بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۳
کارگزاری مبین سرمایه خبر داد:

معامله برق در 15 دقیقه پایانی

میانگین وزنی قیمت (میانگین وزنی کل معاملات روزانه نماد‌های معامله شده در بازار برق بورس انرژی) امروز نیز در ادامه روند نزولی خود کاهش 0.03 درصدی را نشان می دهد.
کد خبر : ۱۴۱۹۷۸
نویسنده :
واصله

گزارش بازار:

در معاملات امروز سه شنبه 93.10.16 در بازار برق بورس انرژی 844 مگاوات برق به ارزش 7 میلیارد و 432 میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت که نسبت به روز معاملاتی گذشته 58 درصد کاهش را نشان می دهد.

به گزارش بورس نیوز به نقل از گروه خبر و تحلیل بازار برق کارگزاری مبین سرمایه میانگین وزنی قیمت (میانگین وزنی کل معاملات روزانه نماد‌های معامله شده در بازار برق بورس انرژی) امروز نیز در ادامه روند نزولی خود کاهش 0.03 درصدی را نشان می دهد.

معامله برق در 15 دقیقه پایانی

نمودار میانگین وزنی قیمت:


معامله برق در 15 دقیقه پایانیمعامله برق در 15 دقیقه پایانی


در جدول زیر نمادهایی که در روز جاری مورد معامله قرار گرفته اند قابل مشاهده می‌باشد.

در بازار امروز شاهد بودیم که معاملات در 15 دقیقه پایانی انجام گرفت. شرکت های توزیع توقع کاهش بیشتر قیمت و نیروگاه ها تمایل به عرضه در قیمت های روز گذشته را داشتند که در نهایت، تغییر عمده ای در قیمت نداشتیم و با کاهش جزئی قیمت در برخی از سررسیدها معاملات انجام شد. این امر باعث کاهش حجم معاملات نسبت به روزهای گذشته گردید و بنابراین به طور کلی ثبات نسبی قیمت در بازار حاکم است.

آمار معاملات امروز به تفکیک نماد‌های معاملاتی:

معامله برق در 15 دقیقه پایانی

بررسی روند نماد 13931023 :

نمودار زیر روند قیمت در نماد بارپایه 13931023 را نشان می‌دهد. همانطور که در نمودار زیر مشخص است شاهد نوسانات اندک و ثبات نسبی قیمت در انتهای دوره هستیم.

معامله برق در 15 دقیقه پایانی


اشتراک گذاری :
ارسال نظر