بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۱ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۴
در گفتگو با مدیر عامل شرکت سیمان غدیر عنوان شد:

پیش بینی روند سهام سیمانی تا پایان سال جاری

شرکت های تولیدی سیمان در جنوب کشور به دلیل نزدیکی به آب های آزاد از شرایط مطلوبی برای صادرات سیمان به کشورهای خارجی از جمله عراق به دلیل کاهش کرایه حمل و نقل کالا برخوردار می باشند.
کد خبر : ۱۴۰۹۴۲
نویسنده :
محمدآموخته
در حال حاضر ایران در راستای حرکت به سوی اقتصاد مقاومتی گام بر می دارد که این امر نیازمند ایجاد شرایطی برای اشتغال زایی و همچنین افزایش کسب درآمدهای کشور می باشد.

مدیر عامل شرکت هلدینگ سیمان غدیر در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز ضمن بیان مطالب فوق با اشاره به وضعیت صنعت سیمان اظهار داشت: اکنون موجودی محصول کارخانه های تولیدی سیمان کشور به میزان قابل توجهی افزایش یافته و از سویی دیگر قیمت جهانی فلزات اساسی از جمله فولاد نیز با کاهش نرخ قابل توجهی مواجه گردیده که این امر می تواند موقعیت مناسبی را برای دولت در راستای ساخت پروژه های عمرانی و همچنین ایجاد اشتغال زایی برای افراد جامعه فراهم آورد.

علی محمد بُد به کاهش 10 درصدی مصرف سیمان کشور طی دو سال اخیر اشاره کرد و افزود: اکنون سیمان مورد نیاز کشور با توجه به کاهش 10 درصدی مصرف به میزان 45 میلیون تن سالیانه رسیده است که این امر نشان از کاهش 10 درصدی اجرای پروژه های عمرانی کشور می باشد.

وی در خصوص بودجه سال 94 و عدم افزایش قیمت حامل های انرژی گفت: در حال حاضر تقاضای مطلوبی برای سیمان تولیدی شرکت های سیمانی وجود ندارد و از سویی دیگر این امر باعث انباشت سرمایه در گردش شرکت های سیمانی در انبارها شده است و تا زمانیکه تقاضا برای محصولات سیمانی وجود نداشته باشد هیچگونه عاملی از جمله عدم افزایش نرخ حامل های انرژی در پوشش بودجه سال 94 شرکت های سیمانی تأثیرگذار نخواهد بود.

این مقام مسئول در خصوص شرایط صادرات سیمان به کشورهای خارجی اظهار داشت: در حال حاضر شرکت های تولیدی سیمان در جنوب کشور به دلیل نزدیکی به آب های آزاد از شرایط مطلوبی برای صادرات سیمان به کشورهای خارجی از جمله عراق به دلیل کاهش کرایه حمل و نقل کالا برخوردار می باشند.

بُد روند آتی سهام شرکت های سیمانی در بورس را تا پایان سال جاری فاقد رونق و افزایش قیمت دانست و خاطر نشان کرد: بایستی برنامه ریزی های مناسبی در راستای افزایش تقاضای کالای سیمان در داخل کشور در دستورکار قرار گیرد تا شرکت های تولیدی بتوانند از وضعیت مناسبی برخوردار گردند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
اشنا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۲
فقط فلزات اساسی کاهش پیدا نکرده نفت هم کاهش پیدا کرده ودولت با کسری شدید بودجه مواجه خواهد شد اولین جایی که دچار کسری خواهد بودجه عمرانی می باشد دولت که نمی تواند حقوق کارمندان را ندهد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۲
ایشان همیشه برعکس تحلیل می کنند پس منتظر جهش قیمتی سیمانی ها باشید
ایران
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۸
فقط سیمان عراق و سوریه رو بدن.پروژه های عمرانی داخل اصلا کنسل بشه بازهم قیمت سیمانی ها دو برابر الان میشه.
ایران
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۴
فقط سیمان عراق و سوریه رو بدن.پروژه های عمرانی داخل اصلا کنسل بشه بازهم قیمت سیمانی ها دو برابر الان میشه.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۶ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۰
سهامداران سیمانی سهام خودتان را دو دستی بچسبید و محکم نگهدارید.این تحلیل نشان میدهد که عده ای میخواهند با خراب کردن ذهن سهامداران سیمانی سهام آنها را از چنگشان درآورند.خبرهای بسیار خوبی برای سیمانیها در راه است.