بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۰۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۸
مديرکل بنادر و دريانوردي هرمزگان از ثبت 1.8 ميليون نفر سفر دريايي و جابجايي بيش از 187 هزار دستگاه خودرو از طريق بنادر مسافري اين استان از آغاز طرح نوروز 94 تا کنون خبر داد.
کد خبر : ۱۴۵۸۸۸
به گزارشگروه اقتصادی باشگاه خبرنگارانبه نقل از مانا ابراهيم ايدني گفت: در 9 روز زمان اجراي طرح نوروزي ساماندهي سفرهاي دريايي سال 94 که از بيست و پنجم اسفند آغاز شده است، جابجايي بيش از يک ميليون و 780 هزار و 703 نفر -سفر از طريق 10 بندر مسافري مجاز در استان هرمزگان به مقصد جزاير خليج فارس و بالعکس صورت گرفت.

مديرکل بنادر و دريانوردي هرمزگان افزود: مقصد عمده مسافران نوروزي بيشتر جزاير کيش، قشم و هرمز بوده است و بيشترين جابجايي مسافر تا کنون مربوط به چهارم فروردين است که در يک روز 443 هزار و 667 نفر سفر انجام شد.

به گفته ايدني، همچنين در اين دوره زماني، 187 هزار و 92 دستگاه خودرو نيز از طريق شناورهاي لندينگ کرافت در مسيرهاي دريايي جابجا شده اند که بيشترين جابجايي خودرو نيز در چهارم فروردين با رقمي حدود 44 هزار و 60 دستگاه به ثبت رسيده است.

رئيس کميته حمل و نقل دريايي ستاد خدمات سفر استان هرمزگان خاطرنشان کرد: در 9 روز گذشته 33 هزار و 236 سفر دريايي(تردد شناور) در مسيرهاي مجاز اعلام شده بين بنادر و جزاير استان هرمزگان صورت گرفته است که بيشتر رقم آن مربوط به چهارم فروردين با 10 هزار و 114 بار تردد است.

وي در پايان يادآور شد: در طرح نوروزي سال 94 که از 25 اسفند گذشته آغاز شده و تا 15 فروردين ادامه دارد، 99 فروند شناور و لندينگ کرافت با ظرفيت جابجايي 17 هزار و 900 نفر جابجايي مسافر و خودرو را به جزاير استان هرمزگان برعهده دارد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر