بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۴
"فروش سهام فاقد پشتوانه خارجی از نظر شرعی و قانونی ممنوع است"

حسینیان: نحوه اداره ‌«پدیده» ضربه بزرگی به اقتصاد کشور می‌زند

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با تاکید براینکه مسائلی از جنس «پدیده» ارزش اقتصادی و فعالیت‌های اقتصادی ما را زیر سؤال می‌برد، گفت: این نوع اداره کردن شرکت‌ها قطعاً ضربه بزرگی به اقتصاد کشور وارد می‌کند.
کد خبر : ۱۴۲۰۵۱

حجت‌الاسلام روح‌الله حسینیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم درقم، با اشاره به بحث سهام فروشی بدون ضابطه توسط برخی شرکت‌ها و مؤسسات اظهار داشت: در قانون و شرع مشخص شده چیزی که قرار است در معرض فروش قرار گیرد، باید دارای عینیت باشد، بنابراین فروش سهامی که فاقد پشتوانه خارجی باشد هم از نظر شرع و هم از نظر قانونی ممنوع است.

وی با بیان اینکه موضوع «پدیده» حتماً از طریق کمیسیون اصل 90 پیگیری می‌شود، تصریح کرد: در بحث پرونده‌هایی از جنس «پدیده» اشکال در بخش نظارت است، وزارت امور اقتصاد وظیفه دارد درباره شرکت‌های بزرگی که فروش سهام دارند اعتبار و پشتوانه سهام‌ها را بررسی کنند که آیا این سهام‌ها واقعی است یا نه.

وی با تاکید براینکه این موضوع توسط رئیس کمیسیون اصل 90 به این شرکت‌ها تذکر داده شد که برای فروش سهام‌ باید موارد فروش سهام عینیت داشته باشد، تصریح کرد: شرکت‌ها تنها در صورتی می‌توانند در بحث خرید و فروش سهام اقدام کنند که سهام‌ها پشتوانه داشته باشد نه اینکه اعتبارات و سودهای خیالی در معرض فروش گذاشته شود.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه مسائلی از جنس «پدیده» ارزش اقتصادی و فعالیت‌های اقتصادی ما را زیر سؤال می‌برد، اظهار داشت: این نوع اداره کردن شرکت‌ها قطعاً ضربه بزرگی به اقتصاد کشور وارد می‌کند.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
reza
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۸
ماشاله حاج آقا تو همه زمینه ای هم استاد هستند و صاحبنظر
داریوش
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۹
آقایان حتما میخوان همین جور که خودشون مملکت را اداره می کنن بقیه هم شرکتاشونو اداره کنن تا سنگ رو سنگ بند نشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۳
درود بر مجلس خدمت گزار ، و ممنونیم از کمیسون اصل 90 ....
حسن حسینی
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۹
متاسفانه پدیده انقدر ازنظرمالی قوی شده که کمسیون اصل نود درمقابل او تاب مقاومت ندارد.متصوراست اقای محسن پهلوان باداشتن120000سهامدار دارد که باجلسات مداوم روی ذهن آنها کارکرده تصورکرده یک لشگر ادم دارد واین برای نظام خطرناک است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۸
همین مدیران باعث شده اند که مردم از بورس فرار می کنند زیرا به همه ی شرکت هابه چشم پدیده می نگرند
شهروند
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۱
جالبترین موضوع در مورد پدیده خبرهای ذکر شده در سایت شهرداری شاندیز می باشد

و مثل این هست که در اصل مدیران پدیده شهرداری شاندیز از مدیریت می کنند و چنان در این سایت شهرداری شاندیز برای مسئولین مملکتی و قضایی شاخ و شانه کشیده شده است که انگار بقیه مقصرند و پدیده کاملا قانونی عمل کرده است

بهتر است بورس نیوز در این زمینه هم اطلاع رسانی کند شاید بهتر باشد برویم سهام پدیده بخریم
محمد
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۵
گل گفتی حاج آقا : " مسائلی از جنس «پدیده» ارزش اقتصادی و فعالیت‌های اقتصادی ما را زیر سؤال می‌برد "
پایه هر اقتصادی کار و مهارت و فعالیت است. یک نفر فعال اقتصادی که می بیند با تمام کار و زحمت و مهارتی که دارد و تلاش می کند برای کسب رزق و روزی باز هم از یک نفر که بدون زحمت خاصی به ثروت کلان می رسد عقب می ماند دلسرد می شود.
این قضیه مختص پدیده هم نیست و متاسفانه خیلی جاها دیده می شود.
اگر ارزش یک شرکت با مدیریت خوب و پشتوانه بالا برود هیچ کس ناراضی نیست ولی ارزش شرکتی مثل پدیده با "دلالی" و "بازی با اعداد" بالا رفت.
حسین
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۹
هموطنان عزیز بیایید منصفانه قضاوت کنیم، بیایید با این وضعیت بیکاری و رکود بازار و افت قیمت نفت شرکتی مثل پدیده را حمایت کنیم چون علاوه بر ایجاد اشتغال برای جوانان معصوم و تحصیلکرده وبا جمع آوری نقدینگی تورم را مهار کرده و جوری که از اخبار بر می آید چندین کارخانه حاضر در بورس که تولید کننده مصالح مورد نیاز پدیده هستند ،اگر مشکلی برای این شرکت بوجود بیاید مجبورن به تعدیل منفی روی بیاورند که این مشکل سهامداران بورس و اشتغال را با چالش مواجه میکند.پس بیاییم کارشناسی شده نظر بدهیم
احمد
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۱
ضربه به کدوم اقتصاد...حداقل میگفتی ضربه به بیکاری..ضربه به تورم..بهتر بود بانکها با مدیران بی خلاقیتشون باعث مطالبات سنگین واختلاسهای نجونی میشن اسمی هم از اونا برده نمیشه حالا پدیده کار افرین شده ضریه زننده اقتصاد
هادی
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۶
امروز 18 دی، دفتر سهام پدیده واقع در خیابان بهار شهر مشهد که یکی از دفاتر اصلی فروش سهام است پلمپ گردیده است. لطفا اطلاع رسانی کنید تا دیگران مانن من و شما در دام اییها نیفتند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۹ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۵
نحوه مديريت شما عاليه ميگه نه بورس رو نگاهش
من دوست دارم پديده سرم كلاه بذاره لطفا دايه ي مهربانتر از مادر نشويد
سعید
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۹ دی ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۰
واقعا جای تاسف داره از این همه کینه وحسادت.بورس ورشکسته داغون .پدیده همیشه هست و خواهد ماند.ادم باید مواظب باشه در دام بورس ورشکسته وداغون نیوفته تفلک .
محمد
United States of America
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۵
در زمانی که صحبت از جذب سرمایه خارجی هست با این بی تدبیریها سرمایه و کارافرین داخلی رو فراری ندیم
حسن زاده
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۲
كلاشهاي دروغگوي حسود.ايشالله بازم دود پديده بيشتر كورتون كنه.بورسيهاي نانجيب