بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۰
کد خبر : ۱۴۰۸۰۵

از رسیدگی بانک مرکزی پیش از انحلال تا عدم ورود ارز ناشی از صادرات بخش خصوصی نباید به سیستم بانکی در اهم اخبار بانکی در هفته‌ای که گذشت.
به گزارشخبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ بانک در هفته‌ی گذشته به شرح زیر است:

مجوز بانک مرکزی به معنای کنترل کامل است
ندیمی گفت: مجوز بانک مرکزی به معنای کنترل کامل است و علاوه بر این سپرده گذاری و ذخیره هم به معنی این است که اگر بانک بخشی از سرمایه خود را به بانک مرکزی دهد برای روزهایی است با مشکل رو برو می‌شود.

کارشناس اقتصادی گفت: توجه به این نکته ضروری است که برای مقابله با برخی از این موسسات و بانک‌ها باید عزم جدی وجود داشته باشد زیرا اگر ساماندهی شود وضعیت تولید و اقتصاد کشور بهبود خواهد یافت.


کاهش سود بانکی مثبت نیست/ ارز ناشی از صادرات بخش خصوصی نباید به سیستم بانکی وارد شود
رئیس سابق شورای رقابت گفت: سود بانکی که به سپرده‌ها تعلق می‌گیرد کمتر از نرخ تورم است و بانک‌های ما سود منفی به سپرده‌گذاران می‌دهند.




رسیدگی بانک مرکزی پیش از انحلال/ مردم نگران سپرده‌گذاری در بانک‌های دارای مجوز نباشند
طیب نیا گفت: یکی از سوالاتی که با آن مواجه هستیم این است که در کشوری که راه‌اندازی یک کسب و کار کوچک نیاز به مجوز دارد، چگونه امکان فعالیت موسسات مالی و اعتباری بدون مجوز با شعبات متعدد در کشور وجود دارد(؟!)


صندوق‌های خانوادگی و اداری ساماندهی می‌شود
لله‌گانی گفت: ما سعی کردیم با برنامه ریزی و ایجاد زمینه‌های لازم، صندوق‌های خانوادگی و اداری را ساماندهی کنیم و از طرفی با پرداخت تسهیلات و تشویق آن‌ها زمینه‌ی ایجاد اینگونه صندوق‌ها را افزایش دهیم.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۶
عجیب در دولت قبل این دولت نظر این اقا عوض شده ریس شورای رقابت رامیگم داره ادرس اشتباه به اقای روحانی میده جالب همه در وضع فعلی سود بانکی واقتصاد نقش دارند اما میگویند کی بود کی بود من نبودم