بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۵
کد خبر : ۱۴۶۰۲۲
در بحبوحه حملات عربستان سعودی و چند کشور دیگر به مردم یمن و کشتار آنان، شبکه العربیه در یادداشتی گستاخانه خواهان «جدا کردن اهواز از ایران» به منظور آنچه «دفاع از مردم و اراضی عربی» خواند، شد.

به گزارش فارس، در بحبوحه حملات عربستان سعودی و چند کشور دیگر به مردم یمن و کشتار آنان، شبکه العربیه در یادداشتی گستاخانه خواهان «جدا کردن اهواز از ایران» به منظور آنچه «دفاع از مردم و اراضی عربی» خواند، شد.

در حالی که مردم کشور عربی و اسلامی یمن با حملات جنگنده‌های عربستانی و چند کشور دیگر مواجه هستند، شبکه العربیه در یادداشتی وقیحانه خواستار جدا کردن اهواز (خوزستان) از ایران شد.

در یادداشت گستاخانه شبکه سعودی العربیه بدون اشاره به کشته شدن مردم بیگناه یمن در حملات عربستان سعودی،‌ شورای همکاری خلیج فارس (به جز عمان) و چند کشور دیگر و سکوت آنان در قبال مظلومیت فلسطینیان، حملات به یمن را «نشانه‌‌ای برای دفاع از مردم و سرزمینهای عربی» خواند!

در یادداشت وقیحانه شبکه سعودی،‌ بر «جدا کردن اهواز از ایران» تاکید شده و نویسنده آن همچنین خواهان «خداحافظی ایران» با منابع خدادادی نفت و گاز این منطقه شده است. یادداشت وقتی مضحک‌تر و وقیحانه‌تر جلوه می‌کند که در آن این شبکه از واژه‌ای نامانوس در قاموس و فرهنگ سیاسی عربستان سعودی استفاده کرده و آن واژه کلمه‌ای نیست به جز «آزادی».

العربیه که همواره حامی و مبلغ سیاستهای عربستان سعودی در سرکوب اولین و ابتدایی ترین حقوق مردم این کشور (از قبیل حق رانندگی برای زنان) بوده و هیچ حقوقی برای شیعیان ساکن مناطق شرقی قائل نیست، جدایی اهواز از ایران را برای «آزادی» آن لازم می‌داند!

در گزارش شبکه سعودی،‌ نویسنده خواستار خواستار جدا کردن اهواز از ایران شده و همچنین خواهان «خداحافظی ایران» با منابع خدادادی نفت و گاز این منطقه شده است.

در بخش دیگری از این یادداشت متوهمانه و گستاخانه،‌ «ارائه شکایت به شورای امنیت سازمان ملل پیشنهاد شده تا به ادعای این شبکه سعودی درباره «اشغال شدن اهواز تحقیق شود».
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۶
زرشک خوردند
ناشناس
سه‌شنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۰
و ایضاً سوسمار و ملخ زیادی
ناشناس
چهارشنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۵:۵۶
اسمش رو گذاشتیم اهواز، بیا بگیرش عزیزم....
ali
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۹
چرا که نه ما که همه چیزبه عربستان دادیم اینم روش درسال میلونها حاجی براشون میفرستیم خب اینم بدیم بره
ناشناس
UNITED STATES
دوشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۴
فعلن قاچ زینو بچسب ! اسب سواری پیشکش ! بهتره لقمه گنده تر از دهنت نخوری . چون نه فقط دهن بلکه همه امحا و احشا ات رو جر میده!!!
سعید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۹
شما عرب ها فعلا مواظب سرزمین هاتون باشید و دو دستی بهشون بچسبید که دارن یکی یکی به دست ایرانی ها می افتن, گرفتن اهواز پیش کش داداش.
ایرانی
CANADA
دوشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۹
شکر زیادی خورده جدی نگیرید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۳
به خونخواهی پدرانمان منتظر جبران قادسیه هستیم با همه وجود.چو ایران مباشد تن من مباد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۳:۱۱
من خودم جزو ساكنين اهواز و اهوازي هستم .بايستي به شما اعراب وهابي بگويم.چي فكر كرديد يه كاري نكنيد كه ما جونهاي ايراني يه درسي بهتون بديم كه در تاريخ براتون يادگاري بمونه.اتفاقا ما دنبال بهونه ايي هستيم تا بحرين و ديگر مناطق ايراني كه شما اعراب سوسمار خور اشغال كرديد را ازتون پس بگيريم شما در حمله به يمن بزرگترين اشتباه تاريخي رو كرديد و خواهيد ديد كه نظام مقدس جمهوري اسلامي چه درسي به شما خواهد داد.بذاريد توافق هسته ايي تموم بشه بعدش خواهيد فهميد.به اميد ازادي بحرين و كليه ممالك ايراني تحت اشغال وژيم سعودي وهابي
اسلام ناب محمدی ص
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۳:۱۵
غلط کرد خودش و پدرش و مادرش .... من بچه بهبهان خوزستانم ....... ما خواستار تبدیل وتقسیم عربستان به 3 کشور هستیم
ناشناس
GERMANY
دوشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۳
میتونی بیا بگیرش
جواد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۵
اينها مثل اينکه حاليشون نيست ...يه تودهني نياز دارن ...استان خوزستان ..مهد علم الهدي وباقري باکري اقارب پرست وفهميده ها وبهنام محمدي ونياکي هاست .....واي به کشورهاي عربي اگر خون اين عزيزان دوباره دررگهاي ما به جوش بياد ...نسل سوم وچهارم از اين توبميري از اين توبميرها نيست ..متلاشي خواهيد شد ...
آذربایجان
ROMANIA
دوشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۳
وظیفه یه هر ایرانی اصیل هست که به این تو دهنی محکم بزنه. آذربایجان کردستان و بلوچستان و .... جز و خاک بزرگ و ارزشمند ایران زمین می باشد
جمال
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰
اعراب ما ایرانی هستند و با عرب های حجاز متفاوتند. جنگندگی کعبی در بازی با عرب های خلیج فارس و بعضی حرکان غیر ورزشی آنها را هیچگاه فراموش نمی کنم، انصافا یک ایرانی تمام عیار بود.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۹
تهران وخوزستان برای ماایرانیاهیچ فرقی نداره مردشی بیابگیرش تابهونه ای دست مابدین تا تو سه روز ریاض وقاهره رو بگیریم وبه خاک مقدس ایران بچسبونیم
علي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۸
اگه حماقت توي خون کسي باشه هيچ کاري نميشه کرد الا اينکه بزني تو گوشش تا حساب کار دستش بياد.
عليرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۱
عربستان با شرطه هاي شکم گنده اش ميخواد بياد با ما بجنگه يا مصر با سربازهاي آفتاب نديده اش که عرضه پس گرفتن صحراي سينا را ندارند.
رضا
ROMANIA
سه‌شنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۷
مرگ بر وهابی مرگ بر داعش
بانوی ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۵
بعد از ایران عراق در منطقه ارتش قدرتمندی داشت در اوایل انقلاب واشفتگیهایش عراق جرات کرد به ایران حمله کند وعالم وادم کمکش کردند ولی با این حال سال 63 بیرونش کردیم و4 سال هم در کشور خودش باهاش جنگیدیم از روی استیصال از سلاح شیمیایی استفاده کرد .حالا عربستان به کمک تمام دوستانش 4تا حمله به یمن کرده باور کرده می تونه پا به خاک ایران بگذاره . خوابی که صدام دید ولی بر سرش اوار شد و7 نسل مقطوع النسل شد ودیگر هیچ نشانی هم باقی نماند وامروز ایران در عراق حرف اول را می زند .دولت تعین می کند .فکر می کنید با قدرت تر از صدام هستید بسم الله .این گوی واین میدان .هی هات یک وجب از خاک ایران
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۷
فقط قندی ها رو بخرین
جون ایشون شکر زیادی خوردن !!!
یک شهروند عادی اهوازی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۱۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۶
من یک زنم و بر ایرانی و خوزستانی و اهوازی بودنم می بالم
و حاضرم برای حفظ شرف و آب و خاکم اسلحه بردارم و دوش به دوش برادران غیورم با یاوه گویان حریص که مسلماً ایادی امپریالیسم و صهیونیسم هستند، بجنگم
زنده باد ایران
(((پاینده باد جمهوری اسلامی ایران)))!
پیروزی از آن ما ملت ایران خواهد بود... اگر این را یقین بدانند دیگه غلط اضافی مرتکب نخواهند شد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۲
ظاهرا" این یک طرح ضد مسلمانان است که منطقه مسلمان نشین (که شامل خاورمیانه هم می شود) را به آشوب بکشند (به هر دلیلی مخصوصا" ضعف اتحاد مسلمانان به اسم ناسیونالیسم مردم این مناطق)