بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۴
در آستانه سالروز آزادی غرورآفرین خرمشهر، برنامه تیتر امشب شبکه خبر از محسن رضایی، از فرماندهان دفاع مقدس دعوت کرد تا درباره نقش مقاومت در کسب پیروزی ها در گذشته، حال و آینده به گفتگو بنشیند.
کد خبر : ۱۴۸۷۶۴

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، برنامه «تیتر امشب» شنبه شب شبکه خبر، از محسن رضایی، از فرماندهان ارشد دوران دفاع مقدس، دعوت کرد تا درباره نقش مقاومت در کسب پیروزی های گذشته و حال کشور به گفتگو بپردازد.

محسن رضایی پیش از بیان درسهایی که فتح خرمشهر بر جای گذاشت، اعیاد شعبانیه را به مردم سراسر ایران به خصوص شهرهای مرزی و شهرهایی که زیر بمباران و موشک باران دشمن بعثی مقاومت و ایستادگی کردند ، تبریک گفت.

وی با اشاره به حضور رزمندگان از نقاط مختلف کشور در آزادی خرمشهر اشاره کرد و گفت: همه ملت ایران خرمشهر را آزاد کردند و این یکی از نکات مهم درس های هشت سال دفاع مقدس بود.

محسن رضایی

این فرمانده ارشد دوران دفاع مقدس ضمن ابراز امیدواری درباره اینکه جنگی برای ایران پیش نیاید تاکید کرد که جنگ را به ما تحمیل کردند.

رضایی همچنین به مهم ترین درسهای جنگ تحمیلی گریزی زد و گفت: اولین درس مسئله سیاست خارجی ما بود که از صفویه تا دوره پهلوی هیچوقت موفقیتی در سیاست خارجی نداشتم و ما در جنگ آموختیم که در کنار گفتمان و دیپلماسی باید اقتدار داشته باشیم.

وی با بیان اینکه پس از آزادی خرمشهر بدون رفع ابهامات به ما پیشنهاد آتش بس دادند و نه صلح، گفت: اگر ما آتش بس را قبول می کردیم مناقشه با صدام حسین و حزب بعث همچنان ادامه پیدا می کرد، بنابراین اولین نتیجه آزادی خرمشهر این است که در کنار اقتدار باید منطق دیپلماتیک داشته باشیم.

وی به مذاکرات هسته ای اخیر اشاره و تاکید کرد که اگر ما اقتدار نداشتیم، آمریکا با ما بر سر میز مذاکره نمی نشست.

رضایی درباره ارتش های وابسته مانند ارتش عربستان هم گفت که اگر اسرائیل و آمریکا از این ارتش حمایت نکنند ناکارآمد خواهد بود و تمام تجهیزات این ارتش بر زمین خواهد ماند.

همت برادران ارتش در نخستین سال های جنگ در استفاده از تجهیزات از دیگر نکاتی بود که این میهمان برنامه تیتر امشب شبکه خبر درباره آن صحبت کرد و گفت که دانش تجربی و قدرت طراحی، درسی دیگر از آزادی خرمشهر بود، و ما با یک اقتدار بزرگ از جنگ بیرون آمدیم.

وی مدل سازی از غنایم جنگی اعم از تانک و دیگر تسلیحاتی که در جنگ به دست ایران افتاد را یکی از دلایلی دانست که سبب می شود تا کسانی که فکر حمله به ایران را در سر می پرورانند، به علت توانمندی هایمان، منصرف شوند.

این فرمانده ارشد دفاع مقدس به سال اول جنگ نقبی زد و گفت: در سال اول جنگ، ایران هیچ پیشرفتی نداشت، زیرا فرماندهی جنگ دست آقای بنی صدر بود که قادر به مدیریت و فرماندهی نبود و از نیروهای با استعداد استفاده نمی کرد و سال دوم که فرماندهان جدید وارد ارتش و سپاه شدند، طی مدت ده ماه شاهد آزادی آبادان، بستان، و 90 درصد سرزمین های اشغال شده بودیم.

وی با ابراز تاسف نسبت به تفکر برخی که بزرگترین دستاورد ایران در جنگ را کور می کنند و دستاورد مدیرت در جنگ را نادیده انگاشته اند نیز گفت: مطمئن باشید که اگر ما با آن مدیریت وارد اقتصاد می شدیم امروز شاهد تورم و بیکاری نبودیم.

مدیریت جهادی و مدیریت انقلابی از دیگر موضوعاتی بود که میهمان تیتر امشب درباره آن به توضیح پرداخت و تصریح کرد: مدیریت جهادی و انقلابی پیش از انقلاب شکل گرفت و در دفاع مقدس به بلوغ رسید و یک سابقه 15 ساله دارد و چون با مدیریت بومی آشناست و انطباق دارد، قابل تکثیر است. اما این مدیریت به علت درک رقبا و دشمن از اهمیت آن، و تصور جناح های سیاسی از به قدرت رسیدن کسانی که مدیریت جهادی را مد نظر دارند، امکان انتقال آن به نسل های جوان وجود ندارد.

وی تاکید کرد که سبک مدیریت جهادی اکنون وجود داردو قابل آموزش و انتقال است.

محسن رضایی با بیان اینکه از ابتدای انقلاب تا کنون بیش از 17 حادثه مهم در کشور داشته ایم، به اهمیت مقاومت و تاثیر آن در خنثی کردن توطئه ها نیز اشاره و تاکید کرد که دفاع مقدس به خودباوری تکیه داشت و امنیت را امنیت مردمی کردیم و اگر اقتصاد هم مردمی شود موفق خواهیم بود.

وی ساخت بهترین تجهیزات در کشور را بر اساس مقاومت خواند، و تصریح کرد که مقاومت ما منفعلانه نبوده است.

محسن رضایی دربرنامه  تیتر شب شبکه خبر

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره پیشرفت های هسته ای ایران و دست یابی به علم شکافت هسته ای به رغم محدودیت های جهانی گفت: فرق امروز با زمان فتح خرمشهر اینست که در آن زمان در کنار مرزها می جنگیدیم و اکنون توانسته ایم دشمن را بیش از دو هزار کیلومتر از مرزهای ایران دور کنیم و دشمن اکنون تصور می کندکه اگر سوریه، بحرین و بغداد سقوط کنند، در تصاحب ایران موفق خواهند شد.

وی افزود: امروز آمریکا به این نتیجه رسیده است که باید روش بوش را کنار بگذارد و بجای لشکرکشی از کشورهایی مانند عربستان برای جنگ نیابتی خود استفاده کند، و همانگونه که از عربستان در یمن استفاده کرد، این مدل را برای ما هم استفاده کند.

فرمانده ارشد دفاع مقدس با فاصله گذاری میان آماده بودن نیروهای مسلح و با آماده باش بودن تاکید کرد که اکنون نیروهای مسلح ما در کشور در آمادگی به سر می برند و آماده باش نیستند، با وجود این ما باید آمادگی جنگ نیابتی نسبت به ایران را داشته باشیم.

وی همچنین به انتقال تجارب به دست آمده در دفاع مقدس به لبنان نیز اشاره ای کرد و گفت: لبنان اولین کشور عربی است که توانست رژیم اسرائیل را شکست دهد زایر از تجربه مقاومت ایرانی ها استفاده کرد.

وی درباره تاثیر انحلال سپاه بدر عراق توسط دولتمردان این کشور و عواقب آن نیز گفت: اگر دولتمردان عراق سپاه بدر را منحل نمی کردند داعش نمی توانست در این کشور موفق شود.

رضایی تغییرات یکماه اخیر در عراق و سوریه را نگران کننده دانست و هیچ پیش بینی درباره اوضاع آینده این کشورها نکرد، اما اوضاع را در دو کشور خطرناک دانست و تاکید کرد که رزمندگان سوریه می توانند از پیشروی تکفیری ها جلوگیری کنند، و در پایان عربستان را غرق در باتلاق یمن خواند، زیرا مردم یمن هیچ چیز برای از دست دادن ندارند.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
GERMANY
يکشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۴
خرمشهر را خدا آزاد کرد .امام خمینی ره.
الکس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۷
خرمشهر را شهدای جان بر کف ما آزاد کردند
فرهاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۲
جان و مال مارو کی آزاد میگنه؟؟