بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۸
کد خبر : ۱۴۱۳۹۹
مدیرعامل بیمه آسیا با اشاره به افزایش شدید نرخ دیه در چند سال گذشته، گفت: با توجه به نرخ‌گذاری دیه بر مبنای قیمت شتر، سرمایه‌گذاری شرکت‌های بیمه در صنعت پرورش شتر ضروری است.

ابراهیم کاردگر در گفت‌وگو با فارس، با بیان اینکه جمعیت شتر در کشور از سال 53 تاکنون 50 درصد کاهش یافته است، اظهار داشت: یکی از دلایل اصلی افزایش چند برابری نرخ دیه در طول سال‌های گذشته افزایش قیمت شتر به علت کاهش تعداد آن در کشور بوده است.

وی با اشاره به این عامل در افزایش سالانه نرخ دیه که صنعت بیمه را از محل بیمه شخص ثالث دچار زیان می‌کند، افزود: به همین دلیل یکی از پیشنهاد‌های بنده به فعالان صنعت بیمه سرمایه‌گذاری شرکت‌های بیمه در پرورش شتر است.

کاردگر تصریح کرد: با پرورش و واردات شتر امکان مدیریت قیمت آن در کشور وجود دارد و همین مساله مانع از رشد شدید نرخ دیه می‌شود.

مدیرعامل بیمه آسیا با اشاره به مزایای اقتصای پرورش شتر علاوه بر کنترل قیمت، تاکید کرد: جان انسان‌ها بسیار ارزشمند است و نمی‌توان نرخی برای آن تعیین کرد اما وقتی مبنای نرخ‌گذاری دیه 100 شتر است، با کاهش جمعیت شتر، به یکباره نرخ دیه به شدت رشد می‌کند اما از طرف دیگر برای مراعات مشتریان صنعت بیمه، نرخ حق بیمه به نسبت کمتر افزایش می‌یابد.

کاردگر اضافه کرد: عدم تناسب بین رشد نرخ دیه و حق بیمه‌ که در سال‌های گذشته تکرار شده است، موجب تضعیف صنعت بیمه شده و شرکت‌های بیمه را با مشکل مواجه کرده است.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۵
اتفاقا صحبت ايشان عجيب هم نيست اين كار هم براي شركتهاي بيمه اي صرفه اقتصادي دارد و هم از رشد بي رويه قيمت هر نفر شتر جلوگيري ميكند.
مهرداد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۶
بیمه نباید از 300هزار تومان بالا باشد دیه هم 20میلیون مگه چیه هر سال میره بالا
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۳
باید این اقا رو با وزیر اقتصاد جابجاش کنند تا بورس رو نجات بده
SAED
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۴
بالا رفتن دیه باعث افزایش تصادفات منجر به مرگ ساختگی شده شما ببینید یه بانک رو برای ده میلیون تومن میزنند سه تا پلیس رو هم میکشند این ادم ها به نظرتون با بچه های خیابانی برای گرفتن دیه شان چه میکنند؟
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۱
والله من خودم حاضرم دیه مو بدم به خودم و بعد از 2 سال جونم بهشون بدم ...
200 میلیون کم پولی نیست خدایی