بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۱
معاون وزیر صنعت با بیان اینکه منعی برای ورود خودروسازان آمریکایی به صنعت خودروی ایران وجود ندارد، هفت پیش‌شرط شراکت ایرانی- آمریکایی را اعلام کرد.
کد خبر : ۱۴۷۳۹۲
به گزارشافکارنیوز، محسن صالحی‌نیا درخصوص مذاکره خودروسازان آمریکایی با خودروسازان ایرانی گفت: اصولا وزارت صنعت، معدن و تجارت سیاست‌گذار این بخش است و شرکت‌های خودروساز داخلی براساس سیاست‌هایی که از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت سیاست‌گذاری می‌شود باید با خودروسازان آمریکایی مشارکت داشته باشند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه منعی برای همکاری خودروسازان ایرانی با خودروسازان آمریکایی وجود ندارد، افزود: در این همکاری مشترک باید هفت پیش‌شرط اعم از همکاری مشترک، ایجاد و توسعه واحدهای صنعتی، سرمایه‌گذاری، ایجاد پلات‌فورم و طرح توسعه آن، عمق‌بخشی ساخت داخل و استفاده از توانمندی قطعه‌سازان داخلی در رابطه با توسعه صنعت خودرو رعایت شود.وی در گفت‌وگو با مهر تصریح کرد: اگر شرکت‌های خودروساز بتوانند براساس این سیاست‌ها مذاکراتی را با شرکت‌های مختلف دنیا، چه آمریکایی و چه غیرآمریکایی داشته باشند، منعی برای شراکت وجود ندارد. در واقع حضور شرکت‌هایی که اصولا از نظر قواعد ایران بتوانند مراوده صنعتی و تجاری داشته باشند، بلامانع است.صالحی‌نیا با بیان اینکه اطلاع ویژه‌ای از اینکه این مذاکرات در چه مرحله‌ای است ندارم، خاطرنشان کرد: اما به لحاظ سیاست‌های کلان، اگر این همکاری در چارچوب این سیاست‌ها باشد منعی برای آن نیست. البته در تجارت خارجی کشور نیز جایی که همکاری با شرکت‌های آمریکایی منع شده باشد، وجود ندارد.معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین گفت: مبنای اصلی قیمت‌گذاری خودرو حجم موتور است.

محسن صالحی‌نیا، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: ملاک فعالیت‌های ما در وزارت صنعت مصوبه اخیر دولت برای سال ۹۴ است.وی با بیان اینکه محدودیت در واردات خودروی ۲۵۰۰ سی‌سی همچنان باقی است، گفت: حجم موتور مبنای اصلی قیمت‌گذاری خودرو است البته معیارهای مختلفی در قیمت‌گذاری خودرو با توجه به ویژگی‌های آن وجود دارد که هر کدام تعابیر و تفاسیری دارد.

صالحی‌نیا در پاسخ به این پرسش که آیا در تعرفه‌های بخش خودرو تغییراتی به‌وجود آمده است یا خیر، گفت: تعرفه کامیون از ۱۵ به ۲۰ درصد رسیده و تعرفه اتوبوس هم از ۲۰ به ۲۶ درصد رسیده است.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا درخواست افزایش قیمت خودرو از سوی خودروسازان منطقی است، افزود: هیچ‌گاه درخواست‌ها در ذات خود ایرادی ندارد اما اینکه این درخواست چه میزان عملیاتی شود مهم است چرا که در این درخواست‌ها هزینه‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: برای قیمت‌گذاری خودرو در مدل‌های مختلف حجم تولید و عرضه آن در بازار نیز مطرح است.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
امید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۱
طرف را تو ده راه نمیدادند سراغ خونه کدخدا را میگرفت

دعا کنید توافقی معقول وعادلانه شکل بگیرد
شرط وشورت برای بعد
ناشناس
UNITED STATES
دوشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹
خیلی خوبه . فقط لطفن این شروط را برای چینی هاو هندی ها و.... هم بگذارید.!
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۹
آخه شرکتهای آمریکایی که نفعی به مفت خورا و خیانتکارا نداره باج و رشوه گیری مال برادران چینیه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۳
جمع کنید این بساط تزویرو از خداتونهم باشه حیف فورد وجنرال موتورز نیست با فرغونسازها شریک بشن
حسين
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۵
اظهارت صالحي نيا منطقيه. نبايد اجازه داد خودروهاي آماده وارد كشور بشه تا ارز بره و سودش بره توي جيب خارجي كه باهاش بمون پز بده. اگر توي ايران سرمايه گذاري ميكنن بهشون ارادت داريم اگر نه نه.
یاحق
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۳
بسمه تعالی
لابد یک از شرط‌ هاشون که بعداً معلوم میشه نصب موتور تپنده و پر قدرت پراید در کلیه محصولات فورد و جنرال موتورز میباشد.