بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۳
از سوی وزیر اقتصاد اعلام شد

فضای کسب و کار ایران به رتبه ۱۳۰ رسید

وزیر امور اقتصادی و دارایی در اولین جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در سال جدید گفت: اولویت دولت در سال جاری، توجه بیشتر به بخش خصوصی می باشد.
کد خبر : ۱۴۷۰۸۹
به گزارش بنکر (Banker)، علی طیب نیا با بیان این مطلب اظهار داشت: ا گر نتوانیم سرمایه های ایرانی را در داخل کشور نگه داریم و جذب کنیم و فضای مطمئنی برای سرمایه گذاری خودمان فراهم نماییم، نمی توانیم سرمایه گذاران خارجی را جذب کنیم .
وی درادامه سخنان خود گفت: اواخر سال گذشته مقام معظم رهبری در یک آسیب شناسی عمیق و دقیق از اقتصاد ایران، مشکلات ما را دو موضوع دولتی بودن اقتصاد و وابستگی به در آمدهای نفتی بر شمردند.
وزیر امور اقتصادی و دارایی با تاکید بر اینکه باید شرایط را برای کسب و کار مطمئن فراهم کنیم ،تصریح کرد : رتبه ما در سال گذشته در فضای کسب و کار از رتبه 152 به رتبه 130 ارتقا پیدا کرد ولی با این حال این رتبه شایسته ایران نیست.
طیب نیا در ادامه افزود: امیدواریم در جلساتی که در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی تشکیل می شود، تصمیماتی گرفته شود که به شکوفایی اقتصاد کشور، کمک کند.
وزیر اقتصاد افزود: آمادگی داریم از ظرفیت های هیات دولت برای تصمیمات این جلسه استفاده کنیم و بتوانیم امسال سالی موفق تر از سال گذشته را داشته باشیم.
طیب نیا در عین حال خاطر نشان کرد: رشد اقتصادی ما در سال گذشته منبع محور بود و تلاش می کردیم رشد اقتصادی را با استفاده از درآمدهای نفتی افزایش دهیم .
وی با اشاره به تاکید رییس جمهوری برای رونق اقتصادی، افزود: بعد از مهار تورم در حال حاضر اولویت ما مقابله با رکود و دستیابی به رشد اقتصادی است.
وزیر اقتصاد در پایان گفت: امیدواریم امسال با ساماندهی موثرتر و تلاش بیشتر در دبیرخانه شورا و پیگیریها در دولت بتوانیم تصمیمات موثرتری در جهت کمک به بخش خصوصی و ارتقا رتبه کسب و کار برداریم.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر