بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۶ دی ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۰
در گفتگو با یک کارشناس بازار سرمایه عنوان شد:

احتمال کاهش نرخ سود بانکی تا پایان سال جاری

با آغاز ساعت شروع معاملات بورس در اولین روز هفته جاری، انتظار می رفت شاهد بازاری پر تقاضا و گرم در اولین هفته سرد زمستانی باشیم که برخلاف پیش بینی های انجام شده همچنان بازار در حالت سردرگمی سپری می شود.
کد خبر : ۱۴۱۲۸۳
نویسنده :
محمدآموخته
با آغاز ساعت شروع معاملات بورس در اولین روز هفته جاری، انتظار می رفت شاهد بازاری پر تقاضا و گرم در اولین هفته سرد زمستانی باشیم که برخلاف پیش بینی های انجام شده همچنان بازار در حالت سردرگمی سپری می شود.

یک کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز در خصوص دلایل ادامه روند نزولی بازار سهام با توجه به تغییرات مدیریتی سازمان بورس، اظهار داشت: دلایل افت بازار سهام طی یکسال اخیر مربوط به رییس سابق سازمان بورس نبوده است که با بر کناری ایشان به دنبال بازاری صعودی باشیم بلکه عوامل دیگری از جمله عدم اجرای کاهش نرخ سود بانکی، ابهام در نتایج مذاکرات هسته ای و همچنین سیاست های خروج از رکود دولت در تشکیل این روند و چگونگی آینده بازار سهام تأثیرگذار می باشد.

محمد کفاش پنجه شاهی در ادامه با اشاره به اینکه احتمال می رود تا پایان سال جاری کاهش نرخ سود بانکی در دست اجرای دولت قرار گیرد، افزود: کاهش نرخ سود بانکی و همچنین گزارش عملکرد 9 ماهه سال جاری شرکت های بورسی می تواند عاملی در روند تعادل بازار تا مشخص شدن نتایج نهایی مذاکرات هسته ای باشد در غیر این صورت نمی توان انتظار بازاری مثبت را داشت.

وی در خصوص بازگشت شاخص بورس به مدار 69 هزار واحدی یادآور شد: در حال حاضر شاخص بورس در پایین ترین رقم خود قرار دارد و تنها با بازگشایی برخی نمادهای معاملاتی امکان ریزش مجدد آن وجود دارد در غیر این صورت دیگر روندی نزولی در شاخص بورس را شاهد نخواهیم بود.

این کارشناس بازار سرمایه در توصیه ای به سهامداران متذکر شد: در شرایط کنونی بازار سهام بایستی سهامداران اقدام به خرید سهام شرکت هایی نمایند که از لحاظ بنیادی از شرایط مطلوبی برخوردار می باشند و همچنین با داشتن صبر به آینده سهام خود و بازار سرمایه امیدوار باشند.

کفاش در پایان در خصوص آینده صنعت خودرویی خاطر نشان کرد: با اعلام گزارش های 9 ماهه دو شرکت ایران خودرو و سایپا می توان در خصوص آینده دو شرکت فوق ارزیابی هایی را به عمل آورد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۶ دی ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۴
بر خلاف نظر شما من به سهامدارا توصیه میکنم بفروشن و جلوی ضرر و اب شدن سرمایه هاشونو بگیرن این بازار به شدت بیمار شده و به این زودیها درست نمیشه نرخ سود بانکی هم زیاد اثر گذار نخواهد بود این وسط فقط حقیقی ظرر میکنه بهترین کار نقد کردن و دست نگه داشتنه باید صبر کرد تا خیلی از مشکلات حل بشه بعد شروع به سرمایه گذاری کرد
ناشناس
دوشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۸
دقیقا ضمن اینکه قیمت نفت همچنان نزولی و کنگره امریکا در پی تشدید تحریم های ایران هست
ناشناس
دوشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۱
تحریم های غیرقابل وتو و شدیدتر ایران در دستورکار کنگره امریکا قرار گرفت
سناتور ارشد جمهوری‌خواه ایالت «ایلینوی» گفت: کنگره جدید آمریکا که زیر نظر جمهوری‌خواهان است، شدیدا پی گیر آن است، تا لایحه‌‌ای تصویب شود، که بتوان در آن تحریم‌های جدید علیه ایران تحمیل کرد و همچنین غیرقابل وتو باشد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، «مارک کرک» سناتور ارشد جمهوری‌خواه ایالت «ایلینوی» اعلام کرد که کنگره آمریکا از هفته دیگر کار خود را در حالی آغاز می‌کند که جمهوری خواهان کنترل هر دو مجلس نمایندگان و سنا آمریکا را به دست خواهند گرفت و احتمالاً تحمیل تحریم‌های جدید علیه ایران اولویت برتر کنگره جدید آمریکا خواهد بود.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۰۰:۵۰
با كدوم پول خريد كنيم؟صبر؟ تاكى؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
محسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۰۶:۱۷
برای اینکه شاخص بورس مثبت شود و 3 میلیون سهامدار. منتفع شوند، نرخ سود بانکی را که مستقیم و غیرمستقیم با زندگی 78 میلیون مرتبط است کاهش یابد. بهتر است دنبال سوداگری در خود شرکت‌ها باشیم تا منتظر باشیم جای دیگری ویران شود تا بورس رونق بگیرد. با تشکر.
مسعود
يکشنبه ۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۵
جناب محسن سود بالای بانکی همانقدر که برای سپرده گزار سود و منفعت دارد هرینه های تولید برای تولید کنند که از بانک وام می گیرد را بالا می برد و همچنین رکود اقتصادی که تاثیر مستقیم در اشتغال بچه من و شما دارد خواهد داشت
علیر ضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۹
با توجه به کاهش قیمت نفت و محدود شدن درامدهای ارزی و تورمی که در این رایطه بوجود می اید احتمال افزایش رقابت بین بانکها در جذب نقدینگی مردم زیاد شده و سود بانکها بیشتر خواهد شد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۵
درحال حاضر ساختمانيها علي الخصوص ثرود فرصت خريد محض هستند
هزاره
ROMANIA
يکشنبه ۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۹
چرا تو کشور به هر مشکلی که برخورد میشه
ففط باید سود بانکی بیاد پایین؟؟؟
سود بباد پایین که چی بشه
پولا بیا سمت بورس که
رانت خورها پول مردم رو از اونجا بخورن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۸
بنده چند بانک حساب دارم و این بانکها دایما به بنده پیشنهاد سپرده گذاری با رقم های بالا در بانک خود راا می کنند تا این وضع هست کسی سراغ بورس نخواهد رفت