بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۰
در گفتگو با مدیر سرمایه گذاری شرکت آروین عنوان شد:

دو صنعت کم ریسک و یک صنعت پر ریسک

انتظارات بازار سهام از نتایج مذاکرات هسته ای بایستی در حد معقول باشد بطوریکه روند حرکت بازار سهام در شرایط کنونی نیز با وجود سهم های بنیادی به روند صعودی خود ادامه دهد.
کد خبر : ۱۳۹۴۳۲
نویسنده :
محمدآموخته
انتظارات بازار سهام از نتایج مذاکرات هسته ای بایستی در حد معقول باشد بطوریکه روند حرکت بازار سهام در شرایط کنونی نیز با وجود سهم های بنیادی به روند صعودی خود ادامه دهد.

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری آروین در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز در خصوص شرایط فعلی بازار سهام با توجه به اعلام نتایج مذاکرات گروه 1+5 اظهار داشت: گزارش های حاصل از نتایج مذاکرات هسته ای آنقدر منفی نبوده که بازار با چنین عکس العملی مواجه شده است و ایجاد توافق جامع به طور تدریجی نیز برای بازار سهام مثمرثمر می باشد.

وی وضعیت آتی بازار سهام را روندی صعودی با شیب ملایم عنوان کرد و گفت: فعالین بازار سرمایه بایستی در خرید و فروش سهم های خود علی الخصوص سهم های بنیادی با آمدن یک شایعه، شتابزده تصمیم نگیرند و با بررسی صورت مالی شرکت های مذکور تصمیم گیری درستی را اتخاذ کنند و از خرید سهام شرکت هایی که از طریق سفته بازی با رشد شارپی مواجه شده اند خودداری نمایند.

مدیر سرمایه گذاری شرکت آروین خواهان مشخص شدن وضعیت نرخ فروش خوراک اولیه مجتمع های پتروشیمی و وضعیت مالکانه شرکت های فوق شد و افزود: احتمالاً بودجه دولت در نرخ خوراک مجتمع های پتروشیمی منجر به افزایش ریسک در نحوه سرمایه گذاری در سهم شرکت های پتروشیمی می گردد که نیازمند تعیین تکلیف نرخ خوراک این مجتمع ها است.

وی برنامه های دولت در کاهش نرخ تورم را مؤثر دانست و گفت: کاهش نرخ تورم منجر به کاهش نرخ سود بانکی می گردد که این امر باعث افزایش پی بر ای شرکت های بورسی و در نهایت منجر به افزایش قیمت سهام شرکت های فوق می گردد.

بیگلری از گروه های بانکی بازار سهام به عنوان شاخص ترین صنعت در افزایش بازدهی تا پایان سال جاری اشاره کرد و گفت: صنعت پتروشیمی نیز با تعیین تکلیف نرخ خوراک مجتمع های خود و سپس صنعت سیمان به ترتیب به عنوان الویت های اول میزان بازدهی مطلوب در سرمایه گذاری بازار سهام طی سال جاری محسوب می گردند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: احتمال می رود صنعت خودرو در کشور سال آینده با مشکل فروش محصولات مواجه گردد که این امر مستلزم توجه زیاد سرمایه گذاران در خرید سهم های شرکت های خودرویی است و بایستی در صنعت مذکور، شرکت های خودرویی مناسب را در نظر گرفت.

این مقام مسئول در پایان یادآور شد: بازار سهام در مقایسه با سایر بازارهای موازی از شرایط بهتری برای سرمایه گذاری بهره مند است و با عدم نگاه سفته بازانه به قیمت سهام شرکت های بورسی می توان بازدهی مناسبی را از بازار سهام شاهد باشیم.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۹
آقا یه نیم ساعت تحلیل شما رو بورس نیوز دیر چاپ کرد سهما رو تو صف خرید انداختند به مردم
حرفه ای
UNITED STATES
شنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۶
به نظر من باید نماد هایی که شرایط بنیادی خوبی دارند و از نظر تکنیکال افت زیادی داشته اند رو بخریم .

مثلا نماد دکوثر از گروه دارویی که افت زیادی داشته و صورت های مالی شرایط خوبی رو نشون میدن ضمن اینکه مجوز افزایش نرخ 40 درصدی محصولات رو هم گرفته .

و یا نماد کترام که پوش عالی 67 درصدی رو در 6 ماهه داشته و افزایش نرخ دلار باعث افزایش سود دهی این نماد میشه ( امروز دلار با صد تومان افزایش به 3360 رسید )
و در این مدت افت زیادی هم داشته .
امینی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۵
امروز چندتا حقوقی وحقیقی فولاد بیبنیاد را در صف فروش دادند وخودری بنیادی که حداقل 50 تومان تقسیم سود داردبالاتر خریدند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۷
به نظر بنده (( وبیمه)) با وجود این همه سرمایه .املاک و مستغلات .. زیر قیمت کف معامله میکند.... و خیلی از سهمها وووو