بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۲
پس از هشت ماه دوری از بازار و با افت 16 درصدی قیمت سهم

"کفپارس" به بورس بازگشت/ رکورد برگزاری مجمع شکسته شد!

نماد معاملاتی شرکت فرآورده های نسوز پارس دقایقی پیش با کاهش 16 درصدی قیمت سهم پس از هشت ماه توقف بالاخره به تابلوی معاملات بازگشت.
کد خبر : ۱۴۷۷۱۵
نویسنده :
کیوان فر
نماد معاملاتی شرکت فرآورده های نسوز پارس دقایقی پیش با کاهش 16 درصدی قیمت سهم پس از هشت ماه توقف بالاخره به تابلوی معاملات بازگشت.

به گزارش بورس نیوز، "کفپارس" در حالی به قیمت حدود 377 تومان معاملات خود را پس از ماه ها توقف از سرگرفت که تاکنون 2.3 میلیون سهم آن در بازار میان خریداران و فروشندگان حقیقی دست به دست شده است.

شایان ذکر است "کفپارس" 18 شهریور ماه سال گذشته جهت برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده به منظور انتخاب اعضای هیأت مدیره متوقف شد، اما این نماد تا روز جاری همچنان متوقف مانده بود.

بر اساس این گزارش، علت این توقف نوسانات معاملات "کفپارس" و تخلف از مفاد بند ب ماده 99 قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه و فروش 78 درصد از سهام این مجموعه توسط شرکت تکادو به نمایندگی از سهامداران عمده در خارج از سامانه معاملات بورس اعلام شده بود.

در پایان گفتنی است پیش از این در تاریخ 30 فروردین ماه سال 93 مجمع عادی سالیانه "کفپارس" برگزار شد که به دلیل آنکه به حد نصاب قانونی نرسید، مجدد تا تاریخ 22 شهریور ماه همان سال به تعویق افتاد. با این حال در آن جلسه نیز به علت عدم توافق خریدار و فروشنده در خصوص واگذاری سهام شرکت پیرامون تصویب صورت های مالی سال 92 و تنفیذ معاملات مشمول ماده 129 اصلاحیه قانون تجارت و انتخاب اعضای هیأت مدیره تصمیم گیری نشد تا مجمع با اعلام تنفس، هر گونه تصمیم گیری را در خصوص موارد مذکور به تاریخ 93.7.5 موکول کند.بدین ترتیب رکود برگزاری مجمع با تشکیل 10 جلسه دیگر در این شرکت طی سال 93 شکسته شد تا در نهایت این سهم به دوران غیبت طولانی مدت خود در بورس پایان دهد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
هومن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۸
واقعا به این میگن شفافیت تو اقتصاد....گناه این سهام دارا چیه؟
امید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۳
دمتون گرم شما همیشه این سهم رو پیگیری کردید ،پیروز باشید
سردار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۲
متاسفانهتوی لحظه بازگشایی هم حقش رو خوردند ،قیمتش داشت بالا میرفت تعداد اردر خرید 380000 تا بود روی قیمت 3711 وتعداد اردر فروش فقط 50000تا و سریع تعداد خریدار داشت زیاد میشد ولی متاسفانه ناظر بازار قبل از اینکه تعداد خریدار وفروشنده با هم برابر بشن در کسری از ثانیه سهم رو باز کرد همین الان هم میشه معاملات وتعداد خرید وفروشش رو چک کرد....حالا به چه علت خدا دادند.