بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۲
مستطيل شيشه اي تالار

صرفاً جهت اطلاع وزیر اقتصاد

امروز در حالی بازار سرمایه فعالیت خود را آغاز کرد که اغلب فعالان این بازار خود را برای رویارویی با یک بازار سبز و هیجانی آماده کرده بودند چراکه وعده وزیر اقتصاد برای حمایت بانکها از بازار سرمایه سبب ایجاد یک نگاه خوشبینی و امیدواری در بین اهالی تالار شده بود که متأسفانه عدم رویداد چنین اتفاقی نا امیدی و نا اطمینانی را در بین سهامداران بیش از پیش افزایش داد.
کد خبر : ۱۴۸۳۵۱
نویسنده :
آموخته
با اتمام ساعات معاملات روزیک شنبه94.2.27 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 0.09 واحد کاهش به رقم 45934 واحد رسيد. همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 437 واحد افت عدد 130057 واحد را تجربه كرد. شاخص قیمت (وزنی ارزشی) بورس نيز در روز جاري با 28 واحد کاهش به رقم 27130 واحد رسيد.

همچنین در این روز "پارسان" با 57 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "مبین" با 29 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 11 واحد کاهش به رقم 726 واحد رسید.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 941 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 1465 میلیارد ریال رسید.

در اولین روز از معاملات بازار سرمایه پس از وعده حمایت مسئولین و متولیان این بازار توسط 5 بانک بزرگ کشور اما متأسفانه در معاملات روز جاری بجز سهام بانک صادرات که آنهم رقمی در حدود 5.5 میلیارد تومان توسط حقوقی به این سهم وارد شد (که اصلاً جزء ارقام حمایتی بحساب نمی آید) از دیگر حقوقی های بازار خبری نبود.

بر اساس گزارش بورس نیوز، امروز در حالی بازار سرمایه فعالیت خود را آغاز کرد که اغلب فعالان این بازار خود را برای رویارویی با یک بازار سبز و هیجانی آماده کرده بودند چراکه وعده وزیر اقتصاد برای حمایت بانکها از بازار سرمایه سبب ایجاد یک نگاه خوشبینی و امیدواری در بین اهالی تالار شده بود که متأسفانه عدم رویداد چنین اتفاقی نا امیدی و نا اطمینانی را در بین سهامداران بیش از پیش افزایش داد.

امروز در حالی قرار بود که بانکها از بازار سرمایه حمایت کنند که این فعالان حقوقی حتی سهام خودشان را هم نتوانستند سبزپوش کنند چه برسد به کل بورس.

البته شاید هم باید به بانکها حق داد چون از طرفی به آنها دستور ورود نقدینگی و حمایت از بازار سرمایه داده می شود که از سوی دیگر این بازیگران بورسی مجبور هستند تا دستور وزارت اقتصاد و بانک مرکزی را برای خروج از بنگاه داری و فروش سهام زیر مجموعه طی سه سال اجرایی نمایند.

از همین رو شاید خواسته اخیر مسئولین از بانکها خیلی هم معقول و منطقی نباشد و باید برای ورود نقدینگی به بورس فکر راه چاره ای دیگر باشند.

اما اینکه چرا خواسته ها و دستورهای وزیر اقتصاد به گوش فعالان حقوقی بازار نمی رسد علامت سؤال بزرگ این روزهای اهالی تالار است.

جالب است که نه تنها بانکها بلکه دیگر حقوقی های فعال بورس هم اعتنایی به درخواست های وزیر ندارند به هر حال اگر از حقوقی های تحت مدیریت بانکها بگذریم، تعداد حقوقی های فعال بورسی که البته نقدینگی قابل توجهی هم در دست دارند کم نیست که اغلب آنها یا صندوق های بازنشستگی هستند یا شرکت های سرمایه گذاری تحت نظر سازمان ها و نهادهای مختلف، شرکت هایی که اغلب در دولت گذشته جزء فعالترین بازیگران و فعالان بازار سرمایه محسوب می شدند و از قضا سودهای خوبی هم شناسایی کردند ولی این روزها فقط تماشاچی بورس هستند.

از سویی دیگر نکته قابل توجه بی اعتنایی شرکت های سرمایه گذاری بورسی می باشد که سهامشان در این بازار قابل معامله بوده و در شرایط فعلی حال و روز خوشی هم ندارند، اینها نیز بی تفاوت به نظاره آب شدن سرمایه خود و سهامداران بازار نشسته اند.

واقعاً اینگونه بی تفاوتی بزرگان حقوقی بازار سرمایه که این روزها شاهد آن هستیم جای تأمل بسیار دارد چراکه اینها همان هایی هستند که در دولت گذشته در صف خرید سهام شرکت های بورسی با قیمت هایی بسیار بالاتر از رقم های فعلی نشسته بودند اما اکنون نه تنها نظاره گر هستند بلکه صدای وزیر اقتصاد را هم نمی شنوند.

واقعاً صدای درخواست حمایت را نمی شنوید یا نمی خواهید که بشنوید؟

جناب آقای وزیر اینگونه که از رفتار حقوقی های بازار بر می آید ظاهراً نظرات و دیدگاه های آنها همسو با شما نیست و به نگاه دولت قبل نزدیک تر بوده که این موضوع حداقل در رفتار شرکت های حقوقی زیر مجموعه بانکها بخوبی نمایان است، آیا وقت آن نرسیده که مدیرانی در این شرکت ها بر سر کار آیند که با نگاه شما همسو و نزدیک باشند؟

آقای دکتر ظاهراً برخی نهادها و ارگانهایی که تا دیروز معاف از مالیات بودند و امروز به دستور شما مجبور به پرداخت مالیات هستند، با فروش سهام خود از طریق بورس در حال جبران هزینه مالی وارد شده می باشند البته سعی کردیم با نگاه خوش بینانه تحلیل کنیم.

آقای وزیر اگر بر روی نحوه انتخاب مدیران این شرکت ها نفوذ ندارید حداقل در انتخاب مدیران شرکت های سرمایه گذاری زیر مجموعه بانکها و نهادهای تحت نظر وزارت خانه خود اعمال نظر کنید چراکه حضور مدیران هم نظر و موافق با سیاستهای دولت و وزارت اقتصاد، بسیار راحت تر و با هزینه ای کمتر می تواند شما را به اهدافتان برساند. شاید وقت خانه تکانی مدیرانی که از دولت قبل بر سر کار مانده اند و یا اخیراً انتخاب شده اند اما هم نظر با شما نیستند رسیده باشد.

در پایان پیشنهاد می شود به جای آنکه بانکها بطور مستقیم نقدینگی را وارد بازار سرمایه کنند، بخشی از این نقدینگی در غالب صندوقی مشخص بصورت تسهیلات با بهره ای کمتر از رقم فعلی در اختیار شرکت های سرمایه گذاری قرار گیرد تا این پول با نگاه های متفاوت در سهام مختلف سرمایه گذاری شود، البته فراموش نکنیم که باید واحدی مشخص جهت نظارت بر این روند از سوی وزارت اقتصاد مشخص گردد تا این پول صرف خرید سهام شود نه فعالیتهای خارج بورسی چراکه طی مدت کوتاهی که روند بورس پس از مذاکرات لوزان صعودی بود برخی حقوقی ها از آب گل آلود ماهی گرفتند و پول را از بورس به جهت صرف در بازاری غیر از بازار سرمایه خارج کردند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۵
خيلي خوش خيالين ! رويارويي با يك بازار سبز!!!
علی
يکشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۰
تا وقتی تغییر قوانین بی خردانه پایانی سال 92 نرخ خوراک و سنگ آهنی ها و پالایشی ها اصلاح نشود ،سایه سنگین بی اعتمادی بر اهالی بورس از حقوقی تا حقیقی حکمفرماست و تغییر رییس بورس و غیره دردی را دوا نخواهد کرد ، متاسفم برای اقتصاد دانان کم سواد که هر روز در گوشه ای رجز میخوانند ولی مشکل به این سادگی (بی اعتمادی) را هنوز درک نکرده اند !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
يکشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۳
بفروشید که هیچ کس حمایت نمیکنه مگه حقوقی بیکاره که بیاد از منو شما حمایت کنه نقد کنید منتظر بمونید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۸
حقوقی ها با وزیر لج دارند و میخواهند با این عمل به وزیر دهن کجی کنند ، حالا وزیر چرا عکس العمل نشون نمیده الله و اعلم؟؟؟
ناشناس
GERMANY
يکشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۱
بهترین کار تشویق احمدی نژاد و تیمش است مثل تماشاگران پرسپولیس که دایی را تشویق میکنن به نشان اعتراض
alisa
يکشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۷
پیشنهاد خوبیه و مقایسه خوبی نبود علی دایی کجا محمود کجا
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۲
چرا سهامداران حقوقی و مدیران بانکها دست رد به تقاضای وزیر زدند
ارسلان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۰
حمايت نمي كنند چون به نظرشون ضرر مي كنند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۳
ای کاش حال که حقوقی ها متحد شده اند حقیقی ها هم متحد شوند و با نفروختن سهام بازار را سبز کنند. به خدا میشود. فقط اطلاع رسانی لازم است. بورس نیوز فکر کنم خودت باید دست بکار شوی. از طریق این سایت یا اس ام اس یا تبلیغات تلویزیونی. نمیدونم ه رجوری... ولی میشه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲
احمدی نژاد وقتی حرفی میزد باید انجام میشد در غیر اینصورت شخص خاطی را در هر مقام و منصبی برکنار میکرد .
تحلیلگر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۱
بازار باید تایم اصلاحش رو تموم کنه . طبق نرم افزار تحلیلی ، تایم اصلاح بلند مدت خود اواخر خرداد تموم هست.اینو از من داشته باشید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۴
مرسی جناب آموخته الحق که گل گفتین
محمود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۵
ورود حقوقی ها برای بهبود وضع موجود، تا زیرساختهای بورس مهیا نگردیده، راه حل قطعی و نجات بورس نیست. بازار بورس نیاز به تحرک به سمت جلو دارد. وجود محدودیتها، کسورات فراوان از جمله مالیات بر فروش؟ کارمزد نسبتا بالای کارگزاران بورس و... از یکطرف و از طرف دیگر بینش دلال معابانه برخی از حقوقی ها و کارگزاران که به سود مقطعی و آنی می اندیشند، نشان از یک بازار بسیار بدون ساختار و پر استرس دارد. عملکرد حقوقی در حال حاضر همان بیان: "یکی بر سر شاخ و بن می برید است". نیاز بازار بورس جذب مویرگی سرمایه است، که در آن می توانند صندوقهای بازنشستگی و سرمایه گذاریها و بانکها در آن نقش اساسی ایفا نمایند.لذا در وحله اول شناخت و ایجاد روشهای جذب سرمایه که ساختار اصلی بازار سرمایه را تشکیل می دهند، ضرورت دارد.آیا مدیران این واحد ها از این دانش برخوردارند و تجربه عملی در این مهم کسب کرده اند؟
اگر بطور سیستماتیک ابتدا به ایجاد ساختار حرفه ای سرمایه گذاری در بورس در ایجاد و اعمال راهکارهای متفاوت در جذب سرمایه و از طرف دیگروعمدتا در ایجاد وتحکیم نظارت در بورس اقدام ننمایم، سیر گردش نزولی و در نتیجه کاهش سرمایه موجود بازار، تنها نیازمند حمایت مستمر دولت برای ایجاد تعادل در برقراری آرامش در بورس خواهد بود"، که این نیز در بلندمدت بی نتیجه است.
جلال
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۸
بخدا دیگه خسته شدیم الان 20 ماه هستش بازار همینه هر روز یه وعده چرا همش وعده ؟بس کنید تورخدا این مملکت با بودن شماها هیچ وقت بوی پیشرفت رو به خودش نمیبینه شماها که به ما رحم نمیکنید به خارجی ها رحم میکنید
مجید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۰
بازار سهام نمای واقعی از اقتصاد بیمار این روزهای کشور است.
امینی
ROMANIA
يکشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۲
بانکها وخودرو ورشکسته .پیشرو بورسند 6500 میلیارد پارسیان به قول نیلی پارسال سود موهوم تقسیم شده سهامدارهای امسال باید جورش را بکشند
حمید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۹
ناسلامتی وزیر یک کشوری خودی نشان بده ومدیرانی که با شما همسو نیستند رو برکنار کن اگر برخورد نکنی یه روز خود شما ضربه شو میخوری//ملایمت هم حدی داره
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۴
اقتصاد دست اصولگرایان است و اونها از همین راه می خواهند مردم را مایوس و به طرف خود جذب کنند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۹
تحلیل شمارا کاملا صحیح میدانم وحتی معتقدم برخی مدیران بجا مانده قبلی مثلا در زیر مجموعه های اقتصادی تامین اجتماعی و.... نیز ناهمسو با سیاست های دولت دربورس شیطنت میکنند .
علی
UNITED KINGDOM
يکشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۵
دوستان واقعیت این هستش که این تقاضای آقای ظیب نیا تنها جنبه تبلیغاتی داره وبا واقغیتهای موجود بازار سنخیتی نداره وخود ایشون بهتر می دونه با سیاستهای غلط این دولت اعتماد از بورس رفته وبا یک درخواست ودروغها یی از قبیل تزریق 5000میلیارد به بازار تنها به وخیم تر شدن اوضاع دامن زده میشه
بورسی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۳
زیرا برای اینکه چرا
حمید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۸
عزیزان مثل روزهای قبل از عرضه ی مبین بازار رو منفی میکنن تا از اول خرداد عرضه های اولیه شروع بشه و پول خوبی گیرشون بیاد . عاقبت قاسم ایران و مبین رو ببینین . لطفا همگی با هم کمپین تحریم عرضه اولیه ها رو شروع کنیم . خواهش میکنم اطلاع رسانی کنین .
7777777
NETHERLANDS
يکشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۴
علت اصلی افت قیمتها رکود در تمام بخش های اقتصادی جامعه است...اونهایی که سهامداران قدیمی بازار سرمایه هستن چنین دوره هایی رو تجربه کرده اند....به نظرم با توجه به خبرهای آینده و چشم انداز اقتصادی کشور بهترین زمان خرید سهام در این روزها میباشد و سهامداران فعلی هم باید از فروش در این قیمتها خودداری کنند
رضایی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۱
من اطمینان ندارم بازار بورس مورد حمایت وزیر اقتصاد قرار بگیرد ، قبل از سقوط بازار همه حقوقی ها را در جریان گذاشتند فقط ما بدبخت ها گیر گرگهای گرسنه افتادیم امروز سهام انرژی را با معاملات سوری پایین آوردند.
ناشناس
ROMANIA
يکشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۷
با سلام
وقتی مدیران بورس با اداره مالیات دست در دست هم دهند بازار بهتر از این هم نمی شود که از سود تحقق نیافته شرکتها در بورس مالیات کسر شود خوب در نتیجه حقوقی ها سهام خود را فروخته تا دچار ورشکستگی نشوند و یک عده کارمند بیکار نگردند؟؟؟؟؟؟؟؟؟
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۵
با سلام به خدمت اهالی بورس نیوز من خوشحالم بعداز 15 ماه یک گوشه ای از واقعیت بورس معلوم الحال ما بیان نمودید اکثر شرکتهای بزرگ بورس و هلدینگ های مالی با دولت تدبیر و امید همسو نیستند
و هدف بزرگشان افزایش ناراضیتی از دولت روحانی است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۶
با دستور مسئولان بازار و وزیر اقتصاد حقوقی ها فعلا در بیرون بازار نشسته اند و تماشاگر هستند و روزی که وقتش رسید با دستور همون مسئولان اجازه ورود به بازار رو میگیرند حتی 1 حقوقی هم در این بازار ضرر و زیان ندارد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۷
قطعا وزیر اقتصاد ودولت مخالف رشد بورس هستند واین وعده ها هم چیزی گویم تورا خوش اید هستند
احمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۲
جناب وزیر بیش ازبیست سال است که دربازارسرمایه فعالیت دارم بلندمدت میانمدت کوتاه مدت هرگز چنین رفتاری راتابه حال مشاهده نکرده بودم برایم سئوال پشت سئوال وبه هیچ نتیجه ای نمیرسم که چرااین بورس گرفتاراین وضع شده من فکرمیکنم بزرگتری مشکل اینه که دولت محترم تدبیروامیدهمه جیزرادرسبد توافق هسته ای ربختند وبلاتکلیفی را درجامعه وبخصوص اقتصاد حاکم کردند وعده ای ازمدیران قبلی هم که هنوزدردولت حضوردارندبه این موضوع دامن میزنندصداوسیماهم اگربرنامه چنددقیقه ای دررابطه بابورس داشته باشد ازکارشناسان نزدیک به انها را می اورندوبگونه ای صحبت میکند همراه بامجری که نبین ونپرس جناب وزیراگربرای سهامدارخردارزش قائل نیستی لااقل برای خودوگفته هتان ارزش قائل شویدوزیرباید حرف واقتدارش باسندبرابرباشداقای وزیر این ره که میروی دراینده ای نه چندان دوردولت رابه بیراهه میبری ودیگه کاری ازدست دیگران هم برنمی اید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۹
عجب!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
محسن
UNITED STATES
يکشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۴
باباکسی این حرف وزیرروتحویل نمیگیره.
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۵
اخه عزیز من حقوقی چرا باید سهمی رو بخره که زیان ده و است و افق سود اوری تاریکی داره !!!!
این دولت از لحاظ بنیادی بازار بورس رو نابود کرده و دیگه کاری از دست هیچ کس حتی خودشون هم بر نمیاد ...
دولت تدبیر و امید کل صنعت و .... داخلی رو فدای غرب و توافق هسته ای کرد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۴
قالب نه غالب باسواد!
محمود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۲
به باور ساده ما دولت قضد حمایت دارد و اما دروغ محض.ریزش شاخص کار خود دولته .کاملا کنترول شده به بهانه ی کنرول تورم.انوقت شما انتظار داریدوزیر اقتصاد از بورس حمایت کنه .خیلی ساده ایم !!!!!!!!!!!
صادق
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۴
شاید قرمزی امروز بازار مربوط به ناراحتی طرفداران تراکتور باشه. به نظر من بازی تراکتور - نفت و سپاهان - سایپا بایستی تکرار بشه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۲
احمدی نژاد با وجود اینکه موافق بورس نبود ولی به سرمایه مردم احترام می گذاشت و از بازی با سرمایه مردم اجتناب می کرد.
ساري
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۶
احسسسسنت به بورس نيوز حرف حق زدي
فیروز
ROMANIA
دوشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۰
طیب نیا:الان ساعت چنده؟بانکیا نیومدن؟
ناشناس
ESTONIA
دوشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۸
ما چقدر فراموش کاریم احمذی نژادی ها بورس را به صفر رسانیدند بعد از ان خرید کلی کردند با سیاست وحا ل با سیاست جدید تر خالی می کنند ما هم ذر صف پشت سرشان
فرهاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۱
بنابر این سوال اینجاست که پس وزیر اقتصاد در تیم اقتصادی دولت چه کار مثبتی از دستش بر میآید؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۴
جهانگیری چقدردستورکتبی روحانی رادرمبارزه بافساد اقتصادی عملی کرد بانکها به تبعیت ازوی دستور طیب شان رااجرا خواهندکرد
سامان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۳
تا وقتی تغییر قوانین بی خردانه پایانی سال 92 نرخ خوراک و سنگ آهنی ها و پالایشی ها اصلاح نشود ،سایه سنگین بی اعتمادی بر اهالی بورس از حقوقی تا حقیقی حکمفرماست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۱
خدا گرفتارش کنه اونی که منو اسیر کرد
جونیمو ازم گرفت طفلی دلم رو پیر کرد
کبوتری خسته منم .......