بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۷
کد خبر : ۱۴۵۰۵۶
معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه برای مبارزه با فساد باید هزینه کرد گفت: در مقابل مسائلی مانند پرونده بابک زنجانی یا باید سکوت کرد و یا پذیرفت که بی سابقه ترین فسادها رخ داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، اسحاق جهانگیری در جلسه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی با تاکید بر اینکه مبارزه با فساد هزینه دارد و باید پای آن ایستاد گفت: در مبارزه با مفاسد اقتصادی نباید کمترین تردیدی به خود راه دهیم. معاون اول رئیس جمهور اظهارداشت: وقتی پرونده یک تخلف اقتصادی مطرح می‌شود، عده‌ای سعی می‌کنند با تبلیغات منفی خود موجی در جامعه راه بیندازند تا مسئولین را وادار به عقب نشینی کنند، اما باید توجه داشته باشیم که اگر در مقابل این افراد عقب نشینی کنیم، به نظام جمهوری اسلامی آسیب واردخواهند نمود.

معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: وقتی پرونده ای نظیر پرونده بابک زنجانی مطرح می شود، یا باید در مقابل آن سکوت کنیم و یا بپذیریم که بی‌سابقه‌ ترین فسادها رخ داده و با جدیت در مقابل آن بایستیم و حقوق بیت‌ المال را بازپس گیریم.

جهانگیری با اشاره به برخی پرونده های فساد اقتصادی در سال های اخیر خاطرنشان کرد: برخی از این اتفاقات در اثر سهل انگاری و سوء مدیریت رخ داده اما علت بروز این مفاسد هرچه که باشد، باید با آن برخورد کنیم زیرا ما به عنوان مسئولین کشور مسئولیت داریم و باید در برابر مردم پاسخگو باشیم.

وی با اشاره به حمایت‌های مقام معظم رهبری از برخوردها و اقدامات صورت گرفته در مبارزه با فساد بیان داشت: خوشبختانه امروز هماهنگی مطلوب و رابطه خوبی میان قوای 3 گانه وجود دارد و می توانیم با استفاده از این فرصت، گام‌های خوبی در جهت مقابله با مفاسد اقتصادی برداریم.

معاون اول رئیس جمهور همچنین با تاکید بر لزوم پیشگیری از وقوع مفاسد اقتصادی گفت: در دولت تدبیر وامید برای پیشگیری، آئین نامه‌ ای به تصویب رسیده که براساس آن مسئولین نظارتی و حراستی هر وزارتخانه به صورت هفتگی جلساتی برگزار و گلوگاه های فساد را شناسایی می کنند.

وی افزود: هم اکنون سامانه‌ای توسط دبیرخانه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی و معاون دبیر شورای امنیت ملی ایجاد شده که موضوع پیشگیری فساد را با جدیت در دستور کار خود قرار داده است.

در این جلسه که وزرای دادگستری، کشور، راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، رئیس سازمان بازرسی کل کشور، دادستان تهران، رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند، معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه باید راهکارهای اساسی برای ممانعت از تکرار مفاسد اقتصادی پیدا کنیم، بر لزوم هماهنگی هرچه بیشتر میان دستگاه‌های مرتبط، برای پیشگیری از بروز فساد تاکید کرد.

همچنین باهنر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست، مبارزه با فساد را از اصلی‌ترین وظایف نظام برشمرد و افزود: برای مبارزه با فساد باید بهترین روش که کمترین هزینه را در بر داشته و حداقل آسیب را به امنیت روانی جامعه وارد کند در پیش گیریم و به گونه‌ای عمل کنیم که مطمئن باشیم بهترین نتایج را در بر خواهد داشت.

در ادامه این جلسه وزیر اطلاعات با تاکید براینکه نحوه برخورد با فساد و مدیریت تخلف باید با محاسبات دقیقی همراه باشد خاطرنشان کرد: باید در کنار برخوردهای موردی و مدیریت تخلفات، اصلاح فرآیندها را نیز دنبال کنیم و در این مسیر امنیت روانی جامعه نیز باید مدنظر قرار گیرد.

جعفری دولت آبادی دادستان تهران نیز با بیان اینکه همواره پیشگیری دارای هزینه‌ های کمتری نسبت به برخورد است گفت: متخلفین و سوء‌استفاده گران اقتصادی همواره حامیانی دارند و چنانچه بخواهیم به صورت ریشه‌ای با مفاسد برخورد کنیم، باید به دنبال شناسایی و برخورد جدی با حامیان مفسدین اقتصادی باشیم.

بر پایه این گزارش، در این جلسه نمایندگان وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی گزارشاتی از آخرین وضعیت برخی پرونده‌های مرتبط با تصرف و تغییر کاربری اراضی ارائه کردند و راهکارهای مدیریت و برخورد با این پرونده‌ها مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

تشکیل یک کارگروه فرادستگاهی برای تدوین سیاست‌های پیشگیرانه از تخلفات مرتبط با زمین‌ از تصمیمات این جلسه بود که مقرر شد با حضور نمایندگانی از دستگاه‌های متولی امر زمین تشکیل و موضوعات مربوطه را در جلسات ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی منعکس کند.

گفتنی است، در این جلسه همچنین گزارشی از آخرین وضعیت پرونده پدیده شاندیز مطرح شد و مقرر شد این پرونده از طریق کمیته ای متشکل از دستگاه های ذیربط که در وزارت کشور در حال پیگیری است، دنبال شود.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
علي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۴
اين سايت هرچي ميشه هر خبري هست زيرش يه شركت پديده اضافه ميكنه واقعا معركست
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۲
اگر بساط این فسادها ورانت ها وانحراف سرمایه های کشور برچیده وسرمایه ها به سمت تولید وتجارت قانونی وبورس هدایت شود میتوان به عبور از این روکود وبهران امید داشت . البته همزمان از تخلفات ودلالی های بخش خصوصی وایجاد معضلاتی مانند شرکت های سهام خاص فروش هم باید با شدت جلو گیری شود
سعید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۴
متاسفانه در دولت تدبیر و امید شاهد وسیعترین بی تدبیریها هستیم که باعث نا امیدی 150000 نفر سهامدار و شاغل پدیده و مردم شد...
با پرونده پدیده شاندیز همانند بسیاری از پرونده ها که در سکوت رسانه ای بررسی و نتیجه رسانه ای میشود میشد برخورد کرد اما با بی تدبیری و روشبی تامل برانگیز همراه با همراهی چند خبرگزاری و خبرنگار و رسانه ها موجی از هجمه و شایعات کذب به عظیم ترین و با افتخار ترین پروژه ملی و مدیرانش وارد شد
رضا
چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۶
برای خودت متاسف باش که نمیفهی چرا قوه قضاییه در مورد پدیده دخول کرده تو بخاطر شندر غاز منفعت از خودت بیخود شده ای
سعید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۵
گزارشی از کارگرانی که بیکار شدند...
زنگ بیکاری کارگران را در پدیده چه کسی نواخت؟
تاریخ:1393/12/13 ساعت:12:10
یادداشت
حالا دیگر پروژه تعطیل است اما واقعا این افرادی که با کار در پدیده به عنوان بزرگترین پروژه گردشگری ایران، برای خانه و خانواده شان رزق حلال می بردند چه گناهی داشتند که این گونه بیکار شوند؟ آنهم در زمستان که برای کارگران ساختمانی به زحمت کار یافت میشود؟
 نمای اول: بلوار وکیل آباد
از پل دانشجو که رد شدم ماشینم را در حاشیه بلوار وکیل آباد پارک کردم. برگشتم به زیر پل تا از کارگران ساختمانی درباره بیمه شان بپرسم. اما نکته ای توجهم را جلب کرد که برایم جدید بود. از کنارشان که می گذشتم درباره پدیده صحبت می کردند. از خودم پرسیدم اینها هم سهامدارند. شاید پولشان را وعده به 7 ماه بعد داده اند. کنجکاوی قلقلکم می داد. جلو رفتم و از یکی که کمی جوانتر بود پرسیدم: شما سهامدار پدیده اید؟
خندید و گفت: نه
گفتم: اما اطلاعات خوبی از پدیده دارید؟
گفت: آخر 4 سال اونجا کار می کردیم. ما چند هفته ای است بیکاریم!
گفتم: چرا؟
گفت: ما نیروی پیمانکار پدیده بودیم اما وقتی پول تمام شد همه مان را مرخص کردند!
پیرمردی که کنارش بود تا فهمید خبرنگارم شروع کرد به نفرین کردن: خدا ازش نگذره که شب عید همه ما را به خاک سیاه نشاند. داشتیم کار می کردیم اما حالا باید دستمان را جلوی این و آن دراز باشد.
پرسیدم: کی را نفرین میکنی پدر؟
خیلی صریح و بی پرده گفت: همان بابایی را که به مردم گفت بیاین پولهایتان را از پدیده بگیرین.
گفتم: حتما اشکالی داشتند که ایشون اینطوری گفتند.
پیرمرد گفت: این همه آدمی که شب عید بیکار شدند چی؟ پول که نباشد پهلوان که هیچ شاه هم باشه کارش می خوابه. آخه ما چه گناهی کردیم که توی چله ی زمستون باید آواره شیم؟
بحث بالا گرفته بود. هر کسی چیزی می گفت:
- دو ماه نه حقوقی گرفته ایم و نه تسویه حساب کردند با ما...
- به ما گفتند هر کی می خواهد بیاید ادامه دهد اما پول نداریم....
- خدا خیرش بده که این همه آدم را بی کار کرد...

نمای دوم: داخل ماشین
سوار ماشین می شوم تا به دفتر نشریه بروم. یاد آخرین باری که به محل شهر رویایی پدیده شاندیز رفته بودم، افتادم. راهنمای پروژه مارا سوار یک ون کرد و هر چند متری می ایستاد و توضیح می داد. جملاتش هنوز در گوشم هست:
اینجا دروازه آب و اتش است ...
اینجا محل ساخت پایتناژ است ...
هایپر مارکت الان افتتاح شده است...
ساختمان های دو قلو مرکز اداری تکمیل است و در حال تجهیزش هستیم.. .
پارک آبی پدیده در نوع خود منحصر بفرد است... برج های هتل ما قرار است عدد 8 را در نهایت نشان دهد...
بزرگترین مرکز همایش های بین المللی را در این قسمت در حال ساخت داریم...
یادم نمیرود عکاس نشریه کارگرانی را که بالای ساختمان شبکه ای پارک آبی بودند را شکار کرده بود. کارگران، مهندسان و مدیران پروژه همه جا مشغول کار بودند.
جالب بود در بنر بزرگی جرایم مربوط به عدم رعایت نکات ایمنی در حین کار نوشته بود. کنارش ایستادیم و می خندیدم. جریمه برای نگذاشتن کلاه ایمنی... راهنما آمد و گفت: اینجا تعداد کارگران زیاد است. باید نظارت جدی باشد وگرنه هر روز شاهد حادثه خواهیم بود.
صدای بوق ماشین عقبی، توجهم را جلب کرد. چراغ سبز شده بود به زحمت از کنارم گذشت و گفت: حواست کجاست؟ چرا راه نمی افتی؟

نمای سوم: کارگاه ساختمانی شهر رویایی پدیده
هوا سرد و مه آلود است. با هوای دهانم سعی می کنم دستهایم را گرم کنم...
از مقابل ساختمان اداری و آن مجسمه های عظیم الجثه که می گذرم دیگر کمتر کسی را می شود دید که آنطرفها باشد. سنگ فرش ادامه دارد اما کسی نیست که روی آن قدم بزند. ساختمان های نیمه تمام، سکوت وهم برانگیز و صدای گاه گاهی کلاغها ذهنم را درگیر می کند. پروژه سوت و کور است. می خواهم وارد بخش نیمه تمام هتل شوم که یک نفر با لباس فرم با فریاد می گوید: کجا آقا؟
میگویم: می خواهم ببینم کارگاه فعال است؟
گفت: میبینید که کسی نیست آنجا. با کی کار دارید؟
گفتم: 4 ماه پیش آمدم اینجا پر آدم بود.
گفت: الان خبری نیست، همه رفته اند، پیمانکاران تعطیل کرده اند.
تا میفهد خبرنگارم، دادن توضیحات بیشتر را به روابط عمومی حواله می دهد و من را به سمت بیرون هدایت می کند. وارد بازار که می شوم رهایم می کند و می رود.
مغازه ها دایرند. هایپر مارکت بازهم شلوغ است. پایتناژ هم پر از آدمهایی است که برای ورزش و تفریح آمده اند. هم بچه ها هستند و هم بزرگترها. بچه ها زمین می خورند و باز بلند می شوند. آدم بزرگ ها هم زمین می خورند. اما هیچکدام روی زمین نمی مانند. برمی خیزند و دوباره شروع می کنند...

نمای چهارم: دفتر مدیرعامل
دفتر مهندس ورودی خیلی بزرگ است. اما خالی از هرگونه تجملات است.یک میز مدیریتی بزرگ و 4 مبل نشیمن اداری که با سلیقه در وسط اتاق چیده شده است. حالا روبروی مدیر عامل شرکت ابنیه و ساختمان پدیده شاندیز نشسته ام تا در خصوص نیروهایی که بیکار شده اند بپرسم.
می گوید: در کارگاه ما در شاندیز 4 هزار نفر از افرادی که مشغول فعالیت بوده اند بیکار شده اند.
با تاسف ادامه می دهد: البته اینها تنها افرادی هستند که به صورت مستقیم در محل کارگاه فعالیت می کردند و همین تعداد نیز از صنایع ،کارگاهها و کارخانجاتی که برای پدیده کار می کردند تعدیل شده اند.
ورودی درباره وضعیت فعلی کارگاه گفت: کارگاه های ما الان به حالت نیمه تعطیل درامده است و اکثر پیمانکاران ترک کرده اند.
وی به طور مثال به شرکت عمران سوله تهران اشاره کرد که با متوقف شدن پروژه تاکنون حدود 500نفر از از نیروها را مرخص کرده است.
ورودی به تعطیلی کارگاه شرکت سیمان شرق و یا نیروهای شرکت کابل مغان نیز اشاره کرد. اما باز هم امیدوار بود که بزودی همه اینها به جای اولش برگردد.
مدیرعامل شرکت ابنیه و ساختمان پدیده شاندیز گفت: با شروع جنجالهای 3 ماه اخیر، حدود 54 هزار نفر از سهامداران پروژه آمدند و سهمشان را به شرکت فروختند که رقمی حدود 2500 میلیارد تومان می شد. از طرفی اجازه فروش سهام را هم از ما گرفتند تا شرکت عملا برای ادامه کارش هیچ نقدینگی نداشته باشد.
ورودی گفت: سهامداران واقعا نگران سرمایه شان بودند و وقتی طی چند ماه این هجمه رسانه ای تداوم یافت، دیگر هیچکس باور نداشت که پروژه ادامه خواهد یافت. این در حالی که ما خیلی تلاش کردیم کارگاه را فعال نگه داریم و حتی پروژه هایی را نیز در همین مدت به بهره برداری رساندیم. اما واقعا این هجمه کم لطفی بود. زیرا ما یک بانک یا موسسه مالی نبودیم که که پول مردم را در حساب نگه داریم، بلکه برای سود رسانی به سهامداران همه آن سرمایه را تبدیل به مصالح و کار کردیم و در 3 شیفت کاری پروژه را پیش بردیم .
وی ادامه داد: تلاش ما این است که با گرفتن تسهیلات از بانک ها و موسسات مالی و ورود به بورس بتوانیم هرچه سریعتر کارگاهها را فعال کنیم تا پروژه به اتمام برسد.
از خودم میپرسم: حالا دیگر پروژه تعطیل است اما واقعا این افرادی که با کار در پدیده به عنوان بزرگترین پروژه گردشگری ایران، برای خانه و خانواده شان رزق حلال می بردند چه گناهی داشتند که این گونه بیکار شوند؟ آنهم در زمستان که برای کارگران ساختمانی به زحمت کار یافت میشود؟
جهان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۲
برو پسر خوب

چقدر پول از پديده گرفتي تا اين قصه را بگي ؟؟

اولا کار گران ساختماني نيمي از سال را در بيکاري به سر ميبرند کار گران پديده چندين سال بکوب کار کردند و چند ماه هم بيکار بشن به جايي بر نمي خوره
ناشناس
شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۳:۱۳
افرین
پدیده پول سهامداران را به کارگران میداده اکنون سهامداران باید پولشان را صدقه ای حساب کنند که طی این مدت به کارگران پرداخت میشده

زیرا کار واقعی و اشتغال واقعی وجود نداشت
اکنون نیز سهامدارن قطعا در این خصوص اجر بزرگی برایشان نوشته شده

شاید پولشان در این دنیا از دست رفته

اما مطمئن باشند اخرت خوبی به واسطه جناب پهلوان برایشان درست شده

انشاا... خدا به ایشان توفیق دهد

هم کارگران طی این مدت به پول صدقات رسیدند و هم سهامداران انشاا... در بهشت از کاخهای بسیار زیبا به واسطه عمل خیر پهلوان بهره مند شوند
ناشناس
شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۳:۱۸
قبلا پهلوان فیلم تبلیغاتی میساخت پخش میکرد

الان دیگه تبلیغ ممنوعه

پول میده نوکرا داستان نویسی کنند در قسمت نظرات پخش کنند
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۱
تبلیغات برای پدیده به هر شکل غیر قانونی است افرادی که هنوزم موضوع براشون جا نیفتاده درصورت خورده شدن مال مردم شریک جرم پدیده هستند وحتی اگر حقوق بگیر پهلوان نیستند باید شناسایی ومحاکمه شوند
علي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۷
مثلا اومدين تو اين سايت اسم پديده رو كنار مفاسد اقتصادي گذاشتين كه چي واقعا براي شما بورسي ها متاسف هستم .... همه ميدونن اين سايت از اول با پديده لج بوده
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۳
زنگ بیکاری پدیدرو بورس نیوز نواخت ایشالا بورسنیوز به نون شبت محتاج بشی
محمد جواد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۵
عجب گزارش زیبایی. ممنون از اطلاع رسانی بیش اندازه بورس نیوز درباره پدیده.
اکبری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۹
جناب سعید و دیگر دوستان پدیده

اگر جلوی کار گرفته نمی شده و تعداد سهامداران از 120 هزار به 500 هزار می رسید و و بعد تمام سرمایه آنها به یک دهم و یا بیشتر کم می شد ، بهتر بود یا اینکه 5000 نفر موقتا بیکار شوند؟

ما حساب کردیم اگر تمام پروژه ها الان 100% بودند و متری 14 میلیون تومان فروش می رفت ، بازهم جوابگو نبود چه برسد به اینکه همین پروژه ها 5 سال دیگر به بهره برداری برسد و تعداد سهامداران به 500 هزار نفر و قیمت سهم به 20هزار تومان.

لطفا از توهم بیایید بیرون ، قضیه خیلی وخیم تر می شد اگر جلو گیری نمی شد.
ناشناس
ROMANIA
پنجشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۸
چرا تعهد نامه تهرانیهارو نمیدن،از مسولین خواهشمندم رسیدگی کنن،به اندازه کافی حرص و جوش داریم،نمیدونیم کجا باید حرفمونو بزنیم پدیده که زمانی که پول میریختیم به حسابشون خوب پاسخگو بودن حالا یه جواب درست به ما نمیدن،تهران دفتر مشخصی ندارن بریم تعهد نامه رو بگیریم
ناشناس
شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۳:۱۷
عزیزم به به نوکراشون میگویند یک متن در مدح فعالیتهای پدیده بنویس در قسمت نظرات بورس نیوز منتشر کن حقوقت را میگیری
برای اینکه از بابتصحتش مطمئن شوند
هر روز یک ایدی میدهند

مثلا یک روز افساید ,یک روز سعید, یک روز وفادار پدیده و....
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۵
اگر ازوضعیت بدهی های پدیده اطلاع دقیق داشته باشید و وضعیت رکود در بازار رانیز درک کرده باشید به راحتی خواهد فهمید تهیه پول ۵۵۰۰۰ سهامدار بازخریدی اونهم با سود سی درصدی بطور قطع غیر ممکن است چه برسد به پول همه ....امیداوارم اینهایی که سهامشون رو نگه داشتن واقعا فدایی پهلوان باشند وفقط شعار ندن چون به لحاظ قانونی اولویت با کسانی است که سهام خود را فروخته اند ودیگر درسود وزیان شرکت دخلی ندارند
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۳
وقتی یک شرکت سهامی خاص تعدادی از سهامداران را باز خرید میکند سهامداران باقی مانده در بدهی شرکت به این افراد شریکند یعنی کسانی که سهام خود را نگه داشته اند از کسانی که فروخته وهمان برگه ۷ ماه را دارند خیلی عقب ترند وقانونا به اینها بدهکار هم میشوند چون هنوز شریک شرکتند وکارشان زار خواهد بود ... اول شرکت پول باز خریدی ها راباید بدهد بعد اگر چیزی ماند باهم تقسیم میکنند ...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۵
کجا کارید حتی فروش عده ای هنوز ثبت نشده من خودم دفتر تهران فروختم بعد 3هفته با التماس به مشهد فروشو ثبت کردم.

حالا برای تعهد نامه ها در تهران که هیچ دفتری مشخص نیست معلوم نیست سهامدارها باید برای دریافت تعهد چکار کنند،والله جرم کردیم تو این مدت پولمون برا استفاده شرکت گذاشتیم که حالا باید برا دریافت این تعهد منتظر زنگ معلوم نیست در چه زمانی باشیم. لطفا به این نظرات حداقل ذره ای توجه کنید و سهامدارهای تهرانو از این بلاتکلیفی در آرید.
امیر
UNITED STATES
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۹
اقای سعید خبرنگار نما

ما پول سهام مان را از شما باید بگیریم

اغا ما غلط کرده ایم ما پدیده و شهر بازی و استخر هتل نمیخایم ما پولهای کارگری و زحمت کشی مان میخواهیم سود هم نمیخواهیم
امید رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۹
حدودا 60هزار نفر به سهامداران پدیده در آذر ماه و دیماه 93 اضافه شد،پول این تعداد زیاد خریدار سهام کجا رفت،پیگیری کنید پول چشمگیری هست،که در قیمت 11هزار تومان تا 12072تومان خریداری کردن، پول این تعداد سهامدار را که در یکماه گذشته شرکت نیمه تعطیل بوده را صرف مصالح و غیره در پروژه نکردن که ، پولها را کجا بردن? حدود 60 هزار سهامدار اضافه شده ،آمار از خودشان میباشد،تعداد سهامداران در آبانماه زیر 60هزار نفر بود، الان 120هزار نفر میباشد
سمیه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۷
بچه ها چرا پدیده دیگه تلفناشو جواب نمیده. بلاخره چی میشه ؟ یعنی پولمون رفت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سعید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۰
پدیده چگونه به بورس می رود؟
راهکارها و روشهای ورود پدیده به بورس در گفتگو با مدیر عامل شرکت ابنیه و ساختمان پدیده شاندیز
تاریخ:1393/12/14 ساعت:10:15
سهام > سهام های غیر بورسی
مدیر عامل شرکت ابنیه و ساختمان بدیده شاندیز به تشریح اقدامات این شرکت برای بیوستن به بورس خبر داد.
 سعید ورودی در گفت و گو با خبرنگار مرکز خبری اقتصاد ایران(اکوسنتر) اظهار داشت: در اولین گام با یک شرکت مشاور سرمایه گذاری معتبر قراردادی منعقد شده که کار پذیرش پدیده در فرابورس را انجام دهد.
وی ادامه داد: از ابتدای اسفند ماه تیم کارشناسی این شرکت در محل پروژه مستقر شده اند و اسناد و مدارک لازم برای انجام مراحل قانونی را جمع آوری می کند.
ورودی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در بورس در کدام گروه قرار خواهید گرفت؟ با اشاره به تنوع کاربردی بدیده گفت: هنوز مشخص نیست که پدیده، در کدام گروه فرا بورس قرار گیرد، اما ما مدعی هستیم نوع کار پدیده می طلبد تا یک گروه جدید در بورس تعریف شود که در آن شرکتهای Developer قرار گیرد.

وی ادامه داد: : یکی از انتقادهای که به دوستانی که ما را تحلیل می کنند دارم این است که آقایان ما را با شرکت کیسون یا با ساختمان ایران مقایسه می کنند، آنها همه پیمانکار هستند اما پدیده اینگونه نیست. این تفاوت را باید دوستان متوجه شوند در دنیا صنعتی وجود دارد به نام دولوپر که نمونه بارز آن شرکت عمار در دبی است. این شرکت ها کارشان این است که ملک را می خرند و سرمایه گذاری می کنند و خودشان بهره برداری می کنند و با استفاده از این جریانات نقدی می روند و پروژه های بعدی را اجرا می کنند. پدیده هم یک شرکت ساختمانی نیست که تنها کار ساخت و ساز را داشته باشد بلکه ما بعد از ساخت و ساز، استفاده از کاربری های متنوع پروژه را نیز برعهده داریم که همین امر باعث شده تا مدعی ایجاد گروه شرکت های Developer در بورس باشیم.
مدیرعامل شرکت ابنیه و ساختمان پدیده شاندیز پیش بینی کرد: فرآیند پیوستن پدیده به فرابورس تا خرداد ماه به نتیجه برسد.
وی با بیان اینکه ورود به بورس دغدغه های مسولان نظام را کمتر خواهد کرد؛ اظهار داشت: با پیوستن پدیده به بورس هم دغدغه مسئولان نظام کمتر شود، هم شفافیت ما بیشتر. البته قول می دهم که در صورت ورود به بورس هم صورت های مالی ما تغییر نمی کند. بطور مثال می توانید کدال الان را با کدال سه ماه آینده مقایسه کنید و ببینید که تفاوتی نکرده است.
وی در خصوص برنامه های شرکت برای حمایت از سهامداران در بورس نیز گفت: پدیده در 3-4 سال گذشته نشان داده که همواره از سهامداران خود حمایت می کند و یک سهام پر سود برای همه سهامداران است و قطعا این روند را در بورس نیز ادامه خواهیم داد.
ورودی تاکید کرد: قطعا حمایت از سهامداران برای شرکت نیز یک بازی برد- برد است، زیرا سهامدار عمده پدیده موسسین شرکت هستند.
وی اذعان داشت: پدیده پتانسیل های فراوانی دارد که باعث خواهد شد در بورس نیز یک سهام شاخص داشته باشد.
ورودی از فعالیت گروهی از کارشناسان دادگستری در پدیده برای تعیین قیمت سهام اشاره کرد و گفت: این کارشناسان بنا بر درخواست کمیسیون اصل 90 مجلس مشغول تهیه گزارش های مختلفی از مدیران، دارایی ها و اسناد مالی شرکت هستند تا بزودی قیمت سهام پدیده مشخص شود.
وی تاکید کرد: طبق اعلام قبلی در صورتی که به هر دلیل قیمت اعلامی کمتر از قیمت سهام پدیده یعنی 120720 ریال باشد، اختلاف قیمت از محل سهام هیات مدیره به سهامداران پرداخت خواهد شد.
مدیرعامل شرکت ابنیه و ساختمان پدیده شاندیز در پایان از حمایت مدیران بورس ایران برای پیوستن پدیده به بازار سرمایه ایران تشکر کرد.
سعید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۸
آغاز دوباره فعالیت پدیده شاندیز در عظیمیه کرج
تاریخ:1393/12/16 ساعت:14:39
پدیده در ایران
صبح امروز دفتر پدیده شاندیز در منطقه ی عظیمیه ی کرج مجدداً فعالیت خود را از سر گرفت.
 به گزارش خانواده پدیده، اوایل اسفندماه بود که عده ای از سهامداران شرکت پدیده شاندیز با هدف پیگیریِ وضعیت سهام خود در مقابل دفتر تعطیلِ شرکت در عظیمیه ی کرج تجمع کرده بودند. اما امروز (شنبه ۱۶ اسفند) مجدداً کرکره های پدیده با هدف خدمت رسانی بالا رفت
محسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۲
ایکاش نظرات بر اساس حب و بغض نبود . خبرنگاری به درست یا به غلط مطلبی را نگارش کرده جدای از صحت و سقم آن مطالبی دارد که اگر با دقت مطالعه شود میتوان اظهار نظراتی دیگر برای آن عنوان نمود. شرکتی بیش از 5 سال در جلودیدگان مدیران اجرایی مملکت مشغول به فعالیت بوده و آنگونه که همه مسئولین از جمله معاون اول قوه قضائیه و دادستان کل اظهار داشته اند علاوه بر وجوه دریافتی از مردم و بانکها صاحبان اصلی شرکت هم سرمایه های خود را در پروژه عظیم شاندیز و کیش به صورت ایجاد بنا صرف نموده اند و معلوم است که تکمیل و ثمر دهی ساخت و ساز به زمان نیاز دارد . و جای شکرش باقیست که قوای 3 گانه حکومتی همگی در تلاشند تا ابتدا نسبت به استیفای حقوق مردم اقدام کنند و دغدغه ایشان از بنده و شمایی که معلوم نیست چرا با بغض به این جریان نگاه میکنیم بیشتر است و به به و چه چه ماها هیچگونه تاثیری در رفتار و اقدامات قوه قضاییه ندارد . چرا با اظهار نظرهای غیر کارشناسی باعث دل نگرانی سهامداری میشویم که مخاطب و طرف حسابش دیگری است ؟ ویا اگر فردایی حکم به حقانیت شرکت داده شود چگونه میتوان از این همه هجمه اظهار پشیمانی کرد ؟ پس عاقلانه آن است که با داشتن آگاهی کامل نسبت به موضوع ، در رفع دغدغه دیگران چه کارگرانی که بیکار شده اند و چه سهامدارانی که با امید به افزایش سرمایه هایشان در پروژه ای که با آبادانی کشور همراه است سرمایه گذاری کرده اند همدردی شود متاسفانه برخی از پیامها غیر اخلاقی و ناامید کننده است و از ادبیات ایرانی با عاطفه مقداری فاصله دارد . هر چه هست اگر هم تخلفاتی بوده که نمیشود انکار کرد خدا را شکر که پول مردم از مملکت خارج نشده و با تدبیر میشود پس از رفع ابهامات با اتمام پروژه ها هم مقداری ازبیکاری رفع شود و با ایجاد اشتغال شاهد بکارگیری هموطنان بیکار و جوانان این مملکت باشیم و هم مطالبات سهامداران پرداخت شود . بیاییم با همدیگر دعا کنیم که خداوند مشکلاتمان را حل کند و همه آنهایی که به امیدی با سرمایه گذاری در این شرکت یا برای تامین جهیزیه بچه اش و یا برای تهیه یک آلونک برای زندگی سهام خریده به حقش برسد انشاءالله. ضمناً بنده نه حقوق بگیر کسی هستم و نه سرمایه دار ولی با توجه به قطع تبلیغات این شرکت از صدا و سیما اخبار آن را دنبال کردم و اندک اطلاعاتی هم که منعکس شد از اخبار ماخوذه از سایتهای خبری بیطرف میباشد .
ایمان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۵
باز شدن هرکدام ازدفاتر پدیده جز آخرین فرستها جهت فروش سهام به شرکت است وهرکس دیر بجنبد پشیمان میشود زیرا در شرکت های سهامی خاص مسولیت شرکت بین سهام داران به نسبت سهام تقسیم میشود و از قافله عقب مانده ها شریک بدهی های پدیده خواهند بود ودر اولویت پرداخت نخواهند بود این حرف ها هم که ما خانواده ایم حرف ..... است
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۵
آقای محسن پول از کشور خارج نشده ولی توسط دلالان وبعضی آدمهای زرنگ که کاغذ سهام را مفت خریدن و بسیار گران وبی منطق با کمک تخلفات تبلیغاتی شرکت به ملت فروختن در حال خورده شدن است مابقی هم بیشتر از ساخت وساز خرج تبلیغات بی جا وبی مورد شد . اگر هم حکمی علیه شرکت صادر نشود از عمق فاجعه کم نمیشود .
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۳
این سعید قصه نویس جان نصار پهلوان است وآدم را یاد جان نصار خان بالا برره میندازه ..... امثالهم هر چیزی یک هدی داره پدیده مقدسات نیست وقطعا دچار مشکلات جدی است پس بیخود مردم را به سراب دعوت نکنید مردم خودشان دارن میبینند نیازی به تبلیغات ویا مرثیه خانی نیست