بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۳
طی روز جاری مراسم رونمایی از سایت خبری اختصاصی بورس کالای ایران با حضور جمعی از مدیران این مجموعه و خبرنگاران و اصحاب رسانه در محل تالار صادراتی کیش برگزار شد.
کد خبر : ۱۴۵۰۵۴
نویسنده :
کیوان فر
طی روز جاری مراسم رونمایی از سایت خبری اختصاصی بورس کالای ایران با حضور جمعی از مدیران این مجموعه و خبرنگاران و اصحاب رسانه در محل تالار صادراتی کیش برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی بورس نیوز، حسین پناهیان در پاسخ به سوال خبرنگار ما پیرامون عضویت شرکت بورس کالای ایران در اتحادیه بین المللی IEU اظهار داشت: رونمایی از عضویت بورس کالای ایران در اتحادیه الکترونیکی بین بورسی یا IEU در سه ماهه چهارم سال 2015 میلادی انجام خواهد شد که در این راستا توافقات لازم برای انوع کالاها، مکانیزم پرداخت، صادرات و واردات انجام شده و مابقی اقدامات نهایی در حال پیگیری است.

وی تأکید کرد: در خصوص انوع کالاهای قابل عرضه جمع بندی هایی صورت گرفته که عمده تمرکز بورس کالای ایران در زمینه بازار محصولات فرعی است، بطوریکه در این رابطه کالاهایی که می تواند تلاطماتی در قیمت بازارها ایجاد کند وارد نخواهیم شد اما بطور کلی می توان گفت عرضه محصولاتی از قبیل انواع کالاهای قراضه و کشاورزی در زمینه های واردات و صادرات در الویت خواهد بود.

پناهیان در پاسخ به دومین سوال خبرنگار ما پیرامون آمار کاربران آنلاین معاملات آتی سکه که به تازگی راه اندازی شده اظهار داشت: معاملات آنلاین قراردادهای آتی سکه در حالی از هفته گذشته آغاز شده که تاکنون چهار شرکت کارگزاری مجوز ورود به معاملات برخط این نوع قراردادها را از سازمان بورس دریافت کرده اند.

وی ادامه داد: طی این مدت حدود 16 کاربر معاملات آنلاین سکه خود را شروع کرده اند و نزدیک به 12 معامله گر جدید نیز درخواست شرکت در آزمون این نوع قراردادها را ارایه نموده اند و طبق آمارهای موجود 9 نفر نیز در آزمون ها پذیرفته شده اند هرچند انتظار ما بیش از این ارقام است که امیدواریم در آینده ای نزدیک این میزان افزایش چشم گیری داشته باشد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر