بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۱
از سویی دیگر بنظر می رسد در شرایطی که بازار بلوک برای سهامداران عمده ایجاد شده بهترین مکان برای فروش سهام بصورت یکجا همین بازار باشد درحالیکه اغلب حقوقی های بورس طی روزهای گذشته که قصد خروج از نمادی را داشتند از این بازار استفاده نکردند و با عرضه های خود به بازار سرمایه هیجانات منفی وارد نمودند.
کد خبر : ۱۴۶۸۲۴
نویسنده :
آموخته

در هر بازار سرمایه ای نحوه و نوع عرضه سهام توسط متولیان بازار و یا سهامداران حقوقی جزء موضوعات مهم می باشد بطوریکه در این بازار ها عرضه سهام متناسب با عمق و شرایط بازار باید صورت بگیرد.

محمود رضا خواجه نصیرمدیر اداره نظارت بر بورس ها و بازارهای سازمان بورس در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز با بیان مطلب فوق اظهار داشت:اگرچه در برخی مواقع ما با تقاضای بسیاری حتی بیش از 1000 میلیارد تومان در بازار مواجه می شویم اما این موضوع نباید سبب ایجاد افزایش میزان عرضه ها از سوی شرکت های حقوقی تا حدی شود که به بازار ضربه وارد کند و این شرکت ها باید سهام خود را مبتنی بر شرایط بازار سرمایه عرضه نمایند و این نوع عملکرد برای مدیران شرکت های حقوقی یک تکلیف اساسی است.

وی افزود: معاملات مدیران شرکت های حقوقی نباید بر روی بازار سرمایه تاثیر گذار باشد و به تنهایی جریان بازار را تغییر دهند. به عبارت ساده تر مدیر حقوقی که سهام بلوکی و یا عمده شرکتی را در اختیار دارد نباید رفتاری همانند سهامداران خرد داشته باشد و حتی اگر اقدام آنها توجیه سرمایه گذاری و تحلیلی داشته باشد آنها موظف هستند رفتار حرفه ای از خود نشان دهند.

خواجه نصیر با اشاره به عرضه های قابل توجه و پیاپی برخی شرکت های حقوقی طی روزهای اخیر عنوان کرد: در روزهای گذشته شخصا پیگیر این موضوع بوده ام و از مدیران شرکت های بورسی و کارگزاران درخواست کرده ام که فعالیت آنها در سمت عرضه متناسب با شرایط بازار و صبورانه باشد.به هیچ وجه قصد جلوگیری از عرضه یا مداخله مستقیم مطرح نبوده بلکه مواجهه حرفه ای با این موضوع است که مطرح می باشد.عرضه نباید موجب سرکوب عطش بازار شود بلکه باید پاسخگوی این عطش باشد.

وی ادامه داد: درخواست ما مشخصا صبر و حوصله و رفتار حرفه ای مسولانه است. ورود سفارشات با حجم بسیار بالا و ناگهانی و ثبت سفارش بالا بر روی سامانه به گونه ای که روند سهم را تحت تاثیر قرار داده یا متوقف و یا خریداران را بترساند حرفه ای نیست.

اینکه کارگزاری با دریافت یک سفارش حجیم بجای وقت گذاشتن و عرضه آرام متناسب با بازار ناگهان اقدام به عرضه و ثبت سفارشات حجیم نماید نه به نفع بازار است و نه به نفع فروشنده.

از سویی دیگر بنظر می رسد در شرایطی که بازار بلوک برای سهامداران عمده ایجاد شده بهترین مکان برای فروش سهام بصورت یکجا همین بازار باشد درحالیکه اغلب حقوقی های بورس طی روزهای گذشته که قصد خروج از نمادی را داشتند از این بازار استفاده نکردند و با عرضه های خود به بازار سرمایه هیجانات منفی وارد نمودند.

البته ما سهامداران حقوقی زیادی هم داریم که با نگاهی کاملا حرفه ای شرایط بازار را درک می کنند و به بازار کمک هم می کنند.

مدیر نظارت بر بورس ها و بازارهای سازمان بورس تصریح کرد: بازار سرمایه همانند مرغ تخم طلایی است که باید برای استفاده از منفعت آن با صبر و بدور از عجله رفتار کرد اینکه ما به تبع طمع بالا و بدست آوردن طلای بیشتر اقدام به دریدن شکم این مرغ کنیم جز از دست دادن منافع و محل درآمد خود با کشتن این مرغ نتیجه دیگری عایدمان نمی شود و دود اینگونه تصمیمات و رفتارها به چشم خودمان می رود.

لذا از سهامداران بزرگ تقاضا دارم تا با صبر و درایت فرصت های به وجود آمده را غنیمت بدانند و جهت فروش سهام خود که حق ایشان است در دوره بلند مدت تری برنامه ریزی کنند خصوصا اینکه در بازاری که پس از مدتها با اعتماد و اقبال مجدد نقدینگی مواجه شده است این موضوع از اهمیت بالاتری برخوردار می باشد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار بورس نیوز مبنی بر علت عرضه های اولیه پیاپی و ناهمگن با صنایع مورد اقبال بازار پس از اعلام بیانیه لوزان و تفاهم سیاسی شکل گرفته در بحث موضوع هسته ای، اظهار داشت: هیچگاه هدف از عرضه های اولیه جلوگیری از رشد بازار سرمایه و شاخص های بورس نبوده و این عرضه ها نیز با توجه به تقاضای بالایی که برای خرید سهام در بورس وجود داشت با هدف افزایش تعداد شرکتها و توسعه بازار صورت پذیرفت که البته روند بازار در روز عرضه به گونه ای رقم خورده بود که بنا به هردلیلی از میزان تقاضای روزهای گذشته کاسته شده بود و این موضوع قابل پیش بینی نبود و به همین دلیل از عرضه های بعدی علی رغم فشارهای مکرر سهامداران عمده این شرکت ها جلوگیری به عمل آمد.

اما در خصوص نوع فعالیت و صنایع شرکت های عرضه شده باید گفت که این موضوع در اختیار ما نیست و به علت محدود بودن شرکت های آماده عرضه ما تنها قادر به عرضه سهام شرکت هایی هستیم که برای واگذاری آماده هستند و قطعا اگر شرکت هایی از جنس صنایع و گروه های مورد اقبال بازار طی مدت مزکور برای عرضه آماده می بودند مسولین ابتدا از واگذاری آنها اقدام می کردند.هرچند که در عرضه همین شرکت های واگذار شده نیز تمامی تلاش مسولین عرضه متناسب با تقاضای بازار بود که متاسفانه شرایط بازار در روز عرضه به گونه دیگری رقم خورد.

خواجه نصیر در پایان گفتگوی خود خاطرنشان کرد: رشد و توسعه بازار هدف اصلی ما است و درحالیکه ما به عرضه ها و نحوه آن تا این حد اهمیت می دهیم قطعا در عرضه های اولیه هم این حساسیت را داریم و ورود شرکت ها را متناسب با کشش بازار و تقاضای واقعی برنامه ریزی می کنیم.

ازهمین رو علی رغم وجود شرکت های آماده برای عرضه اما فعلا تا فرآهم شدن شرایط مناسب در بازار سرمایه این عرضه ها انجام نخواهد شد کما اینکه در سال گذشته هم چنین بوده است.معهذا معتقدیم راه بزرگ شدن بازار و ایجاد ظرفیت های جدید، ورود شرکت های جدید است اما باید این موضوع به گونه ای برنامه ریزی شود که عرضه اولیه با خود پول جدید به همراه بیاورد و برای رسیدن به این مهم بازاریابی، تبلیغات و برمامه ریزی مناسب لازم است که این موضوع را به بورس و فرابورس منعکس کرده ایم.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۱:۵۳
حقوقی رو دست شما نگاه میکنه.وقتی میبینه رگباری میخواهید عرضه اولیه انجام بدید اون هم عرضه میکنه.بجای شعار دادن یکم به فکر سهامدارها باشید
مهدی
چهارشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۳
هیچ نظمی نیست . همه چیز به هم خورده و بورس دست چند تا ادم عجوله که هروز یک قانون می سازن .
ماجرا های هسته ای هم که تمومی نداره .


هفته اینده افت بازار تازه شروع میشه .
پ‍يمان
پنجشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۲
هفته اينده بازار حداقل 4 روز منفيه !

بدبختمون كردن با اين همه ماجرا !

هفته اي 400 بار ميگن توافق مي كنيم .

هفته اي 400 بار هم مي گن توافق نمي كنيم.

شديم الاكلنگ دست چند نفر ...!
علی اکبر
جمعه ۲۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۲
توافق هسته ای؟؟؟؟؟
معلومه که دو طرف اصلا علاقه ای به توافق ندارن و تا وقتی مذاکره میکنن حرف از
گل و بلبله وقتی مذاکره تموم میشه حرف از تهدید و اینجور چیزا.
مردم هم این وسط معلوم نیست چی هستن اصلا.......
بهزاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۲:۴۴
اتفاقن دقیقن هدف از عرضه های وحشتناک و عرضه های اولیه جلوگیری از رشد بازار سرمایه و شاخص های بورس بود. شما که "مدیر اداره نظارت بر بورس ها و بازارهای سازمان بورس"بودی باید این عرضه هارو که در تاریخ فعالیت بورس بی سابقه بود نظارت میکردی! اگه قراره حقوقی هرکاری دلش خاست بکنه و شما بعنوان ناظر فقط تماشا کنی که بدا به حال ما سهامدارای خرد و این بورس !
ناشناس
پنجشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۳
در بازار سرمایه که دولت دخالت کند .. باید درشو گل گرفت...
ria03179
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۰
عرضه اولیه بموقع وباکشش بازار خوب است وباید با محدودیت حجمی ناظربازاربه همه برسد وبتواندباعث رشدوجذاب شدن بازارگردد
reza
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۴
با تغییر رییس قبلی سازمان همه امیدوار بودیم که اقای فطانت با ان تحصیلات و سابقه چندین ساله اش بازار بورس را نه تنها شفاف تر خواهد کرد بلکه خیلی از حقوقی های قلدر رو که بازار رو با حاشیه کاری و فریبکاری و در نهایت بصورت ناجوانمردانه با دستکاری قیمتها باعث رخوت و ریزش بازار شده اند با ارایه ساز و کار قانونی و درایت مدیریتی سر جای خودشون خواهد نشوند ولی زهی خیال باطل!!؟؟؟
بیچاره شده بورس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۸
بازار سرمایه همانند مرغ تخم طلایی است که باید برای استفاده از منفعت آن با صبر و بدور از عجله رفتار کرد اینکه ما به تبع طمع بالا و بدست آوردن طلای بیشتر اقدام به دریدن شکم این مرغ کنیم جز از دست دادن منافع و محل درآمد خود با کشتن این مرغ نتیجه دیگری عایدمان نمی شود و دود اینگونه تصمیمات و رفتارها به چشم خودمان می رود. این جمله را باید با آب طلا نوشت
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۰
دولت فقط به فكر بازار مسكن هست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۰
این رفتار غیر حرفه ای و منفعت طلبانه بعضی حقوقی ها ادامه پیدا خواهد کرد و ارشادات! مدیران ضعیف سازمان بورس نیز بر این روند تاثیری نخواهد گذاشت و سهامداران حقیقی باید تکلیف خودشان را با ماندن یا خروج از معاملات بورس روشن کند .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۳
يعني بعد از توافق جامع و برداشته شدن تحريمها ميخواهيم با همين قيمتهاي مفت سهام به خارجيها بفروشيم مثلا صادرات 100 تومان يعني 3 سنت آمريكا
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۵
کمیته روابط خارجی سنا روز سه‌شنبه به اتفاق آرا به طرحی رأی داد که در صورت تبدیل شدن به قانون، برداشته شدن تحریم‌ها را دستکم 30 روز به تعویق انداخته و به کنگره اجازه بررسی و رأی دادن به توافق را می‌دهد.
ناشناس
چهارشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲
اوووووووووووه.حالا ما چندین ساله با تحریم ساختیم این یک ماه هم روش.نکنه پی بهانه میگردید تا بورس سقوط کنه .ها.اگه دنبال بهانه هستید آلودگی هوا هم میتونه رو شاخص تاثیر بگذاره. و باعث سقوط شاخص شود.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۹
فطانت دستت درد نکنه بازار متعادل شد این حجم پایین نقدینگی را مدیون شماییم تا وقتی شما ریس سازمانی فکر نکنم بورس به درد سرمایه گذاری بخوره
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۰
کمیته روابط خارجی سنای آمریکا روز سه شنبه با طرح موسوم به قانون نظارت بر توافق هسته‌ای، موافقت کرد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۰
درود بر تو که حرف سهامدارن را زدی.
درود بر شرفت.
درود
رضا
چهارشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۳
ساده نباش اینها درعمل دستشان توی یه کاسه است درحرف پشت سهامدار
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۰
باید سهامم 120درصد بره بالا تازه یر به یر بشم خواب سرمایه ام هیچ اصل پولم برگرده دیگه دور و بر بورس نمیام
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۱
من هنوز نفهمیدم بانک صادرات چرا صف 1.5 میلیلردی رو عرضه کرد. واقعا چرا؟
ناشناس
چهارشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۹
میلیلردی ؟!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۲
دیگه دنبال بورس برای بازدهی نگردید یا حداقل بازدهی کمتر از سود بانک ها باشید اینو برید بپرسید که هیچ اعتقادی به بازدهی بورس نداره
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۴
سلام خدا خیرت بده خدا از آدم بودن کمت نکنه دارم میترکم از برنامه های اطرافیان.بورس نیوز وقتی میبینم یکی هست که از حرفای ته دل من خبر داره راحت تر میشم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۴
سازمان محترم بورس یک کلام بگو و تکلیفمان را معلوم کن ، بمونیم یا عطایش را به لقایش ببخشیم؟ میتونی درستش کنی یا نه؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۴
متاسفانه مسوولین سازمان بورس دارند سهامداران رو بسمت مقطعی حرکت کردن ونوسانگیری سوق می دهند و سهامداری را دارند از بین می برند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۴
من نمیدونم چرا هفته پیش باز گول خوردیم
ناشناس
چهارشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۳
جون طمع کردی!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۵
سلام من سهام پالایشی داشتم 70 درصد سرمایه ام از دست رفته حالا 20 درصد قیمت باز شده
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۶
سلام این همه صحبت اثری در گوش ناشنوای مسولین ندارد واقعا حدف دله پرخون همه سهامداران زدین دست مریزاد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۶
بازی پالایشی ها تنها به سود رانتخواران و خریدارن بعد از بازگشایی بود و من باید شپنا را در 1100 بفروشم تا علیرغم 1 سال خواب سرمایه فقط به پول یکسال قبلم برسم.اگر 100% دیگر هم رشد کند به آن قیمت نمیرسد..
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۲
جناب آقای ناظر!

اگه یه حقوقی الان بیاد 1 میلیارد سهم بذاره توی صف خرید ، خود شما نمی ری سراغش که اردرهاش رو حذف کنه؟

شما قطعا بهش اجازه نمی دی اینطوری سهم بخره ... پس چرا اجازه دادی اینطوری سهم بفروشه؟!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۸
موافقم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۵
نوشدارو بعد از مرگ سهراب
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۳
تو که اسمتو مثلا ناظر گذاشتی حالا اینو میگی چرا همون موقع مانعش نشدی
فرهاد
چهارشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۱
مثلا میخواد به اونایی که تنها سرمایه زندگیشون را توی این بورس دولتی و فرمایشی و رانتی با همین کارهای حقوقیها و سیاستهای اقتصادی غلط از دست دادن اینطور وانمود کنه که میران ناظر بی تفاوت از کنار این مسئله رد نشدن و از حقوقیهای متخلف خواهش کردن که دیگه از این کارها نکنن، وگر مجبور میشن باز هم ازشون خواهش بکنن!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۴
پولها از گروه بانک پالایش خودروهیا بزرگ در حال انتقال به گروه ساختمان برخی تک سهمها که افزایش سرمایه عظیم دارن ..

این شدت انتقال به زودی شدید تر خواهد شد ...
ناشناس
چهارشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۸
برو بابا. ساختمانی ها هیچ حرفی برای گفتن ندارن. توافق هیییچ تاثیر مثبتی در ساختمانی ها نداره. فقط خودرویی ها و بعضی بانکی ها
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۵
باسلام و احترام به بورس نیوز و خوانندگان .
بورس که بازار شما حقیقی ها نیست اگر هم سرمایه ای وارد کرده اید با دخالت حقوقی و سازمان سرمایه شما به نوعی مهار میشود و به مرور افت میکند و برای خارج کردن سرمایه کار مشل میشود بهتر نیست تا زمانی که این بازار قانونمند نشده به طرفش نرفت و اگر هم وارد شدی با سرمایه ای کم برای نوسانهای کوتاه .محمد
فرهاد
چهارشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۶
به عبارتی بورس دام و تله ای شده برای سرمایه حقیقیها تا آن را بخورند و بعد هم یکی بیاد بگه : بازی اشکنک داره سر شیکستنک داره، اون یکی هم بیاد بازار را به افتضاح بکشه و بعد بگه : ما هیچ توضیحی به هیچ کس بدهکار نیستیم. به نظر من حتی توی چاله میدانهای کف شهر هم آدمهاش ادبیات بهتر و با فرهنگتری به کار میبرند تا توی این "چاله میدان بورس".
رضا
چهارشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۹
اقا محمد ما سها مداران قدیمی دست شما را خواندهایم ما ازبازار خارج نمیشویم مید انیم دستوراست هرطوری شده قیمت سهام افزایش نیابد تا مالکان ملک ضرر نکنند وووو این که میگویید بورس بازارحقیقیها نیست بدان که بازارحقوقیها هم نیست که هرکاری دلشان بخواهند انجام دهند با تغییر مدیریت وقوانین حقوقیها هم در چهارچوب قرارمیگیرند همانطور که بخشهای دیگر اقتصادی با امدن اقا ی روحا نی ازشر رانتخواری گنده گویی تاحدی خلاص شد خواهی دید بزودی نوبت شماهم میرسد انوقت خواهی دید بورس ملک شخصی حقوقی ها نیست بعد یاد میگیری بورس سواد میخواهد نه زباندرازی صاحبان سهام پدیده وغیره..... هم مثل شماقبلش از این گنده گویهازیادمیکردند. شما حقوقی ها فکرمیکنید زیر تون گرم همین شکایات حقیقیها ببین دراینده چطورکار دست حقوقیها میده .حقوقیها پول و شاخص و بورس وووو دردست دارند اما 7 میلیون سهامدار ندارن .شما مو بینید و ما پیچش مو .
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۷
تا به حال کجا تشریف داشتید؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲
فقط بورس نیست به تعطلیلی کشاندن معادن و سایر کارخانجات و خیل عظیم بیکاران را نگاه کنید که شاهکار تیم اقتصادکی دولت است که از ربای بانکی متنفع گردند.
ندا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۱
توافق رو هم دیدیم !
خدا رحم کرد بیانیه صادر شد والا الان به خاک سیاه نشسته بودیم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۲
لطفا" بذارید حباب تو بازار تشکیل بشه!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۱
این اقتصاد شبیه چنین چیزی است - کشتی بزرگی بنام ایران را در نظر بگیرید هر کس مشغول اره کردن تخته از بدنه کشتی و جدا کردن آن است تا برای خود قایقی بسازد در صورتیکه در مقابل طوفانها این کشتی بزرگ است که مقاوم است وقایقهای کوچک در اثر یک موج بلند نابود خواهند شد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۵
میشه مگید حالا اقای فطانت کجا تشریف دارند
راستان
ROMANIA
چهارشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۶
دروغ ...
دروغ ...
دروغ ...
همه بفکر منافع خود هستند ...
ما هم خدایی داریم ...
hatef
جمعه ۲۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۲
سلام دوستان.اگر فکر می کنی بورس جای سالمی نیست.سهام خرید وفروش نکن.برو دنبال یه شغل بهتر.سپاس دار شماییم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۷
باز هم بازار گيجه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۷
دلمون واسه اقای فطانت تنگ شده اخه نیست دیر به دیر فقط توی مثبتها زیارتشون میکنیم واز اونجایی که به لطف ایشان بازار سرمایه دیر به دیر شاهد مثبت شدن است واسه همین زحمت بکشن یه توک پا تشریف بیارن ببینیمشون
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۷
تو اين دولت و با اين وزير اميدي به بورس نيست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۸
بيخود به بورس دل خوش كرديم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۸
امسال فقط! بازار مسكن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۱
سرمايه گذاري در بانك بهترين گزينه امسال
حسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۶
چرا شنبه 15و یکشنبه 16 فروردین عرضه اولیه نبود؟
خبرشو هفته قبلش می دادین
اگه بیانه سیاسی اعلام می شد عرضه می کردین
وگرنه لغوش می کردین
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳
محمود جون بچت بگو چندتا کد آنلاین داری؟
امين
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۳
يك سوال از اين مسولين بورس! چرا پالايشي هارو قبل از مذاكرات 60% پايين باز كردين؟ الان 100% دادن! يكماه ديگه هم صبر مي كردين تو قيمت هاي بالاتر باز مي كرديد. تابلو فرشه
سلام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۳
همتون با هم هستید
جمشید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۹
مسئولین بورس ، با عرضه اولیه ، آماتوری خودشون رو به نمایش گذاشتند . خامی افراد در مسئولیت همواره به کشور ضربه زده .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰
موافقم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۶
سرمايه گذاري در بانك بهترين گزينه امسال
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۹
این همه به اقای امید قایمی بد گفتید که چرا بازار را منفی کرده ایا دیگرانی را که مثل امید دل جرات ظاهر شدن در انظار را ندارند اول وقت با گذاشتن فروش سهام با قیمت پایین اول وقت خریدار وفروشنده را می تارانند رایانه ایا از ان جمله اند چه کسی پشت این ماجرااست خود را مخفی می کند در صورتی که تحریم دران ها تاثیر چندانی ندارد
فرهاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۳
عزیز من شما مدیران ناظر بورس در واقع مثل پلیس راهنمایی و رانندگی هستید برای بورس و اگه کسی تخلفی میکنه باید جریمه ش کنید نه اینکه بیاید ازش درخواست و خواهش کنید که لطفا تخلف نکن. شما هم که با این رفتار و برخوردتون با متخلفین حقوقی که بورس را به افتضاح کشیدن دارید نشون میدید که پلیس خوبی برای بورس نیستی و فقط میخواید با یک تذکر ملتمسانه سر و ته قضیه را هم بیارید. پس حق ضایع شده این همه سهامدار خرد حقیقی چطور میشه حالا؟!
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۷
درود به بورس نیوز و همگی .......
بنده بازار زمین و مسکن را پیشنهاد میدهم .
1234
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۳
با سلام. مگه بازار بورس شعارش نقد شوندگی نیست؟>؟ چرا شرکت هایی که هیچگونه واکنشی به اخبار مثبت ندارن و مهمتر اینکه معامله ای هم انجام نمیشه و قفل میباشن از بورس اخراج نمیشن؟؟؟ نمونه بارزش گروه کاشی و سرامیک !!! حداقل از بورس اخراجش کنن بره فرابورس شاید شوکی براشون باشه..اینجور که نشد سرمایه مردم بلوکه شده و انگار نه انکار این شرکت ها صاحب دارن حتی حقوقیشم یه قدم کوچیک بر نمیداره... ایا واقعا راهی هست از اینگونه شرکتها شکایت کرد؟؟ کسی اطلاعاتی در این زمینه داره که چرا این گروه هیچ واکنشی به اخبار مثبت گذشته نداشته؟؟؟
رضا
UNITED ARAB EMIRATES
چهارشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۶
سال 1394 مثل سال 1393 خواهد بود. و همه بازارها متعادل خواهند بود.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۳
خالی بند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۴
ببخشیداقای مدیرشماهاکه نمی تونید جلوی حقوقیهاقدعلم کنید خواهشن حرف هم نزنید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۹
سازمان و خصوصی سازی هم در این میان بی تقصیر نیستند ، شما که لالائی سرتون میشه چرا خوابتون نمیبره؟؟
یاحق
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۸
بسمه تعالی
بازار مسکن چرخش مالی زیادی داره و رشد قیمتش بسیار جذابه و دولت رو از محل پرداخت وام های چند ده میلیونی و اگر تحریم‌ها لغو به حتی ۱۰۰ میلیون هم میرسه حالا حساب کن با این درصدهای سودی که روش میکشند چه پول هنگفتی نصیب بانکها و بعد دولت میشه. بخاطر همین دوست دارند بازی رو به سمت مسکن بکشانند. چون مسکن را از مصرفی به سرمایه‌ای تبدیل کردند و بعد صنایع غذایست که از شکم جماعت نمیشه گذشت....در ضمن سیستم بورس تمام رانتی است حتی شرکت‌های بزرگ هم از طریق رانت سودهای کلانی به جیب میزنند تو این وسط مردم هستند که سرمایه‌هاشون به باد میره.
ناسناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۳
ناشناس1845موضوع شما در مورد مسکن کاملا صدق میکند خانه های در حال ساخت تعاونی ها در شهرک گلستان وخلیج فارس و ورداورد وادامه اتوبان همت تاکرخ کفاف کل مرکز تهران را می دهد خانه خالی هم می ماند منهای مسکن مهر مدیران تعاونی از ضعف قوانین تعهد ساخت بموقع سو استفاده کرده چون هر وهحد در ماه چهار پنخ مرتبه نقل انتقال 250 الی 300هزار تومانی دارد یعنی تا مدت تحویل 10ساله پیدا کنید پرتقال فروش را
mohsen
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۵
چرا باید آستان قدس رگباری عرضه کند؟

باید مجبور بشن بلوکی عرضه کنن
کوروش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۳
بااحترام به مسولین بورس نیوز برای درج صادقانه نظر خوانندگان .
بنده چندین بار در همین بورس نیوز گفته ام بازار بورس ایران بازاری قانونی و سالم نیست این بازار تابع قانون جهانی نیست و حق حقیقی ها همیشه پایمال است به همه بارها گفته ام اگر قصد کار در این بازار را دارید باید در تکنیکال مستر شوید مخصوصا کندلها که تمام حرکات بازار را نشان می دهند کمی سخت است ولی اگر یاد گرفتید ار همین بازار ایران می توانید میلیونها تومان به دست آورید .
ناشناس
پنجشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۳
تکنیکال ابزاری برای فریب دادن حقیقیها تئسط حقوقی هاست همین ....
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳
همه تحريمها هم برداشته بشه نميذارن بورس رشد كنه
ناشناس
پنجشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۲
من دقیقا نگران همینم، میترسم توافق رسما هم اعلام باشه بازم نذارن بورسرشد کنه بخاطر کنترل تورم و نقدینگی و این شرو ورا
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۱
دولت يازدهم موافق رونق بازار مسكن و طرفدار دلالان مسكن هست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲
شخص وزير نميذاره بورس رونق بگيره
ناشناس
UNITED STATES
پنجشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۲
دولت باید اجازه بده تا سهمها حبابی بالا بره تا ما دلالان بورسی سود 28% بانکی را تو چند روز زنده کنیم و به جیب بزنیم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۶
نه به حاجی وزیر نه به هیچ کس دیگری اعتمادی نیست باید دست روی کلاه خود گذاشت تا کلاهبردارن انرا ربایش نکنند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۱
آقای خواجه نصیر اگه این نوشته رو میخونید لطفا به حقوقی فایر ( یعنی وتوصا ) هم بگید که سهمی با P/E زیر 4 و نزدیک مجمع را میلیاردی عرضه کرد و بعد هم هیچ حمایتی از سهم نکرده و به قیمت سه ماه قبل رسیده !!! در صورتیکه دو ماه دیگه مجمع هم داره و پوشش عالی سود سال قبل (78درصد 9ماهه)
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۰
توضیح در مورد مسکن (1845) این که کمی نا مفهوم بود برگه پیش فروش هر واحد تعاونی در عرض 10 سال ماهیانه 4الی 5 بار دست بدست انتقال می شود وهر نقل انتقال 250 الی 300 هزار تومان باید به تعاونی پرداخت شود مبلغ یک تعائنی با عضویت 3000نفر بعنوان مثال فیروز بهرام که مدت بیست سال است تعاونی عضو گرفته هنوز به سر انجام نرسیده هر ساله تعدادی برای مدیریت این شرکت سر ودست می شکنند عواید جانبی وفروش املاک موجود بماند یک کار مند عالی رتبه چقدر حقوق می گیرد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۵
برو بابا
عرضه اولیه باید باشه
ابوالفضل
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۵
بورس نیوز چرا خبر بانک مهر اقتصاد را برداشتی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۴
اجازه بدید بازار حبابی شود تا دلالا سهمهایشان را با چندین برابر قیمت آب کنند؟!
ناشناس
ESTONIA
پنجشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۲
سود بانکی بالا /سود بانکی بالا /سود بانکی بالا سم مهلک برای بورس اما سود بسیار بالا برای سرمایه داران وکسانی که با سرمایه بالا با خواب طولانی هیچ اتفاق بدی در زندگیشان نمی افته والسلام