بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۳
یک کارشناس سیاست خارجی مطرح کرد؛

توسل نتانیاهو به آیپک از سر استیصال

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: احتمال دارد تا پایان سال جاری نتایج مذاکرات اعلام شود، این مسئله اسرائیل را بسیار ناراحت کرده است و اظهارات اخیر سخنگوی کاخ سفید در این جهت است که از اوباما تضمین جدیدی برای امنیت اسرائیل بگیرد.
کد خبر : ۱۴۴۸۰۷
"سید جلال ساداتیان"در گفتگو باخبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران،در رابطه با اظهارات اخیر سخنگوی کاخ سفید که گفته است امریکا دوشادوش اسرائیل حرکت خواهد کرد، گفت: سیاست‌های یک کشور از مجموعه افعال مسئولین اصلی آن کشور استنباط و استخراج می‌شود، دیگر صداهای متفاوت نعل وارونه‌ای است که به صورت مقطعی زده می‌شود.

این کارشناس سیاست خارجی افزود: ایالات متحده آمریکا به شدت به دنبال توافق با ایراناست و نشانه مهم آن این که وزیرخارجه این کشور بارها در جلسات 1+5 با طرف ایرانی حضور پیدا کرده است و با وزیرخارجه ایران گفتگو و مذاکره داشته است.

وی تصریح کرد: آمریکایی‌ها در مقاطع مختلف ابراز تمایل خود را مبنی بر رسیدن به توافق با ایران ابراز کرده‌اند.

ساداتیان اظهار داشت: نتانیاهو از سر استیصال متوسل به آیپک شده است و از آن طریق قصد دارد در کنگره آمریکا سخنرانی کند و این علیرغمتعارض این عمل با پروتکل تشریفات وزارت‌خارجه آمریکا است.

این کارشناس سیاست خارجی افزود: لابی صهیونیستی به شدت به دنبال این است که احتمال توافق ایران و آمریکا را بر سر مسئله هسته‌ای برهم بزند و لذا بعید نیست آیپک و لابی صهیونیست در آمریکا تلاش کنند که عملی انجام دهند تا خشم ایران را برانگیزد و اقدامی مناسب حال آنها انجام دهد.

وی با بیان اینکه احتمال دارد تا پایان سال جاری نتایج مذاکرات اعلام شود، اظهار داشت: این مسئله اسرائیل را بسیار ناراحت کرده است و اظهارات اخیر سخنگوی کاخ سفید در این جهت است که از اوباما تضمین جدیدی برای امنیت اسرائیل بگیرد .

ساداتیان در پایان خاطر نشان کرد: لابی صهیونیستی در تلاش است تا مانعی در مقابل توافق ایران و غرب ایجاد کند و به کنگره فشار می‌آورد تا قبل از توافق اوباما امنیت اسرائیل را در سرلوحه امور خود قرار دهد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر