بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۳
کد خبر : ۱۴۶۱۵۲
مثلث آنلاین : علی اکبر ولایتی می گوید : مذاکرات هسته‌ای، مساله‌ای ملی است و هر کسی از آحاد این ملت که می‌تواند کمکی به پیشرفت موضوع کند، وظیفه اسلامی و ملی است که در این راه قدم بردارد.
به گزارش مثلث آنلاین مشاور مقام معظم رهبری این نکته را در مصاحبه با سالنامه مثلث گفته است . او در عین حال گفته است : بنده در رابطه با مذاکره‌‌کنندگان باید بگویم که این افراد را می‌شناسم و اصولا افراد خبره و کارآمدی هستند و تا‌کنون همه تلاش خودشان را به کار گرفته‌اند تا بتوانند از منافع ملی دفاع کنند که البته تجربیات ارزشمندی هم دارند و برخی از آنان در ماجرای صلح هم برای پیشبرد و پیشرفت کار مذاکرات بین ایران و عراق کمک می‌کردند.
علت دیگر این است که مقام‌معظم‌رهبری (مدظله‌العالی) نیز همواره از این هیات و مذاکره‌کنندگان حمایت کرده‌اند و اگر هم انتقاد و تذکری داشتند فرموده‌اند. در هر موردی که نظر معظم‌له متفاوت از برخی مطالب بوده به صراحت به مذاکره‌کنندگان، ملت و جهان فرموده‌اند. بنده هم اگر نکته‌ای به نظرم برسد به دوستانمان عرض كرده و می‌کنم و آنها هم البته توجه می‌کنند. به دلیل سابقه و تجربه‌ای که در این حوزه دارم اگر بتوانم کمکی کنم حتما دریغ ندارم.
باید به این نکته توجه داشت که وقتی سربازی را به میدان می‌فرستید چه در عرصه نظامی و چه سیاسی حتما باید مورد حمایت قرار گیرد و نمی‌شود وقتی در حال مذاکره است ما او را تضعیف کنیم چرا که هم روحیه او از بین می‌رود و هم طرف مقابل به این جمع‌بندی می‌رسد که او حمایت‌های لازم را در میان ملت و حکومت ندارد. بنابراین به این دلایل بنده اگر امکان داشته باشم حتما کمک و حمایت می‌کنم. گاهی نکاتی به نظرم می‌رسد که دیدگاه‌های خود را درباره مذاکرات و سخنان طرف مقابل بیان می‌کنم نظیر آنچه اخیرا شرمن و کری اظهار کرده‌اند و من به‌عنوان یک شهروند و کسی که سابقه کار سیاسی دارد نظرم را مطرح کردم.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
amir
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۱
من موندم تیم جلیلی چطور میتونست این مذاکره سخت و دشوار و فنی را انجام میداد فقط میرفت با چند تا تحریم اضافی بر میگشت به مردم دروغ میگفت پیشرفت داشتیم این مذاکره به افراد خبره دانا و هوشیار نیاز داشت خدا ظریف را برای همه مردمی که دوستار ایران و پیشرفت کشور هستند حفظ کند بعضی ها مملکت داری را با خانه داری اشتباه فرض کرده اند امروز انهایی که باعث شدنند برای مردم و کشور این همه تحریم و مشکلات فراهم بشه را باید در پیشگاه مردم محاکمه شوند تا درس عبرت باشه برای کسان دیگر که بیهوده دهانشان را باز نکنند و هر ارجیفی بیرون بریزد که کمردم باید تاوانش را پس دهند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۳
خدالعنت کند اون افرادی که با بی تدبیری خود اینهمه مشکل وتحریم برای مردم ساختند