بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۶
قانونی بودن صندوق تثبیت و حمایت دائمی آن از بازار می تواند پشتوانه ای محکم برای بازار سرمایه باشد.
کد خبر : ۱۴۲۸۹۸
به گزارشگروه بورس صبحانهبه نقل از سنا، صادق عجمی، مدیر عامل کارگزاری آرمون بورس در خصوص صندوق تثبیت بازار سرمایه اذعان داشت: قانونی بودن و حمایت دائمی از بازار و پشتیبانی کردن از بازار عمل پسندیده ای است که باید تداوم داشته باشد.

عجمی در ادامه در خصوص مزیت سهام خزانه بیان داشت: اگر برای برخی از سهم هایی که گردش زیاد و سهام شناور بالایی دارند بازارگردان (market maker) ایجاد شود، ترس سهامدار خرد از بین می رود.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: پیش از تصویب سهام خزانه، سهامدار حقوقی می توانست با خرید به موقع سهم و جمع آوری آن در روزهایی که بازار نسبت به آینده بدبین بود به ثبات بازار کمک کند و امروز با امکان خرید سهام خزانه، خود شرکت ها با حمایت از سهامشان می توانند به تعادل بازار کمک کنند، بدین ترتیب، قیمت متعادل شده و بازار انگیزه رشد و صعود پیدا می کند.

وی در این خصوص متذکر شد: اگر این مارکت میکر ایجاد شود خواهیم دید که در یک روز قیمت سهام با اندک افزایشی همراه خواهد شد و در این مواقع فروشنده وقتی روند صعودی را ببیند دست از فروش بر می دارد و خریدار وارد بازار می شود .
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۲
تا سود بانکی 26-7 درصدی هست حقوقی تو بورس نمیاره پولشو
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۴
وقی سهام مفت شد انوقت صندوق کار خودش راشروع میکنه
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۱
کو حمایت ما که هرچی میبینیم لجاجته شاخص داره حمایت های محکم رو هم میشکونه اقتصاد شما هم که موندی چی شد خدا ازت نگذره که مردم رو بد بخت کردی با اون وعده وعیدات
سورنا
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۶
اینکه خیلی خوبه.ولی چه ساز و کاری و چه مقرراتی چه نظارتی خواهید داشت جهت اینکه خود شرکت قیمت سهمشو نکشونه پائین مفت بخره و بعد ببره بالا گرون بفروشه.همین کاری که بعضی حقوقی های سفته باز می کنن؟؟؟
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۹
کو حمایت ما که هرچی میبینیم لجاجته شاخص داره حمایت های محکم رو هم میشکونه آ قای اقتصاد شما هم که موندی چی شد خدا ازت نگذره که مردم رو بد بخت کردی با اون وعده وعیدات
حمید رضا سلیمی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۹
صحبت حمایت میارن تن آدم میلرزه خدا ازشون نگذره