بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۴
یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد:

اجرای فاز سوم هدفمندی یارانه ها در سکوت؟! / رشد قیمت ها تهدیدی جدی برای تولید

بر این اساس به نظر می رسد آخرین مهره های دومینویی که مدتی است در افزایش قیمت حامل های انرژی به راه افتاده، به رشد بهای فروش کالا و محصولات میانی و نهایی در صنایع مختلف منتهی گردد تا در شرایط رکودی که کلیت اقتصاد کشور و به ویژه صنایع بورسی را در بر گرفته، منجر به شکل گیری شرایط رکود تورمی شود.
کد خبر : ۱۴۹۰۰۱
نویسنده :
کیوان فر

به دنبال افزایش قیمت بنزین از 700 به 1000 تومان بدون اطلاع رسانی قبلی و برخلاف اینکه دولت پیش از این اعلام کرده بود در سال 94 قیمت حامل های انرژی افزایش نمی یابد، امروز مدیر عامل شرکت ملی گاز از افزایش بهای گاز خانگی، تجاری و اداری به میزان 15 درصد خبر داد تا دومینوی افزایش قیمت حامل های انرژی به راه بیفتد.

به گزارش بورس نیوز، شرکت ملی گاز ایران در حالی از صدور این مصوبه خبر داد که طبق برنامه های اعلام شده از سوی دولت در سال گذشته، قرار بود امسال قیمت حامل های انرژی افزایش نیافته و فاز جدیدی از هدفمندی یارانه ها اجرایی نگردد؛ اما واقعیت قیمت ها بیان گر اتفاق دیگری است و علاوه بر این تصمیمات، در همین دوره یارانه برخی خانوارها هم قطع شد.

بر این اساس به نظر می رسد آخرین مهره های دومینویی که مدتی است در افزایش قیمت حامل های انرژی به راه افتاده، به رشد بهای فروش کالا و محصولات میانی و نهایی در صنایع مختلف منتهی گردد تا در شرایط رکودی که کلیت اقتصاد کشور و به ویژه صنایع بورسی را در بر گرفته، منجر به شکل گیری شرایط رکود تورمی شود.

افزایش قیمت ها برخلاف ادعاهای دولت در سال گذشته

در همین ارتباط، یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: دولت در حالی برخلاف ادعای قبلی خود مبنی بر عدم برنامه افزایش قیمت ها، بهای بنزین را از 700 به 1000 تومان رسانده که اگر به تبع آن سایر قیمت ها ثابت بماند، مشکلی وجود ندارد.

ابراهیم نکو افزود: اما به تجربه ثابت شده که قیمت سایر محصولات و کالاهای تولیدی نیز به دنبال رشد بهای بنزین با افزایش مواجه می شود که این دو در کنار هم نگران کننده است. چراکه در شرایط فعلی که صنایع مختلف با مشکلات متعددی دست به گریبان هستند، افزایش هزینه های مربوط به حامل های انرژی برای آنها نگرانی های مضاعفی از جهت رشد هزینه ها ایجاد می کند.

وی تأیید کرد: بر همین اساس دولت نباید به دنبال آن باشد که به هر قیمتی برخی اقدامات و برنامه های خود را اجرایی کند. البته این بحث که بهای بنزین در داخل کشور نسبت به بازارهای جهانی پایین تر می باشد، بحث درستی است؛ اما نکته مهم اینجاست که طبق تجربه های قبلی به دلیل کنترل های ضعیف و عدم نظارت کافی دولت، به دنبال افزایش قیمت آن شاهد رشد بهای سایر کالاها و اقلام مصرفی بودیم که این امر به صورت مستقیم بر قدرت خرید مردم اعمال اثر کرده و آن را کاهش می دهد که فشار بیشتر آن بر قشر کم درآمد جامعه وارد می شود. از این رو چنین اتفاقی مسلماً خوشایند نیست. حال اگر افزایش قیمت ها تنها به خود بنزین محدود می شد دولت می توانست افزایش قیمت ها را کنترل کند، چه بسا می توانستیم آن را به فال نیک بگیریم و دولت را مورد تحسین قرار دهیم؛ اما در واقعیت چنین احتمالی برای ثبات قیمت سایر کالاها پس از افزایش بهای بنزین وجود ندارد.

اجرای فاز سوم هدفمندی یارانه ها در سکوت!!

این نماینده مجلس شورای اسلامی با تصریح نسبت به اینکه دولت با افزایش قیمت های اخیر به نوعی فاز سوم هدفمندی یارانه ها را به مرحله اجرا درآورده، گفت: دولت در حالی این برنامه را در سکوت و به صورت پنهان اجرایی کرده که امیدواریم در رابطه با اثرات احتمالی آن تدبیر لازم را داشته و نظارت و کنترلی را اعمال کند که پیامدها و آثار منفی آن به حداقل ممکن کاهش یابد.

نکو در خصوص قطع سهمیه بنزین رانندگان تاکسی و آثار ناشی از افزایش قیمت بنزین بر هزینه حمل و نقل شهری و نیز صنایع فعال در کشور اظهار داشت: رانندگان تاکسی در حالی یارانه خود را از دست می دهند که برای جبران آن کرایه ها افزایش می یابد و این امر درخصوص تاکسی های شخصی که نظارت کمتری بر آنها وجود دارد، بیشتر خود نمایی می کند. افزون بر این، افزایش هزینه های حمل و نقل و همچنین قیمت کالا و محصولات پس از رشد بهای حامل های انرژی، سایر تبعات و آسیب های اجتماعی به ویژه در حوزه سلامت و تغذیه را نیز به همراه خواهد داشت. چراکه مردم برای کاهش فشار ناشی از افزایش هزینه ها سعی می کنند آن ها را از طریق مدیریت سایر بخش های زندگی خود همچون حوزه سلامت و تغذیه بیشتر پوشش دهند که پیامدهای منفی این امر در برخی موارد جبران ناپذیر است.

سرایت افزایش قیمت بنزین به سایر صنایع

وی پیرامون افزایش تقاضای انجمن های صنایع مختلف همچون صنعت سیمان جهت رشد قیمت تولیدات آنها در پی افزایش قیمت حامل های انرژی گفت: وقتی برای بنزین یا گاز طبیعی افزایش قیمت اعمال شود، هزینه حمل و نقل صنایع نیز افزایش می یابد و طبیعی است که این امر منتج به رشد قیمت کالاهایی همچون لوازم و قطعات یدکی خودرو، مصالح ساختمانی و غیره می گردد و پس از آن به سایر صنایع تسری می یابد. بر همین اساس اینکه انتظار نداشته باشیم، قیمت سایر کالاها تحت تأثیر افزایش قیمت حامل های انرژی قرار گیرد، انتظار نا به جایی است. بطوریکه صنایع دیگر نیز مجبور هستند قیمت های فروش خود را بالا ببرند تا بتوانند رشد هزینه های خود را پوشش دهند.

واکنش نمایندگان مجلس تنها راه درمان نیست

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اعلام اینکه اگر افزایش قیمت در سایر کالاها نیز اتفاق بیفتد، مسلماً مجلس به آن واکنش نشان خواهد داد، تأکید کرد: این موضوع در آیین نامه های مجلس دیده شده که اگر تصمیمی منجر به افزایش قیمت کالاها شود، دولت و سایر نهادهای مسئول بایستی توضیحات لازم را به نمایندگان مردم ارایه کنند. البته در حال حاضر نیز نشست هایی در کمیسیون های مربوطه برگزار شده و می شود. اما این امر تنها راه درمان نیست. چراکه در حال حاضر دولت به قدرت برتری تبدیل شده که نمی توان در برخی موارد مقابل برخی اقدامات آن را گرفت.

رشد قیمت ها تهدیدی جدی برای تولید

نکو پیرامون لایحه حمایت از تولید رقابت پذیر و تناقض عمل دولت با چنین لایحه ای تأکید کرد: این تصمیم دولت برای رشد قیمت حامل های انرژی تهدیدی جدی برای تولید است و اینکه نرخ حامل های انرژی مصرفی در بخش های مختلف تولید بدون اطلاع قبلی افزایش یابد، نه تنها مسیر درست را طی نکرده ایم، بلکه به بخش های مختلف تولیدی و بنگاه های اقتصادی مشکلات جدیدی را نیز تحمیل نموده ایم. در نتیجه برخلاف آنچه در بسته حمایت از تولید رقابت پذیر و سایر موارد قانونی برای ایجاد رونق اقتصادی بخش های تولیدی در نظر گرفته شده، به جای آنکه تولید روی پای خود بایستد، با دست خود آن را به زمین زده ایم. حال آنکه اگر هزینه های متحمل بر صنایع به ویژه در بخش حمل و نقل افزایش یابد، لازم است دولت برای جبران آن، در نرخ تسهیلات و میزان مالیات ها تجدید نظر کند تا صنایعی که از این محل ضربه خورده اند، بتوانند دوباره روی پای خود بایستند.

وی در خاتمه سخنان خود تأکید کرد: البته صرف تصویب قوانین محکم با موارد و تبصره های قانونی زیبا کفایت نمی کند، بلکه اگر این قوانین بتواند در ادامه مسیر مشکلات را حل و خدمات مطلوب را ارایه کند، می توان از آن به عنوان قانون خوب اسم برد. حال آنکه اگر قوانین مطلوب داشتیم، در مقابل قوانین نامطلوبی نیز داشته ایم که حتی اثرات مثبت قانون های خوب را خنثی می کنند. اما همیشه نمی توان تمام حق را مطالبه کرد. اما وقتی بنگاه های اقتصادی توان ادامه حیات ندارند، نمی توان اقداماتی انجام داد که مشکلات آنها عمیق تر شود. بلکه بایستی دولت در این رابطه با احتیاط بیشتری عمل کرده و تلاش خود را برای رفع هر چه بیشتر مشکلات موجود در تولید به کار گیرد.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۵
ای بابا اقاجان ما که اب از سرمان گذشته
بزار قیمت ها تا هر کجا که می خواهد بالا برود
ناشناس
چهارشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰
صنعت در ركود فزاينده اي فرو ميرود
ناشناس
چهارشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵
صنايع انرژي بر قطعا دچار مشكل خواهند شد مثل سيمان و فولاد
ناشناس
چهارشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۱
بورس نابود شد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۰
توليد بيشتر در ركود بيشتر فرو ميرود
ahmad
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۹
اعضای کمسیون قبل از این تولید را با مخ به زمین زدید
ناشناس
چهارشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰
خيلي از صنايع بورسي نابود ميشوند
ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۹
خدا خودش ملت را کمک کند و این تصمیم نمی دانم دردی را دوا خواهد کرد یا درد دیگری را ببار می آورد صنایع مصرف گاز و بنزین دارند و دردسری دیگر متوجه آنها شد مشکلات تولید یکی پس از دیگری بوجود می آید این ره به ترکستان است و مردم فقیر را از پا در خواهد آورد و.....
ناشناس
GERMANY
چهارشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۱
فقط دکتر جلیلی.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۵
ما همان معجزه همه هزارهای خودمان را میخواهیم
ایرانی
ROMANIA
چهارشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۳
خدا پدر احمدی نزاد رابیامرزد او گفته بود فاز
دوم هدفمندی یارانه به هرنفر 250000 تومان خواهد داد و اینکار را میکرد چون جسارت اینکار را نیز داشت ولی متاسفانه دولت روحانی که باکلید وارد کارزار شد و تدبیر وامید را شعار خود قرار داد جز بدبختی قشر ضعیف و متوسط جامعه تابحال که کاری نکرده و بجای تدبیر و امید سیه روزی را نصیب مردم کرده است . خدا به داد این مردم نجیب و زحمتکش برسد.
ناشناس
چهارشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵
چقدر سطحی نگر هستید. پولی مثل یارانه که در قبالش تولیدی ایجاد نشه تورم زاست. اون 45 هزار تومن باعث شد دلار بشه 3000 تومن. اگه یارانه میشد 250 هزار تومن دلار میشد 20 هزار تومن. عجب ملتی هستید. عادت کردید به گرفتن پول مفت.
ناشناس
پنجشنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۷
علت رشد دلار تحریم ها بود نه 45000 هزار تومن . در روسیه هم همین اتفاق برای دلار افتاد پس خواهشا الکی نگو
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۷
تازه بیکار شده بودم که با وعده های این آقایون وارد بورس شدم و به امید آنها صبر کردم الان در سن 32 سالگی هنوز نون خور پدرم هستم و انقدر تو هزینه هام صرفه جویی می کنم که حتی برای کم کردن کرایه هام یه مسیر طولانی رو پیاده طی میکنم حالا که دیگه بنزین هم گرون شده
جلال
چهارشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۲
داداش فقط تو اینجوری نیستی خیلی از جوون های مملکت اینجوری شدن اینم از مملکت اسلامی که عدالت توش موج میزنه
ناشناس
چهارشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۷
حق داری والا، کم کم همه مون مثل شما میشیم دور نیست اون روزا، مگه امام جمعه نمیگه باید خودمون رو برای روزی یه وعده غذا آماده کنیم
فرهاد
چهارشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۵
پیاده برو تو خیابون و دور دور این جوانکهای اقازاده ها را که سوار بر ماشینهای چند میلیاردی به این سو و آن سو ویراژ میدهند تماشا کن و از توزیع عادلانه ثروت که در ابتدای انقلاب جزو خواسته های اصلی مردم و انقلابشان بود لذت ببر . ما هم با تو همدردیم برادر.
ناشناس
چهارشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۷
چرا فکر میکنی دلالی و نوسان گیری توی بورس میتونه یه شغل خوب باشه..بورس صرفا نوعی سرمایه گذاری با دید بلند مدته..اشتباه میکنی اگر فکر میکنی میتونی اینجور کار کنی؟؟؟این تفکر خیلی اشتباه که متاسفانه با زیاد شدن کدهای انلان اوج رفته
ناشناس
چهارشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۹
منم تقریبا همسن توئم باور کن با دو تا بچه هم با اینکه جدا از پدر مادرم زندگی میکنم ماهی نمیشه که از پدرم پول دستی نگیرم و یه جورایی نونخور پدرم هستم ماههایی هم که پدرم به خنسی میخوره و نداره بهم کمک کنه شبا شام نمیخوریم اینم از وضع ما...
ناشناس
جمعه ۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۲
الان آخه تو قطر و عربستانو .... دلار به پول ما بیست هزارتومنه.مرد حساب اوناکه پول مفت میگیرن چرا انقدر تورم نندارن.یه عمره پول مفت میگیرن.مشکل بی کفایتی و بی تدبیری مسوولانه که مشکلات کشور رو فقط با گرونکردن میخوان حل کنند.دیگه کار ندارن بعدش چی میشه یا چه عوارضی بدنبال خواهد داشت....
امين
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۷
در آمريكا هم اين طرح داره اجرا مي شه ولي با چند تا فرق. در سكوت و اين صحبتا نيست. 2.5 تا 5% نه 30%. در ضمن آمريكا يارانه 10 دلار نميده منظور 45 هزار تومانه، به جا 10 دلار 700 دلار مي ده. اين دوستان در دولت جديد و قديم كلا انگار با مردم خصومتي دارن.
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۶
من به تیم اقتصادی آقای روحانی هیچ اعتمادی ندارم ، در شرایط رکود وتورم ، افزایش قیمتها کمر تولید ومردم را می شکند ، ایدوارم کمر مصوبین این وضعیت بشکند. ما که شرمنده زن وبجه هستیم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۳
چرا حقوقا رو به نرخ جهانی نمیدید؟
فقط بنزین و ... باید به نرخ جهانیشون برسه:/
کارشناس
چهارشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۷
آفرین خوب گفتی
بانوی ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۷
این جماعت نمایینده چه سر و صدایی راه انداخته اند در ماه یک ماه فقط 18000 تومان هزینه بنزین گران شده .دولت نهم بنزین 80 تومانی را 400 تومان کرد .صدای هیچ نماینده ای در نیامد .حالا برای 18000 تومان در ماه در زندگی تورم زده مردم چندان به جشم نمی اید به شرطی که این غوغا سالاران که در بازار نفوذ دارند از این هیاهو سو استفاده نکنند و قیمت اجناس را 50 در صد گران نکنند .به بهانه گرانی بنزین .اما همین مبلغ در هزینه دولت کمک چشم گیری است انشاالله که خرج ملت ایران شود نه دیگران که چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است
شکرستان
چهارشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۶
طی 8 سال 100 تومان را 400 تومان کرد این که 2 سال نشده 400 تومان را 1000 تومان و از آن طرف قطع کردن یارانه به دست این قوم بربر حتمی و باز هم بگویم یا خودت را به .... زدی؟
ناشناس
پنجشنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۳:۲۳
اقتصاد دان ,دانشمند

80 تومن به 400 تومان هم همون 18000 تومان میشود
ناشناس
پنجشنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶
اشتباهی مثبت دادم. باید هزار تا منفی بخوره
ناشناس
پنجشنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۸
این مسخره ترین متنی است که خیلی هم منتشر شده ..........

اگر یک بررسی مختصر در باره میزان درآمد و درصد هزینه بنزین در درآمد را با دیگر کشورها بکنید ................اونوقت میفهمید که ما الان بالاترین نرخهای بنزین در جهان را داریم پرداخت میکنیم و در کنارش

رکود بسیار سنگین اقتصادی
بیکاری
تورم
و............


تا حالا بررسی کردید بینید ما نسبت به دیگر کشورها چندین برابر داریم هزینه زندگی میدهیم و درآمدمان به ریال و هزینه ها به دلار و اختلاسهامان به میلیارد دلار .....
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰
مصوبان این تصمیمات باید بدونن این گرونیها عواقب خیلی بدی داره،فقط فقر زیاد نمیشه!!!!
دزدی، فحشا، ناامنی، بیماریهای روانی و ....
ناشناس
چهارشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۰
و همینطور اعتیاد و قاچاق شیشه و کراک
هادی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۵
منکه یارانهام چند ماهه بدون دلیل قطع کردن الان هم که سایتی برقرار کردن که اعتراض کنبم وارد سایت که میشیم و کد ملی وشماره حساب وارد میکنیم پیغام میده که نام شما در این سامانه ثبت نگردیده ویارانه شما تغییر نکرده آخه این چه مسخره بازیه سایتو چوری طراحی میکنن که این پیامو بده بعد هم میگن ملت غیور خودشون انصراف دادن خودشونو مسخره کردن
علی
چهارشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۸
دروغ نگو...در ضمن اگر یارانه اتق طع شده حتما باید می شده...مشکل این جاست از اولش اون مرتیکه احمدی نباید به همه میداد
شکرستان
چهارشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۸
کاربر "علی"مرتیکه تویی و همفکران تو.
ناشناس
GERMANY
چهارشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲
پس این پولها قبلا کجا می رفت بعدا کجا خواهد رفت ؟ به جیب احزاب ؟
جاوید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۱
با سلام ضعیف ترین وترسوترین دولتی که از اول انقلاب به سر کار امده دولت روحانی است که یارانه مردم را از جیب سهامداران

این دولت با در امد حاصل از افزایش نرخ خوراک پتروشیمی ها و پول زور گرفتن از پالایشگاهها با پیشنهاد زنگنه خوش خدمت یارانه را از جیب بازار سرمایه و به ضرر تولید ورکود اقتصاد کشور تامین می کند تمام مشکلات اقتصاد عدم کار ایی این دولت می باشد احمدی نزاد هر ایرادی هم داشت صداقت وشجاعت داشت
ناشناس
پنجشنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۸
هزار تا لایک داری
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۴
این موجودات عجیب با مصوبات نهاد خودشون هم مشکل دارن. ااره احمدی نژاد غیر از اوون قرار بود یه ویلا و یه میلیون به ازای هر بچه ....
اره این بشر تجربه انرژی هستهای تو زیرزمین و تو قابلمه هم داشته
ناشناس
پنجشنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰
احمدی نژاد تو زیر زمین و تو قابلمه انرژی هسته ای درست کرد ولی روحانی دو دستی برد تقدیم دشمن کرد
صبا
ROMANIA
چهارشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۱
دقت کردین تو ایران همه چی برعکس دنیاست! حامل های انرژی تو دنیا ارزون میشه اما تو ایران... بنزین گرون میشه تو دنیا خرید ماشین کمتر قیمت ماشین میاد پایین اما توایران بنزین گرون میشه خرید ماشین بیشتر قیمت ماشین گرونتر قیمت هرچی بره بالاتر صف خرید طولانی تر آخه کدوم عاقلی می تونه بپذیره قیمت بنزین تاکسی گرون بشه کرایش تکون نخوره آخه من مرده افزایش 17درصدی حقوق کارگر بدبختم که هنوز افزایش به خونش نرسیده همه چی با شیب ملایم گرون کردن؟؟؟ آخه لامصب واحد پول ایران ریاله نه دلار!!!میگن کره شمالی با دنیا تعامل نداره هیچی هیچ منابعی هم مثل ایران نداره ولی اوضاش که هیچی سرعت اینترنتشم از مال من بهتره ! میگن چین اردوی یه روزه گداشته برا رؤسا برن زندون عبرت بگیرن آخه اگه اینجا برخورد میشد که کسی نمونده بود همه کجا بودن از روسا... بجز بعضی ها که رفتن ددر وحال میکنن!!! آی خسته شدم از نالیدن وخودم میگم از خفه بودن !راست میگفته یه بنده خدایی اگه میخای به ... حکومت کنی بزار تو ناز ونعمت باشه واگه می خوای به ...حکومت کنی بزار تو فقر باشه !!! راستی شنیدی ساختمون امداد از شمال تهران آوردن جنوب چرا فقرا میرن بالاشهر تفاوت زندگی میبینن !یا اینکه رفتن فقرا کلاس منطقه رو خراب میکنه دوست نداری محل کارت با زندگیت یه جا باشه!!! بورس نیوز مدیونی اگه پیامم نذاری الهی سرعت اینترنتت از مال من کمتر شه
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۲
مگه خود این نماینده های مجلس قانون هدفمندی یارانه ها و به تبعش افزایش قیمت حامل های انرژی رو تصویب نکردند!!! دولتم که باید مجری قانون باشه! حالا چطور شده خود آقایون نماینده که این قانون رو تصویب کردن, دارن در مورد تورم و گرونی هشدار میدن. آهان فهمیدم انتخابات نزدیکه!!!!
ناشناس
ROMANIA
چهارشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲
شما در سکوت خودتان به سوختن و ساختن ادامه بدهید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۴
من بعد از بیکاری وارد بورس شدم و متاسفانه سرمایه اندک خودم از دست دادم و الان هم نمی تونم کار پیدا کنم مجبورم صرفه جویی کنم ولی باز کم میارم توی پرداخت قسط یه متنی می خوندم که طنز تلخی بود که به نظرم واقعیت داشت که یک سوالی که به شدت ذهن مسولین و دولت مشغول کرده اینکه چرا هر کاری می کنیم مردم از گرسنگی نمی میرن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲
بورس نیوز عزیز اول از همه یه چیزی بگم بین خودمون باشه ...
شما هم خیلی ملایم و هوشمندانه داری ملت رو آمده می کنی برای یک سقوط دیگر ...
بنزین گرون شد ... یارانه بعضی ها قطع خواهد شد ...تورم به شدت داره کنترل میشه اون هم با روش های عامیانه و خیلی اشتباه ... این وسط تکلیف تولید و رشد اقتصادی کجاست ؟ اونم دارن به مذاکرات گره میزنند ... همه این عوامل باعث میشوند تا بورس حالا حالا ها نتونه کمر راست کند .
خدایا به فریاد رس
حمید زنجیرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۶
به نظر من رشد قیمت های انرژی خیلی خوبه چون باعث صرفه جویی میشه تا کی باید اصراف کنیم نمونه بارزش اب هست ک کمبودش احساس میشه
انشاالله مدیران هم برنامه ریزی های ویژه ای براش انجام بدهند
ناشناس
پنجشنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰
یکی از دلایل کمبود آب لوله های فرسوده است که باید تعویض بشه / که سازمان اب هم فقط در حال نظارست.
ناشناس
پنجشنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۶
"اسراف" درسته، نه "اصراف"!
ناشناس
جمعه ۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۱
دقیقا نصف بیشتر ابی که تحت مصرف عنوان میکنند علتش نشت لوله ها است

پول این اب هدر رفته را سرشکن میکنند و از جیب ما در میاورند

وقتی هم پولش را اینطور میگیرند اصلا چرا بروند دنبال تعمیرات و هزینه کنند

وقتی پولش را اینطور گران میگیرند اصلا انگیزه ای هم ندارند درستش کنند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۹
متاسفانه دولت در افزایش قیمت ها فقط به فکر جیب خودش است ولی به شرکت های که سهامدارش مردمند اجازه ی افزایش نمی دهد تا تورم را با سرمایه مردم کنترل کند که ناجوانمردانه و زشت است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۳
درود بر مرد کاپشن پوش
متنفر از اصولگرایان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۷
مملکت رو همفکران شما به این روز انداختن. تازه طلبکار هم هستین...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۳:۲۲
سلام این نماینده مجلس حرف الکی میزنه مصوبه مجلس رساندن قیمت بنزین به قیمت فوب خلیج فارس است
نااميد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴
به خداديگه خسته شديم هزينه گاز برق تورم سرسام آورهستش به قران روزبه روزبااين درآمدكم بيشتراز روزهاي ديگه پيش زن وبچه شرمنده مي شيم من نوعي كه باسي سال زندگي اززنده موندن خسته شدم
ناشناس
جمعه ۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۵
دولت همه هزینه هایش را از جیب مردم در میاورد

اصلا هم دنبال صرفه جویی و کاهش حقوق مزایای مدیرا خودش نیست که شروع به حق المشاوره های چند صد میلیونی هم میکند

اصلا درکی هم از اقتصاد مقاومتی ندارد
ناشناس
ROMANIA
پنجشنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۵
شیب ملایم را هرگز فراموش نکنید.
شیب ملایم=سر بریدن با پنبه!
اعتصام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۳
قیمت آب و برق و بنزین و وووو هزینه زندگی با دلار و فوب خلیج فارس.درآمد و حقوق با ریال اصل ایران!