بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲
در بازار امروز که تمایل چندانی به مثبت شدن ندارد، عرضه های حقوقی در نمادهای بزرگ و نبود نقدینگی باعث تشدید شرایط شده است. شاخص کل نیز امروز حمایت خود را در محدوده 66 هزار واحد از دست داده و به کانال 65 هزار واحدی وارد شد.
کد خبر : ۱۴۷۴۲۴
نویسنده :
یارمحمدی
در بازار امروز که تمایل چندانی به مثبت شدن ندارد، عرضه های حقوقی در نمادهای بزرگ و نبود نقدینگی باعث تشدید شرایط شده است. شاخص کل نیز امروز حمایت خود را در محدوده 66 هزار واحد از دست داده و به کانال 65 هزار واحدی وارد شد.

به گزارش بورس نیوز، از رفتار معاملاتی بازار نبود نقدینگی کافی، کاملاً قابل لمس می باشد و برخی از فعالان بازار نیز بر این عقیده هستند که بازاری که رشد نکند محکوم به ریزش است.

رفتار بازار در این روزها بسیار عجیب است و بیشتر به استقبال سهام زیانده یا سهامی که با نسبت قیمت بر درآمد بسیار بالا همراه هستند، می رود و از سهامی که بنیان قوی و سوددهی مناسبی دارند روی برگردانده و اغلب در محدوده منفی مورد عرضه و تقاضا قرار می گیرد.

در بازار امروز در نمادهای معاملاتی"وبصادر" با 140ریال سود، "هرمز" با 112 ریال سود "وخکاوه" و "خپارس" که دو شرکت زیان ده هستند و به ترتیب به ازای هر سهم خود مبلغ 452 و 472 ریال زیان اعلام کرده اند، شاهد انجام معاملات پر حجمی بوده که در این بین بازار به جای سهام سودده به دنبال خرید سهم "خکاوه" می باشد. این در حالی است که سهام شرکت هایی همچون سیمان بهبهان با سود هر سهم 8375 ریال، که بالاترین رقم سود در میان شرکت های فعال در بازار سرمایه است، با عدم اقبال سرمایه گذاران همراه است و این روزها اغلب در بازه منفی یا نزدیک به صفر تابلوی معاملات مورد دادو ستد قرار می گیرد.

تمامی این اتفاقات را در حالی شاهد هستیم که فردا برای اولین بار تعداد 997 میلیون و640 هزار سهم شرکت پتروشیمی مبین، در نماد معاملاتی "مبین" با سرمایه یک هزار و 425 میلیارد تومانی عرضه خواهد، که این عرضه اولیه نیز می تواند بر روند منفی بازار بیافزاید.

شاید با این رفتار نسبت به خرید و فروش سهام بازار بهتر بتواند به هدف خود که همان سفته بازی و موج سواری است، دست یابد. چنین رفتارهایی به همراه رفتارهای نهاد ناظر، در خصوص شفاف سازی این شرکت ها و سهامشان باید اصلاح شود چراکه باعث تشدید آن شده و نقدینگی و سرمایه گذاران را از بازار فراری می دهد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
فرهاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۱
آفرین بورس نیوز، دقیقا موافقم.
ناشناس
دوشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۸
به خدا برید سواد بورسیتون رو زیاد کنید. با این اطلاعات کمی که از بورس دارید هیچی نمیشید. این آدمی که اومده این مطلب رو گذاشته یا هیچی حالیش نیس از بورس یا از عمد این مطلب و بر علیه شرکت خاصی گذاشته و بورس نیوز هم با انتشار این مطالب نشون میده مغرضانه عمل میکنه.
ناشناس
دوشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۵
ناظر بازار که خوابه فقط بورس رسانه ها میتونن با شفافسازی جلوی این سفته بازی رو بگیرن
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳
باید عرض کنم فلان سهام زیانده افزایش سرمایه خوبی دارد ولی فلان سهام خوب هیچ تحولی برای سهامدارانش ایجاد نمیکند سرمایه گذاران دنبال سهم پر پتانسیل خودروساز ها هستند
ناشناس
دوشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۳
بورس نیوز عزیز در مورد افزایش سرمایه میتونید تلفنی مطلع شوید ,از اورده 220 % فعلا هم به سازمان فرستاده نشده است, ولی اقا رضا این شرکت اوضاع نابسا نی داره اگه دیدتون بلند مدت است نگهش دارید ولی برای کوتاه مدت با نظر بورس نیوز موافقم فقط روش دارن سفته بازی انجام میدن .توصیه
ناشناس
دوشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۱
خپارس اوج رویایی خواهد گرفت
ناشناس
ROMANIA
دوشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵
این حرف خیابانی بود که قانون نانوشته ای در فوتبال وجود داره که تیمی که گل نزنه گل میخوره حالا شما هم میگی بازاری که رشد نکنه محکوم به ریزشه!
فرهاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۶
آفرین بورس نیوز، دقیقا موافقم.
اماندا
دوشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۰
بورس نیوز خودتا ناراحت نکن همین فردا میرم تو کار سبهان سال89 باهاش بودم ازش راضی بودم.
فقط میدونی اخه کمباین 85 تومنه سبحان ...تومنه پول خوره اس اگه ریزش کزد باید برم بانک بزنم تا بتونم نوسانش را بگیرم.
جلال
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۳
نفرین بر این بورس
علیرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۰
میشه ی مدتم همانطور که این همه بازار منفی می خوره، همش مثبت بخوره! دو سه هفته پشت سر هم مثبت بخوره بسه... البته که آرزو بر جوانان عیب نیست... ولی اگه بشه چی میشه...
ناشناس
دوشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۸
با یه سطل ماست دریا دوغ نمیشه ولی اگر بشه چی میشه . تا فطانت هست کارها از دست همه خارج شده و بورس بی ترمز داره به ته دره سقوط میکنه . میگی نه از فطانت بپرس
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۳
تمام تقصیرا بندازید گردن سهامدار خرد.اما تیر اول و آخر را به این بازار در حال رشد اون حقوقی زد که یک ملیاردو ششصد ملیون سهم وبصادر را عرضه کرد و رفت.
به خدا با تمام وجود نفرینش میکنم
ناشناس
دوشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۹
کار خوبی میکنی نفرینش میکنی منم نفرینش می کنم
جلال
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۲
جناب فطانت با شما هستم شما چه جور مدیری هستین از روز اخرت بترسین از نفرین این همه سهامدار خرد بترسین شما دارین ما رو بیچاره میکنین
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۵
آقا دست از این اظهار نظرهای آبگوشتی بردارید و اینقدر دنباله رو بازار نباشید.یک سایت تحلیلی مثل بورس نیوز نباید حرف های عوامانه بزند که فقط احساسات عده ای که از روند منفی ناراحت هستند التیام پیدا کند.آخر این چه حرفی است که سبهان که 800 تومان سود دارد چرا رشد نمی کند اما خکاوه رشد می کند؟بورس ها در همه جای دنیا و نه فقط ایران به دنبال سودهای آتی هستند نه سود فعلی.یعنی سهمی که 1 ریال سود دارد اما احتمال می رود آن را به 10 تومان افزایش دهد رشد می کند اما سهمی که 1000 تومان سود دارد اما انتظار افزایشی وجود ندارد رشد نمی کند.سعی کنید به سهامداران آموزش درست بدهید نه اینکه حرف های پوپولیستی بزنید!
سعید
دوشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۶
آفرین/ با نظرت کاملا موافقم، سهمی که آینده خوبی داشته باشه رشد می کنه.
ناشناس
دوشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۱
کی گفته سبهان سودش رشد نمیکنه و کی گفته خکاوه الزاما سودش رشد میکنه؟!
ناشناس
دوشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۶
اینقدر این کلمه پوپولیست رو شنیدم حالم داره بهم میخوره.
هر کی هر جا میخواد بگه منم یه چیزی بلدم سراغ این واژه میره و یه ژست روشنفکری هم میگیره و ...........
انتقاد داری عزیز من حرفت رو بزن این کلمه ها رو از کجا در میارید؟؟
ناشناس
دوشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۱
این کی گفته که شما پرسیدی فرق اونی هست که تو 70 تومن خکاوه می خره و تا حالا 100 درصد سود کرده با کسی که همون موقع سبهان 4200 تومنی خریده و الان 3500 هم ازش نمی خرن...این فرق داشتن تحلیل درست و نداشتن تحلیل درسته
omid
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۴
بعد از چند سال سابقه ی بورسی این رو فهمیدم که بازار نسبت به عوامل دورو ورش خیلی هوشمند عمل میکنه ...بیخودی یه سهمی رو نمیخرند مثلا خپارس یا بهتره بگم اکثره سهم های خودروییها رو بیخود و بیجهت نمیخرند ...اکثر قدیمی های بورس خوب میدونن که گزارش خودرویی ها پر ابهام و دروغه ...مثلا سود ایران خودرو خیلی بیشتر از این حرفهاست .
علي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۸
يكي از مشكلات اصلي بورس نوسان گيري است .كاش با ايجاد قوانيني جلو اين پديده را ميگرفتند.
البته وبصادر سهم بسيار با ارزشي هست كه در صورت توافق هسته اي رشد عالي خواهد داشت .
داریوش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰
تمام این اتفاقها عمدی می باشد دیدید بعد از رونق چند روزه تعدادی از حقوقیهای وابسته باعث ریزش بازار شدند چون مخالف رونق اقتصادی وشفافیت هستند ومی خواهند تسلط خود بر اقتصاد را حفظ کنند وهم مانع حل شدن مسائل خارجی شوند .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۸
تا 12 اردیبهشت بازار خرابه.
مهراد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۷
چرا نباید روند سهام شرکتها رو به رشد باشد و در عوض مرتب سقوط و رو به پایین , چه اشکالی داره که مدتی هم سهم ها رشد کنند و نگاه ها متوجه بورس بشه و خیلی از سهامدارها که بعد از گذشت بیش 1 سال هنوز به اصل پولشون نرسیدن به اصل پولشون بعد از گذشت مدت طولانی برسند. آیا کسی حاضره سرمایه اش رو حتی برای یک روز درون بانک بگذاره و سودی دریافت نکنه , پس چرا این همه سهامدار برای مدتهای طولانی باید نه تنها سودی دریافت کردند بلکه زیان نیز متحمل شدند که این امر نه رضایت خدار رو در بر داره نه بنده خدا.