بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۴
بررسی‌ها نشان می‌دهد از فروردین‌ماه امسال یارانه نقدی ۵گروه‌ درآمدی به تشخیص دولت حذف شده و در ماه‌های آینده احتمال حذف تعداد بیشتری از یارانه‌نقدی‌بگیران با درآمد بالا وجود دارد.
کد خبر : ۱۴۷۰۵۶
يارانه نقدي گروه‌هاي پنج‌گانه شامل پزشكان، مالكان خودروهاي گران قيمت لوكس، صاحبان صرافي‌ها، اعضاي هيات مديره بانك‌ها و هيات مديره شركت‌هاي خصوصي و افراد مقيم خارج از كشور قطع شده است، با اين توضيح كه يارانه نقدي برخي افراد مقيم خارج كشور از سال قبل كه شناسايي شده بودند، كليد خورده بود.

برخي شهروندان كه يارانه نقدي‌شان حذف شده است و يارانه نقدي فروردين‌ماه امسال را دريافت نكرده‌اند در تماس با همشهري با تاييد اين خبر اعلام كردند كه در سازمان هدفمندي يارانه‌ها اعلام شده كه حذف يارانه نقدي به تشخيص دولت و بر اساس مصوبه مجلس صورت گرفته است.

همسر يك پزشك متخصص داخلي در گفت‌وگو با همشهري گفت: پس از واريزنشدن يارانه نقدي فروردين‌ماه امسال به سازمان هدفمندي يارانه‌ها مراجعه كردم كه اعلام شد افزون بر پزشكان، گروه‌هاي درآمدي ديگري هم مشمول مصوبه حذف يارانه نقدي شده‌اند. به گفته اين شهروند، در نتيجه اعتراض به اين تصميم، فرمي در اختيار معترضان قرار مي‌گيرد كه در اين فرم خواسته شده تا مشخص كنند مشمول كدام‌يك از گروه‌هاي پنج‌گانه هستند و نتيجه رسيدگي به اعتراض‌ها ظرف يك ماه تا 45روز بعد مشخص خواهد شد.

اين شهروند تاكيد كرد كه در سازمان هدفمندي يارانه‌ها واقع در خيابان فلسطين تهران، تعدادي از كارمندان اين سازمان به اعتراض‌ها پاسخ مي‌دهند، اما به گفته وي، به دليل عدم اطلاع احتمالي افرادي كه يارانه نقدي آنها حذف شده، نشان از حذف آرام و بي‌سر وصداي يارانه نقدي برخي شهروندان به تشخيص دولت دارد. وي البته به حذف يارانه نقدي‌شان معترض بود و گفت هر پزشكي پولدار نيست.

پيگيري‌هاي همشهري از مجلس هم نشان مي‌دهد كه حذف يارانه نقدي برابر با شناسايي پردرآمدها از سوي وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي كليد خورده است. ابوذر نديمي، عضو كميسيون اقتصادي مجلس در گفت‌وگو با همشهري اظهار كرد: علي ربيعي، وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي، هفته گذشته با حضور در مجلس و ارائه گزارشي از اقدامات صورت گرفته براي سامان دادن به وضعيت يارانه نقدي اعلام كرد كه يارانه نقدي تعداد زيادي از اقشار با درآمد بالا در مرحله پنجاهم (فروردين امسال) حذف شده و به تدريج اين فرايند ادامه خواهد يافت.

ابراهيم نكو، ديگر عضو كميسيون اقتصادي مجلس هم به همشهري گفت كه ديروز علي طيب‌نيا، وزير اقتصاد به فراكسيون رهروان ولايت آمده بود و اعلام كرد كه يارانه نقدي تعدادي از شهروندان حذف شده است اما تعداد آن قابل توجه نيست ضمن اينكه مطالعات براي شناسايي و حذف يارانه پردرآمدها ادامه دارد.

قانون بودجه سال 1394 دولت را موظف مي‌سازد یارانه خانوارهای پردرآمد را قطع کند و خانوارهای پردرآمد به تشخیص دولت و براساس شرایط اقلیمی، بعد خانوار و محل سکونت و میزان درآمد تعیین می‌شود. البته در قانون بودجه امسال تاكيد شده كه آیین‌نامه اجرايی این تبصره قانون بودجه ظرف مدت 3‌ماه توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و با همکاری وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی،‌ نفت، نیرو، صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی، ورزش و جوانان، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و کشور تهیه می‌شود و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد. البته دولت بر اساس قانون بودجه سال گذشته مجوز حذف يارانه نقدي پردرآمدها را داشته است و از سال گذشته فرايند شناسايي خانوارهاي پردرآمد شروع شده بود.

اسفندماه پارسال دکترمحمدباقر نوبخت، رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي كشور تاكيد كرد حذف خانوارهای پردرآمد از مدت ها قبل در راستای تبصره 21 قانون بودجه سال 93 شروع شده اما ضرورت ندارد که رسانه ای و در باره آن در رسانه‌ها گزارش منتشر شود. او در پاسخ به این سؤال که چه گروه هایی برای حذف از یارانه از سوی دولت شناسایی شده‌اند گفت: نخست کسانی که در خارج از کشور زندگی می کنند و افزایش قیمت‌ها شامل آنها نمی شود و همچنین کسانی که درآمدهای بالا دارند که از سوی وزارت تعاون و رفاه شناسايي مي‌شوند.

از گلايه‌هاي زنگنه تا همدردي نوبخت

هفته گذشته، بيژن زنگنه وزير نفت از اختصاص روزانه 125 ميليارد تومان جهت تامين يارانه نقدي خبر داده و تاكيد كرده بود كه تامين منابع يارانه نقدي براي صنعت نفت، له كننده و اعصاب خردكن شده است. محمد باقر نوبخت سخنگوي دولت در واكنش به اظهارنظر وزير نفت گفته است: ضمن همدردي با وزير محترم نفت که البته احساس درد ما بيشتر از ايشان است؛ بايد با همفکري و همکاري با يکديگر راه‌حلي مناسب براي اين حجم از يارانه پيدا کرد.

همچنين مسعود نيلي مشاور رئيس جمهور در امور اقتصادي درباره اين كه از چه زماني قرار است يارانه گروه‌هاي پردرآمد در كشور حذف شود، اظهار كرد: وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي هم اكنون مطالعات مقدماتي براي حذف يارانه گروه‌هاي پردرآمد را آغاز كرده است. وي با بيان اين كه انجام اين مطالعات حساسيت زيادي دارد و بايد سنجيده عمل شود تا شوكي به جامعه وارد نشود، اظهار كرد: خوشه بندي و تقسيم بندي دهك‌هاي جامعه يك كار پردردسر و بسيار پيچيده با عواقب بسيار زياد است، اما مي‌توانيم دو باره گروه‌هاي هدف را تعريف كنيم. نيلي با تاكيد بر اين كه انجام اين مطالعات بايد با دقت و بدون خطا صورت گيرد، افزود: اين مطالعات بايد به گونه اي انجام شود كه استمرار آن را تضمين كند.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۴
من کارمند به دولت اعتماد کردم و از یارانه انصراف دادم ولی قطع یارانه ثروتمندان آدم شجاعی مثل احمدی نژاد لازم داره.ضمنا پزشکی که یارانه میگیره برای لای جرز خوبه.
بیکار
دوشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۱
قربون اون اداره ای که تو توش کارمندی و اینقدر حقوق میده که یارانه براتون چیزی نمیشه..دست ما رو هم بگیر منم بیار استخدام کن حقوقه ماهه اولم ماله تو ..شیرینی بچه ها
فریبرزفرامرز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۴
جناب اقای نوبخت نمایندگان محترم مجلس جاافتاده چون درامدشان کفاف هزینه هاشون نمیشه مگه نه؟!!
اصغر
دوشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۵
اونا که از خودشونن.
وزرا هم ظاهرا حذف نشدن
آخه مستحق هستند بیچاره ها
fateh
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۷
هر چه زودتر باید همه یارانه ها قطع بشود.
جلوی ضرر را از هر جا بگیری منفعته.
این کارای دولت قبل معلوم نیست کی تموم میشه؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۱
همه رو حذف كنيد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳
براي چي يك پزشك كه ماهانه صد ميليون تومان درآمد داره بايد يارانه بگيره؟
ناشناس
دوشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰
چون دوس داره
ناشناس
دوشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۱
داداش چه خبر ؟از کدام دکتر صحبت می کنی!تو ی دکترپولدارو میبینی به همه نسبت میدی. مرد حسابی لااقل این زحمت کشیده درس خونده حالا داره مزد زحماتشو میگیره یک منفعتی هم برا جامعه داره.اونی که یشبه میلیاردر شده وماشینای لوکس سوار میشه وبااونم میزنه یکیرو میکشه وبا پول ضایعاتش دیه میده رو چرا نمیگید؟ما فقط زورمون به همدیگه میرسه.
ناشناس
دوشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۵
جناب ناشناس درس خونده که خونده برای خودش خونده برای ما که نخنوده ! هزینه تحصیلش هم دولت داده و از بیت المال خرج شده ، منتی نیست
ناشناس
دوشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲
دوست عزيز مگه مهندس درس نخونده؟ چرا دكترها همه فكر مي كنند بايد مرفه باشند؟ چرا ويزيت هاي آنچناني مي كنند؟ درثاني پزشكي يك شغل خدماتي محسوب مي شود و بس
حامد
دوشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۸
هیچ جای دنیا یک پزشک درآمد ایران را نداره ، اینا بدبختند و به پول شب نیازمندند یارانه من را به اینا بدین
کاردان
دوشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۸
درجواب به ناشناس 11:41 : چرا یک پزشک که زحمت کشیده و 7-8 سال درس خوانده ماهی صدمیلیون باید درآمد داشته باشد و یک مهندس با مدرک کارشناسی ارشد و دکترا که آنهم زحمت کشیده و 7-8 سال وحتی بیشتر درس خوانده باید حقوق کارمندی و ماهی 1 تا 1.5 میلیون تومان داشته باشد؟ چه فرقی بین زحمت مهندس و زحمت پزشک هست؟ چرا انقد تبعیض و بی عدالتی در این کشور هست؟
ناشناس
سه‌شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۵
آقایون کاش همزمان به قسمت دوم نظرم هم جواب میدادین .شما که از بچه های تحصیل کردتون حساب پس میگیرین چرا از آدمایی که از جلو درشون رد میشین سگش گازتون میگیره حساب پس نمی گیرین.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۸
تمام مردم با حذف يارانه پزشكان موافق هستند. آنها خود را تافته جدا بافته دانسته و برخورد خوبي با مردم ندارند
زهیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۰
اونایی رو هم که گرفتن باید کاری کنن پس بدن پزشکان و ...
نكته بين
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶
اواخر سال گذشته يكي از بستگان جهت اندوسكوپي به يكي از كلينيك هاي تهران مراجعه و بابت آن 200 وده يا پانزده هزار تومان پرداخت كرد و در مراجعه چند روز پيش به همان مركز جهت اندوسكوپي مبلغ 515 هزار تومان درخواست كرده اند جالب است كه اين پزشكان هنوز يارانه دريافت ميكنند اين در حالي است كه اين بنده خدا با افزايش 14 درصدي حقوق حدود يك ميليون و چهار صد هزار تومان دريافتي دارد؟!
شايد بعلت دو برابر شدن قيمت نان سنگك اين مركز هم افزايش بيش از دو برابري قيمت داده ؟!
مصطفی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۲
تازه کجای کارید قراره سهامدارانی که بالای 100 میلیون سرمایه در بورس دارند هم حذف شوند!
خوش باور
جمعه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۲:۰۸
خب خدا رو شکر سرمایه ما در بورس99/999/999 تومان است .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۵
عشقم این یارانه از محل نفت تأمین می شود و این نفت یک منبع خدادادی است که متعلق به تک تک آحاد ملت اعم از فقیر و غنی است و پزشک هم یک هموطن و یک شهروند ایرانی است !!!!!
سهیل
پنجشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۶
عشقم ! پول نفت برای کارهای زیر بنائی باید استفاده بشه تا در آینده ثمره آنرا همه ببینند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۲
ببخشید ولی اشتباه نوشتین ، روزانه صد میلیون درامد دارن ولی در جریان باشید که آنها گرسنه تر از مردم عادی هستند ؟؟؟؟
مصطفی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۵
تازه کجای کارید قراره سهامدارانی که بالای 100 میلیون سرمایه در بورس دارند هم حذف شوند!
مصطفی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۷
تازه کجای کارید قراره سهامدارانی که بالای 100 میلیون سرمایه در بورس دارند هم حذف شوند!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۳
مردم از اينكه يارانه پزشكان پرتوقع حذف شود خوشحال مي شوند. آنها دچار خودبزرگ بيني و غرور شده اند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۲
وقتی آدم این نظراتو میخونه خندش میگیره یا گریه اش نمیدونم آخه ما نمیتونیم پولهایی که توصفحه ماشین حساب جا نمیشه ومیلیارد میلیارد هستشو وحق جوانان این مملکت هستشرو بگیریم؟ولی قلوی همدیگرو میگیریم مگیم 45تومن حق من است اون یکی دو هزار از من بیشتر درآمدداره.چه قدر ما درآمد همدیگرو با توان دو بلدیم حساب کنیم ولی از اونایی که باید حساب کنیم غافلیم.اونا هم در ساحل امن نشستن ووشاید به شوئورمون میخندن!
بهنام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۵
از ملت گدا چه یک لواش بدی یا بگیری براش فرقی نداره ، جالبه هیئت دولت ، مجلسیان ، فرماندهان.... شامل قطع یارانه نمیشن ،
ناشناس
GERMANY
دوشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۶
جناب اقاي ناشناس.

اگر درامد پزشكا كم بشه مشكلي از تو حل ميشه يا فقط دلت خنك ميشه و تسكين عقده هاي شماست!!
ناشناس
سه‌شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۴
وقتی می گن پزشکا دچار خودبزرگ بینی هستن همینه ! عقده کدومه جانم ؟ نکنه خودت هم باورت شده . خوبه پزشکی دکترای حرفه ای است .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۳
سلام یارانه نقدی قضات، اعضای هیات علمی با رتبه دانشیار، سفرا و وزرای خارجه نمایندگان مجلس، اعضای شورای شهر و خیلی ها دیگه رو می شه حذف کرد
سهیل
پنجشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۸
میشه نه . باید اونها هم حذف بشن.
بهزاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۲
دوستان گرامى كدوم دكتر ماهى ١٠٠ ميليون درامد داره بنده پزشك هستم و دارم در مرز افغانستان طبابت ميكنم درامد١٠ ميليونى هم وسط بيابون ندارم. چه برسه ١٠٠ ميليونى ٢- مگر اين پول پول نفت نيست؟ مگه ما پزشكان ايرانى نيستيم و از اين پول نفت سهم نداريم؟ ٣- چطور هر وقت بحث خدمت سربازى و ماليات و طرح و هزار تا مسئله ديگه هست ما پزشكان جزو مردم هستيم و بايد به كشور خدمت كنيم اما يارانه مال ما نيست؟
ناشناس
سه‌شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۹
شما یه سر به بیمارستانهای تهران خصوصا خصوصیاش بزن درآمد پزشکان دستت میاد حالا تازه این دستمزدی که میگیرن سوای زیرمیزی و اینجور چیزا هست...
ناشناس
سه‌شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۶
پزشکان کی مالیات دادن ؟ چرا اکثر پزشکان تو مطبشون دستگاه کارتخوان ندارن ؟ برای اینکه درآمدشات شتاسایی نشه .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۰
به نظر من که دولتی ها از اول گفتند این پول نفته و باید بطور مساوی بین همه مردم ایران تقسیم بشه.
هیچ کس نباید حذف بشه، همه باید بگیرند، به هیچ کس هم ربطی نداره کی از کجا و چقدر پول در میاره.
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۴
چرا یارانه این فوتبالیست های مفت خور زیر ابرو برداشته را قطع نمیکنید
سهیل
پنجشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۰
آی گل گفتی ولی یک خورده شل گفتی .
ضرغا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۴
آقایون داداشا : یارانه ماس ماس . جان خودت منتشر کن
هموطن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۱
من یه بازنشسته هستم موقعی که شاغل بودم انصراف دادم.حالا که بازنشسته شده م و درآمدم از یک سوم هم کمتر شده باز هم پشیمان نیستم. این مبلغ هیچ مشکلی رو برای یک خانواده عادی حل نمیکنه.پیشنهاد میکنم افرادیکه درآمد عادی دارند به نفع خانواده کم درآمدی که خود مشخص میکنند کنار بروند
داريوش 2
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۳
اختلاف طبقاتي بين پزشكان بسيار زياد است. پزشكان بسياري مي شناسم كه درآمد ماهانه شان كمتر از 2 ميليون هست . البته معدود پزشكاني را هم مي شناسم كه بسيار بسيار بيشتر از 300-200 ميليون در ماه درآمد دارند.
يادبگيريم همه را با يك چوب نزنيم!
ناشناس
سه‌شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۰
اگه درةآمدشون هم کمه ولی روشون خیلی زیاده . تو بقالی هم که می رن می گن من دکتر فلانی هستم یه بسته پنیر بدید . الان دکتر بودن شما چه ربطی به پنیر خریدن داره ؟
ناشناس
چهارشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۱
ناشناس 21:40 دقیقا فرمایش شما صحیح و متین و منطبق بر واقع هست
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۲
یارانه به عبارت صحیح بیت المال است که طبق شرع مقدس حق تمام افراد جامعه است به نظر من قطع یارانه صحیح نیست مگر بارضایت صاحب حق
سهیل
پنجشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۲
بله بیت الماله اما بیت المال اول به کم در آمد ها میرسه.
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۶
واقعا جای تاسفه ، لطفا حرمت افراد را نگه دارید. اولا در هر صنفی طبقات وجود دارد . دوما همه ی پزشکان سطح در آمد یکسانی ندارند. شما بروید از یک پزشک عمومی در مراکز بهداشت سوال کنید ببینید دریافتی ماهانه آنان چقدر است .به 2میلیون در ماه نمی رسد . همه ی این عزیزان را نباید به یک چشم نگاه کرد. در ضمن یارانه حق تمام مردم است . نباید به کسی تحمیل کرد.
کاشف
ROMANIA
سه‌شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰
وزیر نفت که دیگه نباید ناراحت باشه چون خیلی راحت با ایجاد مانع بر صنعت پالایشگاه و سهامداران این صنعت پول سالها یارانه را درآورد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۴
دوستان اشتباه نکنید یارانه بیت الماله و ماله همه هستش چه فقیر و چه غنی همه از اون سهم دارن تا حالا هر جور دوست داشتن بریز بپاش میکردن حالا زورشون میاد قطرهای هم از لای انگشت هاشون به مردم بچکه درود بر احمدی نژاد خداییش مرد هستش مرد
ناشناس
سه‌شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۴
خمس و زکات هم بیت الماله و حق فقرا و نیازمندانه که خداوند در مال ثروتمندان قرار داده و اونها باید این حق رو به صاحبش برگدونند ولی آیا انجام میدهند؟!
سهیل
پنجشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۴
بنده خدا همون رفیقت بود که این خشت رو کج گذاشت و حالا همه دنبال درست کردن اونند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۱
من نمیدونم که با900 هزار تومن حقوق وبا 600 هزار تومن اجاره خونه کجای این بازی قرار میگیرم البته یه همکار هم با شرایط من کنارم واستاده هر دو مون دو تا بچه هم داریم
چشم دوختم به اجراء عدالت همنطور که سهام عدالت بما تعلق نگرفت
سوت دلان
دوشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۷
خدا انشاالله کمکتون کنه
شهرام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۸
من وکیل دادگستری هستم حاضرم پروانه وکالتم روبایک نماینده مجلس عوض کنم اون بشه وکیل پایه یک من بشم نماینده مجلس ماهی به انداره 50نفرهم خودم ب حساب دولت یارانه واریزمیکنم حالا اگه مردعمل هستیدیاعتی