بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۹
شرکت پتروشیمی مارون اجرای طرح توسعه ای با مشارکت شرکت نفت در منطقه دهلران را در برنامه آتی خود قرار داده که این پروژه به منظور تضمین تأمین خوراک مصرفی تا دو سال آینده به بهره برداری می رسد.
کد خبر : ۱۴۰۶۵۳
نویسنده :
جمشیدی
شرکت پتروشیمی مارون اجرای طرح توسعه ای با مشارکت شرکت نفت در منطقه دهلران را در برنامه آتی خود قرار داده که این پروژه به منظور تضمین تأمین خوراک مصرفی تا دو سال آینده به بهره برداری می رسد.

اجرای دو طرح برای تأمین خوراک مصرفی

مدیر مالی شرکت پتروشیمی مارون با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: در راستای تأمین گاز اتان مصرفی پروژه کمپرسور توربین سوم واحد اهواز طی سال جاری به بهره برداری رسیده و علاوه بر آن در حال اجرای طرح نصب کمپرسور چهارم در واحد بازیابی اتان است، به گونه ای که دستگاه ها و تجهیزات مورد نیاز از منابع خارجی خریداری شده و پس از واردات آنها به کشور، در واحدهای تولیدی نصب می شوند.

بهره برداری از پروژه کمپاندینگ تا پایان امسال

مصطفی احمدزاده به روند اجرای پروژه کمپاندینگ اشاره کرد و ابراز داشت: این پروژه به منظور تولید محصولات پلیمری تا پایان امسال راه اندازی می شود، به گونه ای که با ادغام محصولات پلیمری تولید شده توسط "مارون"، محصول پلیمری جدید تولید می شود که نرخ فروش آن بیش از تولیدات پلیمری فعلی است و برهمین اساس می توان گفت اجرای پروژه مذکور ارزش افزوده بالایی را برای این واحد پتروشیمی به همراه خواهد داشت.

وی در خصوص روند تولید و فروش محصولات طی سال جاری ابراز داشت: اگرچه این مجموعه طی امسال برخلاف سال گذشته اورهال انجام داده، اما میزان تولید محصولات طی 9 ماهه امسال معادل مقدار تولید دوره مشابه سال گذشته بوده و تعمیرات واحدهای تولیدی اثر منفی بر وضعیت تولید مجموعه در پی نداشته است.

کاهش هزینه حمل و افزایش صادرات در پی لغو برخی تحریم ها

مدیر مالی شرکت پتروشیمی مارون به افزایش میزان فروش صادراتی مجموعه اشاره کرد و گفت: با توجه به رفع برخی از موانع پیش روی فرآیند صادرات محصولات تولیدی، مقدار فروش خارجی تولیدات طی شش ماهه اول امسال نسبت به دوره مشابه سال گذشته حدود 15 درصد افزایش یافته است. علاوه بر این، در پی لغو تحریم بیمه کشتیرانی، هزینه حمل و نقل محصولات نیز با کاهش قابل توجهی همراه شده است.

احمدزاده افزود: محصولات تولیدی به کشورهایی همچون چین، کره جنوبی، پاکستان و هند صادر می شوند و علاوه بر این، محموله ای نیز به کشور ترکیه طی ماه اخیر صادر شده است. همچنین درآمدهای حاصل از فروش خارجی محصولات با نرخ ارز در حساب ها و صورت های مالی تسعیر می شوند.

آثار کاهش بهای نفت بر سودآوری "مارون"

وی در خاتمه با اشاره به کاهش بهای نفت در خصوص آثار آن بر وضعیت فروش تولیدات "مارون" گفت: اگرچه افت قیمت نفت موجب کاهش حدود 200 تا 250 تومانی قیمت فروش هر کیلو از محصولات پلیمری شده، اما افزایش نرخ ارز طی ماه اخیر موجب جبران این امر شده است. علاوه بر این، قیمت فروش محصولات با شیب ملایمتری نسبت به بهای نفت کاهش می یابد و به طور مستقیم از این روند کاهشی تأثیر نمی پذیرد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ژاندارک
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۹
همین الان در برنامه استودیو بورس یک کارشناس (کثرالله امثالهم) یه دکترین در خصوص بهبود وضعیت نفتی ها وپتروها داد:ایشان فرمودند:دولت باید نرخ بنزین و ..و...و.. را به میزان 30 درصد گران کند.خب ببینیم چی داریم حالا: با این حساب از جیب پدر مسافرکشم در میاورند و توی جیب من که فرزند ایشان وسهامدار هستم میگذارند. یا از ریش میبرند پیوند سبیل میکنند.به این میگویند اقتصاد تماما بومی.مثلا دنیا باید بره جلو بوق بزنه.ما دیگه چی میخواهیم پس؟