بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳
درگفتگو با یک کارشناس ارشد بازار سرمایه عنوان شد:

بی توجهی بازار به مذاکرات هسته ای/سود شرکت ها کیفیت لازم را ندارد

بحث مذاکرات به دلیل طولانی شدن و عدم برآورده شدن انتظارات سرمایه گذاران باعث بی توجهی بازار نسبت به این متغیر شده و در کنار آن نصف شدن قیمت نفت را شاهد بودیم که اگر دولت در زمانی که نفت را در قیمت های 100 دلار و بالاتر می فروخت سیاستی برای این روزها می اندیشید شاید با مشکلات کمتری مواجه بودیم.
کد خبر : ۱۴۸۵۰۹
نویسنده :
یارمحمدی

به نظر می رسد وضعیت فعلی بازار سرمایه کشور ناشی از متغیر های سیستماتیک می باشد که خارج از کنترل سرمایه گذاران است.

یک کارشناس ارشد بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: از عمده ترین متغیرهای تأثیر گذار بحث مذاکرات و توافق هسته ای، قیمت جهانی نفت و رکود حاکم بر اقتصاد کشور می باشد که در این رابطه می توان گفت بحث مذاکرات به دلیل طولانی شدن و عدم برآورده شدن انتظارات سرمایه گذاران باعث بی توجهی بازار نسبت به این متغیر شده و در کنار آن نصف شدن قیمت نفت را شاهد بودیم که اگر دولت در زمانی که نفت را در قیمت های 100 دلار و بالاتر می فروخت سیاستی برای این روزها می اندیشید شاید با مشکلات کمتری مواجه بودیم.

محمد حسن جنانی در ادامه افزود: در صورتی که این متغیرهای مهم اصلاح نشود نباید انتظار بهبود وضعیت کلی بازار سرمایه کشورمان را داشته باشیم. همانطور که پدر علم اقتصاد به وجود دست های نامرئی در به تعادل رساندن عرضه و تقاضا معتقد است در بازار کشور ما نیز باید شرایطی فراهم شود تا این عرضه و تقاضا روند بازار را مشخص کند و به تعادل نسبی برسد.

این کارشناس بازار سرمایه در رابطه با تغییرات و تصمیمات مدیریت سازمان بورس اوراق بهادار اظهار داشت: هر چند تغییر در دامنه نوسان قیمتی و بالا بردن شفافیت اطلاعات می تواند در جهت بهبود وضعیت کلی بازار مفید باشد اما به تنهایی کافی نیست و رشد ناشی از تغییرات نیز پایدار نمی باشد و در حال حاضر تنها افزایش نقدینگی و کاهش بروکراسی و محدودیتها می تواند به روند بازار بورس کمک کند.

جنانی در ادامه افزود: اگر فرض را بر نبود خبر ناگهانی در اقتصاد و مسائل سیاسی کشور بگذاریم به نظر من بازار با شیب ملایمی به همین حرکت خود ادامه خواهد داد چراکه گزارشهای شرکت ها نیز در قیاس با سالهای گذشته از دید تحلیلگری و حسابداری کیفیت لازم را ندارند.

وی در پایان به عنوان توصیه و پیشنهاد به سرمایه گذاران و فعالان بازار سرمایه اظهار داشت: فعالان بازار اگر با دید بلند مدت در صنایعی که دارای بنیه قوی هستند سرمایه گذاری کنند طبیعتاً ضرر نخواهند کرد چراکه با توجه به روند گذشته این چنین شرکت ها با توجه به تمامی افت و خیزها بازدهی مناسبی به سرمایه گذاران خود داده اند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
تحلیل
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶
امروز چهارشنبه اخرین روز اصلاح پالایشی ها خودرو وسایر لیدر هاست .

از شنبه خودرویی ها و پالایشی ها شروع به رشد مجدد می کنند .

گروه ساختمان از شنبه یک اصلاح دارد .
ناشناس
شنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۲
واقعا تو این شرایط تحلیل می کنی؟
جلال
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۹
دولت یک سال و نیمش بیشتر نمونده واقعا چیکار کرده همه چیزو وابسته به مذاکرات کرده هر جایی میری میگن انشا.. بعد توافق یعنی چی اخه علم فرهنگ اقتصاد ورزش همه چی وابسته شده به تحریم ها پس دیگه الکی نگن تحریم ها اثر نداره والا ما با گوشت و پوست و استخونمون داریم تحریم ها رو حس میکنیم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۰
پالایشیها دارن میرن بالا از شنبه کل بازار دنبال اونها میره .
ناشناس
GERMANY
چهارشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸
شاید مذاکرات هسته ای به این زودیها به توافق نرسند کشور و بورس باید به همین شکل باشد.؟؟؟؟؟؟؟.
کارمند در یک شرکت حقوقی
چهارشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶
اشتباه می کنی .

اصولا حقیقی ها همیشه در اشتباه هستند همین رو بدونید که مدیران شرکت ما به مسئول بازارگردانی شرکت دستور دادند تا میتونه نمادهای خوب رو جمع کنه .
ناشناس
GERMANY
چهارشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۵
تا کجا و تا کی می خواهید همه چیز را به مذاکرات گره بزنید.
مریم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۷
سلام درک بازاربهتر شده کمتر کسی گول تبلیغ را میخورد هر کس را میشناسم در بورس بیش از 50 درصد سرمایه اش از دست رفته بورس قانون محور نیست و قانون به نفع حقوقی ها و خودی هاست فقط پیشنهاد میکنم سرمایه را به جای قابل اتکا ببرید نه بورس .
خدا نگهدار .
امینی
ROMANIA
شنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۵
سهامهای بورسی که از 10سال پیش یک سوم شدند وهیچ سودی ویا 5در صد سود تقسیم کردند وافزاش سرمایه هم نداشند عبارتند از وملت وبیمه وپترو ثنوسا وساخت وخیلی از این مدل جواب گوکیست دلیل بحران بور س همین مدیران اقتصاد دان با تجربه است اگر هم بپرسی چرا وضع شرکت این است در جواب مگویند مدیر قبلی بی کفایت بود ما تازه آمدیم . یاد بقال سر کوچه افتادم که بالا سرش زذه امروز تقد فردا نسیه