بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۳
قیمت هایی که اگرچه به نظر اهالی تالار دست نیافتنی تصور می شد اما برنامه متولیان بازار سرمایه برای روزهای پس از توافق و اصرار برای ایجاد روند متعادل از طریق عرضه های اولیه و نیز عرضه سهام واگذار شده در گذشته سبب شد تا یکبار دیگر قیمت های هفته گذشته سهام شرکت ها مجدداً دست یافتنی شود.
کد خبر : ۱۴۶۶۹۸
نویسنده :
آموخته
با اتمام ساعات معاملات روز یکشنبه 94.01.23 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 966 واحد کاهش به رقم 50639 واحد رسيد. همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 2086 واحد کاهش عدد 135495 واحد را تجربه كرد. شاخص قیمت (وزنی ارزشی) بورس نيز در روز جاري با 534 واحد افت به رقم 29655 واحد رسيد.

همچنین در این روز "شاراک" با 17 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "تاپیکو" با 94 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 13 واحد افت به رقم 750 واحد رسید.

در این شرایط امروز "شتران" با 2 واحد رشد شاخص فرابورس بیشترین تأثیر مثبت را برجا گذاشت و در مقابل "مارون" با 3 واحد کاهش آن، بیشترین تأثیر منفی را بر این نماگر در پی داشت.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 2062 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 1082 میلیارد ریال رسید.

در یک روز سرد بهاری بورس، امروز هم شاهد روند تعادلی مورد نظر متولیان بازار سرمایه بودیم بطوریکه این روند تعادلی مورد نظر با افت بیش از 1238 واحدی همان شاخص مورد اهمیت مسئولین و رسانه های جمعی و ملی در حال پس گرفتن رکوردهای چند روز گذشته خود و بازگشت به دره های قدیم می باشد بطوریکه مدار 68 هزار واحدی تنها جایگاه در خور بازار امروز بود.

براساس گزارش بورس نیوز، سهام اغلب شرکت های بورسی در معاملات روز جاری خود را به قیمت های قبل از آغاز روند صعودی مقطعی روزهای گذشته نزدیک تر کردند.

قیمت هایی که اگرچه به نظر اهالی تالار دست نیافتنی تصور می شد اما برنامه متولیان بازار سرمایه برای روزهای پس از توافق و اصرار برای ایجاد روند متعادل از طریق عرضه های اولیه و نیز عرضه سهام واگذار شده در گذشته سبب شد تا یکبار دیگر قیمت های هفته گذشته سهام شرکت ها مجدداً دست یافتنی شود.

حال کمی به عقب باز می گردیم به سال 93 یعنی سالی که روند نزولی شاخص های بورس و افت قیمت سهام شرکت ها خواب را از چشمان اهالی تالار گرفته بود، روزهایی که اهالی تالار نه دیده می شدند و نه صدایی از آنها به گوش می رسید، قطعاً خاطرتان هست که افت بیش از 17 هزار واحدی شاخص بورس منجر به زیان 45 تا بعضاً 60 درصدی اغلب فعالان بازار سرمایه شد، راستی آنجا هم برای متعادل کردن روند نزولی برنامه داشتید؟ چند بار در رسانه ملی برای بیان علت های نزول و بیان راهکارهای خروج از نزول حاضر شدید؟

جالب است که برنامه های مسئولین محترم بورسی در روند نزولی همیشه نوش داروی بعد از مرگ سهراب بوده اما همین برنامه ها در روند صعودی تبدیل به واکسن قبل از بیماری می شود.

امروز روی صحبت با افرادی است که بی خبر از بازار سرمایه تا به یک سهامدار بورسی می رسند با ظاهری تقریباً برافروخته و نگاهی عاقل اندر سفیه می گویند "بازارتان هم که مثبته و بورستان کلی رشد کرده"، بله برادر عزیز اگر منظور شما از بورس ما شاخص کل است، حق با شماست رشد کرده اما اگر از حال و اوضاع پرتفوی ما میپرسی که نه برادر همچنین که قرار شد اندکی از زیان های قابل توجه سال گذشته جبران شود سیل برنامه ها و تعادل سازی و عرضه های اولیه از راه رسید و مابه همان خانه اول بازگشتیم.

متأسفانه شما می شنوید اما ما می بینیم، سال گذشته هرچه زیان دیدیم برگردن بحث مذاکرات هسته ای انداختند و انداختیم، هرگاه مذاکرات برگزار می شد خود را برای یک روند نزولی آماده می کردیم و بعد از پایان مذاکرات عادت همیشگی و روند تکراری نزولی آغاز می شد بی آنکه برنامه ای برای متعادل سازی و کنترل آن وجود داشته باشد اما امروز در حالی شاهد ذوب شدن مجدد سرمایه ها و روند نزولی قیمت سهام اغلب شرکت ها هستیم که بزرگترین ریسک بازار سرمایه، بزرگترین عامل روند نزولی سال های گذشته بورس یعنی تحریم و ریسک مذاکره با 1+5 از روی شانه های بورس برداشته شده اما چه شد؟ بازار ارز روند صعودی گرفت و رشد بازار سرمایه با تصمیمات نادرست مسئولین روند نزولی به خود گرفت. راستی چرا روند نزولی شکل گرفته از بحث مذاکرات طولانی مدت و روند صعودی آن بسیار کوتاه مدت است؟

جالب است که براحتی با اقدامات نابه جا نقدینگی و اعتمادی را که پس از مدت ها در حال بازگشت به بازار سرمایه است را در حال فراری دادن هستیم.

برای جلوگیری از روند صعودی هیجانی و متعادل کردن بازار حاضر هستیم دست به هر کاری بزنیم. سهامی را در بورس عرضه می کنیم که بزرگ باشد و نقدینگی زیادی جذب خود کند تا از تقاضا برای دیگر سهام بورس بکاهیم بی آنکه دقت نظری بر صورت های مالی، نحوه گزارش دهی و سود پیش بینی شده آن شرکت داشته باشیم و خود همین شرکت ها در آینده ای نه چندان دور تبدیل به یکی دیگر معضلات بزرگ بازار سرمایه خواهند شد.

در بورس ما سهام شرکت ها دو دسته هستند، آنهایی که مشمول قوانین می شوند و آنهایی که قرار نیست از قانون تبعیت کنند اما نکته جالب تر آنکه اغلب این شرکت هایی که خود را مقید به اجرای هیچ قانونی نمی بینند و مشمول لطف و مهر مسئولین بورس نیز قرار دارند معمولاً روند صعودی قابل قبولی را از خود به نمایش می گذارند. برای درک این مطلب مثالی برای شما می آورم تا بهتر متوجه شوید.

در بدترین وضعیت بازار سرمایه سهام شرکت های یک گروه معروف به نام پالایشی متوقف بودند و سر و صدای زیادی هم نیز به پا کردند، جالب است بدانید که علت اصلی توقف این نمادها که از سوی متولیان بازار سرمایه روی داد عدم مشخص بودن سود شرکت های این گروه با توجه به برخی موارد همچون بحث کیفی سازی و غیره بود یعنی نماد این شرکت ها متوقف شد که مثلاً شفاف شوند تا خدای ناکرده کسی از خرید آنها زیانی عایدش نشود.

خلاصه کل بازار در روند نزولی و افت قیمت داشت روزگار می گذارند و این گروه در خارج از بازار به تماشای آن نشسته بودند تا پس از تعیین تکلیفشان مجدداً وارد بورس شوند.

سرانجام پس از فشارهای فراوان سهامداران و پیگیری های مجلس و دستور دولت این شرکت ها گزارش های مالی خود را روانه سایت کدال کردند، گزارشاتی که نه تنها خبری از شفافیت در آنها نبود بلکه مبهم تراز گذشته نیز شدند اما نتیجه این ابهامات همچون عسل شیرین بود چراکه نماد پالایشی ها با میانگین افت قیمت 40 درصدی در 26 اسفند ماه بازگشایی شدند و از تاریخ 27 اسفند ماه سال 93 تا به امروز یعنی در کمتر از یک ماه بازدهی های نجومی دادند بطوریکه "شتران" 88 درصد، "شاوان" 79.5 درصد، "شبندر" 56 درصد، "شراز" 47 درصد، "شپنا" 24 درصد و "شبریز" 13 درصد بازدهی مثبت داشته اند و در این بین هم هیچکس نگران تعادل در آنها و خدای ناکرده حباب قیمتی نشده، جالب اینجاست که این شرکت ها سودهای خود را به حالت سلف سرویسی به سایت کدال ارایه کرده اند یعنی 3 تا 4 سود این شرکت ها اعلام کرده اند تا بازار هر کدام را که میلش کشید انتخاب نماید به این میگن عدالت و شفافیت.

حالا وای به حال روزی که گروهی مثل بانک، خودرو، قندی، تجهیزاتی، فلزی و یا پتروشیمی دو روز صف خرید داشته باشند، از در و دیوار فروشنده نازل می شود البته یک وقت فکر نکنید فشاری برای عرضه بر آنها وارد شده نه همه با میل و رضایت قلبی خودشان می فروشند. برای این مورد هم مثال داریم، تنها یک روز بعد از بیانیه لوزان همچین که پول با اعتماد و اطمینان هوس کرد وارد بورس شود سیل نگرانی مسئولین و برنامه های مدون متعادل سازی در بازار سرمایه سرازیر شد تا نکنه خدای ناکرده بازار حبابی نشود. جالبه بدونین که پالایشی ها در حالی با موتور توربو جت بازدهی منفی خود را جبران کردند و الان در مسیر بازدهی مثبت قرار داند که بقیه بازار همچنان در ماتم زیان به سر می برد.

قابل توجه بعضی ها که فکر می کنن سهامدار طی این چند روزی که شاخص سربالا شد پول پارو می کردند، نه عزیز من، سهامدارا داشتند 10، 15 درصد از زیان 50، 60 درصدی سال 93 را جبران می کردن که آنهم به لطف عرضه های اولیه ای و عرضه سهام شرکت های واگذار شده در گذشته توسط حقوقی به تبع نگرانی مسئولین و در جهت متعادل سازی، دود شد رفت هوا.

باز هم بگم یا تا همین جا بسه؟

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
یارالی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۴
درود بر تو که حرف سهامدارن را زدی.
درود بر شرفت.
درود
ناشناس
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۹
خداوکیلی شیر مادرت حلال گوشه ای بخدا گوشه ای از درد دل مارو زدی
خدا از سر تقصیرشان نگذاره من بیچچاره سال 92 نزدیک محدوده150میل سرمایه ام بود الان خداروشاهده نزدیک 60میل رسیده تازه هفته پیش رسید 70که اونم اقایون گفتن تعادل برگرده بورس همونم ازم گرفتن خدا انشالله به روز.....
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۴
هیچ حقوقی معتبری وفتی قیمت ها با کله در سراشیبی سقوط بودن به صورت انتحاری جلوی ریزش رو نگرفت ولی حالا که قیمت ها می خواد بره بالا ، همه حقوقی های جان بر کف ، با از خودگذشتگی فراوان، دارن بازار رو متعادل می کنن

یعنی تناقض تا به کجا!

آقایون بورسی یه کم حیا هم چیز بدی نیست...
لاماسیا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۸
ممنون برادر گزارش خوبی بود.

عرضه اولیه سخوز از یک روز بعد رفت زیر عرضه اولیه
ناشناس
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۸
می خواستی نخری.بورس یعنی همین که چشاتو باز کنی و در یک بازار رقابتی و بدون اجبار و فشار اون کاری را که دلت می خواد بکنی.بعدش هم به کسی قرقر نکنی.اسلحه که پشت سرتون نذاشتن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۹
بنده می گویم بی حود حرص و جوش نحور تجلیلگر عزیز کار بطور کلی از ریشه خرابه خیلی خیلی خیلی هم خرابه
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۹
هر چی بگی کمه
متین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۲
متاسفانه در معاملات امروز یکشنبه شاهد تحویل دو دستی نماد های مناسب از گروه های مطرح از حقیقی به حقوقی بودیم .

و البته سوال اینجاست که اگر قرار نیست بورس رشد کنه و خبر های بدی در راهه پس چرا حقوقی با این حجم خریدار است و اگر این طور نیست پس تحلیل حقیقی ها از این همه فروش چه بوده ؟

به هر حال نیم نگاهی هم به میزان خرید حقوقی ها در زمان فروش بد نیست ! انهم بعد از 4 روز اصلاح و رسیدن به مراحل پایانی اصلاح در اکثر گروه ها !

عملکرد حقوقی در معاملات یکشنبه 23 فروردین :

نماد : خرید: فروش:

وبصادر - میلیون 139.318 - میلیون 22.403

وتجارت - میلیون 97.459 - میلیون 17.933

وبملت - میلیون 20.339 - میلیون 2.591

وانصار - میلیون 7.11 - میلیون 1.713

خودرو - میلیون 16.6 - میلیون 1.4

خساپا - میلیون 19.342 - 940,000

خبهمن - میلیون 8.599 - 1,000,000

ولساپا - میلیون 8.661 - میلیون 2.19

حکشتی - میلیون 3.898 - 912,696

حالا فکر می کنید ایا حقوقی با این حجم خرید متضرر خواهد شد ؟ و روز های اینده هم قرار است نماد ها افت کنند ؟
ناشناس
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۶
احسنت متین جان عالی بود گل گفتی حقوقی خوب داره جمع میکنه
عطا
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۸
یه سوال دارم : خداوکیلی کسی حقیقی ها رو مجبور به فروش میکنه مگه ؟؟؟
خب این بلاییه که خود حقیقی ها سر خودشون میارن. مگه غیراز اینه ؟؟؟
محسن
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۵
سلام افرین به این میگن طرز فکر درست
محسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۴
با سلام خسته نباشید

خوب گفتید.... متوسط زیان ما بین 30-40 درصد بوده است که تا دو روز به سمت جبران حرکت کردیم بازار با خیل عرضه های اولیه و واگذاری حقوقی ها مواجه شد. امیدواریم تصمیمات از روی منطق بوده باشد تا برخی تازه واردین زمین گیر بورس نشوند...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۸
نه کافیه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۸
باید سهامم 120درصد بره بالا تازه یر به یر بشم خواب سرمایه ام هیچ اصل پولم برگرده دیگه دور و بر بورس نمیام
ناشناس
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۰
منم همینطور اصل سرمایه و پولم رو بدست بیارم از این رانتخونه فرار میکنم و دیگه تا ابد سمت این قمارخونه نمیام...
ناشناس
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۶
عمرا اگه بتونی . یجورای معتاد بورس شدیم هممون
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۸
زیبابود
بهروز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۹
حرف دلمو جامع و کامل زدی...
عطا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۰
معلومه که باید بگی. پس واسه چی هر روز منتظر میشینیم حرفاتو میخونیم !
بگو اما خداوکیلی صادقانه بگو بذار اقلن خیالمون از بابت تو راحت باشه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۱
هر چه میخواهد دل تنگت بگو. دوستان دولتی و حقوقی هم میخوانند و سری تکان خواهند داد انشالله.
حمید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۲
من هنوز نفهمیدم بانک صادرات چرا صف 1.5 میلیلردی رو عرضه کرد. واقعا چرا؟

می بایست قانونی بگزارند تا حقوقی ها نیز نتوانند بدون محدودیت سهم عرضه کنند.
بعد میگن حقیقی ها هیجانی عمل می کنند.
بعد1.5 سال کلی سرمایمون رفته نمیدونم جواب قیصر و چی بدیم؟؟؟
علی
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۷
برای اینه این روزا همونو با چند درصد پایین تر جمع کنه هم سودی ببره و هم خواست مسئولین محترم در خصوص ایجاد تعادل رو اجرا کنه.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۳
باز هم بگو تازه داشت حرفات به دلم می نشست.
اطرافیان که بهم میگن بورستون خوب رشد کرده و لبتون خندونه انگار دارن بهم فحش میدن.
میخام بهشون توضیح بدم می بینم باید از الفبا شروع کنم. بی خیال میشم و میگم : آره خدا رو شکر یه تکونی خورده.
ناشناس
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۵
دقیقا. نمیدونم تا یه دو روز مثبت میشه این افراد دور و بریمون از کجا خبردار میشن. بقال و سبزی فروش و خاله و عمه و عمو و مادربزرگ 90 ساله هم خبردار میشن شاخص رشد کرده. ولی وقتی منفی بود یک سال و خورده ای هیچکی نیومد بگه خرت به چند منه. حالا هم فکر میکنن از حالا دیگه داریم پول پارو میکنیم. ای دل غافل...
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۳
تورو خدا بی مورد عرضه نکنید به خدا هیچ اتفاقی نیفتاده تازه قرار بود ضررمون جبران بشه چرا عجول هستین . اقای فطانت چرا تیشه به ریشه میزنید این برنامه های اشتباه داره سرمایه مارو میسوزونه اخه این داستان متعادل کردن بازار چی بود که سر زبانها افتاد شما دنبال ورود به بازار جهانی هستی ولی از خونه خودتو ملت بی خبری عزیز من ما سود نخواستیم ضررمون جبران بشه کلاهمونو میندازیم بالا . قبل از اینکه دیر بشه هرچه سریعتر اقدام کنید و نگذارید افت شاخص و قیمتها بیشتر از این بشه
هادي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۵
عالي بود تشكر
ولي كو گوش شنوا
يني ميفهمن ها ولي به خودشون نميگيرن چون نميصرفه
ناشناس
ROMANIA
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۸
اخ گل گفتي درود بر شما
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۹
نظرشفاف وواقع بینانه ای بود
چراهمینکه دومین روز بعداز مذاکره بورس رشد کرد ریس سازمان بورس توشبکه اخبار سراسری میادولی الان خبری نیست
فقط اینه بگم بعد از مذاکرات حقوقی ها به مردم فروختند چند روز دیگه هم جمع میکنند ومیخرند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۹
سلام بورس نیوز عزیز واقعا دمت گرم حرف دل ما رو زدی. این بی انصافا گند زدن به بازار. هفته گذشته هم گفتم آقا اگه ما نخواهیم کسی به فکر زیان آینده ما باشه و به فکر تعادل و تدبیر و از این مزخرفات که سال 93 هم بازار رو با همین گند کاری ها به گند کشیدن چه کسی رو باید ببینیم؟ آقای دمت گرم فکر کنم الان متوجه شدی که هر کسی را بهر کاری ساختند. اگه نمی تونه کار کنه حداقل مرد باشه خودش بگه اشتباه کردم و بره کنار. چرا با سرمایه و اعصاب مردم بازی می کنید؟ حتما باید هزار تا آه و ناله پشت سر شما و اجدادتون باشه؟ به خدا یکی از راههای پیشرفت اقتصاد کشور بدون نامردی داشتن یه بورس درست و پویاست اما اینا نمی فهمن. تا یکی دو روز بازار خوب میشه سریع هر چی شرکت که رو دستشون مونده میارن تو بورس و میندازن به مردم و بازار رو به فنا می دن. ماها هم خودمون جوگیریم. میگیم آقا جون مادرتون بیخود سهمای بنیادیتون رو نفروشین همه می فروشن! بعد که سهم میاد پایین هم ما و هم اونا ضرر می کنن و شروع می کنن فحش دادن! آخه یه ذره فکر کنید اگه سهم خوب و بنیادیه چرا زود می فروشیش و اگه به درد نمی خورد چرا خریدی؟ خداوکیلی با سفته بازی و دلال بازی به جایی می رسی؟ نمی دونم اما من 5ساله تو بازارم و بعضی که فکر می کردن با نوسان گیری و سفته بازی یه جایی می رسن هنوز داردن می دون و به جایی نرسیدن! یه ذره عاقل باشیم تا همه ضرر نکنیم و همه با هم سود کنیم. می گیم عرضه اولیه نخریم یارو میره با 10 تا اسم از هزار جا کامنت می ذاره من می خرم بعد هم یه سری جوگیر فکر می کنن خبری شده و بعد با این کارشون سایر سهماشون که می تونست حداقل یه ذره از ضرر پارسالشو جبران کنه می افته توی ضرر! این دولت وسازمان بورس و ... به فکر امثال ماها نیستن پس چرا خودمون تیشه به ریشه مون می زنیم. دوست نوسان گیر اگه این کشتی که داری سوراخ می کنی غرق بشه یادت باشه تو هم غرق می شی حالا دیر و زود داره اما سوخت و سوز نداره یادت باشه دست بالا دست زیاده. یه روز تو مردمو نابود می کنی یه روز یکی دیگه. اینو رو حساب تجربه می گم.
مهراب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲
تا این آقای ریس سازمان جدید بیاد بورس مارو بشناسه خیلی زمان میخاد متاسفانه ایشون نمیدونه پارسال چه بر سهامدار جماعت گذشت و دو روز مثبت بازارو دید هول کرد نکنه شاخص بره دویست هزار ایشون حالا حالا باید از بازار یاد بگیره امروز اولین درسو از بازار گرفت !!
داریوش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲
تشکر از مقاله خوبتون ،بورسی که دامنه نوسان 4%داره ، حجم مبنا و در روز 3.5 ساعت فعال هست بورس نیست ، وقتی مسئولین با وجود افزایش هزینه ها سیسات سرکوب قیمتها را در پیش گرفتن چه انتظاری دارید
جهان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۶
دمت گرم تو رو به خدا بازم بنویس و بگو
یکی پیدا شد واقعیت ها و حرف دل ما رو بگه بورس نیوز متشکریم
اینم مینوشتی که وقتی پالایشگاهی ها باز شد سهام یه عده ای رو با 50 درصد ضرر از چنگشون درآوردن و یه آبم روش دارن میخورن...
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۷
عجب!! یعنی الان تحریما برداشته شده که باید اوضاع بورس خوب بشه؟ اصلا تحریم چه ربطی به مثلا گروه ساختمان داره؟
وقتی هیچی از جزئیات بیانیه رو به مردم نمیگن و فقط میگن همه چی حله، همین میشه دیگه. یه سری جوگیر میریزن تو بورس بعد که جزئیات رو شد شروع کردن به فروختن.
جلال
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۹
دیگه دنبال بورس برای بازدهی نگردید یا حداقل بازدهی کمتر از سود بانک ها باشید اینو برید بپرسید که هیچ اعتقادی به بازدهی بورس نداره من بازم میگم دولت همه چی رو به توافق گره زده و حتی توافق هم بشه مطمئن باشی بورس رشد زیاد نیکنه چون اینقد شرکت بزرگ بی خاصیت دولت داره برای عرضه که جلوی رشد رو میگیره چون اقایون بالادستی تو چند سال قبل تو ساخت و ساز مسکن بودند و رو دستشون باد کرده نمیزارن بورس هم رشد کنه حالا درک کنید 5+1 رو که چرا اعتماد نمیکنن به ما
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۶
مطلب خوبی بود ولی در مورد پالایشی ها منصفانه ننوشتی چرا معیار سنجش سودشان را از روز بازگشایی سنجیدی؟!خبر نداری بعضی از این نمادها حتی بیش از یکسال بسته بودن و حداقل زمان بسته بودن اونها 8 ماه بوده و سهامداران متضرر به قیمت چندین برابر بسته شدن اونها رو خریداری کرده بودند مثلا خود من شاوان را 3000 تومن خریدم.حالا با کدوم منطق ریاضی میگی سهامداران پالایشی به سود رسیدند؟!!!!!!بابا انصاف و بی طرفی هم یکم بد نیست.غرض ورزی نکنید.با تشکر
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۸
با این وزیر و این مدیران که جز تئوری چیزی نمی دونن و اصلا خبر از ولقعیت ندارن وضع همینه .تا وزیر اقتصاد شخص فعلیست که فقط صحبت از برنامه و وعده وعید میکنه وضع همینه.اینم از تیم اقتصادی رئیس جمهور.خدایی چیکار کردن ایجاد رکود ولی اسمشو گذاشتن کاهش تورم
پسرخاله
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۹
این نوشته را که داشتم میخوندم کم کم داشت اشکم در میامد خدا از اونا نگذره تنها دوروز فقط دوروز امیدوار بودم ضررام جبران بشه که اون هم تموم شد.اگه حالا از مذاکرات دود سفید بلند نمیشد و بازار ریزش میکرد یکی از این آقایون دلواپس رشد حبابی سهم اثر از آثارش نبود .خدا ازتون نگذره.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۱
صادرات خرید 117بهداز20ماه فروش 100
اذر
ROMANIA
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۸
علت عمده و اصلی نزول قیمت سهام طی چند روز گذشته، ترس و بی اعتمادی اعلب سرمایه داران برای سرمایه گذاری در بازار است نه عرضه اولیه ها

به نظر می رسد با توجه به رشد اغلب سهم ها، ترس از نزول قیمتها مانع از ورود نقدینگی به بازار شده
سرمایه گذاران به دنبال مکانی امن برای سرمایه گذاری هستند
فعلا فضای بازار ابهام الود است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۰
البته شتران اگه 1500 بشه میرسه به قیمت خرید من
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۰
گل گفتی بورس نیوز. ولی آیا تاثیر و فایده ای هم داره؟؟!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۲
البته شتران اگه 1500 بشه میرسه به قیمت خرید من
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۵
راستی این مدیران وروسای بورس هم این حرفها رو می خونن
ناشناس بورس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۴
باور کنید این بورس و بدن دست چهاراتا سهامدار خرد از این مسولین' باعرضه تر و شایسته تر ادارش می کنن
ناشناس
ROMANIA
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۴
من موندم آخه صف فروش برای چیه آخه چرا این بورس فقط صفر و یکیه؟! یا شوره یا بی نمک! نه به اون صف خرید 1.5 میلیاردی نه به این صف فروش 75 میلیونی امروز؛ نه به اون شوری شور نه به این بی نمکی...
جهان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۲
دمت گرم تو رو به خدا بازم بنویس و بگو
یکی پیدا شد واقعیت ها و حرف دل ما رو بگه بورس نیوز متشکریم
اینم مینوشتی که وقتی پالایشگاهی ها باز شد سهام یه عده ای رو با 50 درصد ضرر از چنگشون درآوردن و یه آبم روش دارن میخورن...
ناشناس
-
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۵
سلام خدا خیرت بده خدا از آدم بودن کمت نکنه دارم میترکم از نفهمیه اطرافیان.بورس نیوز وقتی میبینم یکی هست که از حرفای ته دل من خبر داره راحت تر میشم.
نگارنده زنده باشی.
داریوش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۰
این وضعیت بخاطر موضع گیری اخیر مسئولین نظام در رابطه با مذاکرات میباشد که آب پاکی رو دست مردم ریختن . واسه چی آسمون ریسمان میبافی.
کوروش
دوشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۲
آفرین
ناشناس
سه‌شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۹
آورین
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۲
یکی از دوستان پرسیده چرا وبصادر یک میلیلرد و500 میلیون سهم واگذار کرد برادرم دستوری بود دستوری
ناشناس
ROMANIA
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۲
مقصر اصلی خودمون هستیم ، اخه از کره مریخ که سهامدار نمیاد سهمشو بذاره صف فروش !! از ماست که بر ماست
ناشناس
ROMANIA
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۴
سازمان محترم بورس یک کلام بگو و تکلیفمان را معلوم کن ، بمونیم یا عطایش را به لقایش ببخشیم؟ میتونی درستش کنی یا نه؟
داریوش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۶
تشکر از مقاله خوبتون ،بورسی که دامنه نوسان 4%داره ، حجم مبنا و در روز 3.5 ساعت فعال هست بورس نیست ، وقتی مسئولین با وجود افزایش هزینه ها سیسات سرکوب قیمتها را در پیش گرفتن چه انتظاری دارید
رضا پرتوی نیا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۰
من که دیروز با مانده سرمایه ام کشیدم کنار اگخ بگم 200 درصد تو ضررم باور کنید لعنت به کسی کخ منو وارد بورس کرد باید تا سه سال قسطهای 30 در صد بانک رو بدم
پاشا مهروز
ROMANIA
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۲
ما به کی بگیم ، مدیران بورس لطف کنن منت سر ما بزارن نه به هنگام نزول و نه به هنگام صعود از بازار حمایت نکنن ، کاش حرفای شما رو مسیولین بورس بخونن
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۳
متاسفانه مسوولین سازمان بورس دارند سهامداران رو بسمت مقطعی حرکت کردن ونوسانگیری سوق می دهند و سهامداری را دارند از بین می برند
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۹
میشه این مقاله رو به آقای فطانت ایمیل بزنید ؟ فک کنم ایشون نخونده باشن ...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۴
من نمیدونم چرا هفته پیش باز گول خوردیم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۱
وقتی چند نماد با سرمایه بزرگ شاخص را طی دو روز به صورت نجومی و افسار گریخته بالا میبرند بدون اینکه بیشتر شرکتها از این روند منتفع شوند همین شرکتهای بزرگ با نزول قیمتی سهامشان کل بازار را به خاک و خون کشیده و با خود همراه میسازند در حالی که در حالت دوم همه سهام شرکتهای بورسی از این بی عدالتی متاثر شده و اکثریت سهامداران متضرر می شوند بایستی در ساختار کلی شاخص های بورس بازنگری شود به طور مثال شاخص شرکتهای با بیش از سرمایه 1000 میلیارد تومان از شاخص نمادهای کمتر از این مبلغ سرمایه اسمی تفکیک شود و یا تمهیداتی از این قبیل.
مصباح
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۰
جانا سخن از زبان ما می گویی...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۲
ارباب شما که مگید پلایش ها بازدهی مثبت داشته ان یا از قیمت قبلی خبر نداشتی یا هسودی شپناکه قبلا3600تومان بود حالا 417 تومن است من 60 درصد تو زرر هستم شما مثل این که ریاضی تان مثل بورسی ها است جانم
ناشناس
ROMANIA
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۷
قیمت سهام پالایشی حداقل باید۲۵۰درصد رشد کنه تابه قیمتهای قبل ازبسته شدن برسه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۸
انصافا دست شما درد نکند که حرف حق رو میزنید
آرش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۶
آقا چرا حرف نامربوط می زنید
سهام فعلی شتران در کمترین حالت ممکن برای دارنده آن بالای 1200 تومان درآمده.اگر سهامدار شتران بخواهد به اصل پولش برسد هنوز باید مدت ها صبر کند.
زند
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۸
گزارش بسیار منطقی و مدلل بو د خداوند شمارا محفوظ نماید ومارا از تصمیمات مدیران بی تجربه و ضرر وزیان بیشتر.
ادم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۰
بورس نیوز شما را به جان بچه تان قسم می دم به صدا وسیما فشار بیارین بییایند از این بازار واز اوضاع و احوال بورس گزارش تهیه کنند واز مسولیین بخواهند برای روند نزولی بازار چه برنامه ای دارن از ۵٠ درصد سرمایه به باد رفته ام حتی ۵درصد جبران نشده بود که اقای رییس جلوش گرفت البته نیتشان خیر بود سوالی که دارم بپرسید براینکه بیشتر از این زیان نکنم چه برنامه ای دارن
بابک
ROMANIA
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۷
قابل توجه جناب طیب نیا. ایشون قبلا هم تاکید کرده بودند که در صورت توافق برنامه های جامع و کاملی در جهت متعادل ساختن بازار دارن. خدا رو شکر حداقل ایشون چند شبه که راحت می خوابن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۲
یه سوال اصلا چرا قیمت های باید رشد کنه؟ مگه درآمد شرکت ها زیاد شده؟
سولدوز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۵
بورس نیوز عزیز! کاهش 60 درصدی سهام پالایشگاهها با افزایش 150 درصدی قیمتهای بازگشایی جبران میشود ضمنا در کنار عملکرد کاملا ضعیف مدیران بورس مسایل سیاسی منطقه هم تاثیر گذار است .
دوستدار طبيعت
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۵
بورس نيوز سرمايه ام درست نصف شده، يك ساله چشم دوختم به مذاكرات تا شايد جور بشه و به اصل سرمايه ام برسم هر وقت مذاكره ميشه شب و تا صبح نميخوابم، ديگه نمي تونم طلبكارا رو راضي كنم بهم فرصت بدن
خدا ازشون نگذره حالا كه مذاكرات خوب پيش ميره اجازه ندادن دو روز بازار مثبت بشه
معین
دوشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۱
ایشالله خدا بهت کمک کنه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۶
خدا شما دست اندرکاران بورس نیوز را برای ما نگهداره , خوب میگید ولی بدانید که مسئولین مسئول نه این مطالب را می خوتنند و نه تاثیری در تصممیم گیریشان دارند , یادم است کمتر ار یکماه پیش آقای وزیر اقتصاد می گفت مواظب هستیم و برای بعد ار توافق برنامه داریم که بورس هیجانی رشد نکند , باور کنید ما هر چه می کشیم از بی اطلاعی آقای وزیر است !
فرهاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۰
شما الکی برای پالایشی ها جو نده !
من تا قبل از بسته شدن 30 درصد ضررم بود
بعد از باز شدن هم 50 درصد اضافه شد
روی هم شده 80 درصد !
حالا برای جبران این 80 درصد باید بالای 130 درصد رشد کنه تا بتونم بگم ضررم صفر شده !
خواستی به بار بشین حساب کن
متوسط خریدم بوده 1500 بعد بازگشایی شده 500 الان شده 900
میبینی که حالا حالاها باید رشد کنه تا از ضرر سرمایه گذاری در شتران خارج بشم
حامد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۳
چطور سال گذشته همش می گفتین نوسان در ذات بازره ؟؟الان نیست ؟؟؟چرا جلوی رشد بازار رو گرفتین غضنفر شدین ؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۷
تا یک کمپین برای ر ساندن اعتراضات مردم به گوش ریس جمهور و مسئولین نظام شکل نگیره اینها اهمیتی به ضرر مردم نمیدن و همینطور جیبهای خودشان را پر می کردند
بسیاری از دوستان می خواهند به دیوان عدالت اداری شکایت کنند. بورس نیوز این مسیر بهترین کار برای گرفتن ضررهامون از خزانه دولت است.
بهروز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۸
با سلام،نرخ رشدی که در سهام پالایشی عنوان کرده اید کاملا" اشتباه می باشد. بنده جزءسهام داران شرکتهای پالایشی بودم.که زمان با زشدن با محبت مسئولین بورس و پالایش وپخش حدودا" 260 درصد ضرر کردم.و تا امروز که بازار منفی بود هنوز 190 درصد ضرر دارم.فقط و فقط امیدم به برگزاری مجمع و رسیدن به سود خوبیه! البته اگه آقای ورزیر نفت و سازمان بورس مساعدت کنند.!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۱
این اقا حالا کجاس خجالت نمی کشه بیاد مصاحبه بده دلیل ریزشها روهم بگه
محسن
ROMANIA
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۰
سلام من سهام پالایشی داشتم 70 درصد سرمایه ام از دست رفته حالا 20 درصد قیمت باز شده رشد کرده چرا تحلیل بی خودی و آبکی می کنید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۱
امیدوارم نظر من رو منتشر کنید.نمیدونم چه دشمنی با پالایشگاهی ها دارد،قبل از عید تو بوق و کرنا می زدید که چرا این سهم ها رو باز نمی کنید و پول مردم یکسال هست که تو این سهم ها قفله،نتیجه رو هم دید عد از یکسال سهم ها با 50 درصد منفی باز شد و انقدر جو منفی دادید تا خیلی از سهام دارهای بیچاره سهم شون رو فروختند.اونایی که رانت داشتند و همون موقع خریدند سود کردند نه ما که اگر 20 ،30 درصد دیگه رشد کنند میرسند به قیمت سال قبلشون،یعنی تازه میشه اصل سرمایه.صنعتی که کل مملکت رو داره میچرخونه اینجوری بهش نگاه میکنن در عوض میرند از سهام خودرویی حمایت می کنند که همیشه دستشون تو جیب دولت و مردم بوده و هیچ پیشرفتی هم نداشتند البته غیر از تولید انواع اقسام پراید و وانت و ...
ساري
ROMANIA
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۴
احسسسنت بورس نيوز
نکته بین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۶
ما که بعد از کلی مطالعه و تحلیل و ... سرمایه مان دود شد رفت هوا.تا دو روز هم اومد جبران بشه ،دستهای پشت پرده دست بکار شد.
اصلا تابلو بود.اول اومدن حسابی تبلیغ کردن که بورس رشد کرد.تا مردم بیان جلو.بعد عرضه کردن.
همین سهام "وبصادر".وقتی میشد آخر هفته با 15 درصد بالاتر فروخت،بیان همون اول هفته بعد از تفاهم لوزان 1.5 میلیارد عرضه کنن!!!!!!با قیمت پایین.
صف خرید جمع کردند.
دست خدا بالاتر از همه دستهاست.خدا جوابشون بده که با سرمایه مردم اینطور بازی کردند.
بابک
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۳
البته اونایی که میگن زیان ما جبران بشه از بورس میریم مطلقا و مطلقا 90 درصدشان دروغ میگن احدی از اینا از بورس نمیکشن بیرون
ناشناس
دوشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۶
اکثر قریب به اتفاقشون از این قمارخونه برای همیشه میرن یکیش خود من
حمید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۰
دوست عزیز تمام حرفهایت کاملا درسته متاسفانه بورس ما دست پشت پرده زیاد داره واین وسط فقط یه عده سهامدار خرد که با یه دنیا آرزو آمدند ضرر میکنند واقعا مسئولین محترم ما استاد گرفتن تصمیمات غلط و اشتباه هستند ویه عده هم هستند هر موقع نقداشروع میکنندبه پخش اخبار منفی ..وبرعکس هر موقع فول سهام شروع به پخش اخبار مثبت.
علی شاه
GERMANY
دوشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۳
((جالبه بدونین که پالایشی ها در حالی با موتور توربو جت بازدهی منفی خود را جبران کردند و الان در مسیر بازدهی مثبت قرار داند که....))

واقعا در حیرتم از این گفته ی بی سر و ته و غیرمنصفانه ی شما

شبندر : خرید 1447 قیمت فعلی 700
شپنا : 1210 قیمت فعلی 418

واقعا متاسفم برای این دروغ بزرگ شما
خوبه خودتون میگید شپنا 24 درصد رشد کرده ، و دیدید که 26 اسفند فقط 67 درصد سقوط کرد
ناشناس
ROMANIA
دوشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۴
دوست عزیز. هنوز سهامدارای پالایشی کلی توضررن چون همون زمان که دم از کیفی سازی و غیره میزدن و هر روز شاهد منفی خوردنهای پالایشی قبل از بسته شدن بودیم، به اندازه کافی افت کردند یعنی از 1800 تومن ریختند تا 900 تومن. پس هنوز پالایشی ها در ضررند و مونده تا به قیمت خریدشون برسند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۱:۴۹
آره به خدا حرف دل همه سهامدارها را زدی. به خدا از این بهتر نمیشد به بازار گند بزنند. تازه ول نمی کنند اگه یه روز شاخص کذایی مثبت بشه تمام بخش های خبری اعلام می کنند که بورس رکورد زد ، ولی 15 ماه تمام بورس منفی باشه حتی یک خبر هم اعلام نمیشه اینم یکی دیگه از بدبختی های ماست
mehdi
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۲:۵۶
خدا رحمت کنه امواتت رو حرف دل ما رو زدی
لعنت خدا بر ...
جمشید
GERMANY
دوشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۵
یکی از دلایل اصلی افت بورس ابهامات گروه پالایشی مطرح شد. این گروه بعد از بازگشایی افتی که همسو با افت سهام سایر صنایع و ریسک سیاسی و ابهاماتشان منطقی بود تجربه کردند ولی ناگهان بدون رفع ابهاماتشان بی دلیل با رشد شارپی مجددا به قیمتهایی حتی بالاتر از قبل بازگشایی و رشد بیشتر از سایر گروههای پر پتانسیل بازار دست پیدا کردند. حال این نگرانی مطرح است که در آینده باز هم این گروه با ابهاماتی که دارند و رشد شارپی بی دلیلی که بعد از بازگشایی داشتند دغدغه هایی را برای سایر گروهها ایجاد کنند در حالیکه خودشان همیشه جان سالم به در بودند و دودشان به چشم سایر گروههای بورسی رفته است.
جلال
ROMANIA
دوشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۵
آقا چرا چرت می گین پالایشی ها قبل از همه شرکتها و گروهها افت کردن شبندر از 1800 رسید به 1069 قبل از بسته شدن این 40 درصد . وقتی هم که باز شد 50 درصد . شما به این می گین در امان بودن .با پالایشی ها مشکل دارین دیگه چرت نگین خواهشا. وقتی سهام پالایشی ها برسه به قیمت روز بسته شدن تازه می رسن به درصد افت بقیه شرکت ها .انصاف داشته باشین و هر اراجیفی رو تحویل ملت ندین
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۶
واقعا دمت گرم ، بورس نیوز، عالی نوشتی
میلاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۷
پالایشیها با میانگین افت 70درصد بودند نه40درصدتازه اگر 50درصد دیگرمثبت شوند به قیمت خرید می رسیم
ایت الاه جهانشاهلو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۸
سلام این همه صحبت اثری در گوش ناشنوای مسولین ندارد واقعا حدف دله پرخون همه سهامداران زدین دست مریزاد
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۵
گزارش بسیارخوبی بودالبته درموردپالایشیهاقدری نادرست شتران باقیمت فعلی تانقطه اوجش یعنی 128هزارتومن بااحتساب مثبت امروز96درصدفاصله داره البته رشدبیش از90درصدی رادرهمین سه هفته داشته اماشبندر135درصدتا2750تومن اوایل ابان 92فاصله داره البته تواین سه هفته هم نزدیک به 60درصدرشدداشته وضع شپناخیلی نامناسب تره چراکه با12درصدی که امروزبهش دادند185درصدازاوجش پایین تره امااسف باراینه که ماسهمهایی داریم که به اندازه پالایشیهاوحتی بیشترافت کردندونمی گذارندرشدشارپی داشته باشندذوب197درصدازنقطه اوجش فاصله داره به هرکی می گی باورنمی کنه سهمی مثل ذوب اهن اصفهان این قدردربوداغون باشه ومعادن140درصدفملی102درصدوپترو150درصدکاذر150درصدفباهنر103درصدکگل99درصدپارسان71درصدتاپیکو51درصدجم35درصدفولاد66درصدفارس40درصدشسپا60درصداکنتور100درصدپایینترازاوج قیمتیشان جالبه عرضه اولیه های شسپاوتاپیکو50و10درصدازقیمت عرضه شان پایین ترند
امید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۸
آقای یا خانم بورس نیوز اینو یادت رفت..
دولت با این کاراش داره نقدینگی را گاهش میده و با سوزاندن این پولها تو بورس تورم را کاهش میده.پس انتظار حمایت نداشته باشین.اگر هم تبلیغ میکنن واسه اینه که پولها رو بکشند تو بورس بعد هم آتیش بزنن راحت بشن روشن شد ؟باز هم بگم یا تا همین جا بسه؟
محسن
GERMANY
دوشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۶
در مورد پالایشیها یک ذره اشتباه محاسباتی داشتی یک ذره .......
شاوان 4000 تومانی الان کجاش رفته تو سود نه کجاش رفته .
ریاضی دان!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۵
ایکاش گزارش خوبتان را با سخنان مغرضانه و خام درباره پالایشی ها نمی آلودید.
بازی پالایشی ها تنها به سود رانتخواران و خریدارن بعد از بازگشایی بود و من باید شپنا را در 1100 بفروشم تا علیرغم 1 سال خواب سرمایه فقط به پول یکسال قبلم برسم.اگر 100% دیگر هم رشد کند به آن قیمت نمیرسد..