بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۳
کد خبر : ۱۴۲۹۱۴
  • معاون اول رئیس جمهوری نسبت به استمرار رونق اقتصادی استمرار و تدوام روند کاهنده تورم با وجود کاهش قیمتهای جهانی نفت خام ابراز امیدواری کرد.
  • به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، معاون اول رئیس جمهوری، عصر سه شنبه (٣٠ دیماه) در جلسه شورای اداری استان گیلان گفت: دولت تدبیر و امید با انضباط مالی و با پرهیز از دست اندازی به منابع بانک مرکزی توانست تورم ٤٠ درصدی را به کمتر از ١٧ درصد برساند که بنا بر اعلام مجامع بین‌المللی اقتصادی، این یک اتفاق بی سابقه است.

    اسحاق جهانگیری، با اشاره به تدوین ١٧٧ بند برنامه خروج از رکود برای یک دوره دوساله، افزود: دولت در ٦ ماه نخست امسال توانست به رشد اقتصادی حدود چهار درصد درصد دست یابد، این در حالی است که در دو سال پیش با رشد منفی روبرو بودیم.

    وی از کاهش سریع قیمت نفت به عنوان اتفاقی غیر منتظره یاد کرد و گفت: در سالهای گذشته قیمت نفت بالای ١٠٠ دلار بود و مجامع اقتصادی داخلی یا بین‌المللی چنین کاهش ناگهانی را پیش بینی نمی‌کردند.

    معاون اول رئیس جمهوری تصریح کرد: این کاهش سریع قیمت نفت در دو بخش به طور جدی تاثیر خواهد داشت که یکی تراز پرداختهاست و این یعنی مصارف ارزی از درآمدهای ارزی ما بیشتر می شود و اثر دیگر آن بر بودجه دولت خواهد بود.

    جهانگیری ادامه داد: بخشی از منابع دولت وابسته به درآمدهای نفتی است و احتمال می رود این کاهش قیمت، بعضی از دستاوردهای اقتصادی دولت را تحت تاثیر قرار دهد و بر نرخ تورم نیز اثرگذار باشد.

    وی عنوان کرد: با اطمینانی که از توانمندی و تجربه مدیران دولت داریم و نیز با توجه به توانمندی بخش خصوصی و حمایتهای مردم و با اتکا به سیاستهای اقتصاد مقاومتی، خوشبین هستیم که بتوانیم به رونق اقتصادی استمرار بخشیم و روند کاهنده تورم را ادامه دهیم.

    معاون اول رئیس جمهوری افزود: لازمه این موفقیت این است که همه مسئولان دولت و همه مدیران استانی افزایش حجم صادرات غیرنفتی را برای خود یک وظیفه تلقی کنند و هر کس به هز میزان که می‌تواند، مشکلات و موانع را از پیش روی صادرکنندگان بردارد.

    جهانگیری همچنین بر لزوم صرفه جویی در هزینه‌ها به دلیل کاهش بودجه دولت تاکید و تصریح کرد: هر مدیری وظیفه دارد که هزینه‌های غیر ضروری را کاهش دهد و استانداران باید یکی از ملاکهای ارزیابی مدیران را این شاخص قرار دهند.

    وی با بیان این‌که در بخش عمرانی، دولت تصمیم دارد طرح و پروژه‌ ها را به بخش خصوصی واگذار کند، افزود: آمادگی داریم که بخش خصوصی را به کار گیریم و طرحهای نیمه تمام بخشهای مختلف را به بخش خصوصی واگذار و از آنها خرید خدمت کنیم.

    معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به این‌که دولت تاکنون ٢٣ هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی پرداخت کرده است، گفت: این رقم حدود دو برابر بودجه عمرانی پارسال است و حدود ١٠٠ درصد بودجه عمرانی امسال استانها نیز تاکنون پرداخت شده است.

    جهانگیری تصریح کرد: با وجود محدودیتها، بودجه عمرانی سال ٩٤ را افزایش داده‌ایم، همچنین صندوق توسعه ملی نیز موجودی خوبی دارد و می‌تواند به بخش خصوصی کمک کند تا این بخش بتواند در طرحهای عمرانی سرمایه گذاری کند.

    وی همچنین استفاده از زباله برای تبدیل به کود و یا تولید برق را کاری ١٠٠ درصد اقتصادی توصیف کرد و گفت: وزارت نیرو تضمین داده است که برق تولیدی از زباله را به قیمت مناسب و سودآور از بخش خصوصی خریداری می‌کند.

    معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به ارائه گزارش درباره مشکلات سد شفارود، از وزیر نیرو و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خواست ظرف ی کماه این مشکلات را حل و فصل کنند و چنانچه مشکل حل نشد آن را در جلسه هیئت دولت مطرح کنند.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
آرش
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۵
آخه یکی به این بنده خدا نمی گه این حرفا رو از کجا در میاری کدوم رونق اقتصادی ، کدوم تدبیر ما که تو این بورس لعنتی که پیشونیه اقتصاد پکیده مملکته سوختیم پودر شدیم ، بدبخت شدیم تموم زندگیمونو از دست دادیم اونوقت تو از چی حرف می زنی
mmmm
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۶
جناب معاون زودتر از موعد به استقبال سیزده فروردین رفته
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۸
تو هجوم اين همه حرف هر جواب يه سقوطه، تو بگو هرچي كه مي خواي من كه سنگرم سكوته
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۸
با تدبیر شما حتما همینطوره که میگی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۰
قایلباف که می گفت سقوط بورس بخاطر نفته !؟!؟!؟
ناشناس
Italy
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۸
وضعیت اقتصاد کشور آنقدر وخیم هست که نفت هم نمیتواند بر آن تاثیری داشته باشد درست میفرمایید.
كلاه قرمزي
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۶
همانطور كه بالا بودن نفت هم تاثيري در رونق اقتصادي كشور نداشت.!!
ناشناس
Netherlands
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۳
ای آقا چه تاثیری . نفت 1 سنتی با نفت 200 دلاری هیچ فرقی نداره و در نتیجه هیچ تاثیری هم نخواهد داشت فقط یادتون باشه وقتی بالای صد دلار رفت اجازه بدین آقایون مختلسین و هاپولی کنندگان کارشونو بی صدا انجام بدن مثل همیشه . بورس نیوز کامنت منو میذاری دیگه نه ؟
یک ایرانی عاشق ایران
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۰
درود بر دکتر روحانی و دیگر عزیزان دولت.فقط خواهشن چاههای نفت رو پلمب کنید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۲
واقعامانفهمیدیم توراست میگی یا ریس سازمان بورس؟؟؟(حالاخودت وجدانا راستش بگو بالاخره کاهش نفت تو اقتصاد تاثیر داره یانه)
حسین
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۳
بر پدر و مادر دروغگو لعنت
علی اکبر
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۸
اقتصادمون جاش پیشرفت کرده؟
شاید منظورش اقتصاد مسءولان کشور باشه که دارن همه چیزو گرون میکنن؟؟
معلومه که اصلا ربطی نداره؟
این از بورس که مردم دارن سکته میکنن
اون هم از بودجه سال بعد که گریه مسئولین از الان دراومده
شاید هم این آقا منظورش از اقتصاد چیز دیگه ایه؟
منظورش شاید رکوده که نفت ارزون بشه یا گرون بشه فرقی نداره و رکود اقتصادی بیداد میکنه؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۹
این اقا جیب خودشو با اقتصاد یکی میدونه بله تغییرمنفی هیچ چیزی توی کل کهکشان روی امثال این آقایون تاثیر نداره .بسه مردمو با این حرفاتون بدبخت کردید.