بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۱
مدیرعامل بانک ملی اعلام کرد

تعیین تورم انتظاری برای نرخ سود بانکی

مدیرعامل بانک ملی گفت: میانگین نرخ تورم انتظاری برای نرخ سود در سال آینده تعیین شود تا بتوان نرخ سود مناسب را برای سال ۹۴ تعیین کرد.
کد خبر : ۱۴۴۸۹۷
به گزارش بنکر (Banker)،عبدالناصر همتی با بیان آنکه اگر نرخ سود سپرده های بانکی را کاهش ندهیم نمی توانیم نرخ سود تسهیلات را نیز کاهش دهیم، افزود: این در حالی است که اگر نرخ سود سپرده های بانکی را زیاد کاهش دهیم سرمایه گذارانی که به امید دریافت بازدهی بدون ریسک در بانک ها سپرده گذاری کرده اند به سمت بازارهای ارز و سکه سوق می یابند و بنابر این دوباره این بازارها ملتهب می شوند.
همتی تصریح کرد: این ملاحظات در حالی است که فعالان بازار سرمایه معتقدند نرخ سود 22 درصدی زمینه سرمایه گذاری در این بازار را با مشکل مواجه می کند زیرا با این نرخ P/E (نسبت قیمت به سود) در بازار سرمایه 4.5 است اما اگر نرخ سود سپرده های بانکی کاهش یابد این نسبت به 5.5 می رسد و بازار سرمایه رونق می گیرد.
همتی، نرخ 22 درصدی سود سپرده های بانکی تا پایان سال جاری مناسب ارزیابی کرد و گفت: برای تعیین نرخ سود بانکی در سال آینده بانک مرکزی و مرکز آمار به عنوان دو نهاد رسمی باید میانگین تورم انتظاری یکساله را اعلام کنند.
وی ادامه داد: اعلام این رقم پایه مناسبی برای تعیین نرخ سود سپرده های بانکی و تصمیم گیری مطلوب در این خصوص خواهد شد لذا با تعیین نرخ تورم انتظاری رسمی نرخ سود مناسب را می توان به صورت دقیق محاسبه کرد.
همتی اظهار داشت: در صورتی که روند کاهشی تورم ادامه داشته باشد نرخ سود بانکی باید کاهش یابد اما در کنار این امر باید برای موسساتی که نرخ ها را رعایت نمی کنند فکری کرد تا دوباره بازار بهم ریخته نشود.
رییس شورای هماهنگی بانک های دولتی با تاکید بر اینکه با توجه به مذاکرات بین المللی کشور در حال انتظار به سر می برد، گفت: تمام بخش های اقتصادی به صورت آماده باش هستند.

** واگذاری 68 درصد از سهام شرکت گروه ملی فولاد اهواز به بانک ملی بابت بدهی آریا

همتی با بیان اینکه بانک ملی در ماجرای اختلاس سه هزار میلیارد تومان گشایش اعتبار(ال.سی)نقد کرده بود، گفت: طبق آخرین گزارش این رقم هزار و 120 میلیارد تومان و براساس حکم کیفری یکهزار و 50 میلیارد تومان است.
وی با تاکید بر اینکه بانک ملی از گروه آریا در شعبه مرکزی و خارج از پرونده اختلاس طلب های دیگری نیز دارد، افزود: برهمین اساس اصل و فرع طلب حدود هزار میلیارد تومان است ضمن آنکه سود ال.سی هایی که پرداخت نشده نیز باید دریافت شود که برهمین اساس در صورت محاسبه سود و مانده بدهی این رقم به حدود سه هزار میلیارد تومان می رسد.
وی با بیان آنکه، براساس حکم کیفری هزار و 50 میلیارد تومان به عنوان علی الحساب رد مال شد، اظهار داشت: طی موافقتنامه ای که 25 بهمن ماه سال جاری در معاونت دادستانی انقلاب با وکلا و نمایندگان گروه آریا به امضا رسیده، قرار است 68 درصد از شرکت گروه ملی فولاد اهواز به بانک ملی واگذار شود.
همتی ادامه داد: به صورت علی الحساب ظرف چهار ماه مدیرانی منصوب می شوند تا ارزیابی های گروه آریا را انجام دهند تا ارزش رقم واقعی مشخص و تا حدودی تعیین تکلیف شود.
وی با بیان اینکه، بانک ملی بزودی این گروه را تحویل می گیرد، تصریح کرد: بخشی از این بدهی از این طریق تسویه می شود و باید بدهی های معمولی را نیز پیگیری کنیم.
مدیرعامل بانک ملی گفت: بدهی های گروه آریا به بانک ملی به تدریج در حال وصول است و موضوع این گروه به سمت سرازیری افتاده است.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
غزنده
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۷
آقای همتی مردم ما سطح سوادشان بالا رفته و این گونه صحبتها یک کم بگی نگی از شما بعید است
همه می دانند که بازار ارز را به راحتی دولت می تواند کنترل نماید و بواسطه آن بازار طلا نیز کنترل می شود
شاید منظورتان ملتهب شدن بازارهای جهانی طلا است ههههههههه
غزنده
سه‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۷:۱۷
تا موقعی که به پول شما پول می دهند نه به کار و ایده و فکر و تلاش شما انگیزه ای برای فعالیت بیشتر ندارید و این اصل منجر به اقتصاد بیمار می شود
ناشناس
ROMANIA
دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۴
این حرف درست نیست به دلیل که نرخ ارز به خاطر مسایل روانی مذاکرات توانایی رشد ندارد البته اگر برای این حرف ما ودروغگو کردنمان دستکاری نشه !!!!نرخ جهانی طلا هم رو به رشد نیست ورو به پایین اما اگر سود بانکی پایین بیاد پول ها توسط مردم میاید در کسب وکار یا بازار سرمایه اوراق بهادار گران بشه ما یحتاج مسلمین که احتکار باش !!!؟؟؟هر چقدر گران بشه اتفاق بدی برای کارگر وکارمند نمی افته چون تورم در کالاهای اساسی نیست .
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۸
خیلی جالب که علت عدم کاهش سود بانکی رو هجوم سرمایه ها به بازار ارز و طلا میدونند!!!
اینم بهانه ای واسه نزول خور کردن ملت ...
آخه عزیزان کجای دنیا سود 30 درصدی از تسهیلات گیرنده میگیرن و کجای دنیا اصلا تولید با این میزان بهره به صرفه است ؟
همین مملکت نگاه کنید برید صورت های مالی شرکت هارو بخونید در حال حاضر تمام صنایع ایران دارن واسه بانک ها کار میکنند نه واسه صاحبانشون و در آخر سر کدوم ادم عاقلی میاد تو همچین مملکتی سرمایه گذاری میکنه ؟!!!
ماهارم که میبینید تو این مملکت سرمایه گذاری کردیم واقعا باید تو عقل ما شک کنید و به حساب گیر افتادن به ما نگاه کنید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۸
موسسات سود 24% میدن و سود تسهیلات 30% هستش!!!!!!
آدم حسابی تو کدوم کار و کاسبی این همه سود است؟؟؟!!!!!
ربا خواری نهادینه و قانونی شده بابا!!!!