بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۹
در روزهاي گذشته دادستان كل كشور بنا به درخواست دادستان عمومی و انقلاب مشهد خبر ممنوعیت تبلیغات تلويزيوني و رسانه‌اي پدیده شاندیز را به دليل تخلفات مالی صورت گرفته در اين شرکت اعلام كرد.
کد خبر : ۱۴۱۹۳۵
ممنوعيت تبليغات تلويزيوني پديده شانديز در حالي‌ است كه طي ماه‌ها و سال‌هاي گذشته اين شركت به مدد پیشتوانه قوی مالی خود هزینه هنگفتي را صرف تبلیغات در صداوسيما، فرودگاه‌ها، بيلبوردهاي سطح شهر و همچنين تبليغات دور زمين در مسابقات فوتبال كرده تا حداقل نام پديده شانديز براي هر ايراني شناخته شده باشد.

بمباران تبليغاتي؛ شيوه منحصر به فرد پديده شانديز

محسن پهلوان مدير عامل اين مجموعه پيش از اين در گفتگويي گفته بود که بازی تبلیغات را از یک گروه قدرتمند به نام «ارمغان بهزیستی» یاد گرفته که یک تیم بازرگانی فرانسوی هم پشت ماجرا بود. او با اشاره به شیوه تبلیغات خود مي‌گويد که در ایام افتتاح یک رستوران کاری کرده است که هرکسی از خواب بیدار می‌شد، نام رستوران «شاندیز» را می‌شنید. او مي‌گويد كه برای افتتاح رستوران شاندیز در جردن ۲۲ میلیون تومان هزينه كرده در حالي‌كه با مشاوره اين تيم فرانسوي ۲۸ میلیون تومان برای تبلیغات خرج کرده است.

به اين ترتيب محسن پهلوان براي پروژه‌هاي مختلف پديده شانديز هم از روش بمباران تبلیغاتی با کمک صداوسیما بهره گرفت به نحوي كه منتقدین می‌گویند این شرکت از شیوه بمباران تبلیغاتی و تعیین ارزش سهام توسط مدیریت و سایر روش‌ها برای بالابردن ارزش سهام خود استفاده كرده و به‌طور غیر واقعی سود می‌برد.

پديده شانديز و فساد اقتصادي

‌چندی پیش نیز ناصر سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور در همایش مبارزه با فساد بدون ذکر نام این شرکت اشاره تلویحی به فعالیت های آن كرد و از تخلفات گسترده و تخطی در واگذاری ها و انحراف از اهداف اولیه آن خبر داد و افزود: از جمله فعالیت‌هایی همچون پارک آبی، شهرک توریستی، آمفی تئاتر در یکی از این واگذاری‌ها حدود 124 هکتار زمین به منظور احداث شهرک توریستی به شرکتی واگذار شده است.

قیمت اولیه کارشناسی متری 10000 تومان برآورد شده و در مراحل بعد به 6500 تومان و در آخر به 1500 تومان تقلیل یافته و در نهایت قرار شده رقم کلی با اجرای کارهای ساختمانی از جمله خیابان کشی و بلوار کشی تهاتر شود. در حالی که قیمت واقعی آن ده ها برابر بیشتر از قیمت واگذار شده است.

دادستان مشهد نیز چندی پیش بدون ذکر نام شرکت پدیده شاندیز به مردم هشدار داده بود كه "شهروندان فريب تبليغات واهي را نخورند چراکه پروژه های مورد ادعاي اين شرکت همه مجوزهاي قانوني لازم را ندارند و مردم در امري سرمايه گذاري مي کنند که عاقبتي جز خسارت و زيان و از بين رفتن سرمايه آنان نخواهد داشت."

نهايتا در دی ماه ۱۳۹۳ دادستان خراسان رضوی دستور پلمپ دفاتر غیر قانونی خرید و فروش سهام شرکت پدیده در مشهد تا رسیدگی به پرونده آن صادر کرد و دفاتر این شرکت در قزوین نیز پلمپ شد.

همچنين بر اساس اعلام بازپرس شعبه ۹۰۴ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد خرید و فروش سهام این شرکت در خراسان ممنوع شده است.

رییس سازمان امور اراضی وزارت جهاد کشاورزی نیز چندي پيش در این رابطه از زمین خواری 45 هکتاری در اجرای این پروژه خبر داده و اعلام کرده بود كه به همین علت بخش هایی از آن متوقف شده است.

شورایعالی معماری و شهرسازی هم در مصوبه‌ای به تخلفات اين شركت در تضییع حقوق بیت المال و تخلفات ارضی ده‌ها هکتاری در مشهد رسیدگی کرده و رییس سازمان امور اراضی از توقف موقف ساخت آن در شاندیز خبر داده بود.

تاريخچه پديده شانديز

شرکت توسعه بین‌المللی صنعت گردشگری پدیده شاندیز در بهمن 1383 تحت نام شرکت سرمایه گذاری کاوشگران سهام ( سهامی عام ) به ثبت رسید و در آبان 1387 با 150 میلیارد تومان( 5/1 میلیارد سهم 1000 ریالی) و با نام شرکت " توسعه بین‌المللی صنعت گردشگری پدیده شاندیز" به مدیر عاملی شخصی به نام " محسن پهلوان" در مشهد ثبت شد.
این شرکت یکسال بعد شرکتی دیگر در زیرمجموعه خود را به نام " ابنیه و ساختمان پدیده شاندیز" سهامی خاص به ثبت رساند و از این طریق اقدام به فروش گسترده سهام در بین مردم کرد.

افتتاح مجموعه‌های پدیده شاندیز در مشهد با زیربنای ۱۰ هزار متر مربع و تهران با زیر بنای ۲ هزار و پانصد متر مربع، ساخت و افتتاح بزرگترین رستوران سرپوشیده جهان و بازار بزرگ کیش با زیربنایی بالغ بر۲۰ هزار متر مربع و افتتاح یکی از بزرگترین هایپر مارکتهای جهان در زمینی به وسعت ۲۲ هزار متر مربع در مرکز تعطیلات و سرگرمی پدیده شاندیز مشهد، از جمله فعالیت‌های به اتمام رسیده گروه شرکت‌های پدیده می‌باشد.

احداث یکی از عظیم ترین مراکز تعطیلات، سرگرمی و خرید جهان در شهر شاندیز مشهد با هدف ارائه خدمات ویژه در صنعت گردشگری با کاربری‌هایی همچون هتل ۵ ستاره، مرکز خرید و سرگرمی، شهربازی سرپوشیده، مجتمع اداری، باغ گل ودیگر امکانات رفاهی – تجاری با زیر بنایی بالغ بر ۱/۱۱۰/۰۰۰ متر مربع و احداث پروژه بزرگ شهر افسانه‌ای کیش در جنوب غربی این جزیره به عنوان یکی از شاخص ترین قطبهای گردشگری جنوب کشور در زمینی به مساحت ۲۰ هزار متر مربع با زیربنایی بیش از ۸۸۸ هزار متر مربع با کاربری‌های منحصر به فرد و بخش‌های متنوعی شامل: هتل ۵ ستاره - مجتمع بزرگ اقامتی - مراکز همایش- مرکز بزرگ خرید - اسکله بزرگ تفریحی - شهربازی سرپوشیده - پارک آبی - باغ گیاهان دریایی و ...از جمله فعالیت‌های در حال انجام شرکت توسعه بین‌المللی صنعت گردشگری پدیده شاندیز در عرصه فعالیت‌های توریسم و گردشگری با هدف جذب گردشگران داخلی و خارجی و ایجاد فرصت‌های ناب سرمایه‌گذاری می‌باشد.

فروش سهام پديده شانديز

حالا پس از گذشت حدود 5 سال ارزش هر سهم این شرکت از 100 تومان به بیش از 11 هزار تومان افزایش یافته است. در حالی‌که مطابق آنچه از ابتدا اعلام شده بود قرار بود 15 درصد از سهام این شرکت برای ساخت «شهر افسانه ای پدیده شاندیز» تا سال 93(یعنی زمان بهره برداری از پروژه) بین مردم عرضه شود.

برخی کارشناسان اقتصاد اشکالات قانونی بر این شرکت و نحوه عرضه سهامش مطرح کرده‌اند چرا كه براساس ماده 21 قانون تجارت «شرکتهای سهامی خاص نمی توانند سهام خود را برای پذیره نویسی یا فروش در بورس عرضه کنند، مگر اینکه از مقررات شرکتهای سهامی عام تبعیت کنند. شرکتهای سهامی عام نیز با سرمایه بالای 50 میلیارد ریال حق معاملات سهام خود را در بازاری غیر از بازارهای دارای مجوز(بورس و فرابورس) ندارند.»

اين در حالي‌ است كه سهام شرکت پدیده شاندیز توسط کارشناسان این شرکت و به گفته خودشان متناسب با پیشرفت پروژه قیمت گذاری می گردد وخارج از بورس و از طریق نمایندگی هایی که خود دایر کرده است خرید و فروش می شود.

براساس گفته فعالان بازار سرمایه، ارزش ذاتی هر سهم فروخته شده توسط این مجموعه درحدی که خرید و فروش می‌شده است نبوده و اوج‌گیری قیمتی این سهام باعث شده تا مسئولان قضایی پس از مدت‌ها سکوت به ناگاه در هفته جاری به این ماجرا ورود و ضربتی با دفاتر غیرقانونی این شرکت‌ها برخورد کنند.

محمدرضا پورابراهیمی، عضو شورای عالی بورس نیز در همین رابطه در گفت و گوی اختصاصی با سایت پارسینه گفت: بر اساس گزارشات اولیه ای که به ما رسیده، این شرکت با رویکرد سهامی خااص تشکیل شده اما بر اساس رویکرد سهامی عام سهام فروخته و منابعی به دست آورده است.

وی اضافه کرد: براساس قانون کلیه شرکت های سهامی عام موظفند اطلاعاتشان را نزد سازمان بورس افشا کنند و صورت مالی و برنامه خود را به این سازمان ارائه کنند و در همین راستا نظارت دستگاه های تخصصی مثل سازمان بورس بر آنها اعمال می شود.

این نماینده مجلس یادآور شد: این شرکت با رویکرد سهامی خاص تشکیل شده اما براساس رویکرد سهامی عام سهام فروخته و منابعی به دست آورده که تخلف بوده است. البته این گزارش اولیه است و باید به شکل قطعی مورد بررسی قرار گیرد.
منبع:پارسینه
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۸
آقا جان چر تخلف سازمان بورس رو چشم پوشی میکنید

سال 89 فکر میکنم زمانی که آقای بهروز زارع مدیر نظارت بر بازار اولیه بود از شاندیر شکایت شد ولی بعدا با جابجایی ایشون بدلایلی نامعلوم از شکابت صرفنظر شد و کلا موضوع نادیده گرفته شد.

سازمان بورس قبلا از چند شرکت سهامی خاص و عام دقیقا بخاطر همین موضوع شکایت و عاملانش رو محکوم کرده بود ولی این بار!!!!!!!!!!!!!!!

بورس نیوز جان وظیفه و رسالتت رو انجام بده همونظور که قبلا هشدارهای لازم رو داده بودی

آقای زارع هم الان مدیرعامل تامین شرمایه سپهر هست میتونی ازش گزارش بگیری
رها
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۵
وقتی یک پروژه مثل پدیده شاندیز داره خوب کار میکنه طبیعیه که بورس نمی تونه تحمل کنه ودنبال براندازی اونه.پدیده با این حرفا از بین نمیره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۲
به داد مردم ضرر دیده برس بورس نبوز
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۶
مملکت با حرف درست نمی شود باز خدا پدرش را بیامرزد که یک مقدار عمل هم کرده است و به یک عده سود رسانده و خریداران سهامش ازش راضی هستند.بیاد سهامهای توی بورس را بخرد تا بعد از یک سال نصف شود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۵
دفتر شیراز دیروز و گلستان امروز پلمپ شد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۲
به صحبت جناب اژه ای در مصاحبه دیروز توجه کنید ، ایشون در پاسخ سوال خبرنگاران که پرسیدند آیا درسته که پدیده 94000 میلیارد تومان کلاهبرداری کرده یا بدهکاره ، اعلام کردند عدد 94000 میلیارد رو صحییح نمی دانم ، فکر کنید اگر این رقم یک سوم اعلام شده هم باشه ، یعنی حدود 30000 میلیارد ! یعنی 10 برابر بزرگترین فساد مالی سالهای اخیر..... !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۳
خودت داری میگی شرکت پدیده سهامی خاصه و شرکت سهامی خاص نمیتونه به بورس بیاد پس برای چی هی گیر میدی چرا پدیده بورس نمیاد؟
خوب سهامی عام نیست که بیاد بورس. پس لطفا گیر بیخود نده.
پدیده سهامی عام نیست پس طبق قانون میتونه توی بورس نیاد یعنی فانون هم نمیذاره توی بورس بیاد.
پدیده سهامی خاصه و بیش از 110 هزار نفر هم رفتن باهاش شریک شدن به شما چه؟ به هیچ کسه دیگه ای هم ربطی نداره. شریک شدن کجاش غیر قانونیه؟ شریک شدن کجاش جرمه؟ پس چرندبافی زیادی موقوف!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۵
پدیده چقدر می ارزد؟

برای پدیده مناطقی مانند شاندیز و زمین‌های دورافتاده در جزیره کیش و رامسر و تربت حیدریه حالا به کارگاه پولسازی تبدیل شده‌اند.
آنچه در ادامه می آید لیست برخی از داراییهایی است که باعث شده به پشتوانه آن مدیران پدیده بصورت روزشمار به سهامدارانشان سود بدهند.

پدیده چه داراییهایی دارد؟

رستوران بزرگ پدیده در شهر شاندیز
رستوران بزرگ پدیده در شهر کیش
رستوران پدیده در شهر تهران

دارایی های پدیده در شهر رویایی پدیده شاندیز
زمین50 هکتار زمین
هتل با زیربنای 280 هزار متر مربع
فضای تجاری مفید 200 هزار متر مربع / اگر هر متر تجاری در شهر رویایی را تنها 10 میلیون تومان در نظر بگیریم رقمی حدود 2هزار میلیارد تومان میشود که حدود نصف پول مجموع سهامداران است/
شاپینگ و هایبرمارکت 560 هزار متر مربع
مجموعه بازیهای آبی 73 هزار متر مربع
برج های اداری 37 هزار متر مربع
مرکز فرهنگی 31 هزار متر مربع
ساختمان اقامتی 183 هزار متر مربع

داراییهای پدیده در شهر افسانه ای کیش
زمین 200 هزار مترمربع
هتل با زیربنای 250 هزار مترمربع
فضای تجاری مفید 180 هزار مترمربع
برج های اقامتی 350 هزار مترمربع
شهربازی 35 هزار مترمربع
ساماندهی ساحل 250 هزار مترمربع

داراییهای پدیده در رامسر
زمین: 500 هزار مترمربع
پروانه ساخت 1.5 میلیون مترمربع

دارایی های پدیده در تربت حیدریه
زمین: 250 هزار متر مربع

دارایی های پدیده در حوزه عمرانی
120 عدد تاورکرین 5 تا 25 تن
40 خودرو میکس
7 عدد جرتقیل 50 تن
20 خودرو لودر
6 عدد بچینگ
30 خودرو کمپرسی 10 چرخ
چندین کارخانه سنگ بری مجهز
خوابگاه پیچ و مهره ای برای 15 هزار نفر کارگر

داراییهای پدیده در حوزه اداری
برند پدیده به عنوان با ارزشترین برند در حوزه گردشگری ایران
شرکت ساختمانی ابنیه و ساختمان پدیده شاندیز با گرید ساختمانی معتبر
باشگاه فرهنگی ورزشی پدیده
و 6 شرکت تخصصی دیگر
ناشناس
چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۷
به خاطر داشته باش مغازه های پدیده حداقل 35 تا 40 متر به بالاست یعنی باید 350 تا 400 میلیون بابتش پول داد که هیچ آدم عاقلی وسط اون حجم تجاری اینقدر سرمایشو بند نمیکنه که بخواد کاسبی کنه.پس این قیمت گذاریها کشکه. اگه مغازه ها مشتری میداشت تا الان که روز شمار تموم شده باید تکمیل میشد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۲
شهر افسانه ای کیش ؟؟!افسانه همیشه امیخته ای از دروغ وراست داری راست میگی یا جو میدی !!!البته با این سوادتون حتما دنبال کار اقتصتدیهم هستید ؟؟!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۲
تمام مواردی که دوستمون به عنوان دارایی های پدیده عنوان کردند کلا به 4000 میلیارد نمیرسه اونم درصورتی هست که پروژه ها بتکمیل بشه ، حالا چند سال دیگه خدا میدونه ، ضمنا خیلی از موارد ذکر شده ربطی به برگه هایی که بعنوان سهام دست مردمه نداره ، شما که حساب و کتاب میدونی ، لطفا آمار تعداد سهام فروخته شده رو هم اعلام کنید ؟! 120 هزار سهادار اگر رقم صحیح باشه ضربدر تعداد سهام مساوی است با 94 هزار میلیار د تومن !
ناشناس
سه‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۶
حدود 11 میلیارد سهم 2012 تومنی هست که 21 درصد آن به مردم فروخته شده که میشه حدود 4 هزار و هفتصد میلیارد تومن. فقط حداقل 2هزار میلیارد تومن فضای تجاری شهر رویایی هست (البته با متری 10 میلیون تومن محاسبه شده که از اون 8درصدی که فروش رفته هیچکس زیر متری 50 میلیون نمیفروشه) این فضای بخشیش اماده شده بقیه اش هم در حال بهره برداریه (خیلی زود). اگه شک داری برو پیشرفت کار رو ببین بعد نظرتو بگو که ما هم فیض ببریم. البته نه از روی لجبازی!
ناشناس
سه‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۴
این عدد رو از کجا اوردی؟
94 هزار میلیارد رو تقسیم بر 120 هزار سهامدار اگه بکنی میشه 783 میلیون تومن. یعنی به طور میانگین ما هر کدوم 783 میلیوووووووووووووون تومن سهام خریدیم؟ چقدر پولداریم و خودمون خبر نداریم!!!!!!!!!!
محسن
United States of America
سه‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۶
پديده شانديز و شخص مديرش جز درامد شخصي و منفعت طلبي براي خود وخانواده اش هيچ هدفي ندارد اين نوع كار كه يك نوع كلاهبرداري جديد و مدرن است در اصل از نقص قوانين كشور سو استفاده مي كند در اخر لازم نيست پول مردم را بردارد و فرار كند سرمايه هاي مردم را در وسط زمينهاي بياباني و كم ارزش بصورت ساختمانهاي تجاري و مسكوني با قيمتهاي نجومي بند ميكند كه در اين وضعيت اقتصادي كشور جز بالا بردن تورم و بي ارزش كردن پول ملي
هيچ آيدي ندارد

ما الان در مشهد به اندازه كل كشور مكان تجاري داريم چه احتياجي است كه در وسط بيابان پاساژ و مجتمع تجاري بسازيم الان در كنار حرم مطهر هزاران مكان تجاري و اقامتي است كه خالي مانده يا مثلا پروژه سپاد الماس شرق كه 20 درصد ظرفيتش كاربري دارد

تازه در اين واحدهاي تجاري چي بفروشند اجناس چيني با دلار 3500 تومان اگر صاحب منفعت طلب پديده به فكر مردم و اقتصاد كشور بود و واقعا كارآفرين و سرمايه دار بود به عنوان نمونه در منطقه سنگان خواف كه بزرگترين معدن آهن خاورميانه است كارخانه ذوب آهن تاسيس ميكرد كه سنگ آهن كشتي كشتي با قيمت مفت از كشور خارج نشود و بعد از فراوري و تبديل با چندين برابر قيمت خريداري و وارد شود يا اگر صادق باشد چرا در پروژه تخيلي و رويايي خود اول مكانهاي سرگرمي و تفريحي را بنا ميكرد نه مكانهاي تجاري را .


و نكته قابل توجه اين است كه اين شخص مبلغي حدود 2000 ميليارد تومان به بانكها و موسسات بدهكار است و حدود 2000 ميليارد تومان به مردم سهام فروخته و حدود 1500 ميليارد تومان مكان تجاري و اقامتي فروخته است يعني يك پروژ را به چند گروه فروخته است اندكي تامل كنيد .

در ضمن يادآوري ميكنم كه پشت تمام اين ايده ها و سهام فروشي هاي مدرن شخصي بنام دكتر رفيعي ميباشد نه محسن پهلوان و نقش مجري و مدير را بازي ميكند و مالك 35 درصد كل پديده است .

من اطلاعات كاملي از درون اين شركت دارم از ريخت و پاشها و رشوهايي كه پرداخت شده وافرادي كه در اين پروژه يك شبه ميلياردر شدند از فسادهاي اخلاقي ولي گوش شنوايي نيست و هميشه در كشور ما اول ميگذارند شخص هزاران خطا بكند و بعد خطاي اورا رسوا ميكنند هميشه بايد علاج واقعه را قبل از وقوع كرد . اگر مسئولين الان درايت بخرج دهند ميتوانند هنوز از خروج عده اي كه اين سرمايه ها را به يغما برده اند جلوگيري كنند.
ناشناس
سه‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۱
لطفا با دلیل و مدرک حرف بزن. صورت مالی پدیده رو از توی سایتش بخون بعدا نظرتو بگو. این حرفا بدون سند دوزار نمی ارزه
ناشناس
Czechia
سه‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۴
آقا همش 90,000,000,000,000 تومان تخلف كرده شانديز ميدوني يعني چقدر يعني اگر ما يك خودرو مازراتي 1,800,000,000تومان در نظر بگيريم با اين پول ميشه همش 50,000 دستگاه مازراتي خريد و اگر طول هر مازراتي در نظر بگيريم كه تقريبا 5متر هست ميشه 250 كيلومترهمش، فاصله اتوبان تهران قم رو در نظر بگيريد 125 كيلومتر يعني شما در دو طرف اتوبان خودرو مازراتي پارك كنيد همش انقدر تخلف شده البته به فكر پرايد نباشيد اونم حساب شده اگر قيمت پرايد 20,000,000 تومان باشد با اين پول ميشود 4,500,000دستگاه پرايد خريد اگر طول تقريبي پرايد 4 متر در نظر بگيريم ميشود 18,000كيلومتر همش، فاصله هوايي ايران تا أمريكا تقريبا 9,000 كيلومتر يعني در مسير هوايي ايران تا امريكا در دو طرف پرايد چيد! همش انقدر كلاهبرداري شده همششششششششششششش
هي الكي گندش ميكنيد چيزي نيست كه
#مطلب کپی است.
ناشناس
سه‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۵
عزیز دلم اینقدر پول رو توی کدوم بانک میتونی پیدا کنی که آقای پهلوان بتونه رنگشو ببینه چه برسه به اینکه با خودش ببره.
کل پولی که از سهامدارا گرفته شده 1200 میلیارد تومنه که با اون عدد ساختگی تو قابل مقایسه نیست. 2*2 =4 اینو بلدی؟
کل سهام پدیده 11 میلیارد سهمه که 21 درصدش طی 5 سال فروش رفته. از رقم بسیار پایین شروع شده تا امروز که 20212 تومن شده. اگه همه این سهامها رو هم به همین قیمت امروز هم حساب کنی میشه 4753 میلیارد تومن. پس این 1200 میلیارد واقعیتره یا اون عدد نجومی شما که معلوم نیست از کجا اوردیش؟؟؟؟ درضمن هزینه خرید زمین و ساخت پروژه و هزینه تبلیغات و ... رو ازش کم کن ببینم چقدر تهش میمونه؟ وامهایی هم که گرفتن رو با سند و مدرک اعلام کن ببینیم از کدوم بانک وام گرفتن که ما خبر نداریم؟
ناشناس
سه‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۹
قیمت امروز سهام پدیده 2021 است. 20212 اشتباه تایپی است
بی نام
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۱
پس با این وجود تکلیف سهام ما چه میشود امروز هم ک دفتر پدیده شیراز پلمپ شد.لطفا یکی جواب بده
میلاد
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۳
قصه نخورید درست میشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۴
حرفهایی که آقا محسن زده بخش عمده اش درسته، دوست عزیزی که سند و مدرک خواستی، بنده سند و مدرک هم دارم خواستی یه سایتی معرفی کن ارائه بدم، به شرطی که سایت محتواش رو دست نزنه و کامل پخشش کنه.