بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۱
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: پاسخ وزیر اقتصاد از تفاوت نرخ سود بانکی با تورم قانع کننده نبود و به همین علت سوال در جلسه علنی صحن مجلس مطرح خواهد شد.
کد خبر : ۱۴۸۶۹۵
  • به گزارش مرکز خبری اقتصاد ایران (اکوسنتر)، حسینعلی حاجی‌دلیگانیدر مورد سئوال خود از وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهار داشت: این سوال مربوط به نرخ سود بانک‌ها است و اینکه بانک‌ها برخلاف منافع ملی و بنگاه‌داری عمل‌کرده که در تقابل با تولید داخل محسوب می‌شود.
    عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه با بالا بودن نرخ سود، شاهد تعطیلی واحدهای تولیدی زیادی در سطح کشور هستیم، تصریح کرد: در حال حاضر نرخ سود بانکی با نرخ تورم همخوانی ندارد و این به ضرر تولید بوده و همچنین با سیاستهای توسعه صادرات غیر نفتی و اقتصاد مقاومتی مغایرت دارد.
    این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه در حال حاضر بانک‌ها برای جذب سپرده‌ها روز شمار 22 درصد سود می‌دهند، تصریح کرد: نباید انتظار داشت در این حالت پول به سمت تولید برود، بلکه با رقابت نادرست بین بانک‌ها توزیع می‌شود و نتیجه آن نیز توزیع ناعادلانه منابع در بخش‌های غیرضروری است.
    وی ادامه داد: هر روز شاهد ورشکستگی تولید و ضبط بنگاه‌ها از سوی بانک‌ها هستیم که مدیریت درستی نیز بر آنها اعمال نمی‌شود و بیکاری صدها نفر را به دنبال دارد.
    حاجی‌ دلیگانی با بیان اینکه وزیر امور اقتصادی در کمیسیون پاسخ قانع کننده‌ای به تفاوت نرخ سود و تورم تاکنون نداده است، یادآور شد: هرچند وزیر اقتصاد این موضوع را قبول داشته و بر وجود مشکل اذعان دارد، اما در عین حال پاسخ قانع کننده‌ای ارائه نکرده و همچنان این موضوع بلاتکلیف است.
    عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: امروز هیأت رئیسه کمیسیون درباره زمان‌بندی طرح این سوال در صحن مجلس از وزیر اقتصاد تصمیم‌گیری خواهد کرد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۶
دست شما درد نکنه از ان روز که اقای وزیر این پست اقتصاد را تحویل گرفت تمام بازار سرمایه وسایر بازار کشور را به خاک سیاه نشانده
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۶
واقعا متاسفم برای این وزیر