بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۸
بیاتیان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

شراکت بانک‌ها تنها در سود/ بانک‌های ما یاور تولید نیستند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: از نظر من بانک‌های ما یاور تولید نیستند، بلکه در زمینه‌هایی موجب سنگ‌اندازی در مسیر آنها نیز می‌شوند.
کد خبر : ۱۴۵۹۲۷
سید محمد بیاتیان عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو باخبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، درخصوص وضعیت سیستم بانکی و تولیدکنندگان گفت: بانک‌ها به جای شراکت در امر تولید شریک سود هستند زیرا اگر تولیدکننده‌ای زیان ببیند برای بانک‌ها اهمیت زیادی ندارد و آن‌ها تنها خواستار سرمایه خود هستند که این کاملا متفاوت با روح بانکداری اسلامی است. 

وی در ادامه افزود: می‌توان یکی از معضلات و مشکلات اصلی واحدهای تولیدی را دریافت تسهیلات و معضلات پس از آن دانست زیرا بانک‌ها به هیچ عنوان در این زمینه به آن‌ها کمکی نمی‌کنند و به بیانی دیگر بانک‌ها بنگاهدار هستند و نه بانکدار. 

عضو کمیسیون صنایع و معادن تصریح کرد: بانک‌ها باید در طرح‌ها مشارکت کنند به گونه‌ای که به واحد تولیدی تسهیلاتی اعطا کنند و علاوه بر کمک به محصولات تولیدی به مسائل فنی و اقتصادی هم بعنوان یک کارشناس و شریک مشاوره دهند. 

وی افزود: بانک‌های ما رویه درستی در خصوص تولید ندارند و از نظر من بیشترین مشکلات بانک‌های ما، بعد از افزایش نرخ ارز و تورم حاصل از آن ایجاد شد؛ زیرا بسیاری از طرح‌ها ارزی بود و بانک درخواست پرداخت با قیمت جدید را از تولیدکنندگان داشت که خود این موجب بروز مشکلات بسیار ی برای آن‌ها شد. 
اشتراک گذاری :
ارسال نظر