بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۴
معاملات امروز بازار سرمایه همانند روزهای گذشته با روندی نزولی اما فرسایشی در اغلب نمادهای فعال در این بازار به پایان رسید تا اهالی تالار یک روز دیگر به زمان تعیین تکلیف بازار سرمایه و در مجموع اقتصاد کشور نزدیک تر شوند.
کد خبر : ۱۴۹۳۲۵
نویسنده :
آموخته
با اتمام ساعات معاملات روز دو شنبه 94.03.11 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 17 واحد افزایش به رقم 45636 واحد رسيد. عکس این وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 115 واحد کاهش عدد 130356 واحد را تجربه كرد. شاخص قیمت (وزنی ارزشی) بورس نيز در روز جاري با 0.4 واحد کاهش به رقم 26474 واحد رسيد.

همچنین در این روز "فارس" با 18 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "تاپیکو" با 57 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 0.8 واحد کاهش به رقم 710 واحد رسید.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 1444 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 1732 میلیارد ریال رسید.

معاملات امروز بازار سرمایه همانند روزهای گذشته با روندی نزولی اما فرسایشی در اغلب نمادهای فعال در این بازار به پایان رسید تا اهالی تالار یک روز دیگر به زمان تعیین تکلیف بازار سرمایه و در مجموع اقتصاد کشور نزدیک تر شوند، روزی که فعلاً 10 تیرماه را نشانه گرفته و هنوز مشخص نیست که پرونده مذاکرات هسته ای در این تاریخ بسته خواهد شد یا قرار است بعد از گذر از این روز، تاریخ دیگری را به عنوان روز موعود در نظر بگیریم.

بر اساس گزارش بورس نیوز، امروز در گروه بانکی باز هم شاهد آغاز عرضه های حقوقی "وبصادر" در نرخ های پایین بودیم از سویی دیگر در حالی 58 درصد خریداران این نماد حقوقی ها بودند که 20 میلیون و 497 هزار سهم خریداری شده توسط این گروه تماماً در نرخ های منفی تابلو انجام شده است که شاید خودشان اسم این اقدام را حمایت بگذارند اما از نظر اهالی تالار نه تنها حمایت نیست بلکه نوعی ضربه وارد کردن به سهام هم محسوب می شود، چراکه حقوقی "وبصادر" با این رفتار خود نه تنها فروشنده ها را منصرف از تصمیم خود نمی کند بلکه آنها را تشویق به فروش سهام با قیمتی بالاتر از نرخ های روز آتی می کند. در نماد بانک ملت و بانک تجارت نیز حجم اندک معاملات در کنار سماجت حقوقی ها برای فروش سهام قابل مشاهده است.

از سویی دیگر در گروه خودرویی بورس مدتی است که شاهد یاتاقان شرکت های تولیدی گروه هستیم بطوریکه حقوقی در شرکت ایران خودرو و سایپا با زحمت توانسته سهام خود را در قیمت های منفی نزدیک به صفر تابلو حفظ نمایند. البته این در حالی بود که امروز گروه بهمن به جهت تعدیل 20 درصدی پیش بینی درآمد سال 93 متوقف شد که این تعدیل نه از محل سود عملیاتی بلکه از محل افزایش سود سرمایه گذاری ها خواهد بود. اهالی تالار معتقدند در شرایط فعلی چندان امیدی به این گروه نیست و در صورتیکه توافقی هم در مذاکرات هسته ای حاصل شود شرکت های این گروه برای خروج از وضعیت نامساعد فعلی نیاز به زمان دارند هر چند که به نظر می رسد حال و اوضاع قطعه سازی های این گروه بهتر از تولیدکنندگان باشد. البته این گروه در صورتی با اقبال قابل توجه سرمایه گذاران و رشد قیمت سهام در کوتاه مدت مواجه خواهند شد که امکان خرید سهام مدیریتی آنها برای سرمایه گذار خارجی فرآهم شود .

در گروه پالایشی بورس ساعاتی پیش شاهد انتشار گزارش درخواست افزایش سرمایه "شبریز" بر روی سایت کدال بودیم که این اتفاق علی رغم تصمیم مسئولین برای انتشار همزمان اطلاعات اما با تأخیر بیش از 2.5 ساعت صورت پذیرفته. این گروه نیز فعلاً چشم بر دست دولت دارد تا نرخ خرید محصولات را برای آنها مشخص نماید. در حال حاضر تحلیل های ضد و نقیضی از این گروه در بورس به گوش می رسد که اغلب آنها به میزان نرخ خرید محصولات از سوی پالایش و پخش بستگی دارد.

ونفت: سرانجام روز موعود این شرکت هم فرا رسید و امروز شرکت سرمایه گذاری نقت قشم این شرکت به فروش رسید، اقدامی که سهامداران "ونفت" مدت ها منتظر آن بودند و در همین راستا نیز سهام این شرکت نوسانات مثبت و منفی زیادی را هم تجربه کرد اما جالب اینجا بود که این شرکت در معاملات روز جاری در حالیکه بازار انتظار تشکیل صف خرید بر روی این نماد را داشت بدلیل عرضه های سنگین سهامداران حقیقی و حقوقی نتوانست واکنش قابل قبولی را به این اتفاق نشان دهد. اهالی تالار معتقدند تحلیل های موجود در بازار بر اساس نرخ معامله امروز حکایت از افزایش 421 ریالی سود هر سهم "ونفت" از این محل دارد حال چرا نماد این شرکت پس از انجام معامله به جهت ارایه گزارش شفاف سازی متوقف نشد جای سؤال دارد.

هرمز : چندی است که شایعاتی مبنی بر فروش بلوک 20 درصدی این شرکت در بازار به گوش می رسد که از شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی نیز به عنوان خریدار اصلی این بلوک نام برده می شد، دیروز باخبر شدیم که صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد توسط تأمین اجتماعی خریداری شده که این موضوع به شایعات مربوط به خرید بلوک هرمز رنگ واقعی تری می دهد.

در پایان آنچه که از دیروز بیش از هر خبر دیگری برای اهالی تالار اهمیت دارد حال عمومی جان کری وزیر امور خارجه آمریکا است که روز گذشته در حین دوچرخه سواری در ژنو در اثر تصادف با شکستگی استخوان ران پا مواجه شده بود چراکه نگرانی فعلی اهالی تالار از عدم حضور جان کری در نشست وزراء گروه 1+5 و احتمال به تعویق افتادن آن می باشد. جالب است که تا امروز در مذاکرات هسته ای نگرانی اهالی تالار بیشتر از زبان وزراء گروه 1+5 و گفتن حرف اضافه بود اما حالا باید نگران ران پای آنها هم باشیم. واقعاً این بورس به کجاها که وابسته نیست!!!

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۳
سايه سنگين ركود بر بازار در حال گسترده شدن است
علی
GERMANY
دوشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۰
خداوند انشالله به آقای جان کری سلامتی عنایت فرماید ، مرد بسیار محترم و کاربلدی هستند
ناشناس
دوشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۱
ما ملت ایران برای سلامتی هر چه سریعتر ایشان دعا می کنیم
ناشناس
دوشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲
معلوم نیست که ما ملت چکار کرده ایم که کارمان اصلا درست نمیشود حالا باید اقای کری دچار مشکل شوند
ناشناس
دوشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۲
خدا عقلت بدد نون دانه ای خدا تومن میخوری و بنزین لیتر هزار تومن میزنی اونوقت دعا برا جان کری میکنی اگه خیلی دلت میخواد دعا کنی پس لا اقل به صالحی بکن که تازه از بیمارستان مرخص شده.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۳
فعلا كه بورس نابود شده
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۳
حتي در صورت توافق ، تا آخر شهريور ماه بازار همينه
جلال
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۶
تحریم ها اثر ندارد خخخخخخخخخخخخخخخ با پوست و گوشت و استخونمون داریم اثر تحریم ها رو حس میکنم بعضی ها پرو پرو میگن تحریم اثر نداره بابا ملت رو بیچاره کردین با این طرز فکرتون
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۷
اعتماد از دست رفته به اين زودي بر نخواهد گشت
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۰
بورس دیگه مضحکه دست آقایان شده. بقیه جاها هم که گیر کردن. بازار خراب پیمانکار و مشاور تعطیل. فروشنده بدبخت خریدار بی پول. کاسب و کارگر و مهندس بقال و قصاب و..... همه مشکل دارند.

انشالله مذاکرات شکست بخوره تا تموم بشه این سریال.
.
خسته شدیم دیگه از این همه تمدید.

خودشون که مشکلی ندارند صد سال هم طول بکشه مهم نیست بدبختی های مردم هم که اهمیتی نداره.
صفی علیشاه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۹
به نظر و تحقیق ادم بسیار خوبیه صد تا صلوات نذرش زودتر از جا بلند بشه و ما رو از کابوس هسته نجات بده.انشاله
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۴
بورس نیوز عزیز اینقدر خودت را اذیت نکن خلایق انچه لایق
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۰
دوستان بفروشید که سرمایه همه داره میسوزه بورس تهران شده ذوب سرمایه مردم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۴
دم اون ماشینی گرم که زد به جان کری شالا یک تیر غیب هم بخوره به سر تاس فابنیوس.
ناشناس
سه‌شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۸
کار اسراییل بوده تا مذاکرات شکست بخوره و جنگ نهایی اغز بشه خوب این هم بد نیست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۵
مذاکرات باز هم تمدید خواهد شد. ببین کی گفتم.
نارون
ROMANIA
دوشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۶
دیگه حد وسط وجود نداره یا توافق میشه یا رویارویی مستقیم و همه جانبه .... خوشبختانه مسوولین رده بالا و اصلی نطام این کشور رو تا جایی که امکان داره از جنگ دور کردن و بازهم. باتدبیر اینکارو خواهند کرد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۹
تحریم در دولتهای قبل هم بوده ولی هرگز بورس به این اوضاع اسفبار تداوم نداشته،هیچوقت رکود تااین حد عمیق نبوده ،دولت در هیچ حوزه ای عملکرد خوبی نداشته،بهتر است اعتراف وعذر خواهی کند.
علی
GERMANY
دوشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۷
خطری رو قبلا متذکر شدید امروز داریم با حجم معاملات سهمهای کوک میبینیم بله درست هست بازار به سمت سهمهای کوچک کشیده شده و تازه شروع کار هست تا چند ماهه آینده بازار کلا به سمت سهمهای کوچک گرایش دارد و پول به سمت این سهمها میرود فقط باید دنبال سهمهای کوچک با مناقصه یا تعدیل سود خوب یا .... بود باتشکر از مطالب خوبتون
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۹
برای نجات از شر نوسان گیران باید متحد شوید وبا جمع کردن قیمت گذاشته شده در قسمت فروش ردیف اول ودوم انها بجنگ انها بروید