بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۷
اطلاعیه خبری سازمان خصوصی سازی درباره خبر واگذاری سهام پست بانک:

خریدار پست بانک به سازمان خصوصی سازی بدهی ندارد

با اشاره به تهاتر دو قسط خرید پست بانک بابت مطالبات خریدار از وزارت نیرو آمده است: کلیه اقساط باقیمانده واگذاری این شرکت (دو قسط) نیز در حال تهاتر می باشد و در نتیجه شرکت خریدار ( شرکت پرشیان فولاد) جزو خریداران فاقد بدهی به سازمان خصوصی سازی محسوب می شود .
کد خبر : ۱۴۲۷۳۰

به گزارش بورس نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان خصوصی سازی؛ در اطلاعیه منتشر شده از سوی این سازمان با اشاره به تهاتر دو قسط خرید پست بانک بابت مطالبات خریدار از وزارت نیرو آمده است: کلیه اقساط باقیمانده واگذاری این شرکت (دو قسط) نیز در حال تهاتر می باشد و در نتیجه شرکت خریدار ( شرکت پرشیان فولاد) جزو خریداران فاقد بدهی به سازمان خصوصی سازی محسوب می شود .

متن گزارش منتشر شده از سوی سازمان خصوصی سازی به شرح زیر است:

1- شرکت پست بانک از سال 1389 تاکنون، همه ساله در فهرست مصوب واگذاری ها قرار داشته است. با توجه به این امر، وضعیت واگذاری این شرکت به شرح زیر می باشد:

واگذاری تدریجی: 14% از سهام طی سال های 1389، 1390 و 1392 از طریق بورس و پس از کشف قیمت

واگذاری ترجیحی: 5% از سهام طی سال 1391 به کارکنان

واگذاری بلوکی: 5% از سهام در سال 1393 به شرکت پرشیان فولاد از طریق عرضه عمومی در بورس

واگذاری بابت طرح توزیع سهام عدالت: 25% از سهام در سال 1386

2- با توجه به دستور وزیر محترم وقت امور اقتصادی و دارایی از سال 1391، سازمان خصوصی سازی همه ساله فهرست بدهکاران بابت اقساط واگذاری را به بانک مرکزی اعلام و درخواست می نماید تا به منظور ارائه هرگونه تسهیلات به این افراد نسبت به اخذ مجوز سازمان خصوصی سازی اقدام نماید، سپس این سازمان مورد به مورد استعلامهای ارایه تسهیلات ارسالی توسط بانک مرکزی را بررسی و در صورت وجود توجیه (علیرغم وجود بدهی به سازمان خصوی سازی) نسبت به صدور مجوز مربوط اقدام می نماید. لازم به ذکر است انجام این امر تکلیف قانونی نبوده و صرفاً ابزاری جهت وصول مطالبات سازمان خصوصی سازی با کمک بانک مرکزی می باشد.

3- %5از سهام "پست بانک" در تاریخ 07/10/1392 آگهی و عرضه بلوک آن از طریق بورس با عدم موفقیت همراه شد. مجددا در تاریخ 27/12/1392 سهام شرکت مذکور عرضه گردید و شرکت پرشیان فولاد به عنوان خریدار، برنده مزایده شد. با وجود اینکه شرکت مذکور در تاریخ انجام معامله بابت خرید نیروگاه شهید منتظری اصفهان به سازمان خصوصی سازی بدهکار بود، اما با توجه به تاییدیه های وزارت نیرو مبنی بر طلبکار بودن بابت فروش برق از آن وزارتخانه و به لحاظ فراهم شدن امکان تهاتر طلب افراد حقیقی و حقوقی از شرکت های وابسته به برخی از وزارتخانه ها با طلب سازمان خصوصی سازی از این افراد بابت فروش سهام به موجب ضوابط قانون بودجه سال جاری (جزء «ر» تبصره (3) قانون بودجه سال 1393) سازمان خصوصی سازی موضوع را با دقت و حساسیت بالا بررسی و در نهایت تصمیم به صدور مجوز اعلام برنده نمود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
علي
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۷
تهاتر بدهي بابات بانك از نوعي كه پديده شانديز قيمت زمينهاي تصاحب كرده را پرداخت!! خريد به يك دهم قيمت آن هم تهاتر با كشيدن خيابان وسط زمينهاي خودش؟؟؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۴
بنده خدا گیرم بدهکارم باشه اینقدر خودتونو اذیت نکنید بانکو کلأ بهش بدین مال خودش بشه دیگه نمیاد قرض کنه هر وقت هوس کرد از اونجا برداره اینجور ی دیگه نمیتونه به بیت المال دست درازی کنه بانکه میشه بیت الحال.
مردمو چی فرض کردید یه کیف قاپ چند بار کارشو تکرار کنه 4تا انگشتشو قطع مکنن(خبر جند وقت پیش بورس نیوز) طرف میلیارد میلیارد میبره عزیز دل میشه .اسمشون میشه کارآفرینان زنجانی خاوری غیره."امام علی به دخترش گفت اگر گردنبند را امانت نمیگرفتد به جرم دزدی از بیت المال دستت را قطع
میکردم."
بابا تود سرزمینای مثلأ کفر گرف لو بره اختلاس کرده خودشو میکشه(ژاپن...).چه پوست کلفتی هستم ما
البته اینجا ایرانه .
اکبر ترکان
Japan
سه‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۰
خریدار "وپست" در گفت وگو با بورس پرس:
پرشیان فولاد نه تنها بدهکار بانکی نیست بلکه دومین طلبکار وزات نیرو هست
مدیرعامل شرکت پرشیان فولاد خریدار بلوک ۵ درصدی پست بانک به اظهارات نماینده مجلس واکنش نشان داد و گفت: ما نه تنها در فهرست بدهکاران بانکی نیستیم بلکه دومین طلبکار از وزات نیرو هستیم.

محمد فلاحتیان در گفت و گو با پایگاه خبری بورس پرس،به اظهارات یک نماینده مجلس در مورد حضور خریدار بلوک 5 درصدی پست بانک (شرکت پرشیان فولاد) در فهرست 112 بدهکار بزرگ بانکی واکنش نشان داد و توضیحاتی ارایه کرد.

دو روز پیش غلامرضا کاتب سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفته بود: متأسفانه شاهدیم سازمان خصوصی‌سازی به‌ خلاف سیاست‌های خود اجازه می‌دهد 5 درصد از سهام شرکت دولتی "پست بانک" در اختیار شرکتی قرار گیرد که اسم این شرکت و چند نفر از اعضای خانوادگی آن در لیست 112نفره بدهکاران بزرگ بانکی وجود دارد.

مدیرعامل شرکت پرشیان فولاد اظهار داشت: طی استناد و مدارک موجود تا پایان سال 91 همه اقساط مربوط به خرید چند شرکت را به سازمان خصوصی سازی پرداخت و تسویه کامل کرده ایم . هم اکنون نه تنها هیچ بدهی به سازمان خصوصی سازی نداریم بلکه بعد از مپنا دومین طلبکار از وزارت نیرو هستیم.

فلاحتیان ادامه داد: بنابراین از اظهارات نماینده مجلس متعجم که اعلام کرده شرکت خریدار بلوک 5 درصدی پست بانک در فهرست 112 بدهکار بزرگ بانکی قرار دارد.

وی خاطر نشان کرد: بلوک 5 درصدی پست بانک در بدترین شرایط و به بالاترین قیمت و بابت دریافت بخشی از مطالبات خریداری شده و همه نکات و موارد مرتبط با آن شفاف و روشن است.

براساس این گزارش، سازمان خصوصی هم با صدور اطلاعیه ایی مواضع نماینده مجلس را رد کرده و به قانونی بودن معامله فوق تاکید کرده است.

شرکت پرشیان فولاد که درحوزه های نیروگاهی ، فولاد ، معدن، نساجی و ساختمان فعال است، 27 اسفند 92 اقدام به خرید 28 میلیون و 57 هزار و 150 سهم پست بانک (معادل 5 درصد ) به صورت 40 درصد نقد و بقیه اقساط 2 ساله کرده و هم اکنون در فهرست سهامداران حقوقی این شرکت مشمول اصل 44 است.