بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۸
فعلی بازار سرمایه در حالی رقم خورده است که اهالی بازار به انتظار ارایه برنامه های مدون و بلندمدت رییس جدید سازمان بورس هستند از سویی دیگر هنوز اخبار جدید و خاصی از مذاکرات هسته ای به بیرون انتشار پیدا نکرده که بتواند سبب امید و چشم انداز مثبت اهالی بازار سرمایه شود.
کد خبر : ۱۴۰۷۵۰
نویسنده :
آموخته
با اتمام ساعات معاملات روز چهارشنبه 93.09.26 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 48 واحد افت به رقم 50956 واحد رسيد. همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 457 واحد کاهش عدد 138248 واحد را تجربه كرد. شاخص كل بورس نيز در روز جاري با 113 واحد افت به رقم 69494 واحد رسيد.

همچنین در این روز "وبملت" با 40 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "خودرو" با 24 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 0.60 واحد افت به رقم 792 واحد رسید.

در این شرایط امروز "خراسان" با 0.67 واحد رشد شاخص فرابورس بیشترین تأثیر مثبت را برجا گذاشت و در مقابل "وگردش" با 0.69 واحد کاهش آن، بیشترین تأثیر منفی را بر این نماگر در پی داشت.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 1921 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 1057 میلیارد ریال رسید.

روند معاملات بازار سرمایه طی روز جاری از معاملات روز گذشته کاملاً قابل پیش بینی بود رشد بی جان و بی رمق شاخص کل در کنار فشار عرضه سهام در معاملات روز گذشته نوید معاملات امروز را می داد. افت 113 واحدی شاخص کل در معاملات امروز نشان از بازاری متعادل همراه با روند نزولی داشت.

براساس گزارش بورس نیوز، روند فعلی بازار سرمایه در حالی رقم خورده است که اهالی بازار به انتظار ارایه برنامه های مدون و بلندمدت رییس جدید سازمان بورس هستند از سویی دیگر هنوز اخبار جدید و خاصی از مذاکرات هسته ای به بیرون انتشار پیدا نکرده که بتواند سبب امید و چشم انداز مثبت اهالی بازار سرمایه شود.

به هر حال گفتنی های این بازار گرفته شده و تا زمانی که شک و تردید در چشم اندازهای سیاسی و اقتصادی این کشور وجود دارد نمی توان انتظار رونق از بازار را سرمایه داشت.

آنچه که فعلاً مسلم است با هر دو تحلیل بنیادی و چارتیستی در بازار سرمایه فعلاً به نکته مثبتی برخورد نمی کنیم، از نگاه بنیادی که اول از هر چیز قیمت نفت در حال ضربه وارد کردن است، در بودجه دولت به شک و تردید کسری بودجه برخورد می کنیم، نوسانات نرخ ارز و عدم وجود نقدینگی مورد نیاز در صنایع مختلف سبب ایجاد ابهام در بازار سرمایه شده است و از نگاه چارتیستی نیز فعلاً شاخص کل بورس و قیمت اغلب شرکت های بزرگ و تأثیرگذار در کانال نزولی قرار دارند از همین رو تنها راهکار پیش پای سرمایه گذاران صبر است.

راستی همچنان نظر اهالی تالار و مسئولین امر را به کل بازار سرمایه صرفاً جهت اطلاع جلب می کنم.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۶
بخدا قسم 50 میلیون سرمایه‌ام در سوم آذر امروز شده 27 میلیون. تو رو خدا روحانی بدادمون برس
میترا
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۲
نمیدونم چرا هنوز بعضی ها به این دولت بی تدبیر امید بستن. دارن پولهای بی زبون رو از توی جیباتون میکشن بیرون و شما دل بستین به اونا. واقعا تا کی ضرر؟؟ الان یکسال شده که با خاک یکسان شدیم ولی ایشون حتی به روی مبارک هم نیاوردن. متاسفم برای تفکراتی که هنوز به تیم اقتصادی این آقا امید بستن.
ناشناس
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۹
ای رفیق امثال من و تو توی این بازار زیادیم
خدا لعنت کند اون ادمی اومد تو بورس گفت ....
من کچینی خریدم 1000تومن برو ببین الان چند شده
پلاسک خریدم 250تومن شپلی 270تومن
خاک برسرم کنن همون بهمن و اسفند سال گذشته نفروختم برم پشت سرم نگاه نکنم بامید برگشت صبر کردم که حالا صبح ساعت 9 تا 12 تو سر خودم میزنم بس که تو سرم زدم بخدا سردردای شدید گرفتم دیگه با قرص خوردن هم خوب نمیشه
تحلیلگر
پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۵
دوست عزیز :

همه ما ضرر کردیم من چهار ساله که در بورس فعالم هیچ وقت اوضاعی به بدی یکسال گذشته ندیدم .

فقط برادرانه توصیه می کنم چون نمی خوام 27 میلیونت هم بشه 5 میلیون .

احتمالا از 15 دی تا اخر دی یک برگشت موقت داریم بعدش دوباره حداقل دو ماه بازار نزولی است تا نتایج مذاکرات مشخص بشه .

مبادا دوباره وسوسه بشی و فکر کنی همه چیز درست شده .

شاخص 56 هزار واحدی در راهه .
شکرستان
جمعه ۲۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۷
آفرین برمیترا وچه عجب بورس نیوز.
دکتر
جمعه ۲۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۲
آقا بهترین راهکار برای شرایط فعلی بورس، برداشتن "حجم مبناها" و "حد قیمت ها" است...!

مرگ یه بار شیون یکبار! بزار قیمت سهمها سریعاً اصلاح بشه ...

آخه این چه بورسیه ...
یکساله تو رکودیم...

ضرر کردیم رفتتتتتتتتتتتتت
ژاندارک
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۵
بزودی زود خواهید فهمید تنها جایی که میتوانید سرمایه تان را از دست مالیاتهای متنوع و فول اسکرین وvipو...که دولت بواسطه کاهش قیمت نفت مجبوره از همه کس بخاطر همه چیز بگیره،،، فقط بورس میباشد. باور نداری؟ برو بیرون ببین هوا بس ناجوانمردانه سردتر میشود.یادتون هست پارسال صحبت از اخذمالیات از سپرده های بالای 50 میلیون بود.؟بازم بگم ؟حالا هرکس میخواد فریب افت بیدلیل بورس را بخوره بخوره.اره 4عدد سهام ایران خودرو را ببر بده یه چی توز بخر حالشو ببر.
امير
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۸
مگر همين حالا كم ماليات مي گيرن؟علاوه بر ماليات معمولي ماليات ارزشافزوده هم مي گيرن حتي اگر با ضرر بفروشي
عطا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۰
چه عجب امروز مستطیل شیشه ای زود رسیده پیشمون !!!
matin
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۸
جناب بورس نیوز چرا دنبال این هستی که همواره یکی بیاد از بورس حمایت کنه؟ اصلا حمایت چه مفهومی داره؟ وظایف سازمان و مسولان مشخصه کمک به شفافیت، اعمال نظارت و عدم دخالت. بغیر از اینها کار دیگری نمی توانند بکنند.
بزرگ
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۳
چقدر صبر دهنمون سرویس شد به خدا کل سرمایم رفته ...........
ناشناس
جمعه ۲۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۴
انقدر باید صبر کنی تا این یه ذره ی باقی مونده هم از بین بره.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۹
هر روز شاهد آب شدن ذره ذره از سرمایمون هستیم.
آقای رئیس جدید ی کاری بکن نکنه که نوش دارو بعد مرگ سهراب بشه.
تاهنوز نیم جانی برامون مانده ما اسیران بورس را دل شاد کن.
یعقوب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۳
از رئیس سازمان بورس چه کاری بر میاد؟ میتونه اوضاع بد اقتصاد رو درست کنه؟ انقد به قضیه بچه گونه نگاه نکنید. اول این که رئیس بورس یه هماهنگ کننندس نه معجزه گر دوم این که بر فرض این که تحریم ها رو بردارن قیمت نفت رو چیکار می کنن؟ ما الان حدود نصف قبل از تحریم نفت صادر می کنیم. حالا تحریم رو بردارن و ما نفت رو کامل صادر کنیم قیمت نفت نصف شده. تازه تحریم رو بردارن ایران مدتها طول می کشه مشتریها از دست رفتش رو به دست بیاره. بیاید قبول کنیم که اقتصاد ایران در مرز ورشکستگی و تصمیم عاقلانه بگیریم.
سالار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۸
قیمت نفت که یکی دو هفته ای نزول کرد دی و بهمن پارسال تا حالا چرا بورس با سر خورد زمین.در ضمن تا همین یکی دو سال پیش افزایش نرخ ارز واسه بعضی صنایع صادرات محور خوب بود و با نوسان + نرخ دلار صفهای سنگین خرید داشتند.حالا نوسان ناچیز دلار دلیل کاهش شاخص شد.کدوم یک از شرکتهای بورسی از دولت بودجه یا یارانه میگرفتن که با کاهش درآمد بهشون تعلق نمیگیره.نرخ مالیات که بالا نرفته.نرخ خوراک هم که شنیده میشه می خواد بشه 10 سنت.فقط مونده تحریم های خودرویی ها که به قول حضرات برداشته شد و یا داره برداشته میشه.فقط تکلیف بهره مالکانه معادن هنوز ابهام بزرگی داره.برین سر اصل قضیه که حقیقیها و حقوقیهای رانت خوار بورس سرمایشون یکسال کشیدن بردن تو بانک.برین خواهش کنین که دوبارن برگردن به بورس.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۳
صبر صبر صبر دیگه حالم بهم میخوره از این هم شنیدن صبر خدا لعنت کنه باعث و بانی کسی گفت بیا بورس
سال گذشته مهر 92 با 100میل پول داشتم خانمم گفت بیا بریم یک جایی رهن کامل بشینیم گفتم نه ببریم بورس سرمایه گذاری کینم خیر سرم سود کنم الان بعد یکسال کارگزار هی گفت صبرکن نفروشی هاا بازار خوب میشه نوسان فایده نداره صبر کردم امروز پولم و پرتفوی بورسیم رسیده به زیر 20تومن و هر روز خونه با خانمم دعوا دارم زندگیم و آسایشمو از دست دادم موهای سرم سفید شد دیگه به زمین و زمان فحش ناسزا میدم و ... اینم صبر ولی بخدا از بلایی سرم اوردین نمیگذرم چه این دولت چه اون دولت
و تا دلتون بخاد تو دلم بهتون .........
محمدرضا
پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۲
من بعداز دو سال با کلی استرس بد بختی ضرر دیروز فرختم پول عروسیم بود که سوخت
دوره گرد
پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۵
دقیقا حالو روز منو داری..
منم برج 7 پارسال 100 گذاشتم تو بورس..الان رسیده به 45...
منی که 1موی سفید نداشتم الان 37تا موی سفید توسرمه..
فرزاد
UNITED STATES
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۵
صنعت بیمه امسال حرفهای زیادی برای گفتن داره. باید آنها را دریابیم. بورس نیوز خواهش میکنم چند تحلیل از این صنعت ارایه بفرمایید.
ناشناس
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۱
بابا تو خیلی دلت خوشه یا امروز تازه اومدی کد معاملاتی گرفتی
مرد حسابی ما یکساله تو بورس داریم داد میزنیم کسی نیست بدادمون برسه تو از این سایت بدبخت چه توقعی داره
مایکساله زندگیومون آسایشمون نابود شده بعد تو اومدی
برو بابا خدا روزیتو جای دیگه بده
ناشناس
پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۸
بیمه چیه وقتی پتروشیمی که یه زمانی یله بازار بود بورس ایران رو انگشته اونا میچرخید کمرش شکسته بیمه میخواد چیکار کنه بازار سقوط کرده بفروشید فرار کنید تا کل سرمایتون از بین نرفته
وحید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۴
گاهی فکر میکنم اگه این مذاکرات نبود که جناب ظریف الممالک چند وقتی رسانه ها رو درگیر کنه این دولت چند تا کار مثبت دیگه انجام داده که عرضه کنه.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۸
شعار برضد کشورها می دهید ضربه هم وارد میشود
ناشناس
پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۵
اره دیگه مهم نیست سرمایه مردم به اتیش کشیده بشه چند میلیون سهامدار به خاک سیاه بشینن الان فرگوسن مهمه که بلیس با مردم برخورد بد نکنه
ناشناس
جمعه ۲۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۳
اربعین 20 میلیونی راه می اندارید و به رخ عربستان سنی مسلک میکشی انتظار داری که او هم هیچ عکس العملی نشان نده
دانا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۵
بازار بتدریج بطرف گروه بیمه خواهد رفت برنامه دولت حمایت توانمند سازی شرکتهای بیمه خصوصی خواهد بود شرکتهای بیمه در اینده نزدیک با بورس همکاری وارتباط نزدیکتری خواهند داشت .
ناشناس
پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۰
بازار داره سقوط میکنه دولت اگه میخواست حمایت کنه تو این یکسال کرده بود بزک نمیر بهار میاد
مجید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۶
بازار فارکس بهتر از بازار ماست چون در پیش بیتی سقوط یک سهم یا جفت ارز میشه پول در آورد ولی بازار ما مربوط به یک اقتصاد بیمار هست و کاملا با یک بازار استاندارد جهانی فرق داره و غیر استاندارد هست واقعا متاسفم
خليلي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۹
تنها چاره كار فروش وفرار از اين بازار است والسلام
ناشناس
پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۷
بفروشید جلوی ضررو بگیرید بعد ک بازار راه افتاد بییاد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۰۲:۳۷
قابل توجه جناب آقای دکتر:
تقریبا سه هفته پیش سهام شرکت رتکو را خریدم 1670تومان.بعد سه هفته قیمتش شده 1000تومان.اونم صف فروشه.خدا وکیلی کجای دنیا این گونه بازاری هست که تو سه هفته ارزش سهام 40%کاهش پیدا کنه.میگن بازار سرمایه نوسانی هستش ولی تو این حد که نه.اینجور نوسانات که چند روزه کمر آدمو میشکنه مخصوص قمار خونست نه بازار سهام.صرفا جهت اطلاع
آقای دکتر.
وحيد
پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۲
آفرين حرف دل سهامدارا رو زدي
کریم حمیدی نژاد
پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۵
دوست عزیز برو خدا را شکر کن که یک حد نوسان چهار درصد ویا پنج در صد دارد در همه جای دنیادر بورسهای جهان حد نوسان وجود ندارد وممکن است در یک روز 1670تومان شما بشود یک تومان البته در ان بازار حد ضرروجود دارد که می توانریسک خود را تعریف کرد در بعضی از کارگزاریهای ایران هم هست فقط می توانم به شما بگویم کسی که وارد بورس میشود باید بداند که چقدر می تواند ضرر کند واین مهم نیست چقدر می توانی سود کنی البته بازار بورس به قول اقا مجید استاندارد نیست به همین خاطر است که حقوقی فروش می کنند ومی داند که فردا روزی ارزان خواهد خرید وما خردهای حقیقی هستیم که مجبوریم ریسک به ریوارد خود را مراعات نکنیم وبازنده بشویم
دوره گرد
پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۰
منهم رتکو دارم ..
علم دانش تو بورس ایران پشمه..
فقط باید رانت داشت
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۰
#### گرصبر کنی زه غوره حلوا سازی ####
سال 88 سال رکود بورس بود همه توی سرشون میزدند که چه غلطی کردیم سهم خریدیم. افرادی که صبر کردند و نفروختند در سالهای بعد دو سه برابر سود کردند(مثلا فولاد170 تومانی رادرسال90در320 و درسال91 در500 تومان فروختند. یا خودروی 135 تومانی را درسال90 400تومان فروختند و...)
ناشناس
پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۴
الان با سال 88 کلی فرق داره الان باید فروخت هر موقع که اوضاع درست شد برگشت
حسام
شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۵
آقاي عزيز سال 88
ركود اقتصادي نبود
تحريم انقدر شدت نداشت
بورس وصل مذاكرات هسته اي نبود
نان 100 ت بود
روغن 5 كبلويي 20ت نبود
شما تو سال 93 هستي اي كيو
ناشناس
UNITED STATES
پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۷
بورس نیوز لطفا نظر مرا حتما منتشر کن:
در حال حاضر بانکها به سپرده های یکساله دست کم سود 25% می دهند. به عبارت دیگر p/e سپرده گذاری بدون ریسک 4 می باشد. به این ترتیب p/e بورس باید حداقل تا 3 پایین بیاید تا این بازار برای سرمایه گذاران بزرگ فاندامنتال یعنی حقوقی ها جذاب شود. از آنجا که با توجه به وضعیت تحریم ها و رکود اقتصادی امکان افزایش فروش و سود آوری شرکت ها _یعنی e_در چشم انداز یکساله برای اقتصاد ایران وجود ندارد بنابر این برای رسیدن p/e به حول و حوش عدد 3 تنها راه ادامۀ کاهش قیمت ها در بازار سهام _یعنی کاهش p_ می باشد. به همین دلیل بنظر من قیمت ها در بازار سهام در یک سال آتی بطور متوسط حداقل 50% دیگر کاهش خواهند یافت و حقوقی ها هم بجای حمایت از قیمت سهامشان با انواع ترفند ها سهام حودشان را تا جایی که بتوانند به حقیقی ها که پیاده نظام بازار هستند قالب خواهند کرد و سرمایه های خود را در بانک ها سپرده گذاری خواهند نمود.
بنظر من گشاده دست ترین روش برای سرمایه گذاری آن است که 30% سرمایه خود را در نظام بانکی سپرده گذاری کنیم. 30% دلار بخریم و تنها با 30% باقیمانده در بورس فعالیت بکنیم. البته اگر کسی بطور کامل از بورس خارج شده و در بر روی دلار سرمایه گذاری کند و یا در بانک بگذارد تا از سود 25 تا 30% بدون دغدغه استفاده کند کارش کاملا معقول است
ناشناس
پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۲
کلا بفروشید بزارید تو بانک خیال خودتونو راحت کنید
وحيد
پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۴
قرار است افزايش سود سپرده بي ضابطه بانكها كاهش يابد.
یعقوب
پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۴
تحلیل خوبی بود. خوشم اومد. منم فعلا پولم و نقد کردم ریختم بانک ببینم چی پیش میاد.
ضرر کردم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۹
به خدا هیچ راهی وجود نداره بعداز دو سال صبر کردن با کلی ضرر فروختم هروز سرمایم در حال اب شدن بود جلوی ضرر هرجا بگیری سود بفروشید تا بیشتر ضرر نکنید یا بورس برای همیشه فراموش کنید یا صبر کنید تا تکلیف نفت مذاکره خوراک بتروشیمی بودجه 94 حل بشه بعد برگردید الان بفروشید اشتباهی که من تو این 2 سال کردم شما نکنید
ناشناس
جمعه ۲۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۹
تو الان فروختی و با این حرفا میخوای بقیه هم بفروشن و قیمت ها بیاد پایین و بخری. خوش خیال...
ابراهیمی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۰
با سلام :
شتخص اگر شنبه حمایت مهم 69500 را بشکند راهی 68500 خواهد شد
تازه هنوز نزول بازار با گروه پالایشی مانده
در صورت بازگشایی پالایشی ها
که به احتمال زید هفته اول دی ماه نماد های پالایشی باز خواهند شد

و با کاهش شدید قیمت نفت و بدهکار بودن به بازار
حدودا 2 هزار واحد بازار دیگر بازار بریز د

بنابر این احتمال زیاد شاخص هدف 66000 یا 64400 را نشانه گرفته است
اینجا پایان قصه نزول نیست

از آنجا که حدود 60 درصد مذاکرات مثبت خواهد شد و می دانیم که نتیجه کلی مذاکرات باید وباید تا آخر سال مشخص شود
بنابراین به نظر از فقط و فقط از اویل بهمن ماه تا 20 سفد ماه بتوانیم فقط کوتاه مدت نوسانات جزیی بگیریم

به نظر اینجانب ای بورس خدانگهدارت
رنزو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۵
بازم گلی به جمال بورس زمان احمدی نژاد ،لاقل سودمون از ضررمون بیشتر بود خدا جزاتونو میده
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۲
فیمت نفت صعوذی شد
58.76 Up 0.99(1.71%)
یعقوب
جمعه ۲۸ آذر ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۰
زحمت کشید که صعودی شد. بعد این همه افت. کارشناسا میگن هدف قیمتی نفت 40دلار هستش و با این سیاستی که کشورهای عربی در پیش گرفتن رسیدن به این هدف اصلا بعید نیست.
احسان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۹
خواهشمندم زودتر پالایشگاهی ها را باز کنید تا اگر قرار است شاخص جایی را پیدا کند تکلیف همه روشن شود اینجوری نا حقی میشه سرمایه یکسری از مردم ذوب میشه و افت شاخص بعضی از سهمها به خاک سیاه مینشونه
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۲
سهامداران عزیزچوب حراج به سهامتان نزنید باور کنید این یک تله است تا مفت ازشما بگیرند اخر بورس مابابورسهای دیگر فرق داردچون مامردمی احساسی وهیجانی هستیم پس صبورباشید
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۱
بورس نیوز عزیز لطفا و در صورت اینکه امکانش وجود دارد با این فشار بیکاری و بی پولی که ما جوانان را دارد له میکند و اکثر بازارها در ایران هم ضررده شده اند در صورتی که میتوانی صدای ما را به مسئولان برسان تا حداقل فارکس را مجددا در ایران قانونی اعلام کنند بلکن ما بتوانیم جدا از مذاکرات و غیره و کلا سیاستگذاریهای این مملکت منبع در آمدی برای خود ایجاد کنیم.
ALI
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۸ آذر ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۶
سلام بر همه ٰ مواظب باشید بورس تو یه دوران تاریخیه
محسن
يکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۶
اتفاقا الان تو دوران جغرافی احتمالا بدا بره تو دوران علوم اجتماعی
شهاب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۰
وقتی این همه آدم که نمونه ای از سهامداران بورسی هستند بفروشید بفروشید راه انداخته اند لابد عمه ملانصرالدین باید سهم بخرد یا سهم نگهداری کند. بهوش باشید درست در لحظه ای که ناامیدی کامل مستولی شده همه چیز به یکباره عوض می شود. کسانی که در ضرر هستند بدانند تا نفروخته اند ضرری نکرده اند مگر اینکه واقعا به پولشان نیاز داشته باشند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۴
نفت مجددا سقوطی شد و میرود برای 40 دلار
55.86
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۳
ما که نمیفروشیم. نهایتش اینه که شش هفت ماه دیگه صبر کنیم. بعدش با چند برابر قیمت سهامم رو میفروشم. ما که صبر کردیم. این چند ماه هم روش.
ناشناس
جمعه ۲۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۸
خواب دیدی خیر باشه.
باسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۴
من که به نوسان های 3 درصدی عادت کردم و اصلا واسم فرق نمیکنه بازار نزولی یا صعودی. فقط میگم بورس باشه هر چی می خواد باشه....
علیرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۹
واقعا همه از این اوضاع نابسامان کشور گلایهمندند.باور کنید من 30 میلیون وام گرفتم آوردم توی بازار سهام.دارم بدبخت میشم.
ناشناس
يکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۹
خود کرده را تدبیر نیس.داداشم این کارت کاملا ناشیانه بود.سرمایه ای رو باید آورد تو بورس که بهش نیازی نباشه حالا تو رفتی وام گرفتی!!!!!!!!
محسن
يکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۷
اخه کی با پول قرضی سهام می خرخ اخه تو دیگه کی هستی
سینا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۷
پارسال دیماه با بیست ملیون تومان وارد بورس شدم تا دو روز پیش با 13 میلیون ضرر اومدم بیرون .
ناشناس
شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۰
مبارکت باشه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۵
ديپلمات‌هاي ارشد فرانسه و بريتانيا در نشست اخير سازمان ملل مدعي شدند که ايران انعطاف پذيري کافي را در جريان مذاکرات هسته‌اي با 6 قدرت جهاني نشان نداده است!
بهزاد
ROMANIA
جمعه ۲۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۸
سهامداران عزیز بدانند بزودی بازار برمیگرده چون شاخص سهام کشورهای نفت فروش هم خیلی پایین امده مراقب باشید سهم خود را مفت از دست ندید
مانی
ROMANIA
جمعه ۲۸ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۸
سلام دوستان من تو یه تیمی هستم که همشون نزدیک به ده ساله تو بورس کار میکنن واسه خودشون تو تحلیل و تکنیکال خدایی هستن یک ساله پول پیشه خونمو اوردم تو بورس چند ماه سود کردم ولی الان نصفش دود شده به برکت دولت الان بهشون میگم بچه ها چی بخرم ضررم جبران میشه میگن فقط باید بریم پیش خواب گزارو و دعا نویس و غیب گو به خدا هیچ جای دنیا همچین بازار سرمایه ای وجود نداره اکثر کسایی که تو بورسن تا حدی مثل خود من هستن سرمایه زندگیشون بر باد رفته هیچ کسی هم به فکر نیست دیگه صبر هم فایده ای نداره فقط باید برین دکتر اعصاب ران ساعت 8:30 چند تا قرص بخوریم تا 1 خواب باشیم من خودم کارم به دکتر کشیده به خدا اون قد حرص خوردم اسید عد زیاد شده ک ونده سکته بزن بقیه پولو ه خرج دوا دکتر بکنم اینو به اقای روحانی میگم دوره بعد خداحافظی کن با ریست جمهوری
احمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۸ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۶
اقای طیب نیا فرمودند اینجا دیگه کف بازاره ریزش نداریم ازانموقع تاحالا2500واحد کاهش داشته اینم فریب میده باتدبیر وشیب ملایم
علی
ROMANIA
شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۴
آقایونی که انقدر از دولت ایراد میگیرین یادتون بیاد سال پیش که قیمت سهمها در سال گذشته حدودن 5، 6 برابر شد چرا اونجا هیچی نمیگفتین و راضی بودین حالا که رفتین مثلن سهم زیاندهی مثل پلی اکریل یا کچینی اونهم با قیمت بالا خریدین و اصلن نمیدونستین بورس چیه و ضرر کردین میایین و از دولت بد میگین این دولت از نظر اقتصادی بهترین عملکرد رو با این تحریمای ناجوانمردانه داشته
مهدی
GERMANY
شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۶
برادران من پیشنهاد میکنم پولمون رو در بانک سرمایه گزاری کنیم تا بانک بتواند ب کسانی ک پول لازم دارند نزول بدهد و کمی از پول نزول را ب عنوان سود ب ما پرداخت بکند. ومن الله توفیق
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۳
نگارنده در ادامه با بیان موضع مقامات ایرانی در قبال اسراییل، آن را دلیل بر این دانسته که ایران باید به طور کلی از غنی سازی اورانیوم محروم شود.

در ادامه این خبر آمده است: به جای چانه زنی بر سر این موضوع که جهان چه مدت باید صبر کند تا ایرانی ها بتوانند برای تولید سلاح هسته ای کافی برای نابود کردن اسراییل، اورانیوم درجه تسلیحاتی غنی سازی کنند، غرب باید نفوذ خود بر جهموری اسلامی را با تشدید تحریم ها افزایش دهد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۴
برخی معتقدند این تحریم ها بود که در وهله اول ایران را بر سر میز مذاکره آورد؛ شاید با تشدید تحریم ها، غرب بتواند در نهایت ایرانیان را مجبور کند که از مقاصد هسته ای خود، یک بار و برای همیشه دست بردارند.
امید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۹
فعلا بورس شده قلک دولت.
باهش یارانه ها می ده!
حقوق کارمندارو می ده!
باهش تورم و یک رقمی می کنه!
باهش هزار تا سوراخ سومبه رو پر می کنه!
و...
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۴
نمیدونم پس چرا با این اوصاف من هیچوقت ضرر خاصی نکردم و اکثرا سود میکنم! عجیبه...!!!؟؟؟