بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۷
مستطيل شيشه اي تالار

به دنبال سکوی امن تر برای پرش

امروز شاهد رشد در گروه های خودرو و حمل و نقل بودیم که خوب این را می توان مرهون اخبار مثبت حاصل از مذاکرات هسته ای دانست و البته این حرکت را در ادوار گذشته مذاکرات هم شاهد بودیم ولی در این میان گروه بانکی از این رالی هیجانی جا ماند که به نوبه خود جالب و قابل توجه بود.
کد خبر : ۱۴۵۰۷۰
نویسنده :
آموخته
با اتمام ساعات معاملات روز چهارشنبه 93.12.13 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 52 واحد افزایش به رقم 47520 واحد رسيد. عکس این وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 214 واحد افت عدد 123510 واحد را تجربه كرد. شاخص قیمت (وزنی ارزشی) بورس نيز در روز جاري با 24 واحد رشد به رقم 27864 واحد رسيد.

همچنین در این روز "حکشتی" با 23 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "فارس" با 82 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 1 واحد افزایش به رقم 721 واحد رسید.

در این شرایط امروز "جم" با 0.67 واحد رشد شاخص فرابورس بیشترین تأثیر مثبت را برجا گذاشت.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 1268 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 1388 میلیارد ریال رسید.

امروز روند بازار سرمایه اندکی بهتر از روز گذشته بود اما انتظار سهامداران را برآورده نکرد چراکه به نظر می رسید با توجه به واکنش مقامات ارشد آمریکا به سخنان نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کنگره آمریکا طی روز گذشته که حرف های وی را تکراری و توهین آمیز خوانده بودند، معاملات روز جاری بهتر از آن چیزی باشد که امروز دیدیم چراکه بی اعتنایی و بی اهمیت دانستن سخنان نخست وزیر اسرائیل در حالی از سوی مقامات آمریکایی اعلام شده که هم اکنون تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان در حال برگزاری جلسات دو جانبه با هیأت آمریکایی بوده و به گفته وزیر امور خارجه کشورمان در صورتی که اراده سیاسی وجود داشته باشد در همین دور می توان توافق در مذاکرات را اعلام کرد.

براساس گزارش بورس نیوز، در بازار امروز شاهد رشد در گروه های خودرو و حمل و نقل بودیم که خوب این را می توان مرهون اخبار مثبت حاصل از مذاکرات هسته ای دانست و البته این حرکت را در ادوار گذشته مذاکرات هم شاهد بودیم ولی در این میان گروه بانکی از این رالی هیجانی جا ماند که به نوبه خود جالب و قابل توجه بود.

آنچه در بازار امروز شاهد آن بودیم همانند ادوار گذشته مذاکرات نبود. این تفاوت در میزان خوشبینی سرمایه گذاران به بازار و اتمسفری است که مذاکرات نه تنها بر بازار سرمایه بلکه بر فضای کسب و کار کشور حاکم کرده تفاوتی که با تمام اخبار خوب منتشره در چند روز گذشته از صحبت نتانیاهو در کنگره آمریکا گرفته تا مذاکرات در حال انجام تیم مذاکره کننده هسته ای در ژنو منتشر شده است و در ادوار گذشته مذاکرات کم نظیر بوده، ولی هنوز نتوانسته سرمایه گذاران بورس را اقناع کند که حالا وقت سرمایه گذاری است. این فعالین علیرغم ریسک پذیری بالایی که دارند به دنبال سکوی پرش امن تری می گردند که آن محقق نمی شود جز با چراغ سبزهای بیشتر از نتایج مذاکرات تیم هسته ای در ژنو.

در پایان ضمن عرض خسته نباشید به تیم خستگی ناپذیر مذاکرات هسته ای و مخصوصاً جناب آقای ظریف و آرزوی موفقیت در این دور از مذاکرات بی صبرانه منتظر مشاهده چراغ سبزهای بیشتر مخصوصاً از مذاکرات حساس و مهم فردا خواهیم بود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
jalal
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۲
اگه کشور الان در این شرایط قرار گرفته برید از اون ادم هایی بپرسید که تحریم ها رو کاغذ پاره میدونستن بپرسید اونا با خیانت به مردم و کشور مملکت رو از هر نظر عقب انداختند و فضای کسب و کار رو طوری پیش بردند که دیگه کسی جرات سرمایه گذاری تو کشور رو نداره چه برسه کسی از خارج بیاد سرمایه گذاری کنه باید از دلواپسان پرسید چیز که شما هشت سال پیش کاشتید محصولش الان داره درو میشه جایی که جوانان با مدرک فوق لیسانس و دکترا هیچ امیدی به زندگی و اینده نداره درود میفرستم به دکتر ظریف و امیدوارم بتونه برای مملکت باعث موفقیت و سربلندی بشه
ناشناس
چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۶
تازه این همه دزدی و اختلاصو نگفتی
ناشناس
پنجشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۸
داداش درود الکی نفرست.چون بدون قطعا نتیجه نداره مذاکرات.چون آمریکایی ها نمیذارن توافق شه.به زودی خواهی فهمید.
علی اکبر
شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۸
کارمون شده فقط بگیم فلان رئیس جمهور این کارو کرد ..........
اصلا شما خودتو قاضی کن من نمیگم طرفدار کسی هستم چون نه از قبلی خیر دیدم نه از رییس جمهور فعلی.
با پشت سر مردم حرف زدن و اینجور چیزا کاری درست میشه؟
مثلا اون موقع اوضاع بد شد به نفع ما نشد و مشکلاتمون زیاد شد الان اوضاعمون خوبه به نظرتون؟ چیزی عوض شده آیا؟ بهتر شده؟
به جای گذشته به حال و آینده هم نظری بکنید بد نیست
مثلا الان رییس جمهورمون عوض شده اوضاع بهتر شده یا بدتر؟ بهتره مغرضانه حرف نزنیم و واقعیتها رو هم ببینیم
من خودم لیسانس دارم کو کار؟ کو سرمایه؟ کو یه حرکت از سوی دولت؟
اون همه پول که حیف این مذاکرات شده به نظرتون آیا جواب میده؟اگه نده چی میشه؟دنیا به آخر میرسه؟اون موقع آیا اقدامات این دولت زیر سوال نمیره؟بازم میگیم به به و چه چه خدا رو شکر همه چی خوبه؟یا الان که این همه مذاکرات شده چی عوض شده ؟ تحریمها کم رنگتر شده؟ اوضاع سیاسی و اقتصادیمون بهتر شده؟اگه مذاکرات به بمبست بخوره کی این وسط ضرر میکنه؟ دولت یا مردم؟
تا حالا به این فکر کردین که چرا بعد حدود 20 ماه مذاکره چرا مسئولان مذاکره کننده میگن هنوز تو نقطه ای هستیم که هیچ چی مشخص نیست؟
حسینا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۳
بورس نیوز عزیز با سلام
بار ها در گزارش ها اشاره به این کردید که گروه خودرو و بانکی بیشترین نفع رو از رفع تحریم ها می برن ، که غلط است ، همان طور هم که امروز دیدید بیشترین نفع را اول از همه گروه حمل و نقل و به خصوص حمل و نقل دریایی و اللخصوص حسینا می برد
لطفا در یک گزارش کامل بررسی بفرمایید که بیشترین نفع را چه گروهی می برد ، شاید هم من اشتباه می کنم .
با تشکر
jas
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۴
سلام به همه دوستان

اینجا یک فروم ازاد است پس هركس حق دارد بدون توهین به دیگران نظر خود را برای نقد مطرح کند

در سابقه پیش بینی بازار
اعداد 75000 و سپس عدد 58000 را مطرح کردم

بعضی ها توهین کردند که از انها تشكر میکنم!!!
اما بودند هم کسانی که نظر مرا به عنوان یک نظر ( درست یا غلط ) پذیرفتند و نظر را حداقل برای فرد ارائه کننده نظر محترم دانستند

ممنون از همه دوستان

با عذرخواهی از همه دوستان و احترام به همه انها

دوباره میخواهم نظرم را راجع به اینده بازار مطرح کنم

شاید با نقد دوستان مختلف خود به دیدگاهی بهتر برسم


تاریخ: 14/12/1393

عدد شاخص :64000
عدد شاخص وزنی : 27900

دلار:3420
اونس طلا : 1205
قیمت نفت : 60 دلار نفت برنت
سود بانکی یکساله : 22 درصد
صنعت ساختمان : در ركود کامل

نرخ تورم عمومی بهمن ماه : 15 تا 16 درصد

وضعیت سیاسی موثر: توافق هسته ای محتمل


با توجه به ركود موجود در بازار و فشار عدم تقاضا برای بیشتر شركتهای تولیدی و با در نظر گیری شرایط سیاسی و اقتصادی موثرترین عامل بازار در 6 ماه اتی سود بانکی و توافق محتمل هسته ای خواهد بود

توافق هسته ای محتمل بوده اما با توجه به ماهیت بلند مدت ان , تنها بر بعضی سهام تاثیر خود را به صورت روانی و نیز تاثیر کاهش هزینه های تجارت خارجی به صورت واقعی بر همه سهم ها خواهد گذاشت

در شرایط کنونی سود بانکی 22 % موثرترین عامل در شرایط اتی بازار است

با توجه به صورتهای مالی بانكها و مشكلات اضافه برداشت انها از بانک مركزی کاهش کوتاه مدت سود بانکی غیر منتظره اما موثر بر بازار خواهد بود

بر این اساس با حفظ شرایط موجود هسته ای و نیز نرخ سود بانکی 22%

پیش بینی خود را برای شاخص به عددی بین 43000 تا 44000 اصلاح میکنم

بر این اساس شاخص قيمت(وزني-ارزشي) نیز به عددی حدود 22000 خواهد رسید



به بیانی دیگر تنها عامل رشد مهم بازار را در ماه های اتی کاهش نرخ سپرده گذاری میدانم

_________________
jas

لطفا نظر من را مورد نقد خود قرار دهید

نظرات من شخصی است و هیچ توصیه ای برای خرید یا فروش نیست
پسر خاله
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۵
اقای jas این نظرها را تنهایی دادی یا با مشورت کارشناسا.
گول این حرفا را نخورید سر ارزونی قیمت نفت نبود که همه یک جو منفی را تو بازار ایجاد کردن و گفتن نفت تا بیست دلار میره وقیمت سهما ریزش کرد بعد دوباره اومدن سهمای خوب را جمع و حدود بیست تا سی درصد قیمتا رشد کرد و یک نوسان عالی گرفتن.مثالاشم دارم.
خبهمن از 150رفت 200تومن.
ولسپا از157رفت200تومن.وسهمای دیگر مثل گروه ساختمانی.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۶
برادر عزیز , نفع بازار به جیب حقوقی ها و افرادی که اطلاعات رانتی دارن میره , سهامدار جز جز ضرر ( در هر سهمی ) چیزی نصیبش نمیشه !
ناشناس
AUSTRIA
پنجشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۱
سوال من ايتست كه تا چه زماني قيمت اسمي سهم ١٠٠ تومان است؟؟
در حال حاضر قيمت پفك ١٠٠٠ تومان. تيتاپ ٥٠٠ تومان و ادامس شيك
٣٠٠ تومان است ؟؟ اگر بر اساس دارايي هاي شركت است كه الان انها هم ده برابر شده اند. درانزمان كه قيمت اسمي سهم ١٠٠ بوده پفك ١ تومان قيمت داشته.
علی شاه
GERMANY
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۱:۴۷
والله ما که هرچی اخبار مذاکرات را دنبال میکنیم ، یه خبر امیدوار کننده توش نیست
نمیدونم شما چرا اینقدر اصرار داری الکی سیگنال مثبت بدی
واقعا نمیدونم

خسته شدیم بخدا از این وضع مسخره
گرونی داره بیداد میکنه
آقا شما که اتم میخوای حداقل این قیمتهای سرسام آوری که درست کردین را کمش کنید . آخه ما تا کی باید تاوان بلند پروازی شما را بدیم ؟
محمود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۰
اگر توافق بشه یک رشد شارپی در همه سهام داریم. وبعد سهامی که بیشتر از توافق نصیب می برند رشد آرامی را خواهند داشت.اگر هم نشه ریزشی دوباره . البته این ریزش شدید نخواهد بود چون بازار به اندازه کافی افت کرده ودر کف است
علیرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۰
امیدوارم که توافق بیفته بعد تعطیلات عید، چون اونوقت تا بورس میاد یه تکونی بخوره، تعطیلات شروع مشه. اونوقت نمیشه به میزان کافی و وافی از نتیجه توافق لذت افزایش قیمت هارا ببریم