بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۹
در گفتگو با دبیر کل کانون کارگزارن عنوان شد:

بایدها و نبایدهای برنامه تلویزیونی بورس

با توجه به برنامه های پیرامون بازار سرمایه در کل دنیا بهتر است این چنین برنامه ها به سمت نظرات کارشناسان، مشاوران سرمایه گذاری و تحلیلگران خارج از مجموعه و مستقل که نسبت کارمندی و اشتغال با مجموعه مورد نظر را نداشته، بروند. که در کنار این متخصصان نیز از مسئولین برای پاسخگویی ابهامات و مشکلات موجود در صنعت و بازار، دعوت بعمل آید.
کد خبر : ۱۴۸۶۷۵
نویسنده :
یارمحمدی

اولین برنامه تلوزیونی بازار سرمایه که با هدف توسعه فرهنگی این بازار با حمایت سازمان بورس روز دوشنبه با بررسی صنعت پتروشیمی روی آنتن رفت.

دبیر کل کانون کارگزاری در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز در رابطه با کیفیت این برنامه عنوان کرد: با توجه به برنامه های پیرامون بازار سرمایه در کل دنیا بهتر است این چنین برنامه ها به سمت نظرات کارشناسان، مشاوران سرمایه گذاری و تحلیلگران خارج از مجموعه و مستقل که نسبت کارمندی و اشتغال با مجموعه مورد نظر را نداشته، بروند. که در کنار این متخصصان نیز از مسئولین برای پاسخگویی ابهامات و مشکلات موجود در صنعت و بازار، دعوت بعمل آید.

روح الله میر صانعی در ادامه افزود: به عنوان مثال بهتر است با توجه به مشکلات موجود در صنایع نماینده ای از طرف دولت در چنین برنامه ای حضور پیدا کند و پاسخگوی مطالبات هنگفت پیمانکاران حوزه های مختلف و بانکهااز دولت باشد. همچنین تحلیلگران بازار نیز به بررسی و تحلیل اینگونه نقاط ضعف و یا حتی نقاط قوت بپردازند، چراکه اگر یک مدیر عامل و یا کارشناس وابسته به شرکت خاصی حضور پیدا کند، بیشتر نگاه تجاری پیدا خواهد کرد و اینچنین بررسی هایی جذابیت لازم را برای فعالین بازار سرمایه کشور نخواهد داشت.

وی با تأکید بر حضور مشاوران مالی و تحلیلگران مستقل در این برنامه اظهار داشت: بهتر است در برنامه های تلوزیونی نه از این طرف بام بیفتد نه از آن طرف بام، به این منظور که به سراغ نمایندگان مجلس بروند و نه سراغ سرمایه گذاران خرد، چراکه چنین افرادی به اندازه کافی ممکن است از دانش و شناخت مالی و سرمایه گذاری در خصوص شرکت، صنعت و بازار سرمایه برخوردار نباشد لذا نمی توانند با دید باز به تحلیل در این رابطه بپردازند.

مدیر صانعی در پاسخ به این سوال که (بهتر است چه سوژه ها و یا صنایعی در این برنامه مورد بررسی قرار گیرد تا از جذابیت کافی برخوردار باشد؟) عنوان کرد: با توجه به اینکه طی سالهای اخیر بازار سرمایه گسترش پیدا کرده بهتر است این بررسی و تحلیل در همه صنایع موجود در بازار انجام شود، چراکه ممکن است در بازار سرمایه هر صنعت برای مدت زمان خاصی جذابیت پیدا کند و یک برنامه ای که در خصوص بازار سرمایه ساخته می شود بهتر است بر روی تمامی بازار سرمایه اشراف داشته باشد و با توجه به نسبت حجم ارزش صنعت به یک ارزش بازار اولویت بندی انجام شود و به بررسی آن بپردازند.

وی در رابطه زمان این برنامه اظهار داشت: متأسفانه این نقد اهالی بازار سرمایه به رسانه ملی همواره وجود داشته چراکه در اغلب کشورهای دنیا یک شبکه اختصاصی در رابطه با بازار سرمایه و بورس اوراق بهادار وجود دارد و به شفاف سازی و اطلاع رسانی در خصوص صنایع و شرکت ها می پردازند اما این زمان اندک برای شروع بد نیست و امیدواریم رفته رفته برنامه های بیشتری تدوین و پخش شود.

وی در پایان اظهار داشت: پخش چنین برنامه هایی از رسانه های ملی مسلماً به بازار سرمایه، تحلیل و اطلاع رسانی کمک خواهد کرد چراکه با بالا رفتن اطلاعات و دانش مالی عموم مردم و مخصوصاً سرمایه گذاران این صنعت به اقتصاد کشور کمک می کند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۴
اینها همه درست ولی از انجاییکه اقتصاد امروز وابسته به تعامل بین المملللی است
ایران باید در درجه اول سیاست خارجی مملکت را اصلاح کند تا ثبات در مملکت ابتدا ایجاد شود تا من سرمایه گذار اطمینان خاطر داشته باشم اعتماد بطور کلی چه در نظر سرمایه گذاران خارجی و چه داخلی از بین رفته است
خامنه
شنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۷
واقعا قبل از هر چیز در درجه اول باید روی این مسایل بحث شود که از مهمترین ها هستند بعد مسایل دیگر
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۴
بورس ورشكسته
ناشناس
شنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۷
به جای اینکه مشکلات اصلی را برطرف کنند دامنه نواسان را بالا بردند تا پول بیشتری از سرمایه ما سهامداران را مکش کنند
انوقت اسمش را هم گذاشتند کمک به بورس
خدایا صبر تو تا چه اندازه است؟
ایینستین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۸
هر روز هر کجای دنیا جنگ میشود ما میگوییم باید کمک کنیم این که نمی شود ان هم با سرمایه ما ایرانیان
ناشناس
شنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۲
تمامی سرمایه گذاری ما هزینه میشود برای اشغال بمن و جمگ یمن و بعد هم کمک ارسالی به بمن
حتما چاپ کن بورس نیوز
خامنه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳
یکی از مولفه های سرمایه گذاری در هر کشوری ثبات و امنیت اقتصادی در ان مملکت است چیزی که اصلا در مملکت ما مشاهده نمی شود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۵
احمدی نژاد برگرد اینا نابودمون کردن!!!
مجید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴
سلام
اگر تمام برنامه تلویزیونی در باره بورس شود همه خوب درک کرده اند بورس بازار بی اعتمادی است که تمام قانونهای آن برای گروهی خاص تدوین شده اگر روزی قانون بورس مانند قانون دیگر بورسها عدالت محور شد و از دست این گروه خارج شد اعتماد به بورس بر میگردد .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۶
بورس نفرین شده.....
ناشناس
شنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴
کلا مملکت نفرین شده
مژگان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۵
این همه از بی قانونی بورس گفته میشود بهتر نیست سهامداران اصلاح قانونی فعلی را در خواست کنند تا به دیگر بورس ها نزدیک شود به این صورت بازار از دستکاری هم خارج میشود و روند طبیعی خود را پیدا میکند .
شکرستان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۴
کجای ایران فساد وجود ندارد که بورس دومی باشد؟
شکرستان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۴
کجای ایران فساد وجود ندارد که بورس دومی باشد؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۲
کل مملکت را فساد و دزدی و تبهکاری فرا گرفته
اسی مسی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۳:۵۶
دلیلش ازریاوربا است دادا
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۷
نوسان گیران عزیز حلا نوسان بگیرید شما خیلی دلتان می خواست سهم ارزان بخرید
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۶
اگر اموزشهای لازم داده شود وتبلیغات درست ارایه گردد بازار پهتر می شه