بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۱
علاوه براین صندوق تأمین آتیه کارکنان بانک ملت بیش از هفت میلیون سهم بانک ملت را تحصیل کرد و شرکت سرمایه گذاری مهر بیش از یک میلیون سهم "وسپه" را به تملک خود درآورد.
کد خبر : ۱۴۷۴۴۴
نویسنده :
جمشیدی
معاملات روزهای گذشته بورس همچنان در مدار نزولی قرار دارد و سهامداران حقیقی و حقوقی هر کدام سهمی را در روند معاملات به خود اختصاص می دهند که البته در این بین همواره حضور سهامداران حقوقی در بورس و نیز داد و ستد سهام توسط آنها توجه فعالان بازار سرمایه را به خود معطوف کرده است.

از این رو در این گزارش تعداد سهام خریداری شده و به فروش رفته توسط سهامداران حقوقی شرکت های بورسی طی چهار روز معاملاتی مورد بررسی قرار گرفته که البته حجم معاملات بزرگان بورس چندان قابل توجه نبوده است.

براساس گزارش بورس نیوز، شرکت سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران بیش از دویست هزار سهم شرکت سرمایه گذاری اعتبار ایران را طی چهار روز معاملاتی گذشته خریداری کرد و سرمایه گذاری صبا تأمین چهار صد هزار سهم بانک ملت را در کنار بیش از دویست هزار سهم "تیپیکو" و حدود پانصد هزار سهم شرکت پارس دارو را به پرتفوی بورسی خود افزود.

علاوه براین صندوق تأمین آتیه کارکنان بانک ملت بیش از هفت میلیون سهم بانک ملت را تحصیل کرد و شرکت سرمایه گذاری مهر بیش از یک میلیون سهم "وسپه" را به تملک خود درآورد.

همچنین بیش از چهارصد هزار سهم "پردیس " و بیش از دو میلیون و پانصد هزار سهم "پترول" به پرتفوی بورسی شرکت گروه مالی ملت رفت.

بر اساس اطلاعات موجود، شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین بیش از 150هزار سهم "وپترو"" و بیش از دویست هزار سهم "شفن" را خریداری کرد.

شرکت گروه توسعه مالی مهر آیندگان طی شنبه هفته جاری 200 میلیون سهم "وغدیر" و بیش از دویست هزار سهم "شسپا"را به تملک خود در آورد.

همچنین صندوق سرمایه گذاری بازارگردانی حکمت چهل میلیون سهم بانک حکمت ایرانیان را تحصیل کرد.

این در حالی است که برخی از سهامداران در نقش فروشنده ظاهر شدند و اقدام به فروش سهام تحت تملک خود کردند.

در این بین سازمان خصوص سازی یش از یک صد میلیون سهم بانک ملت را فروخت و در کنار آن شرکت آلومتک حدود سه میلیون سهم آلومراد را عرضه کرد.

براساس این گزارش، صندوق حمایت و بازنشستگی آینده ساز طی شنبه هفته جاری یک میلیون سهم "فلوله" را از تملک خود خارج کرد و شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا 10 میلیون سهم سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی را به فروش رساند.

علاوه بر این، در نماد "پترول" شرکت بازرگانی پتروشیمی عرضه کننده بیش از 54 میلیون سهم آن بود و همچنین شرکت مدبران اقتصاد بیش از 44 میلیون سهم این مجموعه را از پرتفوی سرمایه گذاری خود خارج کرد.

در این بین شرکت سرمایه گذاری عمران و توسعه اناران یک میلیون سهم "ثاژن" را فروخت.

همچنین شرکت سرمایه گذاری توسعه ملی بیش از یک میلیون سهم "وبانک" را به پرتفوی بورسی خود افزود و در مقابل فروشنده یک میلیون و 500 هزار سهم آن بود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۵
حقوقی هر وقت توی بازار دیده شده فقط فروشنده بوده شما سایپا رونگاه کن انگار اصلا حقوقی ندهره که حمایت کنه حالا اگه بازرا مثبت باشه که البته بعید میدونم انوقت ببین حقوقی چه بفروس بفروشی راه میاندازه ؟
ناشناس
سه‌شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۸
دقبقا
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۶
خدا از سر حقوقیا نگذره.
قیمت سهم کم کم بالا میره تا به یک جای خوب میرسه یهمیی کلی سهما میریزه تو بازار و سهما از قیمت مثبت به منفی میکشونه .بابا ما هم میخوایم تو این بازار نون بخوریم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۵
حقوقی فقط سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی نفت... میلیارد میلیارد سهم عرضه می کنه

بقیه حقوقی های بازار ول معطلن بابا!!!
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۵
حقوقی نگو که دلم خونه....از گذشته حرف نزن که بدجوری دمق میشم....به آینده امیدوارمون نکن که تو این کشور آینده نداریم...امان از رانت وتبانی...
امين
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۴
سرمايه گذاري بازنشستگي نفت! نمادش چيه تو بورس ؟ سهمادار چيه؟
حقوقي ها اعصابشون خرد شده. هيچي حاليتون نيست حرف نزنيد موجب خنده بشيد
امين
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۰
نقدينگي نيست بي ربط حرف نزنيد، سود دهي شركت ها هم پايين اومده به حقوقي ها چه ربطي داره دولت پول نداره
مهدی
GERMANY
پنجشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲
چطوری حقوقی جان؟؟؟؟؟؟