بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۱
کد خبر : ۱۴۷۵۰۵
پول‌نیوز-علی طیب نیا در یادداشتی اعلام کرد: وزارت امور اقتصادی و دارایی به عنوان یک اَبَر وزارتخانه تقریبا در ٢٠ حوزه تخصصی اعم از بانک، بیمه، بورس، گمرک، مالیات، سرمایه گذاری خارجی و حوزه های متنوع اقتصادی دیگر فعالیت دارد.

ایجاد مشکل در هر کدام از این حوزه‌ها می‌تواند منجر به بحرانی در کشور شود. بنابراین برای جلوگیری از بروز این مشکلات و رهایی از غرق شدن در موضوعات کوتاه‌ مدت و کم عمق، داشتن یک نگاه راهبردی و ایجاد تغییرات ساختاری - نهادی را مبنای کار خودم و وزارت اقتصاد قرار دادم.

با کمک تیمی از همکارانم، عزم خود را در وزارتخانه جزم کرده‌ایم که فراتر از گرفتاری های روزانه و بدور از هیاهو، ۸ ابر پروژه را به صورت ویژه طراحی، اجرا و رصد کنیم. همچنین سازمان‌های وابسته را ملزم به انتشار اسناد راهبردی شان در وب سایت های خود کرده‌ام.

در این بین برخی به من توصیه اکید داشتند که برنامه ها و پروژه ها را اعلام نکرده و آنان را به مطالبه عمومی تبدیل نکنم، اما تصمیم من این بود که تعهدات و برنامه های خود را به مردم اعلام کنیم. می دانم این کار برای مجموعه وزارت اقتصاد تبعات زیادی در پی دارد اما منافع آن که شامل مشارکت و نظارت مردم و تبدیل آن به خواست عمومی است بیشتر از هزینه های آن است.

عنوان این ۸ اَبَر پروژه عبارتند از:

توسعه و تسهیل تجارت فرامرزی با ایجاد پنجره واحد تجاری
ایجاد بستر یکپارچه تبادل اطلاعات اقتصادی (بیتا)
مدیریت دارایی‌های دولت (مولدسازی دارایی ها)
شفاف‌سازی‌و‌هوشمندسازی عملیات‌مالی دولت (خزانه‌داری‌ الکترونیک)
بهبود محیط کسب وکار (بسترسازی و توانمندسازی اقتصاد مردمی)
متوازن‌سازی و روزآمدسازی نظام تامین مالی کشور
سهولت‌بخشی و شفافیت بخشی به نظام جامع مالیاتی
ساماندهی سهام عدالت و تاسیس صندوق های دارایی های مردمی
منبع:مهر

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
ROMANIA
سه‌شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۱
بهتره بگیم 8 ابر شعار!
فرهاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۹
امیدواریم شاهد عملی شدنشون هم باشیم. تو دولت قبل صحبت کردن از پروژه هایی که هیچوقت شروع نشدند یا شروع شدند و هیچوقت به پایان خوشی نرسیدند به قیمت بی اعتبار شدنشون تمام شد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۵
با توجه به فرهنگ شدن رشوه و اختلاس ای کاش برای جلوگیری از فساد و نظارت بر فعالیتهای این وزارت خانه که طبق گفته وزیر محترم ذاتا زمینه فساد در آن وجود دارد نیز پروژه ای تعریف می شد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۸
خو ايي كه گفتي يعني چه؟؟؟؟
شعاری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۴
ایشون سال 92 هم شعار تولید و حمایت از بورس سر دادن و نتیجشو دیدیم که اصل سرمایه سرمایه گذاران را هم از بین برد
ahmad
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۴
اقای وزیر ترتیبی فراهم کنید هر چه زودتر قیمت خوراک پتروشیمیها را معلوم کنید که این بلاتکلیفی نه تنها باعث رونق بورس نمیشه بلکه تکلیف سرمایه گزار خارجی هم مشخص نیست اینها درسته که گفتید ولی تا سرمایه گزار خارجی وارد نشه و بانکها با این میزان سود تسهیلات این کشور وتولید سرو سامان نمیگیره اساسا ایران تنها کشوری است که بدلیل دستهای پشت پرده و رانت های کلان از سرمایه گزار خارجی حمایت نمیکنه سرمایه گزار داخلی هم که میاد با چندر غاز کل یک کارخانه رو با نودو نه در صد تسیلات از بانک در بورس میخره و معلومه بعدش چه اتفاقاتی که نیافته و حتما تمام بدهی کارخانه را از این مردم ضعیف میخواد پرداخت کنه این هم از سرمایه گزار داخلی