بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۱
طی معاملات روز جاری در تمامی گروه های فعال بورسی شاهد روند نزولی و افت قیمت سهام اغلب شرکت ها بودیم روند یکه اهالی تالار در شرایط فعلی بهانه ای جز عرضه اولیه سهام پتروشیمی مبنی برای آن پیدا نکرده اند.
کد خبر : ۱۴۷۴۳۰
نویسنده :
آموخته
با اتمام ساعات معاملات روز دوشنبه 94.02.07 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 504 واحد کاهش به رقم 48085 واحد رسيد. همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 986 واحد افت عدد 130413 واحد را تجربه كرد. شاخص قیمت (وزنی ارزشی) بورس نيز در روز جاري با 270 واحد کاهش به رقم 28054 واحد رسيد.

همچنین در این روز "فارس" با 40 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "حکشتی" با 68 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 5 واحد افت به رقم 742 واحد رسید.

در این شرایط امروز "جم" با 2 واحد رشد شاخص فرابورس بیشترین تأثیر مثبت را برجا گذاشت و در مقابل "شتران" با 2 واحد کاهش آن، بیشترین تأثیر منفی را بر این نماگر در پی داشت.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 1013 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 839 میلیارد ریال رسید.

روند خسته کننده و فرسایشی بورس با شدت بیشتر نسبت به معاملات روز گذشته امروز هم تداوم یافت تا مدار 65 هزار واحدی ایستگاه آخر شاخص کل بورس گردد.

براساس گزارش بورس نیوز، طی معاملات روز جاری در تمامی گروه های فعال بورسی شاهد روند نزولی و افت قیمت سهام اغلب شرکت ها بودیم روندی که اهالی تالار در شرایط فعلی بهانه ای جز عرضه اولیه سهام پتروشیمی مبین برای آن پیدا نکرده اند هرچند که بی راه هم نمی باشد چراکه عرضه بیش از 997 میلیون سهم این شرکت اگر به قیمت اسمی هم باشد 99 میلیارد تومان نقدینگی نیاز دارد که البته اتفاقی غیر ممکن است.

از همین رو شرایطی که ارزش معاملات بورس در روز جاری اندکی بیش از 101 میلیارد تومان بوده، رقم عنوان شده در غیر ممکن ترین حالت عرضه برابر با 99 درصد ارزش معاملات روز جاری می باشد.

از سویی دیگر در گروه های مختلف بورسی همچون بانک و خودرو، حمل و نقل و تجهیزات آنچنان روند منفی را شاهد هستیم که گویی همین دیروز پرونده مذاکرات هسته ای کشورمان با گروه 1+5 با اختلافات قابل توجه مختومه اعلام شده است. جالب است که این گروه بعد از توافق سیاسی لوزان آنچنان مورد اقبال بازار قرار گرفته بودند که در برخی از شرکت های گروه های مذکور شاهد رکورد در صف خرید و حجم معاملات بودیم.

به هر حال واقعاً آنچه که در شرایط فعلی بسیار تعجب برانگیز است علت نوسانات دسته جمعی نزولی اغلب سهام شرکت ها آنهم در قیمت های فعلی است، قیمت هایی که در گذشته و با اعمال تحریم های جدید هم شاهد آن به ندرت بودیم.

ما که متوجه نشدیم علت قهر اینچنینی نقدینگی و فعالان بازار سرمایه چیست، اگر شما متوجه شدید ما را هم در جریان بگذارید.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
matin
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۴
خیلی ساده هستید
ناشناس
دوشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۵
تا 12 اردیبهشت بازار همین جوری خرابه . کاری هم نمیشه کرد .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۴
دولت ميخواد با تمام قدرت حقيقيها را از بورس خارج كند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۶
فقط مقصر دولته که اصلا به فکر مردم نیس
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۷
دولت ميخواد با ايجاد جو نااميدي سهامداران خرد را كاملا از بازار خارج كنه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۷
من توصیه میکنم همه خارج بشید.دولت نمیخواد بورس جای هر کسی باشه..چون خیل کد های انلاین و اینکه فکر کردن میتونن درامد ثابتی داشته باشند و کار نکنند زیاد شده باید همشون برن..برین لطفا
ناشناس
دوشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۶
بفرما اول خودت خارج شو
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۸
در اين 2 سال گذشته تمام سرمايه گذاران نااميد و سرمايه هايشان نابود شده است
ناشناس
دوشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۱
خلایق انچه لایق
علی
ROMANIA
دوشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۸
افت شاخص امروز را میتوان به صراحت گفت چیزی به غیر از عرضه اولیه اعلامی نیست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۸
ضرر و زیان حقیقیها همان سود حقوقیهای دولتی است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۹
واقعا بابته تمام ضرر ها و زیان ها از روحانی سپاسگزاری می کنیم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۹
متاسفانه بایدگفت شرکتهای دولتی که بادولت ناهمسو هستند باعرضه های سونامی وار اصلی ترین عامل سقوط دوباره بازار پس از چند روز آغاز سال هستند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۹
سیاستهای ضد تورمی دولت قطعا اجازه رشد را به بورس نخواهد داد لااقل تا پایان این دولت
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۰
بازار کاملا کنترل شده و منفی معامله میشود این برنامه دولت است و زیاد خودتون را خسته نکنید. این دولت به هیچ کس نون نمیرسونه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۰
خدا لعنت کنه هرکسی را که باعث و بانی این ضرر شدید ما سهامداران جز شده
هرچی پس انداز داشتیم دود شد رفت هوا
پسر خاله
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۴
من علت قهر را میدانم.بارها گفته ام باز هم میگویم.مسئولین بورس نگذاشتن اعتماد به طور کامل به بورس برگردد .با عرضه ی بیمورد سهام بورس در نطفه خفه شد.هنگامی که یک آتش هم میخوای روشن کنی اول شعله ور شدنش اگه خارو خاشاک زیاد رو اون بریزی آتش خفه میشد و با دود زیاد موجب فرار کردن اطرافیان میشه اما اگه گذاشتی کم کم شعله ور بشه اتشی خوبی میشه که میتونی به راحتی از اون استفاده کنی.بورس تهران هم خفه کرد باید یک باد تندی از اخبار مثبت بیاد تا دوباره شعله ور شود.البته اگه حقوقیا و مدیران بورس بگذارن. ما هم که کنار این آتش خفه کرده موندیم داریم از شدت ضرر داغون میشیم.خدا را شکر بیش از هفت ملیون سهامدار تصمیمات غلط و بی برنامگی دولتمردا را به وضوح دیدن مسئولین بورس را دیدن که برا جلوگیری از رشد بورس برنامه داشتن اما هنگام سقوط بورس خبری از اونا نشد.
سعید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۱
سلام اینطور که از حجم معاملات و فعالیت حقوقی ها پیداست همچنان وقت ورود به بازار نیست. سوال مهم اینکه این همه نقدینگی برای عرضه اولیه مبین از کجا خواهد آمد؟ به نظر من همون نقدینگی که صف 1.8 میلیاردی بانک صادرات و 700 میلیونی بانک ملت یا 250میلیونی خودرو یا 160میلیونی سایپا رو شکل داده بود. الان در قالب کدهای جدیدالصدور وارد بازار خواهند شد و نه تنها عرضه اولیه را ساپورت می کنند بلکه بخش دیگری از نقدینگی شروع به جمع آوری سهام دیگر شرکت ها در منفی کامل فردا خواهند کرد. به شخصه از شیوه مدیریت و نظارت مدیران سازمان بورس و واحد ناظر بازار به شدت ناراحت و نگران هستم چرا که با این نابسامانی ها اوضاع هر روز بدتر از روز گذشته می شود. قیمت ها به قبل از توافق برگشته اند. حالا برای اینکه این کف قیمتی ها حمایت بشن و نروند به سمت کف سالانه صلواتی بلند عنایت بفرمایید
مجید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۲
مشکل از خودمانه که خیلی ساده ایم
ساري
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۵
معلومه عرضه بي مهابا هنگام صف خريد،،عدم مديريت از سازمان بورس ، روند غلط در اجراي عرض اوليه، روند نزولي طي ٢ سال اين واقعيتي اسفناكه كه هنوز تمومي نداره
ساده لوح
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۶
در بازار سرمایه ای که با یک کلیک آنلاین میشود شناسایی سود کرد .با یک کیلک آنلاین ازسهمی

خروج وبه سهمی دیگر ورود کرد.بایک کلیک آنلاین کاملا نقدشد.

در بازار سرمایه ای که مسئولین ذیربط و بی ربط

درعمل و سخنشان هیچ بویی از حمایت ازبورسبه مشام نمی رسد.و در خوش بینانه ترین

حالت توافق مذاکرات هسته ای حدود 2ماهه دیگر است .سرمایه گذار بی حوصله می شود و

فراری تا وقت سیگنالی از روی امیدواری .ولذا این رفتار بازیگران بازار سرمایه آنچنان معمای زیاد پیچیده ای نیست
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۳
تازمانیکه قدرت وارداتی ها از تولیدی بیشتر است
اجازه رشد سهام که باید تولید تقویت شود نمیدهند بدولت مربوط نیست در گذشته دنبال کنید که بالان رسیده !!!!راه چاره قطع واردات وقاچاق ورانت ان است که فعلا نمیشود ؟؟؟؟
مردمي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۵
با سلام باز هم ميگويم با صداي بلند ميگويم درود و سلام خدا بر محمود احمدي نژاد كه لااقل با سرمايه مردم بازي نكرد خدا نگهدارت منتظرت ميمانيم .
حسین
دوشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۲
بنده یکی از طرفداران روحانی بودم... اما الان میگویم...اشتباه کردم..خدایا توبه..توبه ..توبه...
ناشناس
سه‌شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۶
در همین دولت روحانی سرمایه سهامداران چندین برابر شد ان هم طی 6 ماه باید یه خورده انصاف داشت عزیز من قرار نیست در همیشه روی یک پاشنه بچرخد طبیعت بازار سرمایه همین بالا و پایین شدن هاست در ضمن قرار نیست همیشه شما خریدار و فروشنده باشید گاهی باید بیشتر بیننده بود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۸
دولت سیاست ضد تورمی دارد و شرکتها هم از سود سهام می زنند و حاضر نیستند از هزینه های پرسنلی بزنند و حتی آن را افزایش می دهند و بهره وری را هم نمی توانند افزایش دهند پس قربانی سهامدار است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۳
باسلام بورس نیوز عزیزاین قهر هیچ نیست جز بی اعتمادی و دلسردی از مدیران بازار . از صدر تاذیل بشکلی عمل میکنند که گوئی هدفی جز نابودی سرمایه های مردم ندارند . باید قبول کنیم اونی هم که نوسانگیری میکنه بنده خدا چاره ای نداره .سرمایه تمام عمرش یا نابود شده یا درحال نابود شدنه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۹
بورس نیوز عزیز اطلاعیه ناظر بازاررو درمورد مبین بخون و با هرمز و سایر عرضه اولیه مقایسه کن . اگر طبق روال گذشته عمل میشد حداقل 60000سهم واسه آنلاینها باید درنظر گرفته میشد اما اینبار تصمیم گرفتن که 10000بیشتر ندن . خوب چه بی اعتمادی بیشتر از این .
رحیم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۱
با درود به جناب سر دبیر گل و همه زحمتکشان بورس نیوز ما شنیدیم الله و اعلم که روز هایی که قیمت نفت در حدود 50$ و شاید هم کمتر بود هم عربستان و هم ایران به خریدارانشان تخفیف هم میدادند چطور ممکنه به شرکتهای پتروشیمی و پالایشگاهی داخلی که ده ها طرح توسعه و مهمتر از آن میتوانند ایجاد اشتغال کنند این همه سختگیری واقعا مشگل کجاست با سپاس فراوان وتقدیم احترام.
نادر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۰
حمایت تنها چیزی که رعایت نمیشود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۹
تبریک به مدیران محترم
مبین نیامده هدیه خود را به سهامداران تقدیم کرد.
افت 600واحدی شاخص هدیه مبین به بازار سرمایه مبارک باشه.
راستی افت 600واحدی شاخص چند میلیارد ضررمیشه .فکرمبلغش از 7درصد مبین بیشتر باشه.با این حساب اگه مبین فردا رایگان همه عرضه بشه باز به سهامداران ضرر زده.
سیدجلال
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۸
یک کمی هم تقصیر خود سهامداران است اگه یکمی تحمل داشته باشند وسهامشون عجولانه عرضه نکنند خیلی مسایل حل میشه وبنفع خودشون است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۳
جواب سوال شما پیش آقای مصطفی است .

خجالت نکشید منتشر کنید. ایشون و امثال ایشون بازار رو به این حال در آوردن
ساده
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۱
منفی دیروز و امروز و فردا بخاطر عرضه مبینه

آخه این چه وقت عرضست؟
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۸
من یه حقیقی کوچک هستم ولی به اونایی که میخواند از بازار خارج بشیم میگم من اصلا نمیفروشم بیایید یک هفته اصلا نفروشیم. ضررش کمتر از این وضعه
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۱
فردا خواهید دید مثل آب خوردن چند صد میلیارد تومان از سهام مبین به فروش میرسد. هنوز ماشاله پولها جای امن خوابیده و به موقع وارد میشه.
مازیار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۲
واقعاً صبر میخواد صبر به تمام معنا که حداقل میدونم من ندارم.دیگه به بیخ حلقم رسید.فقط میتونم بگم خداقوت روحانی و تیم نسبتاً محترم اقتصادیت.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۸
اقای ناشناس 14 :59 تو این سیاست ضد تورمی سود بالاتر از 20درصد یعنی چی؟؟؟؟
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۴
بنده اين دو سهم را كه نام ميبرم را ندارم اما ادم مانده چي بگه به اين نوع مديريت سازمان بورس!!
سهمي مثل غالبر با 20درصد صعود چند روزه
بلافاصله سازمانه نامه نوشته به شركت كه چرا سهم شما كمي رفته بالا!!
در حاليكه سهم بالاي 500 بوده اكثر سهامداران حقيقي در اين سهم ورشكست كردند
براي پايين امدنش هيچ دليلي و شفاف سازي نداشته
و حمايت كردند اما براي اين صعود كوچك كه شايد تكنيكي هم بوده
ظرف چند روز جلويش را گرفتند
حالا اين از اين...
بعدي سهم فمراد كه نزول وحشناكي داشته هر روز سهامدار عمده در منفي انرا صف فروش ميكند و پايين مياورد
ايا اين دليل نميخاد؟؟
چرا شفاف سازي نميشه شركت آيا مشكل بزرگي داره؟ باز بايد براي اينهمه افت انهم از ناحيه فروش عمدي در منفي سهامدار عمده نياز نداره به شفاف سازي؟؟
بنده ماندم كه چرا سازمان از افزايش قيمت حتي خيلي كم جلوگيري ميكند اما از اين افتهاي وحشتناك كه بيشترش هم عمدي و دستكاري شده در قيمت هست هيچ نوع كاري انجام نميدهد؟؟؟!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۰
شما هایی که به دولت رای دادید الان باید این وضعیت رو هم تحمل کنید 2 سال رکود بدتر از این روزها در انتظار همه است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۵
مدتی بعد از تفاهم نامه لوزان گفتند هنوز خبری نیست و اثر آن را خنثی کردند.
عرضه اولیه سنگین داده شد که جلو رشد را بگیرد.
حقوقی ها زیاد عرضه می کنند.
اینها سه دلیل منفی شدن بازار هست و احتمالا حداقل تا تیر ماه وضعیت همین است.
فعلا باید نظاره گر بود و یا در صورت امکان از این فرصت خرید 2 ماهه استفاده کرد و پله ای خرید کرد. به اعتقاد من موج صعودی در راه است.
گمنام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۴
در ایران نباید بدنبال علت بود.باید بدنبال رانت بود.بهمین سادگی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۰
باور کنید هر کسی از این سهم مبین بخره بدام خواهد افتاد تجربه نشان داده شرکتهای که با حجم بسیار بزرگ در این یک سال اخیر وارد بورس شدن قیمتشون رشد نکرد که هیچی حتی اومدن زیر. قیمت زاتی.حالا از ما گفتن دوست داری پولت بلوک بشه بسم الله.
سسس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۹
مسئولین بورس به فکر سهامداران نیستند بازار را هیجانی می کنند تا سهام بنجول دولتی را بفزوشند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۸
بورس وحشت
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۰
چرا دو ساله بورس اینجوری شده