بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۶
رئیس اتاق اصناف ایران با تاکید بر ممنوع بودن افزایش قیمت کالاها به بهانه گرانی بنزین گفت: نرخ بنزین نقشی در رشد قیمتی ندارد.
کد خبر : ۱۴۹۰۷۱

به گزارش خبرنگار مهر، علی فاضلی در دومین همایش سراسری اتاق اصناف ایران، با تاکید بر ضرورت جلوگیری از رشد قیمتها به بهانه افزایش قیمت بنزین گفت: مجموعه اصناف کشور باید مراقب باشند تا هیچگونه افزایش در حقوق و دستمزد و قیمت کالاها مشاهده نشود.

رئیس اتاق اصناف ایران افزود: اینکه دولت باید در تصمیم گیری های خود با بخش خصوصی مشورت کند سخنی درست است اما اینکه بخواهیم بدون توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب، دولت را تضعیف کنیم درست نیست و به طور قطع اصناف از آن حمایت نخواهد کرد.

وی خطاب به وزیر صنعت، معدن و تجارت، تصریح کرد: از وزیر صنعت، معدن و تجارت تقاضا داریم تا به کمیسیون های نظارتی دستور دهند تا پیشنهادات اصناف در مورد افزایش قیمت ها به ویژه در بخش خدمات را لحاظ کنند.

فاضلی با اشاره به حمایت های وزیر صنعت، معدن و تجارت از مجموعه اصناف کشور، گفت: برخی از دوستان بدنبال مسایل سیاسی پایان سال خود هستند که بار این مسایل را اصناف باید بدوش بکشند؛ در مورد مسائل مالیاتی نیز همگیبپذیریم که هیچ انقلابی در مسایل اقتصادی کشور در سال ۹۳ حادث نشده است.

رئیس اتاق اصناف ایران با تاکید بر ضرورت توجه به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص حمایت از بنگاههای کوچک و متوسط، گفت: در مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت بیش از ۶۳۰ هزار بنگاه کوچک مشغول به کار هستند اما یک طرح حمایتی از این بنگاهها طی ۳۶ سال گذشته ارایه نشده است.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰
یعنی اقایون تو یه سیاره دیگه زندگی میکنن!؟؟؟
چطور میگین تثیر نداره اخه!؟؟
این همه گرون کردید بنزینو تاثیرشو ندیدید یا فقط بلدید انکار کنید
بانوی ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۵
قابل توجه رئیس اتاق اصناف 94/3/6 تخم مرغ دانه ای 3000 ریال را 4000 ریال خریدم یعنی 0/33 گرانی فقط در یک قلم جنس در حالیکه بار تورمی گرانی بنزین روزانه فقط 6000 ریال است .لطفا با زرسین از جمله 124با کسبه خاطی فرصت طلب قاطعانه برخورد کنند تا باعث نگرانی مردم نشود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۶
چرا نقشی نداره!
حتما وانت ها و نیسان ها بجا بنزین قرار آب بزنن!
آره؟

البته بعید نیست آب رو هم گرون کنن.....!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۷
18 حقوق هزاتومان نزدیک به 3 درصد پایه حقوق کارگران است. 3درصد حقوق امسال کرگران توسط دولت گرفته نشده؟
اگر انتشار ندی، از رسانه های خود سانسوری؟
ناشناس
ROMANIA
پنجشنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۸
همزمان افزایش قیمتها ممنوع از یک هفته دیگه بقیه بالا میرن
اگر بالا نرن کی مخواد جواب بشار ودیگران را بدهند
hassan
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۷
جواجه عبد الله می گوید، خدا یا اگر به کسی عقل دادی چه ندادی! اگر عقل ندادیدپس چه دادی؟ کدام دیوانه می پذیرد جنسی را 30 درصد گران بخرد به قیمت قبل گرون شدن بفروشد؟!
ناشناس
UNITED STATES
پنجشنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۷
میگن اول یه سوزن به خودت بزن بعد یه جوالدوز به دیگران. دولت خودش بنزین، نان، آب، برق، گاز و هر چیز دیگه ای رو که براش درآمد ایجاد میکنه رو حسابی گرون کرده. مثلاً بنزین 400 تومنی شد 700 و حالا هم 1000 تومن یعنی 150 درصد افزایش!!. یا مثلاً نون سنگک هم که از 600 به 800 و حالا هم به 1300 تومن یعنی 117 درصد افزایش!!
این افزایش شدید خدمات دولتی باعث افزایش دستمزد و هزینه شرکتهای تولیدی میشه، اما دولت به صورت دستوری جلوی افزایش قیمت محصولات شرکتها رو میگیره تا تورم و افزایش قیمت در بخش محصولات غیر دولتی رو مثلاً به 14 درصد برسونه. این کار باعث زیاندهی شرکتهای تولیدی میشه. مثلاً الان کارخانجات قند و شکر سودشون به ضرر تبدیل شده و عملاً ورشکست شدن. منه سهامدار این شرکتها سهامم از 1000 تومن رسیده به 200 تومن و سرمایه ام شده یک پنجم!!!، چون بخاطر ممنوعیت افزایش قیمت و از طرفی افزایش شدید هزینه های آب، برق، بنزین، دستمزد، حمل و نقل و مواد اولیه، شرکت سود 76 تومنیش شده 5 تومن!!!! این انصافه؟ یعنی خسارت ناشی از تحریمها و کسر بودجه و نتیجه ندونم کاری یه سری از آقایون رو منه تولید کننده و سرمایه گذار باید بدم؟؟ تازه انتظار دارید سرمایه گذار خارجی بیاد اینجا سرمایه گذاری کنه؟ باید مغز خر خورده باشه همچین کاری کنه. معنی اقتصاد مقاومتی اینه؟؟؟ اقتصاد مقاومتی یعنی اینکه کسر بودجه و پولهای ناپدید شده از جیب مردم هزینه بشه؟؟؟
دولت خودش هر چقدر میخواد محصولاتشو گرون میکنه، اما به بهانه کاهش تورم داره عملاً تولید رو به زمین میزنه و نابود میکنه. کنترل تورم در حد مثلاً 14 درصد فقط و فقط در بخش قیمت محصولات شرکتها داره اتفاق می افته و نه در هزینه تمام شده در زندگی مردم.

واقعیت تلخ این هست که تورم برای مردم 14 درصد نیست. مردم دارن بنزین 150 درصد گرون شده و نون 100 درصد گرون شده و ... مصرف میکنن.
بنابراین وقتی تورم نهایی برای مردم بالای 100 درصده و نه 14 درصد، یه سوال مهم پیش میاد: هدف دولت در کنترل تورم در بخش قیمت محصولات غیر دولتی چیه؟؟

به نظر یه توطئه ای هست که به اسم کاهش تورم دو هدف داره :1) نارضایتی مردم بخاطر گرانی شدید مایحتاج اولیه مثل نان و بنزین و ... 2) جلوگیری از افزایش قیمت معقول محصولات بخش غیر دولتی و در نتیجه زیاندهی و از بین بردن صنایع و تولید و در نهایت نا کارآمد نشون دادن نظام.
کاظم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۵
از عوامل مهم تعیین قیمت تمام شده کالا محاسبه هزینه برق هزینه گاز هزینه اب وهزینه ماده اولیه وهزینه حقوق کارگران وهزینه حمل ونقل میباشد همگی بعلاوه هزینه های خاص مانند مالیات وارزش افزوده میشود قیمت تمام شده کالا تمام موارد توسط دولت افزایش یافته و میگویند کالا نباید گران شود اخر خودت میفهمی چه میگویی ؟یا خودتان را به نادانی زده اید یا نادان هستید. خدا لعنت کند هرکس را که ارامش زندگی مردم را از بین میبرد .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۴
هه هه هه خندیدیم !!!! گرانتر کردن اجناس ممنوع!!!!کجا رو میگید کره مریخ گرون نشه !!!!واقعا متاسفم