بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۵
در گفتگو با مدیر سرمایه گذاری شرکت بیمه اتکایی ایرانیان بررسی شد:

مزیت های مصوبه مجلس برای کاهش نرخ بهره مالکانه

رونمایی از شاخص بازدهی قیمت در کنار شاخص کل بورس می تواند تصویر شفاف تری را در خصوص روند بازار سرمایه به عنوان دماسنج اقتصاد کشور، برای فعالین این حوزه در پی داشته باشد.
کد خبر : ۱۴۴۷۳۲
رونمایی از شاخص بازدهی قیمت در کنار شاخص کل بورس می تواند تصویر شفاف تری را در خصوص روند بازار سرمایه به عنوان دماسنج اقتصاد کشور، برای فعالین این حوزه در پی داشته باشد.

مدیر سرمایه گذاری شرکت بیمه اتکایی ایرانیان در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز ضمن بیان مطلب فوق با اشاره به اینکه کاهش حجم مبنا عاملی برای تغییر روند کنونی بازار سهام محسوب نمی شود، اظهار داشت: کاهش حجم مبنا منجر به تسریع در تعادل قیمت سهام شرکت ها و افزایش نقد شوندگی بازار خواهد بود.

ولی جاویدی، افت اخیر بازار سهام را مبتنی بر عوامل سیستماتیک خارجی و داخلی دانست و گفت: روند مذاکرات هسته ای، کاهش جهانی قیمت نفت و به تبع آن کاهش جهانی نرخ محصولات پتروشیمی، پیش بینی رشد اندک اقتصاد جهان در دو سال آتی عمده دلایل سیستماتیک خارجی افت بازار سهام است. با وجود رفع برخی عوامل سیستماتیک داخلی از جمله نحوه تعامل با پالایشگاه ها وتعیین نرخ بهره مالکانه معادن سنگ آهن هنوز ابهام در نحوه تعیین نر خ خوراک پتروشیمی و تغییر نرخ بهره بانکی بر دیدگاه آتی بازار سایه افکنده است.

وی مصوبه اخیر مجلس در خصوص کاهش بهره مالکانه معادن از 30 به 25 درصد را برای صنایع تولیدی با توجه به مصوبه جدید که کاهش تا سطح 15 درصد را براساس زنجیره ارزش محصولات تولیدی شامل کنسانتره، گندله و آهن اسفنجی جهت حمایت از صنایع مذکور گنجانده شده است را مثبت ارزیابی کرد.

جاویدی گزارش پیش بینی بودجه برآوردی شرکت های دارویی و صنایع حمل و نقل را نسبت به سال مالی جاری، مثبت و به عنوان الویت سرمایه گذاری معرفی کرد و گفت: انتظار می رود که شرکت های دارویی حداکثر میزان بودجه برآوردی سال آتی را پوشش دهند و بازدهی مطلوبی را برای سهامداران خود به ارمغان آورند.

مدیر سرمایه گذاری شرکت بیمه اتکایی ایرانیان، چشم انداز بازار سهام در سال 94 را منوط به نتایج مذاکرات هسته ای و همچنین کاهش نرخ بهره بانکی دانست و خاطر نشان کرد: نرخ بالای سود سپرده های بانکی به عنوان رقیب بازار سرمایه در شرایط کنونی محسوب می شود .

وی در پایان متذکر شد: حصول توافق در مذاکرات هسته ای منجر به تسهیل رونق و رشد اقتصادی و به تبع آن رشد وتوسعه فعالیت وسود آوری صنایع وشرکتها شده و شرایط بازار سرمایه را بهبود و پرپتانسیل خواهد نمود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
رامین رنجبر شوبی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۸
درود بر دکتر فطانت که هر کاری از دستش بر می اومد برای بورس کرد اما متاسفانه اشخاص حقیقی ما بی سوادند...وقتی شاخص مثبت میشه میگن همه مقصر بودند ولی شاخص نزولی میشه میگن تو کردی !!! ایرانیین دیگه! بی خیال.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۵
خوب شد این مذاکرات هسته ای هست اگر نبود این مسولین مدرک گرفته زمان شلوغی وجنگ مطلبی نداشتند که عنوان کنند بیچاره چکار میکردند