بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۷
بهای نفت در بازارهای جهانی در معاملات امروز(دوشنبه) افزایش یافت.
کد خبر : ۱۴۸۹۰۱

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، بهای نفت در بازارهای جهانی امروز به دلیل تقاضای مطلوب از سوی آسیا و افزایش تقاضا در آمریکا ناشی از فرا رسیدن فصل تابستان و رانندگی، افزایش یافت.

نفت برنت با دو سنت افزایش 65 دلار و 39 سنت در هر بشکه معامله شد و نفت سبک آمریکا با 14 سنت افزایش به 59 دلار و 86 سنت در هر بشکه رسید.

موسسه مشاور انرژی اسپکتس اعلام کرد: تقاضای جهانی نفت همچنان در حال غافلگیر کردن بازار است. در ماه آوریل به رغم افزایش قیمتها هیچ نشانه ای مبنی بر کاهش تقاضا دیده نمی‌شود.

وزارت دارایی ژاپن روز دوشنبه اعلام کرد که واردات نفت این کشور در ماه آوریل روزانه با 9.1 درصد افزایش نسبت به دوره مشابه سال قبل به سه میلیون و 620 هزار بشکه در روز(17 میلیون و 280 هزار کیلولیتر) رسید.

واردات نفت خام چین نیز در ماه آوریل به رغم رشد کند اقتصادی، عمدتا به مدد فروش مطلوب خودرو به رغم بی سابقه هفت میلیون و 400 هزار بشکه در روز رسید.

موسسه انرژی اسپکتس گفت: ما انتظار داریم واردات نفت چین در نیمه دوم سال جاری نیز بالا باشد و احتمالا به طور متوسط 7.5 میلیون بشکه در روز خواهد بود.

در آمریکا فصل رانندگی در تابستان که در آن مصرف انرژی به اوج می‌رسد رسما از امروز(دوشنبه) مصادف با روز "یادبود" آغاز می‌شود. انجمن اتوموبیل آمریکا با پیش بینی افزایش مصرف سوخت در سه روز آینده اعلام کرد: انتظار می‌رود سفرهای جاده ای در تعطیلات روز یادبود به بالاترین سطح 10 سال اخیر برسد.

مقامات لیبی گفتند: جنگنده‌های دولت این کشور به یک نفتکش در شهر سرت حمله کردند که به زخمی شدن سه تن و آتش گرفتن نفتکش منجر شد.

این سومین حمله تایید شده دولت لیبی به نفتکشها است. این حملات بخشی از مناقشه بین دولت‌ها و پارلمانهای رقیب متحد با گروههای مسلح این کشور است که چهار سال پس از برکناری معمر قذافی برای بدست گرفتن کنترل کشور می‌جنگند.

تحلیلگران می‌گویند، پایه و اساس ضعیف بازار مانع افزایش بیشتر قیمت نفت شده است.

موسسه بارکلی اعلام کرد: اساس کلی بازار همچنان به اشباع بازار اشاره دارد. حقیقتی که مانع افزایش بیشتر قیمتها خواهد شد.

موسسه فیلیپ فیوچرز مستقر در سنگاپور اعلام کرد که انتظار دارد نفت آمریکا و نفت برنت برای تحویل در ماه ژوئیه به ترتیب بالای 58 دلار و 49 و 64 دلار و 35 سنت در هر بشکه باقی بمانند به شرط اینکه پایه و اساس بازار تغییر نکند.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر