قیمت سنگ آهن چه تأثیری در نحوه پرداخت سود قراردادهای اوراق سلفی سنگ آهن خواهد داشت یادآور شد: سرمایه گذاران اوراق سلفی سنگ آهن هیچگونه مشکلی در دریافت سود 25.5 درصد خود نخواهند داشت و با توجه به نوسانات نرخ دلار، امکان افزایش سوددهی اوراق مذکور تا حدود 30 درصد نیز دور از ذهن نمی باشد
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ژاندارک
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۳
وضعیت ما سهامداران با سهاممان چی میشه ؟ هر روز منفی تا کجا؟