بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۵
کد خبر : ۱۴۳۶۸۳
خبرگزاري آريا-معاون رييس جمهور در امور زنان و خانواده در خصوص کاهش ساعات کاري زنان شاغل، گفت: لايحه‌اي در اين خصوص تهيه و از سوي دولت تقديم مجلس شده که مورد موافقت کميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي نيز قرار گرفته است، با اين وجود دولت اميدوار است اين لايحه در صحن علني خانه ملت نظر نمايندگان را جلب کند.
به گزارش خبرگزاري آريا، شهيندخت مولاوردي پس از بازديد از بخش‌هاي مختلف مرکز تجاري سيتي سنتر اصفهان و افتتاح نخستين نمايشگاه منطقه‌اي نقش آفريني زنان در توليد پايدار در جمع خبرنگاران، ادامه داد: براساس اين لايحه قرار است زنان شاغل داراي فرزندان زير هفت سال و يا افرادي که در خانواده خود همسران يا فرزندان معلول دارند، براساس قانون مديريت خدمات کشوري با انجام توافق با کارفرمايان خود حداکثر تا يک چهارم ساعات کاري خود را تقليل دهند اما حقوق ماهيانه آن‌ها براساس ساعات کاريشان تنظيم خواهد شد.
وي توانمندي‌هاي زنان در عرصه‌هاي مختلف صنعت را ضعيف توصيف و اظهار کرد: نرخ مشارکت اقتصادي زنان تنها 12.6 درصد است و درآمد اقتصادي آن‌ها نيز به حدي پايين است که بايد براي آن برنامه‌ريزي‌هاي جدي صورت گيرد.
وي با تأکيد بر اينکه فعاليت‌هاي زنان نيازمند برنامه‌ريزي‌هاي دقيق است، افزود: يکي از مأموريت‌هاي مهم دولت در امور زنان توجه به فعاليت‌هاي اقتصادي، درآمد زايي و کارآفريني آن‌هاست و در حالي که فعاليت‌هاي زنان در سال‌هاي گذشته نشان مي‌دهد که آن‌ها به خصوص در بخش صنعت ضعيف ظاهر شده‌اند.
وي در پاسخ به سؤال خبرنگار ايسنا در ارتباط با ارزيابي فعاليت‌هاي معاونان استانداران در حوزه زنان، تصريح کرد: استان‌هاي کشور نيازمند تقويت زمينه‌هاي مرتبط با امور زنان هستند و بر اين اساس بايد معاونان استانداران مختلف کشور به ميزان بيشتري با نهاد رياست جمهوري و با يکديگر همگرايي و هم افزايي داشته باشند.
معاون رييس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اينکه حلقه‌هاي مفقوده زيادي در حوزه زنان در استان‌هاي مختلف کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: زنان نيازمند عرضه و فروش توانمندي‌هاي خود در حوزه کارآفريني و اقتصاد هستند و به همين منظور لازم است طرح ضربتي آموزش با همکاري مراکز آموزشگاهي، معاونت علمي و فناوري رياست جمهور و ساير سازمان‌هاي مربوطه صورت گيرد.
شهيندخت مولاوردي، معاون امور زنان و خانواده رئيس جمهور که همراه هيات دولت به اصفهان سفر کرده با "مرضيه ابراهيمي" يکي از قربانيان اسيدپاشي در اصفهان ديدار کرد.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۶
برای کارمندان دولت این قانون خوبه چون 44 ساعت کار با 4 ساعت کار تفاوتی در بهره وری آنان ندارد در هر صورت همان یک ساعت کار در هفته را انجام خواهند داد . ولی اگر برای بخش خصوصی این قانون را بگذارید با وجود اینهمه نیروی بیکار کارفرمامگه عقلش را از دست داده خانمی با بچه زیر هفت سال استخدام کند تا مجبور شود ساعت کاریش را کاهش دهد .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۲
من کارمند دولتم دو تا بچه زیر هفت سال دارم ولی سازمان بهزیستی که خودشو مدافع حقوق کودکان میدونه این قانون رو اجرا نمیکنه خانم مولا وردی ایکاش با قاطعیت این قانون رو اجرا میکردین
ahmad
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۷
تو کشور کی کار میکنه اصلا قانون تصویب کنید هر زنی بیشتر از دو تا بچه بزایید دیگر نیازی نیست سر کا ر بیاید با داشتن مدیرانی مثل شما اگر تا امروز نفت نداشتیم فکر کن در چه وضعیتی بودیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۹
مملکت فمینیستی. یکباره دستور بدید زنان نیاند سر کار و مفت حقوق بگیرند!
مریم
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۹
آهای آقایی که اینقدر فکر نکرده فقط خودت رو می بینی و ناعادلانه حرف می زنی، اگه خودت آدم عادی باشی و دنبال ماجراجویی نباشی و بخوای یه زندگی نرم داشته باشی اگه خدا بخواد یه روز بابای بچه ای می شی که مادرش به خاطر مشکلات اقتصادی خانواده مجبره کار کنه تا یه زندگی معمولی برای بچهاش فراهم کنه و به بابی بچه هم کمک کنه، اونوقت درد دل مادری رو که مجبوره هم مادر باشه و هم بیرون کار کنه رو می فهمی و گرنه اگه امثال شما بتونید از پس مشکلات اقتصادی خانواده اعم از خوراک و پوشاک و مسکن و ... بر بیاید هر زنی دوست داره بعد از بچه دار شدن حداقل سه چهار سالی کار رو ول کنه و پیش جگر گوشش بمونه، متاسفم که مردم ایرانی درک شرایط دیگران اینقدر برامون سخته
شهین
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۶
با این شرایط سخت اقتصادی لازمه خانمها سر کار بروند آقای ناشناس اگر آقایانی مثل شما با این طرز تفکرغیرت داشتن لازم نبود خانمی سر کار بره جنابعالی از سر کار میایی استراحت میفرمایی خانم از سر کار میاد نظافت منزل داره درس بچه ناهار فردا شام شب اتو لباس شستشو ووووو صبح زود هم که آفتاب نزده بیدار بشه صبحانه بچه ها رو آماده مدرسه کنه ووو اخرش بدو بدو بره اداره محیط سر کار هم که واویلا واقعا خیلی بی انصافید