بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۳
مدیر واحد تحقیقات و توسعه شرکت کارگزاری خبرگان سهام عنوان کرد:

صنایع پربازده علی رغم عدم توافق هسته ای

اگر چه در صورت توافق جامع هسته ای ارزش پایه پولی کشور نیز حفظ می شود، اما توجه به این نکته حائز اهمیت است که کاهش قیمت نفت موجب می شود تا دولت با استفاده از نرخ شناور ارز آزاد از کاهش نرخ ارز جلوگیری کند تا در آمدهای ارزی برآوردی در بودجه کشور با مشکل مواجه نشود.
کد خبر : ۱۳۹۲۹۳

اگر چه حصول نتیجه مثبت از مذاکرات سیاسی کشور آثار مثبتی بر وضعیت سودآوری صنایعی که بیشترین تأثیر منفی را از تحریم های بین المللی متحمل شده اند، اعمال می کند، اما صرف نظر از موضوع هسته ای و تبعات مثبت یا منفی آن سرمایه گذاری بلند مدت براساس عوامل بنیادین اثر گذار بر وضعیت سودآوری صنایع مختلف بورسی لازم به نظر می رسد.

مدیر واحد تحقیقات و توسعه شرکت سرمایه گذاری خبرگان سهام با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: بهبود شرایط سیاسی کشور طی بازه زمانی کوتاه مدت موجب رشد قیمتی سهام شرکت های بورسی همچون بانک، بیمه، خودرو و صنایع وابسته به آن و نیز فناوری اطلاعات به عنوان زیر ساخت و پشتوانه صنعت بانکداری می شود و با سرمایه گذاری در سهام این شرکت ها می توان بازدهی مناسبی طی مدت یک یا دو ماه آینده بدست آورد.

این در حالی است که تشکیل پرتفوی بلند مدت سرمایه گذاری با در نظر گرفتن عوامل بنیادی همچون احتمال بروز بحران مجدد در وضعیت اقتصادی اروپا و در پی آن کاهش قیمت جهانی فلزات اساسی و محصولات معدنی در کنار افت بهای نفت و اعمال اثر منفی مستقیم بر بودجه کشور لازم به نظر می رسد.

پژمان کیا افزود: اگر چه در صورت توافق جامع هسته ای ارزش پایه پولی کشور نیز حفظ می شود، اما توجه به این نکته حائز اهمیت است که کاهش قیمت نفت موجب می شود تا دولت با استفاده از نرخ شناور ارز آزاد از کاهش نرخ ارز جلوگیری کند تا در آمدهای ارزی برآوردی در بودجه کشور با مشکل مواجه نشود.

علاوه بر این، دولت در صورت توافق یا عدم توافق هسته ای فازهای بعدی هدفمندی یارانه ها را اجرا می کند و به عبارت بهتر سیاستهای اقتصادی دولت در هر صورت اجرا می شود که سهامداران نبایستی در انتخاب سهام شرکت های مورد نظر خود از این نکته چشم پوشی کنند.

وی در بیان صنایع پر بازده طی بازه بلند مدت و در نظر نگرفتن مذاکرات هسته ای عنوان کرد: صنایع بانکداری وفناوری اطلاعات از جمله صنایعی هستند که از یک سو بهبود شرایط سیاسی موجب رشد سودآوری آنها می شود و از سوی دیگر حتی با صرف نظر از بحث سیاسی به دلیل برخورداری برخی از سهام شرکت های فعال در آنها از وضعیت بنیادی مطلوب، برای سرمایه گذاری بلند مدت مناسب به نظر می رسند.

چرا که بانک ها در پی افزایش تراکنش های بانکی و گردش مالی طی سه ماهه پایانی سال، همواره عملکرد مناسبی را طی این مدت از خود به نمایش می گذارند.

مدیر واحد تحقیقات و توسعه شرکت کارگزاری خبرگان سهام در خاتمه به صنایعی همچون پتروشیمی و دارویی اشاره کرد و گفت: براساس برآورد روند نزولی قیمت نفت به نظر می رسد واحدهای پتروشیمی که در حال اجرای طرح های توسعه ای هستند، جهت سرمایه گذاری بلند مدت مناسب به نظر می رسند.

افزون بر آن، صنعت دارویی کشور نیز از جمله گروه هایی است که چندان از نتایج مذاکرات هسته ای تأثیر نمی پذیرد و در پی افزایش مقدار تولید و فروش محصولات تولیدی طی سه ماهه پایانی سال، عملکرد مناسبی را محقق می سازند.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۳
من كه امروز هرچي سهام دارم ميفروشم بعد از يك سال ديگه خسته شدم
ناشناس
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۰
دیگه شورشو دراوردن انسان یک بار مذاکره می کنه میره پی کارش این روند ی که اینا پیش گرفتن ره به ترکستان است سهام هایتان را همین امروز بفروشید والسلام
ناشناس
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۸
یک ماه دیگ هم جمهوری خواهان میان و ضربه اخر را می زنند
ناشناس
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۰
ان زمانی که فهمیده ها گفتند مرگ بر امریکا نگویید برای این روز ها بود
ناشناس
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۱
ملتی که هی راه می افتد تو خیابان و مرگ براین کشور و ان کشور می گوید سزایش هم همین است
ناشناس
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۱
باشد تا تین ملت ادب شود و به خودش اید
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۸
آقایون اشتباه نکنید،این بار فرق میکنه عدم توافق یعنی چی! توافق صورت گرفته ولی بخاطر یه مشت افراطی و سودجو در بازارهایی به جز بورس مجبورن اینطوری بگن.
تازه بی معرفتیه بگی عدم توافق بهتر بود بگن 50درصد توافق صورت گرفته.(البته رسانه ها همیشه همین بودن)
از ما گفتن بود سهامتون مفت از دست ندید.
ناشناس
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۹
به خاطر همین ساذه لوحی هاست که مملکت ذایما درجا میزنه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۷
ببینید که وزیر امور خارجه ظریف چه می کوید تنها دستاورد ما حفظ غنی سازی است این یعنی اینکه ملت و مملکت اقتثصاد هیچ و همه چیز حول محور خفط قدرت خودشان می چرحد فوری سهام هایتان را بفروشید
احمد کیشی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۹
نگران نباشید شنبه بازار مثبته
نجیب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۳
دوستان منفی باف . این روند بازار است همین امروز نوسان گیران و حقوقیها شروع بجمع اوری میکنند یقینا فردا بازار سبز است چون اتفاق خواصی نیفتاده مذاکرات هم با شکست مواجه نشده؟؟؟؟
مهران محبتی
ROMANIA
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۴
متاسفم برادر به خاطر اینکه کل زندگی و پیشرفت اقتصادی را به کلی به مذاکرات وابسته کردیم درسته که مذاکرات تاثیر زیادی دارد ولی دلیل بر این نمیشود فعالیت و پیشرفت را به پسرفت تبدیل کنیم و نه که سهامتون رو مفت اسز دست بدین افرادی که امروز سهامشون عرضه کردند سخت پشیمان خواهند شد مگر 35ساله ما در تحریم نیستیم حال میخواهید یک روزه همه چیز حل بشه رابطه ایران و امریکا زمان خواهد برد تا هر دو طرف به همدیگر اعتماد کنند .پس به جای این حرفها باید اقتصاد و سرمایهملی تشکیل بدهیم تاهم تولید شغل و تولید ثروت ملی بالا برود
فاطمه
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۹
درود بر شما
علی گودرزی
چهارشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۱
جناب اقای محبتی واقعا تحت تاثیر حرفاتون قرار گرفتم احسنت به غیرتتون واقعا" خوشحالم که چنین اشخاصی رو داریم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۶
نفروشینا این کلک بازاره
حميد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۳
اميد به كساني كه شب و روز دشمن دشمن مي كنند و از طرف ديگر بر سر مسائلي كه ابتداي انقلاب وجود آن(انرژي هسته ايي)را خيانت مي دانستند مدت هاي طولاني مذاكره مي كنند توهمي بيش نيست. خلايق هر چه لايق.
ناشناس
UNITED STATES
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۳
این حرف ها شبیه همان حرف های سال قبله که می گفتن صنایع پتروشیمی و فولادی بهترین صنایع برای سرمایه گذارین اما همین صنایع بودن که همه بازار رو با خودشون پایین کشیدن.
دوستان بفروشین برین طلا بخرین. بورس تا اواخر اسفند ماه میاد پایین.
فرهاد
UNITED STATES
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۰
جشن ملی هسته ای را از طرف دولتمردان عزیز همیشه به وعده عمل کن به تمام سهامداران حقیقی عزیز تبریــــــــــــــــــــــــک عرض میکنم. این دیگه واقعا آخر اخرشه!!!!!
جرفه ای
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۶
شنبه صف های خرید دیدنی است .
ناشناس
ROMANIA
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۹
با توجه به افزایش قیمت دلار در بودجه و افت نفت و نیز گران تر شدن خوراک پتروشیمی ها و ارزان شدن محصول آنها و نیز در پیش بودن اجرای مرحله سوم هدفمندی یارانه ها و نیز بودجه دولت ، بورس بسیار پر ریسک شده است
ff
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۱
دقیقا همینطوره
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۲
حقوقی های بیوفا به خودشون و سهمشون و وفادار به صدای پشت خطشون فقط یک چیز رو میدونند ایران باید تحریم باشه تا اونا به سرمایه های میلیاردی برسند . همه این بازیهارو همین دست افرادی بوجود میارند که منافعشون بهشون یاد میده . چند روز پیش همه خریداربودند و حقوقی که فرصت خوبی گیرآورده بود فروشنده . حالا همه اون سهامی رو که گرون فروختند باید از یک عده حقیقی ترسو و کم طاقت مفت خریداری کنند . پس تا چند روز وضع به همین منوال خواهد بود . خواهشا نفروشید و اسیر بازی این جماعت گرگ صفت نشوید
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۲
بابا مگه فوتبال دستی بازی میکنی عزیز جان چندتا هیجان زده مثل تو از رو بی تجروبگی و کم تاقطی میان سهمو مفت میذارن تو صف فروش بقیه هم که فکر میکنن بازاره سهام ابولا گرفته میخوان زود بفروشن نکن عزیزه من
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۴
مذاکرات کاملا شکست خورده و تحریم برداشته نشده و داریم دنده عقب پسرفت می کنیم تا نهایت بشیم کره شمالی
رفیق گالیور
جمعه ۰۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۲
گالیور .من می دونم کارمون تموم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۰۷ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۴
این نوبت سعودالفیصل به جلسه اضافه شد نوبت بعدی را ..........
ظریف درمورد الفیصل ودستوراتش ونقشش با تاکید کری سکوت کرده