بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۴
کد خبر : ۱۴۴۷۶۴
خبرگزاري آريا-معاون وزير امور خارجه آمريکا گفت: اگر ما بتوانيم به يک توافق با ايران دست پيدا کنيم جهان از آن استقبال خواهد کرد.
به گزارش خبرگزاري آريا، وندي شرمن، معاون وزير امور خارجه آمريکا و عضو ارشد تيم مذاکره کننده‌ هسته‌اي اين کشور روز جمعه در سخنراني‌اش به مناسبت هفتادمين سالگرد پايان جنگ جهاني دوم در بنياد کارنگي گفت: اگر طرف‌هاي مذاکره کننده بتوانند در سال جاري به يک توافق دست پيدا کنند جهان آن را به عنوان يک اتفاق خوب تلقي خواهد کرد .
معاون وزير امور خارجه آمريکا ادامه داد: چون اين تنها راهي است که به ما اطمينان خواهد داد ايران به سلاح هسته‌اي دست پيدا نخواهد کرد و هيچ راه ديگري ما را به اين هدف نخواهد رساند.
شرمن تصريح کرد: اجازه دهيد بسيار روشن و صريح صحبت کنم من نمي‌خواهم بگويم که يک معامله‌ بسيار بزرگ با ايران در راه است. مذاکرات درباره‌ برنامه‌ هسته‌اي ايران است و ما به خوبي از آنچه در منطقه مي‌گذرد آگاه هستيم.
همچنين رابرت آينهورن، مذاکره کننده هسته‌اي سابق آمريکا در واکنش به آن‌چه اظهارات مقامات ايران مبني بر اين که رئيس‌جمهور بعدي آمريکا ممکن است هرگونه توافق هسته‌اي جامع را زير پا بگذارد، عنوان کرد، گفت: واقعيت اين است که رئيس‌جمهور مي‌تواند اين مذاکرات را به نتيجه برساند و حتي در صورت مخالفت اغلب جمهوري‌خواهان، مي‌تواند آن را به اجرا در بياورد.
وي در ادامه مدعي شد موفقيت‌آميز بودن اجراي توافق هسته‌اي نهايي به همکاري ايران بستگي دارد.
به گزارش پايگاه خبري هيل، لازم است باراک اوباما، رئيس‌جمهور آمريکا مقامات ايران را متقاعد کند که هرگونه توافق جامع پس از پايان دوره‌ کاري‌اش به قوت خود باقي خواهد ماند و مهم نيست که رئيس‌جمهور بعدي دموکرات باشد يا جمهوري خواه.
بر اساس گزارش صداي آمريکا، وندي شرمن در ادامه سخنراني خود گفت: باراک اوباما از هيات مذاکره کننده آمريکايي خواسته است که اطمينان يابد که ايران به تسليحاتي هسته‌اي دست پيدا نخواهد کرد.
وي ادامه داد: آنچه سرانجام در اين مذاکرات اهميت دارد اين است که رئيس‌جمهور آمريکا ابتدا از جان کري، وزير امور خارجه و سپس از من خواسته است که تا ضمن هدايت تيم مذاکره کننده‌مان اطمينان يابيم که ايران در هر توافقي نمي‌تواند به سلاح دست پيدا کند و همه راههاي دستيابي به مواد لازم براي توليد سلاح هسته‌اي مسدود شود.
اين معاون وزير امور خارجه آمريکا با تکرار ادعاهاي بي‌اساس غرب در خصوص وضعيت حقوق بشر ايران تاکيد کرد:‌ همه تحريم‌هاي ما عليه ايران که در ارتباط با تروريسم و يا نقض حقوق بشر هستند و نگراني‌هاي ما درباره‌ بي ثباتي منطقه به قوت خود باقي است.
شرمن افزود: ما بسيار نگران عدم امنيت و بي‌ثباتي در منطقه هستيم و به همين دليل جان کري، وزير امور خارجه هفته آينده در سفرش به اين منطقه که بخشي از مذاکرات است با مقامات عربستاني و کشورهاي عضو شوراي همکاري خليج فارس ديدار خواهد کرد.
ادعاي شرمن درخصوص تحريم‌ ايران در ارتباط با تروريسم و نقض حقوق بشر در حالي مطرح مي‌شود که مرضيه افخم، سخنگوي وزارت امور خارجه کشورمان پيش از اين در خصوص استمرار تحريم‌هاي آمريکا عليه ايران با توسل به بهانه‌هاي جديد گفت: اصرار بر استفاده از ابزار تحريم عليه ملت ايران با بهانه‌جوئي‌هاي تازه و يا کهنه و با هدف تحميل سياست‌ها، کاملا خلاف مسير ديپلماتيک بوده و با اهداف مذاکرات بين‌المللي که نيازمند حسن نيت، احترام متقابل و اعتمادسازي است مغايرت تام دارد.
مرضيه افخم همچنين در جواب به سوالي درخصوص ادعاهاي مکرر مقامات آمريکايي در مورد موضوعات حقوق بشري در ايران تصريح کرد : مشروعيت آمريکا براي قضاوت درباره حقوق بشر در سطح جهان به دلايل متعددي زير سوال است. حمايتهاي آمريکا از اقدامات ضد حقوق بشري رژيم صهيونيستي عليه فلسطينيان و حملات هواپيماهاي بدون سرنشين آمريکا عليه مردم بي دفاع افغانستان و همچنين حمايت آشکار واشنگتن از کشورهاي ناقض حقوق بشر و استفاده ابزاري از ارزش‌ها و مباني اخلاقي همه از مواردي است که آمريکا بايد نسبت به آنها پاسخگو باشد و لازم است مقامات آمريکا گزارشات رو به افزايش و نگراني مراجع مستقل در باره افول شديد حقوق بشر در آمريکا را مورد توجه قرار دهند
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
پسر خاله
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۶
هنوز تحریما قبلی برداشته نشده امریکا انگار داره موضوع جدیدی برا تحریم دوباره کشور پیدا میکنه.فکر نکنم اخر اب ایران وامریکا تو ی جوب بره.
پارسال
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۸
همه استقبال میکنند به جزء افراطی های داخل کشور که جنگ را خیلی دوست میدارند واصولا چون جنگ هست کسی وقت رسیدگی به رانت خواری این آقایون را ندارد
ناشناس
يکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۳
اگه جنگ بشه، ایران تبدیل به عراق و افغانستان خواهد شد.